IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat leest u op dit moment?! Vorige pagina | Volgende pagina
Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 08-01-2008 21:02 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 7 januari 2008 18:01 schreef watery black het volgende:
de talisman van stephen king en peter straub, voor de zoveelste keer. blijft een geweldig boek


Die heb ik ook nog liggen, nu je het zegt. Volgende project dan maar Lees jij 'm in het Engels overigens?


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


TheWill2
Usericon van TheWill2
Posted 08-01-2008 21:14 by TheWill2 Profiel van TheWill2

quote:
Op 8 januari 2008 20:57 schreef Mark het volgende:
Zo hee, jij moet je wel zwaar gepiepeld voelen momenteel dan


Valt wel mee, heb nog een 2 jaar om deel 10 en 11 uit te lezen.

http://www.dragonmount.com/News/?p=326

Vertalen naar Nederlands duurt wel wat langer, verwacht begin 2010


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2008 21:17 by Mark Profiel van Mark

Ja, maar dus geen deel 12 Of een zwaar afgeraffeld bijeen geraapt vodje hoogstens.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


TheWill2
Usericon van TheWill2
Posted 08-01-2008 21:29 by TheWill2 Profiel van TheWill2

Neuh, die is al half door Jordan geschreven, nu door iemand anders afgemaakt. Gelukkig blijf zijn vrouw wel de chief editor, zodat iig de kwaliteit wel gewaarborgd blijft Al zal dit wel wat anders zijn in schrijfstijl.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 10-01-2008 4:12 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 7 januari 2008 22:53 schreef Helvete het volgende:
Harry Mulisch - De Aanslag
Zo, eindelijk uit..


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 10-01-2008 10:32 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

Laura Mansfield - His own words: a translation of the writings of Dr. Ayman al Zawahiri

Arthur Schopenhauer - De wereld een hel (pfff, lastig :s)


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-01-2008 18:02 by MMayo Profiel van MMayo

Ik was vergeten lijstje mee te nemen van de hier gegeven boekentips dus maar even wat andere boeken uit de bieb gehaald.

Carl Friedman - Wie heeft de meeste joden
Camilla Gibb - De onbenullige details uit het leven van die-en-die



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-01-2008 23:01 by Schaep Profiel van Schaep

Bram Stoker's Dracula.


Nix
Usericon van Nix
Posted 11-01-2008 23:03 by Nix Profiel van Nix

Mail.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-01-2008 23:10 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Nader tot u.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


SlayerRomain
Usericon van SlayerRomain
Posted 13-01-2008 3:07 by SlayerRomain Profiel van SlayerRomain

Raymond E. Feist - Magier



Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 22-01-2008 21:04 by Ghislain Lambert Profiel van Ghislain Lambert

Net De Ontvoering van richard bachman (Stephen King) uit.

Nu: Het Boek van de Vijf Ringen- Miyamoto Musashi


" When the going gets weird, the weird turn pro!"


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 22-01-2008 22:23 by Paul (Administrator) Profiel van Paulhttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 13 januari 2008 3:07 schreef SlayerRomain het volgende:
Raymond E. Feist - Magier
Vet book, ik heb daarna zo goed als alle andere delen gekocht . Als je eerst de riftwar saga's hebt gelezen dan kan ik je daarna de empire trilogy aanraden. In de empire trilogy krijg je het verhaal van de andere kant te lezen (de andere wereld) met gebeurtenissen er in die ook in de riftwars voorkomen. Erg vet.

[Dit bericht is gewijzigd door Paul op 22-01-2008 22:24]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-01-2008 22:33 by Mark Profiel van Mark

Nou, voor de Feist/Martin/Jordan etc fans dan even: Gardens of the moon, van Steven Erikson.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jacow
Usericon van Jacow
Posted 22-01-2008 22:36 by Jacow Profiel van Jacowhttp://jaco-86.hyves.nl

Douglas Adams - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-01-2008 22:36 by M. Profiel van M.

@Mark: die tip krijg ik vaker.

Wat is er tof aan de boeken van Steven Erikson?

N.B. de enige fantasy die ik tegenwoordig verteerbaar vind is George R.R. Martin (en dat vind ik meteen helemaal geweldig), maar ik ben er al een tijd "uit".

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 22-01-2008 22:36]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-01-2008 22:43 by Mark Profiel van Mark

Eindelijk weer eens een verfrissend nieuwe invalshoek op magie (oorsprong, gebruik, limitaties), lekker bruut a la Martin en een nogal onconventionele verhaallijn. Ik zal niet beweren dat het beter is dan A Song of Ice and Fire of Lionesse of zo, maar het is wel een interessante variatie. Zeker de moeite waard

Om het even wat simpeler te zeggen, misschien herinner je je de eerste keer dat je Pulp Fiction zag, en je loppt tegen een scene aan die wel tof lijkt maar waarvan je de impact niet helemaal overziet totdat je hem een half uur later vanuit een ander standpunt ziet, of wat eraan vooraf ging? Daar zit deze serie dus vol mee. Soms wel een beetje vermoeiend lezen omdat je zoveel op het oog nogal irrelevante gebeurtenissen in het achterhoofd moet houden, maar uiteindelijk wel erg veel voldoening schenkend.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 22-01-2008 22:51]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-01-2008 8:05 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 22 januari 2008 22:23 schreef Paul het volgende:
Vet book, ik heb daarna zo goed als alle andere delen gekocht . Als je eerst de riftwar saga's hebt gelezen dan kan ik je daarna de empire trilogy aanraden. In de empire trilogy krijg je het verhaal van de andere kant te lezen (de andere wereld) met gebeurtenissen er in die ook in de riftwars voorkomen. Erg vet.


Idem hier, maar de verveling en de "goh en nu zeker dit... ahja..." momenten namen zienderogen toe..... Ik lees het dus niet meer, en hou het ook niet bij.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-01-2008 8:07 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Bundeltje Lovecraft.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-01-2008 14:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 22 januari 2008 22:33 schreef Mark het volgende:
Nou, voor de Feist/Martin/Jordan etc fans dan even: Gardens of the moon, van Steven Erikson.

Foei, af, niet met Feist vergelijken
quote:
Op 22 januari 2008 22:36 schreef M. het volgende:
Wat is er tof aan de boeken van Steven Erikson?



- originele wereld met diepe achtergrond, tikje duisterder dan de meeste fantasy
- voor zover het kan: realistisch
- originele concepten wat betreft goden en magie
- magie is meestal functioneel en geen doel op zich
- relatief complex met veel terugkoppeling (en heenkoppeling...) tussen de boeken, weinig lineariteit
- sterke karakters
- veel humor, maar ook ijzersterke drama (één van de weinige boeken waarbij m'n maag zich omdraaide was uit zijn serie)

Al met al maakt het een erg lezenswaardige serie die veel conventies van fantasy aan haar laars lapt. GotM lijkt nog wat "standaard", maar in de volgende boeken blijft daar weinig van over.

Een andere sterke tip is de "Prince of Nothing" serie van Scott R. Bakker. Die is helemaal duister, met sterke filosofische achtergrond. Wel redelijk lineair verhaal.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-01-2008 14:30 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 23 januari 2008 8:05 schreef blonde rockgod het volgende:
Idem hier, maar de verveling en de "goh en nu zeker dit... ahja..." momenten namen zienderogen toe.....


+1
Toen ben ik overgestapt naar Terry Goodkind en zijn "De wetten van de Magie" reeks. Enthousiast 10 delen gelezen, om de 3 week een deel.. totdat ik die uit had en bleek dat deel 11 (en tevens het slot) pas wordt uigebracht op 26 februari.

Dussss daar zit ik dan te wachten, alweer anderhalf jaar bijna


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 23-01-2008 14:31 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Nog niks; ga zo maar eens naar de bieb. Nu weer even tijd voor


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


creature of the nigh
Usericon van creature of the nigh
Posted 23-01-2008 20:26 by creature of the nigh Profiel van creature of the nigh

Insomnia van King


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 23-01-2008 20:32 by Jolijn Profiel van Jolijn

kate(y) Reichs - gebroken

ik weet het nog niet. al begon het spannend en veel forensichs werk, het lijkt nu meer een 'goede tijen-slechte tijden' verhaaltje te worden. beetje jammer.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 23-01-2008 20:40 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

Net gelezen: de Kon-tiki expeditie van Thor Heyerdahl. Wel vermakelijk, 6 mannen op een vlot van Peru naar de Polynesische eilanden en al het water dat daartussenin zit.

Nu begonnen in No Logo van Naomi Klein.


Hatsjikidee!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen