IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het Langverwachte Officiële Dierenrijk-Topic Vorige pagina | Volgende pagina
stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 06-06-2011 23:15 by stigma Profiel van stigma

Zat laatst aan mn moeder het ontstaan van een 'kween' uit te leggen. Zal dat hier ook eventjes doen voor de mensen die niet weten wat een kween is.
Een kween is een onvruchtbaar dier die zowel mannelijke en vrouwelijke geslachtskenmerken heeft of waarbij de geslachtkenmerken onderontwikkeld zijn.
Dit komt bij meerdere diersoorten (vee) voor, maar is vooral bekend bij koeien.
Een kween ontstaat bij tweelingen of drielingen van verschillende geslachten. Koeien krijgen bijna nooit meer dan 1 kalf maar als het een tweeling krijgt is de kans groot dat het koekalf een kween is.
Dit komt omdat de hormoonproductie van het stierkalf in de baarmoeder eerder inzet en de mannelijke hormonen de vrouwelijke hormonen overheersen. Dus het koekalf krijgt zowel mannelijk als vrouwelijke hormonen via de bloedtoevoer binnen tijdens de ontwikkeling van de vrucht.

Toen vroeg mn moeder waarom dat bij mensen niet voorkomt..... Ik weet dat eigenlijk ook niet.
Iemand hier die dit weet?


Subtiel kamerolifantje


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-06-2011 23:18 by Mark Profiel van Mark

Kweeniet?






(sorry)

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 06-06-2011 23:18]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2011 11:15 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Nou heb ik de ballen verstand van biologie en aanverwanten, maar het hebben van geslachtskenmerken van beide sekse komt bij mijn weten voor bij mensen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


rotor
Usericon van rotor
Posted 07-06-2011 11:19 by rotor Profiel van rotor



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-06-2011 11:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

De vraag is denk ik ook meer waarom dit fenomeen bij tweelingen niet zo optreedt als dat schijnbaar bij koeien doet.

Mij lijkt het omdat mensen en koeien nu eenmaal anders zijn en wij schijnbaar beter zijn toegerust om meerlingen te krijgen


Quis moderabat ipsos moderatores?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2011 11:50 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 juni 2011 11:47 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
De vraag is denk ik ook meer waarom dit fenomeen bij tweelingen niet zo optreedt als dat schijnbaar bij koeien doet.

Mij lijkt het omdat mensen en koeien nu eenmaal anders zijn en wij schijnbaar beter zijn toegerust om meerlingen te krijgen
Helemaal niet, dat maak jij ervan. Er staat duidelijk 'niet'. En daarnaast, cijfers!

Ik denk nmlk dat het bij koeien ook niet aan de orde van de dag is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


rotor
Usericon van rotor
Posted 07-06-2011 12:01 by rotor Profiel van rotor

Blijkbaar toch wel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kween

Ik vraag me af of dit ook bij oerrunderen voorkomt of dat dit een zij-effect is van fokprogramma's.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-06-2011 12:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

@kwel: stigma zegt dat koeientweelingen (van verschillend geslacht) in grote mate tot kweens leiden. Daarna legt ze het proces uit wat daarvoor zorgt. En haar moeder vraagt waarom dat bij mensen niet zo werkt.

Ik 'maak' er niets van, ik lees gewoon

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-06-2011 12:05]


Quis moderabat ipsos moderatores?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2011 12:11 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 juni 2011 12:02 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
@kwel: stigma zegt dat koeientweelingen (van verschillend geslacht) in grote mate tot kweens leiden. Daarna legt ze het proces uit wat daarvoor zorgt. En haar moeder vraagt waarom dat bij mensen niet zo werkt.

Ik 'maak' er niets van, ik lees gewoon
Nee, echt niet. Zoals jij het nu brengt zou je geheel gelijk hebben. Er staat echter letterlijk: " niet voorkomt", dus niet verhoudingsgewijs minder, maar 'niet'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-06-2011 12:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ik zeg toch ook niet 'in mindere mate'?

Zoals ik het lees vraagt ze zich af waarom "Dit komt omdat de hormoonproductie van het stierkalf in de baarmoeder eerder inzet en de mannelijke hormonen de vrouwelijke hormonen overheersen. Dus het koekalf krijgt zowel mannelijk als vrouwelijke hormonen via de bloedtoevoer binnen tijdens de ontwikkeling van de vrucht." niet bij mensen voorkomt. Dat gaat dus alleen over het proces wat bij koeientweelingen van verschillend geslacht in 90% van de gevallen tot een onvruchtbare tweeslachtige leidt (wat bij mijn weten inderdaad bij mensen NIET* voorkomt, 0% dus). Lijkt me een interessante vraag, al denk ik dat het simpelweg is omdat de ontwikkeling in de baarmoeder nu eenmaal anders is

*eventueel wil ik hier ook 'vrijwel niet' of 'in veel mindere mate dan bij koeien' van maken, maar dan moet jij toch echt met bewijs op de proppen komen

Voor de duidelijk, er staat dus niet "waarom komen er geen (onvruchtbare) tweeslachtigen bij mensen voor?" maar "waarom komen er geen onvruchtbare tweeslachtigen bij mensentweelingen van verschillend geslacht voor (volgens het proces zoals dat bij koeien gaat)?".

Verder ga ik niet meer stigma's woorden uitleggen, ik heb het waarschijnlijk toch fout

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-06-2011 12:24]


Quis moderabat ipsos moderatores?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2011 12:26 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik hoef helemaal niet met bewijs te komen want als ik het zou leze zoals jij het leest, ben ik het me je eens.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-06-2011 12:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Prima Neuken?


Quis moderabat ipsos moderatores?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2011 12:29 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 juni 2011 12:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Prima Neuken?
Zaterdag?!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2011 17:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

kun jij dan zo lang wachten?


signature


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 07-06-2011 18:06 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 7 juni 2011 12:22 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Verder ga ik niet meer stigma's woorden uitleggen, ik heb het waarschijnlijk toch fout

Mag best want je doet het heel goed! Dat is precies wat ik bedoel.
En Kwel weet dat ook heus wel, net als dat hij weet dat ik niet zó achterlijk ben dat ik niet weet dat tweeslachtigheid bij mensen voorkomt.


Subtiel kamerolifantje


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 07-06-2011 18:47 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 7 juni 2011 12:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Prima Neuken?


Slet


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-06-2011 20:07 by Schaep Profiel van Schaep



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2011 12:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

fokkin olifanten



beetje koeien aanvallen en zo



en dan zelfmoor plegen "onder" een trein



signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-06-2011 20:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 juni 2011 18:47 schreef Pem het volgende:
Slet

Teleurgesteld, ja? Vergroot alleen jouw kansen, is mooi toch? *duikt weg*


Quis moderabat ipsos moderatores?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 10-06-2011 4:32 by Schaep Profiel van Schaep



Argh
Usericon van Argh
Posted 10-06-2011 4:41 by Argh Profiel van Argh

HAhahahaa wat een mongool beest! Heerlijk, lijkt wel op iemands kat...

Er stond hier laatst een kameel bij de Appie, zag vandaag pas de reclame van de dierenplaatjes acties.... ik eet liever een beest dan dat ik er plaatjes van verzamel

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 10-06-2011 4:41]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Argh
Usericon van Argh
Posted 10-06-2011 4:48 by Argh Profiel van Argh

nog een keer


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 13-06-2011 19:22 by stigma Profiel van stigma


Betty, zoals de egel liefkozend wordt genoemd, heeft een huidaandoening waardoor ze bijna geheel kaal is. Wat de huidaandoening precies is kunnen de experts niet achterhalen.

Awwww!


Subtiel kamerolifantje


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 13-06-2011 19:31 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 13 juni 2011 19:22 schreef stigma het volgende:

Betty, zoals de egel liefkozend wordt genoemd, heeft een huidaandoening waardoor ze bijna geheel kaal is. Wat de huidaandoening precies is kunnen de experts niet achterhalen.

Awwww!


Hier heeft iemand regelmatig een tandenstoker nodig gehad.


Bareuh...


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 13-06-2011 22:44 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com








Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen