IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat leest u op dit moment?! Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-06-2007 17:36 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 28 juni 2007 17:34 schreef chriz het volgende:
Ik had een middagje vrij, dus optimaal gebruik van gemaakt. Lag er al meer dan een week zonder dat ik kon beginnen!

Je moet ff wennen aan de andere stijl, daarna gaat het sneller. Esslemont schrijft trouwens iets duidelijker, nog niet uit of dat positief is, merk ik vanzelf bij z'n eerste malazan roman.

Ja, hij draait er wat minder omheen. Of minder sidesteps, di(s)gressions, andere mooie woorden

Weet inderdaad niet of dat positief is, veel van de leuke informatie kwam juist in de afdwalingen en veel van de sfeer uit de vaagheid.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 28-06-2007 17:40 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 28 juni 2007 17:36 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, hij draait er wat minder omheen. Of minder sidesteps, di(s)gressions, andere mooie woorden

Weet inderdaad niet of dat positief is, veel van de leuke informatie kwam juist in de afdwalingen en veel van de sfeer uit de vaagheid.


Nou, dat valt wel mee. Het onderwerp van dit boek is natuurlijk al redelijk bekend onder Erikson lezers. Ik doelde meer op bijvoorbeeld zijn omschrijving van de Moranth munitions. Hij schrijft het zo dat je direct door hebt wat het zijn en welke verschillende er zijn. Erikson doet dat anders, door gewoon de namen te noemen en ergens verderop kom je er pas achter wat het zijn door de effecten die beschreven worden.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-06-2007 17:42 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 28 juni 2007 17:40 schreef chriz het volgende:
Nou, dat valt wel mee. Het onderwerp van dit boek is natuurlijk al redelijk bekend onder Erikson lezers. Ik doelde meer op bijvoorbeeld zijn omschrijving van de Moranth munitions. Hij schrijft het zo dat je direct door hebt wat het zijn en welke verschillende er zijn. Erikson doet dat anders, door gewoon de namen te noemen en ergens verderop kom je er pas achter wat het zijn door de effecten die beschreven worden.
Ah zo. Dat is inderdaad ook sterk van Erikson, dingen juist niet (laten) uitleggen maar laten blijken. Dat geeft de wereld een veel echter gevoel.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 28-06-2007 17:45 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 28 juni 2007 17:42 schreef ZelThoR het volgende:
Ah zo. Dat is inderdaad ook sterk van Erikson, dingen juist niet (laten) uitleggen maar laten blijken. Dat geeft de wereld een veel echter gevoel.


Kan zijn dat het komt doordat dit een novelle is en er dus maar beperkte ruimte is om de lezer zelf dingen te laten ontdekken. Is moeilijk om te bepalen uit dit boek, ff afwachten tot er veel nieuwe characters komen.

Trouwens wel vet dat je wat meer over de First Sword te weten komt in dit boek.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-06-2007 17:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 28 juni 2007 17:45 schreef chriz het volgende:
Kan zijn dat het komt doordat dit een novelle is en er dus maar beperkte ruimte is om de lezer zelf dingen te laten ontdekken. Is moeilijk om te bepalen uit dit boek, ff afwachten tot er veel nieuwe characters komen.


Checkness.
quote:

Trouwens wel vet dat je wat meer over de First Sword te weten komt in dit boek.
Ik nog niet!
Ssssst!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 28-06-2007 17:48 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 28 juni 2007 17:46 schreef ZelThoR het volgende:
Checkness.
Ik nog niet!
Ssssst!


Hehe, ik had al iets meer getypt maar bedacht me net op tijd



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-06-2007 18:21 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 28 juni 2007 0:08 schreef Illusione het volgende:
Ah, hoe is dat ? Aanradertje ?
Ik durf er eigenlijk weinig over te zeggen. Dit is nmlk het eerste fictie boek in pak weg zeven jaar dat ik lees. Ik ben geneigd te zeggen dat het verhaal wat slap doch aardig is. Aan de andere kant leest het boek lekker weg en weet het toch genoeg te boeien.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-06-2007 19:36 by MMayo Profiel van MMayo

Niks, alle boeken uit
Moet weer nieuwe ophalen.


basch
Hen en Wierumme
Usericon van basch
Posted 28-06-2007 19:54 by basch Profiel van basch

Deze Topic


Fuck The What??


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-06-2007 20:05 by Staalman Profiel van Staalman

Raymond E. Feist - Legenden van de Oorlog van de grote scheuring - De eervolle vijand (deel 1 that is)


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


morrigan
Usericon van morrigan
Posted 28-06-2007 22:11 by morrigan Profiel van morrigan

Zonet 40 euro aan boekenbonnen gekregen, iemand nog aanraders?
Liever geen fantasy


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-06-2007 22:12 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 28 juni 2007 22:11 schreef morrigan het volgende:
Zonet 40 euro aan boekenbonnen gekregen, iemand nog aanraders?
Liever geen fantasy


Ehhh, welke richting op?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-06-2007 22:15 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 28 juni 2007 20:05 schreef Staalman het volgende:
Raymond E. Feist - Legenden van de Oorlog van de grote scheuring - De eervolle vijand (deel 1 that is)


Verslavende serie is dat, niet omdat de boeken zo heel opzienbarend geweldig zijn maar gewoon omdat je steeds verder wilt lezen. Voor je het weet heb je de kast vol staan met alle reeksen van Feist

Nee dan Terry Goodkind, ik wil verdorie deel 11 NU! Rond de 600/700 pagina's en dan elke week een deel uitlezen, tot je er achter komt dat deel 11 nog niet geschreven is. Wachten sucks!


morrigan
Usericon van morrigan
Posted 28-06-2007 22:41 by morrigan Profiel van morrigan

quote:
Op 28 juni 2007 22:12 schreef MMayo het volgende:
Ehhh, welke richting op?


Ik sta wel voor veel dingen open, maar liever geen fantasy of da vinci code achtig spul.

Ik lees graag over andere/oudere culturen, mits het enigzins goed onderzocht is.






moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 29-06-2007 12:47 by moon1976 Profiel van moon1976http://www.myspace.com/anemoontje

Een zoveelste poging tot het lezen van Tolkiens Silmarillion....hoofdstuk 1 is uit.


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-06-2007 12:58 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 28 juni 2007 22:41 schreef morrigan het volgende:
Ik sta wel voor veel dingen open, maar liever geen fantasy of da vinci code achtig spul.

Ik lees graag over andere/oudere culturen, mits het enigzins goed onderzocht is.




Hmm lastig, schiet me zo niet even wat te binnen. Wellicht vind je een iets lichter boek wel leuk, heb die zelf net uit..

‘De Pendragon Legende’ – Antal Szerb – 2006

Over Owen Pendragon en zijn kasteel in Wales doen vreemde verhalen de ronde. Hij zou verschillende keren op wonderbaarlijke wijze aan de dood zijn ontsnapt en in een geheim laboratorium experimenteren met merkwaardige dieren. Ook is er in het kasteel een bibliotheek met uiterst zeldzame geschriften over de grondleggers van de Rozenkruisers. Wanneer János Bátky, een Hongaarse doctor in de letteren, door Pendragon op zijn kasteel wordt uitgenodigd voor een kijkje in de bibliotheek, kan hij zijn geluk niet op. Maar nog voordat hij vertrokken is, wordt hij via een anoniem telefoontje met de dood bedreigd. Dat is het begin van een reeks vreemde gebeurtenissen, waar de jonge doctor maar moeilijk grip op krijgt, hoezeer hij de mysteriën rond Owen Pendragon ook probeert te ontrafelen. Wie pleegde de aanslag op diens leven? Waarom strijdt Pendragon met een ex-geliefde om een erfenis, en wat hebben zijn experimenten met dit alles te maken? En waaruit bestaat precies de connectie tussen de familie Pendragon en het geheime genootschap van de Rozenkruisers.


Het is echt heel vlot geschreven, leest prettig weg en is onwijs grappig. Vol zelfspot en cynisme.

Zelf net even langs de bieb geweest, nieuwe boeken opgehaald:

De Lazarusbel van Patrick Dunne
http://www.nu.nl/news/1119303/140/rss/Patrick_Dunne_-_De_Lazarusbel.html


Kosmische Anst, 10 klassieke griezelverhalen van H.P. Lovecraft

Recensie
De auteur, overleden in 1937, schreef enkele van de beste griezelverhalen van de 20e eeuw. Hij had heel strikte ideeën over het griezelverhaal waarvan de essentie dient te zijn: de angst voor het onbekende. Die voorkeur toont zich ook in zijn keuze van de tien beste griezelverhalen (opgesteld in 1927): de verhalen hebben een trage opbouw, de personages zijn vaak enkel uitdragers van het idee, de griezel ontstaat door de confrontatie van de (zwakke) mens met het onbekende: het bovennatuurlijke, vaak krachten in de natuur of uit de duistere kant van de menselijke geest, en enkele geesten die toch net iets meer zijn. Alle verhalen zijn klassiekers in het genre (Blackwood, Machen 3x, Poe, Shiel, Chambers, M.R. James, Bierce en De la Mare) en zo dient men ze ook te lezen; de moderne lezer zal de bloederige uitspattingen en extremiteiten (sinds 1960) missen. Of niet! Heel genietbare bundel klassieke griezel. De verhalen zijn geschreven tussen 1839-1923. Met nawoord over Lovecraft en informatie over de opgenomen auteurs.




Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 29-06-2007 13:00 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 28 juni 2007 9:52 schreef ZelThoR het volgende:
Bint of Blokken van Bordewijk. Echt uitstekende boeken, en erg kort

Mooi zo Dank je, met 3 boeken + verslagen maken ben ik wel weer een week of 2, 3 zoet.



slome
Usericon van slome
Posted 29-06-2007 13:14 by slome Profiel van slome

James Watson - The Double Helix


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 09-07-2007 10:23 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 8 juli 2007 12:48 schreef XnegativeX het volgende:
Een tijd geleden rade iemand mij het boek American gods van Neil Gaiman aan. Na een korte zoektocht heb ik het boek op de kop weten te tikken en ik kan het ondertussen amper aan de kant leggen. Daarom maar eens een apart topic over dit geweldige boek.

Waar het boek precies over gaat valt lastig uit te leggen (ook omdat ik hem nog niet uit heb). Het is een mix van stijlen. De hoofdpersoon in het verhaal is een man genaamd Shadow. Shadow heeft een tijd in de gevangenis doorgebracht en hij komt aan het begin van het boek vrij. Als hij zijn vrouw wil opzoeken blijkt ze een paar dagen daarvoor te zijn overleden. Net als hij niet meer weet wat hij nu met zijn leven moet biedt een vreemdeling genaamd Wednesday hem een baan aan. Maar deze Wednesday weet eigenlijk veel meer van Shadow dan mogelijk is.

Wednesday en Shadow vertrekken op een reis door modern America om een aantal mensen bij elkaar te brengen. Tot op, ongeveer, pagina 150 heb je als lezer geen idee wie die Wednesday precies is en wat hij van die andere mensen wil. Maar stukje bij beetje kom je erachter dat het verhaal draait om oude goden en mytische wezens (Odin, Kali, Leprechauns, etc.) die in menselijke vorm in America leven en daar weinig meer voorstellen omdat niemand in ze gelooft. Daar hebben ze al deze tijd overleeft maar nu worden de moderne Americaanse goden (internet,creditcards) te sterk en is het tijd voor actie.

De schrijfstijl van Neil Gaiman is echt enorm meesleepend en het verhaal varieerd van een realistische roadstory tot zware humor tot fantasy.

Echt een dikke aanrader.


Dduuussss...

Inderdaad een meesterlijk boek. Maar ik kan je verzekeren dat je het pas volledig kan waarderen als je aan het einde van het boek bent.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-07-2007 10:42 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Bizar boek, inderdaad. Aan het einde miste ik nog steeds een heel stuk informatie voor mijn gevoel*.

Wederom meesterlijk geschreven door de heer Gaiman, wat een karakters!

*en nu een stuk meer, want het is al weer jaren geleden dat ik die gelezen heb...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 09-07-2007 10:43 by Julia Profiel van Julia

de broeder van koontz

vervolg op de gave en de vriendschap


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-07-2007 11:10 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Waarom mogen bands wel een apart topic hebben en boeken niet?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-07-2007 11:11 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juli 2007 11:10 schreef XnegativeX het volgende:
Waarom mogen bands wel een apart topic hebben en boeken niet?

Metalforum?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-07-2007 11:12 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 9 juli 2007 11:10 schreef XnegativeX het volgende:
Waarom mogen bands wel een apart topic hebben en boeken niet?


Omdat dit in eerste instantie een muziekforum is wellicht.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-07-2007 11:13 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dat zou je niet zeggen.

Maar goed, you make a valid point.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen