IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 5 Vorige pagina | Volgende pagina
El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 29-07-2007 17:08 by El Chulo Profiel van El Chulo

Kleine ondiepe maten inderdaad, de bass-drum bijvoorbeeld was 18'' maar had juist een heel mooi, vol, warm geluid. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vond het erg aangenaam klinken. Of het echt bruikbaar is in een metal-band is weer een tweede.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 29-07-2007 17:15 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 29 juli 2007 17:08 schreef El Chulo het volgende:
Kleine ondiepe maten inderdaad, de bass-drum bijvoorbeeld was 18'' maar had juist een heel mooi, vol, warm geluid. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vond het erg aangenaam klinken. Of het echt bruikbaar is in een metal-band is weer een tweede.

Een maat van me doet het wel, ging hij opnemen en kwam hij altijd stands van mij lenen.



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 29-07-2007 18:01 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 29 juli 2007 16:28 schreef Snaack het volgende:
Je zou op elk onderdeel van je kit met fingercontrol moeten kunnen spelen (ok, afgezien van je bassdrum..)

Dus, je doet het verkeerd

Wat lukt er niet dan? Fingercontrol is niet meer dan vanuit je vingers ipv polsen spelen..

en van alles dat erna gezegd wordt




zoek es op art verdi als je dat soort technieken wil onderzoeken

http://www.youtube.com/results?search_query=art+verdi&search=


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 01-08-2007 20:11 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 29 juli 2007 18:01 schreef Aaaarco het volgende:
zoek es op art verdi als je dat soort technieken wil onderzoeken

http://www.youtube.com/results?search_query=art+verdi&search=


Indrukwekkende snelheid http://www.youtube.com/watch?v=rrprRac3FfQ hoe relax hij ook blijft met die snelheid. Knappe techniek!



Maar het klinkt echt helemaal nergens naar voor de rest Snelheid is niet alles. Het is wel fijn, maar dit soort snelheden ben je doorgaans niet nodig gok ik xD


kwaliteit > kwantiteit


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-08-2007 11:56 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 24 juli 2007 9:25 schreef varanus het volgende:
Dat bekken die in dartbordkleuren is geschilderd, wat voor geluid maakt die?


*plop*



maar als die kit eindelijk eens weg is, kan ik het dartbord ophangen


Je moeder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-08-2007 12:43 by Snaack Profiel van Snaack

He Karni, het gaat hem niet worden met die kit.

Vrouwen en plannen ==


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-08-2007 12:45 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

hehe helaas, ben hem ook net op marktplaats aan het zetten, zal daar vast wel lukken


Je moeder.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-08-2007 23:18 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Kreeg voor een ander forum de vraag of ik een EZDrummer demootje in elkaar kon flansen.. (Voor de onwetenden: VST-plugin voor drumsounds en kits) Misschien ook interessant voor mensen hier? Niet al te veel op het drumwerk letten, het is laat, ik ben moe, moet slapen.. Ik kán best een tandje strakker Maargoed! Hier dan toch.. Voor de liefhebbers

De Drumkit From Hell kit.. My favorite
De Pop & Rock kit
De Vintage kit..

Ingeramd via mijn Roland TD3-KW!


Ohja, dit is EZdrummer straight out of the box, niks aan gemixed, getuned, standaardkits, geen outboard FX..

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 02-08-2007 23:21]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 02-08-2007 23:34 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

Vette kick op die Vintage kit!!



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 03-08-2007 10:43 by Jällö Profiel van Jällö

Is het met dat systeem ook mogelijk om je eigen opgenomen geluiden als samples te gebruiken?
Ik ben hier niet kapot van, eerlijk gezegd... snorrie


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Windir
Usericon van Windir
Posted 06-08-2007 14:21 by Windir Profiel van Windir

Iemand enig idee waar ik op het net ergens een drumcomp kan downen met ee nrealistische sound? Ik wil er ook voor betalen maar liefst niet te veel.
Momenteel schrijf ik drumtabs op guitar pro 5, exporteer die naar mp3 files om vervolgens te mixen in Audacity...
Maar ik ben niet zo tevreden van het geluid (zelfs niet met de RSE aan). De dubbele bas klinkt niet goed door en ook de snaar klinkt weird. Dus hulp gevraagd, want ken er niet zoveel van...


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 07-08-2007 18:32 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

Heb vandaag mijn Sonor Medium bassdrumvel vervangen door een Remo Pinstripe. De Pinstripe was op aanraden van een verkoper die zei dat die het geluid zou geven dat ik zocht. Ik zelf had altijd gedacht dat Pinstripe's een kort dof geluid gaven, naar dat valt echt heel erg mee (gelukkig =) ).

Vel zit er met een middelmatige hoeveelheid spanning op, en de damping bestaat uit twee stukjes geluiddampend materiaal (wat ik nog over had) en een dunne deken. Het geeft een erg mooi vol geluid dat zelfs een beetje open is (een klein beetje "na galm"). Bevalt erg goed =)


Damping.

Op de toms heb ik Remo Emperor's, vrij slap gespannen voor een open en lekker laag geluid.

Probleem blijft echter de snare. Er zit een Powerstroke 3 beater op en een Ambassador Hazy reso. Het snare geluid klinkt een beetje maf, het geluid lijkt zeg maar van toon hoogte te veranderen Daarnaast trilt de snare ook heel erg als ik op de bass of toms sla wat een vreemde ruis geeft. Top vel dampen bied de oplossing.

Ik gok dat het een stemmings probleem is. Dus heeft iemand tips om een snare te stemmen ?


kwaliteit > kwantiteit


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-08-2007 18:36 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 3 augustus 2007 10:43 schreef Jällö het volgende:
Is het met dat systeem ook mogelijk om je eigen opgenomen geluiden als samples te gebruiken?
Ik ben hier niet kapot van, eerlijk gezegd... snorrie
Nee, dat kan niet. Hoe wou je die operatie gaan ondernemen dan..


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-08-2007 18:38 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 6 augustus 2007 14:21 schreef Windir het volgende:
Iemand enig idee waar ik op het net ergens een drumcomp kan downen met ee nrealistische sound? Ik wil er ook voor betalen maar liefst niet te veel.
Momenteel schrijf ik drumtabs op guitar pro 5, exporteer die naar mp3 files om vervolgens te mixen in Audacity...
Maar ik ben niet zo tevreden van het geluid (zelfs niet met de RSE aan). De dubbele bas klinkt niet goed door en ook de snaar klinkt weird. Dus hulp gevraagd, want ken er niet zoveel van...


BFD
DFH Superior
Ezdrummer
Reason Drumkits

Maar dat is dus niet graties.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


yelmer
Usericon van yelmer
Posted 07-08-2007 18:38 by yelmer Profiel van yelmerhttp://erebus.nl

quote:
Ik gok dat het een stemmings probleem is. Dus heeft iemand tips om een snare te stemmen ?


Zo strak alsie kan ook het snaar mechaniekje, help wel tegen die ruis als t goed is



FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 07-08-2007 18:40 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 3 augustus 2007 10:43 schreef Jällö het volgende:
Is het met dat systeem ook mogelijk om je eigen opgenomen geluiden als samples te gebruiken?
Ik ben hier niet kapot van, eerlijk gezegd... snorrie
Wat spectre zegt, maar achteraf kun je je samples er wel middels drumagog (> google) overheen gooien. Wellicht een optie.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 07-08-2007 18:40]


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-08-2007 18:42 by spectre Profiel van spectre

Nou, het wordt echt minder als dit.. tenzij je dus net als deze softdrums alle velocity layers gaat opnemen en inprogrammeren. Dat is een helse klus als je het mij vraagt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-08-2007 18:45 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 7 augustus 2007 18:32 schreef ThaTyger het volgende:
Probleem blijft echter de snare. Er zit een Powerstroke 3 beater op en een Ambassador Hazy reso. Het snare geluid klinkt een beetje maf, het geluid lijkt zeg maar van toon hoogte te veranderen Daarnaast trilt de snare ook heel erg als ik op de bass of toms sla wat een vreemde ruis geeft. Top vel dampen bied de oplossing.

Ik gok dat het een stemmings probleem is. Dus heeft iemand tips om een snare te stemmen ?


Ik gok erop dat je resovel te slap gespannen staat..

Itt tot wat yelmer stelt: je slagvel en zeker je matje niet zo strak mogelijk spannen..

Probeer je reso en slag vellen eens gelijk te stemmen, dat kan best goed werken. Als je ketel mooi gelijkmatig resoneert staan ze goed gestemd.

Daarna draai je matje zo los mogelijk, draai dan met het matje op het vel de spanning op tot je een mooie "buzz" krijgt.

Dat is zeker niet "zo strak mogelijk" want dan kunnen de snaren amper meer bewegen en als je hard mept breken ze zelfs (na een tijdje)

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 07-08-2007 18:48]


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 10-08-2007 10:56 by ADHD Profiel van ADHD

weet iemand of het mogelijk is om de samples uit drumkit from hell 2 te importeren in je ddrum 4??

heeft er hier dan ook iemand ervaring mee??


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-08-2007 12:24 by Jällö Profiel van Jällö

Goed verhaal mbt. snare stemming van Snaack.
Goed seaten en daarna het vel heel gelijkmatig op spanning brengen is ook belangrijk.
Verder moet om het goede geluid te benaderen altijd omhoog stemmen, strakker draaien dus. Zit je een keer te hoog, dan alles losdraaien en opnieuw beginnen.

Heel belangrijk als je een snare fatsoenlijk wilt laten klinken: GEDULD!! Ik ben er zelf aardig bedreven in maar dan nog duurt het soms uren en uren voor ik echt tevreden ben.

Maak je verder niet te druk om het meetrillen van de snaren, dat valt met band/live toch compleet in het niet. Evt. kun je de stemschroefjes die het dichtst bij de snarenmat zitten een tikkie slapper draaien dan de rest.

Als het dan nog niet lukt... alles deraf en overnieuw beginnen... een nieuw resovel kan ook wonderen doen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2007 12:39 by Snaack Profiel van Snaack

En, heb ik gemerkt, het goede slagvel maakt ook een enorm verschil hehehe.

Ik vond mijn snare te "nat" tot ik precies het goede vel naar mijn smaak ontdekte, maar toen had ik er wel al minimaal 5 verschillende opgehad

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 10-08-2007 12:40]


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2007 13:17 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 10 augustus 2007 10:56 schreef ADHD het volgende:
weet iemand of het mogelijk is om de samples uit drumkit from hell 2 te importeren in je ddrum 4??

heeft er hier dan ook iemand ervaring mee??



je moet dan overwegen de akai versie van dfh te kopen (ja er is voor jou idee een aparte versie) en een mpc1000 te gebruiken ipv je ddrum, die gaan netjes om met je layered samples.

let wel dit heeft dus nut als je gaat triggeren voor t geluid en niet alles dood wil triggeren

http://www.feedback.nl/?id=55&b=KAKMPMPC100BK&a=&treeID=



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 12-08-2007 11:03 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

Oke bedankt voor het advies Jällö en Snaack.

Nog een vraagje, in me tom vellen verschijnen plaatselijk heel erg interesante "olie" vlekken Mijn floortom die heel slap staat heeft er geen last van, maar de andere twee wel. Is dit een probleem? Of hoef ik me geen zorgen te maken hier over?


kwaliteit > kwantiteit


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-08-2007 14:18 by Snaack Profiel van Snaack

Dat is normaal

Je hebt dubbellaags vellen en dat olie effect zijn de 2 lagen die je op elkaar ziet liggen.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 29-08-2007 11:29 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 12 augustus 2007 14:18 schreef Snaack het volgende:
Dat is normaal

Je hebt dubbellaags vellen en dat olie effect zijn de 2 lagen die je op elkaar ziet liggen.

Hey ga jij nog naar Roddy vanavond?


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen