IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat leest u op dit moment?! Vorige pagina | Volgende pagina
Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 01-09-2006 4:29 by Vampire_girl Profiel van Vampire_girlhttp://www.sfu420.com/

Net Dichte Mist van Stephen King uitgelezen. En echt een vet gaaf verhaal. Misschien dat ze die eens moeten verfilmen. (+ goede regisseur en een goede cast)

Nu met 'Dochters van de Duivel' bezig van John Saul!


the only pleasure is pain


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 01-09-2006 7:52 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

quote:
Op 29 augustus 2006 21:00 schreef Babylon het volgende:
Is ie een beetje gaaf?


George R.R. Martin - Een Feestmaal voor de Kraaien

Het is al een tijd geleden dat ik de vorige delen heb gelezen en in de eerste paar hoofdstukken krijg je meteen een hoop (nieuwe) namen voor je kiezen.
Wie is wie ook al weer?!

Maar het boek wordt wel steeds interessanter.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 02-09-2006 14:19 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

Nasr H. Abu Zayd - Mijn leven met de islam. Ik ben benieuwd.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 02-09-2006 14:23 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

de 8 van Katherine Neville

vind het echt een heerschboek! gaat over een machtig schaakspel en speelt zich in 2 verschillende tijdperken af


wait for me dragon, we'll meet in the sky


trol
Usericon van trol
Posted 04-09-2006 16:27 by trol Profiel van trolhttp://www.dimensional-psychosis.com

Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht van Mark Haddon.

Een verhaal met als vertellend persoon een 15 jarige autistische jongen die de hond van een buurvrouw dood aantreft in de tuin. Vervolgens gaat hij op onderzoek uit in de buurt wie de hond heeft vermoord.
Het is echt geniaal geschreven vanuit het perspectief van een autist. Ik lach me echt af en toe de pleuris over gedachtengangen die beschreven worden.
Geniaal boek, maar ik ben ook een enorme fan van autisten..

Ik denk vooral voor Mayo een goede aanrader.

[Dit bericht is gewijzigd door trol op 04-09-2006 16:27]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-09-2006 16:48 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 29 augustus 2006 20:35 schreef Unholy Mary het volgende:
Kom op, iemand moet American Gods toch hebben gelezen??
Ja, is leuk, minder spannend dan Neverwhere bvb. Maar nog steeds de moeite waard.

ediT: en het is geen horror.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 04-09-2006 16:52]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 04-09-2006 16:50 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

American Gods ? Wel meerdere malen. Een meesterwerk.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-09-2006 17:00 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 september 2006 16:27 schreef trol het volgende:
Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht van Mark Haddon.

Een verhaal met als vertellend persoon een 15 jarige autistische jongen die de hond van een buurvrouw dood aantreft in de tuin. Vervolgens gaat hij op onderzoek uit in de buurt wie de hond heeft vermoord.
Het is echt geniaal geschreven vanuit het perspectief van een autist. Ik lach me echt af en toe de pleuris over gedachtengangen die beschreven worden.
Geniaal boek, maar ik ben ook een enorme fan van autisten..

Ik denk vooral voor Mayo een goede aanrader.


Ghehehe ik ben ook een autisten fan ja.. je maakt me wel nieuwsgierig weer. Ook maar weer even op de lijst nog te lezen boeken zetten hehe. Nu nog bezig met de tweede wet van de magie.


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 04-09-2006 17:01 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

quote:
Op 4 september 2006 16:27 schreef trol het volgende:
Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht van Mark Haddon.

Een verhaal met als vertellend persoon een 15 jarige autistische jongen die de hond van een buurvrouw dood aantreft in de tuin. Vervolgens gaat hij op onderzoek uit in de buurt wie de hond heeft vermoord.
Het is echt geniaal geschreven vanuit het perspectief van een autist. Ik lach me echt af en toe de pleuris over gedachtengangen die beschreven worden.
Geniaal boek, maar ik ben ook een enorme fan van autisten..

Ik denk vooral voor Mayo een goede aanrader.


ik dacht dus eerst dat het een kinderboek was, hij ziet er namelijk behoorlijk kinderlijk uit. ben erin begonnen en het is echt een leuk boek, vette aanrader inderdaad!


trol
Usericon van trol
Posted 04-09-2006 17:13 by trol Profiel van trolhttp://www.dimensional-psychosis.com

Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht
Haddon, M.



Beschrijving:

Christopher is 15 en heeft het syndroom van Asperger, een vorm van autisme. Hij weet veel van wiskunde maar weinig van mensen. Hij houdt van lijstjes, patronen en de waarheid. Hij houdt niet van de kleuren geel en bruin en wil niet aangeraakt worden. Christopher is in zijn eentje nog nooit verder geweest dan het einde van de straat. Maar waneer blijkt dat de hond van de buurvrouw is vermoord, gaat hij op onderzoek uit. Hij begint aan een indrukwekkende reis die zijn veilige bestaan volledig overhoop gooit.

Mark Haddon is illustrator en kinderboekenschrijver. Het wonderlijke voorval met de hond in de nacht is het eerste boek van zijn hand dat in het Nederlands verschijnt. Als scenarioschrijver heeft hij twee keer een Britse 'Oscar' gewonnen. Hij woont in Oxford, Engeland.

Recensie(s):

De 15-jarige Christopher is autistisch. Hij heeft moeite met emoties en onoverzichtelijke situaties, maar is een kei in logica en wiskunde. Wanneer blijkt dat de hond van de buurvrouw is vermoord, onderneemt hij een speurtocht die zijn leven op zijn kop zal zetten. Boeiende blik op de wereld door de ogen van een autist. Het vertelperspectief ligt bij Christopher zelf, zodat zijn gedrag, dat voor een buitenstaander onbegrijpelijk zal zijn, een eigen logica krijgt. De verhaallijn wordt regelmatig onderbroken door meer bespiegelende hoofdstukjes, waarin Christopher zijn visie op het leven geeft. Wiskundige problemen spelen naast het speurwerk een grote rol en worden vaak verduidelijkt door illustraties van de auteur. Illustraties, foto's, schema's, lijstjes en teksten in verschillende lettertypes geven ook visueel vorm aan Christophers wereld. De auteur heeft zich knap ingeleefd in zijn hoofdpersoon en weet zijn innerlijk leven overtuigend en humoristisch weer te geven. Het boek is ook verkrijgbaar in een volwassenenuitgave met een andere kaft en een wat ruigere vertaling (meer vloeken), verschenen bij uitgeverij Contact*. Vanaf ca. 13 jaar.

(Biblion recensie, Andrea Oostdijk)





Geniaal boek hehe.. ben nu na 1,5 uur bij pagina 100 en heb al verschillende keren hardop moeten lachen.. Wat voor mij zeldzaam is bij een boek.
Vind het ook niet echt een kinderboek.. Misschien door de kinderlijke vertelwijze en simpele gedachtengangen voor kinderen leuk om te lezen, maar denk niet dat ze de essentie van eht verhaal snappen.
Denk dat ie vanavond wel uit is hehe.


slome
Usericon van slome
Posted 04-09-2006 18:04 by slome Profiel van slome

Hmm, werd ook al eens eerder op dat boek getipt. Toch maar eens lezen.

OT: Ben nu zo ongeveer de donkere toren serie van Stephen King aan het afronden.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 05-09-2006 20:56 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 4 september 2006 16:48 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, is leuk, minder spannend dan Neverwhere bvb. Maar nog steeds de moeite waard.

ediT: en het is geen horror.


Aha, thx! Toch maar eens aanschaffen dan


Hatsjikidee!


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 05-09-2006 20:57 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 4 september 2006 17:00 schreef MMayo het volgende:
Ghehehe ik ben ook een autisten fan ja.. je maakt me wel nieuwsgierig weer. Ook maar weer even op de lijst nog te lezen boeken zetten hehe. Nu nog bezig met de tweede wet van de magie.


Je leest hem in 2 - 2,5 uur uit...en hij is echt leuk.


Hatsjikidee!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-09-2006 20:59 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

De Donkere toren deel 4, bijna uit, en daarna weet ik niet of ik het nu verder ga lezen, ik heb deel 5 t/m 7 vorig jaar ofzo nog gelezen


@ U.M.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-09-2006 20:59 by Schaep Profiel van Schaep

Afgelopen nacht "Kou van jou" gekregen, nog voor mijn verjaardag.

Verder duurt het nog een paar bladzijden voordat "Mijn hoofd loopt om" uit is en ben ik bezig met "A briefer history of time".


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 05-09-2006 21:04 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 5 september 2006 20:59 schreef blonde rockgod het volgende:
De Donkere toren deel 4, bijna uit, en daarna weet ik niet of ik het nu verder ga lezen, ik heb deel 5 t/m 7 vorig jaar ofzo nog gelezen


@ U.M.


Hé, BRG in tha house!!

en on topic: ik ga straks denk ik eens verder met de Grote 4 van Agatha Christie


Hatsjikidee!


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 05-09-2006 21:04 by Moordlustige Hamster Profiel van Moordlustige Hamster

De GVR maar weer eens een keer, lang geleden!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-09-2006 21:08 by Schaep Profiel van Schaep

De Grote Vriendelijke Reus is vet gaaf!


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 05-09-2006 21:12 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

ik ken alleen de film

maar die was ook gaaf!!!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-09-2006 21:14 by Schaep Profiel van Schaep

Cultuurbarbaar!

Ik moet ook snel weer eens wat van Roald Dahl lezen!


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 05-09-2006 21:28 by Moordlustige Hamster Profiel van Moordlustige Hamster

quote:
Op 5 september 2006 21:14 schreef Schaep het volgende:
Cultuurbarbaar!

Ik moet ook snel weer eens wat van Roald Dahl lezen!


Hierna misschien Ieorg idur! Over een schildpad.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-09-2006 21:31 by Schaep Profiel van Schaep

Klinkt goed!

Ik wil De Griezels weer eens lezen, die las mijn favoriete meester voor op de basisschool dat is ook echt een kneitervet boek!


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 05-09-2006 21:31 by Moordlustige Hamster Profiel van Moordlustige Hamster

Staat hier ook in de kast, hehe. Ook leuk.
Ben alleen wat boeken kwijt. Binnekort opzoeken!


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 05-09-2006 21:35 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 5 september 2006 21:31 schreef Schaep het volgende:
Klinkt goed!

Ik wil De Griezels weer eens lezen, die las mijn favoriete meester voor op de basisschool dat is ook echt een kneitervet boek!


met de vogellijm...


Hatsjikidee!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-09-2006 21:42 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 5 september 2006 21:35 schreef Unholy Mary het volgende:
met de vogellijm...


Inderdaad ja, geweldig!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen