IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 5 Vorige pagina | Volgende pagina
Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-10-2007 15:47 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 3 oktober 2007 15:40 schreef spectre het volgende:
Twin op 1 is ook wel haalbaar denk ik. Maar speelt vast lekkerder.

Als reason die kits nou eens gaat uitbreiden. Kom op.. 3 toms is een beetje karig.


ik heb losse pedalen... een nieuw twinpedaal zou me 6 x meer kosten dan een extra bassding...

heb je er wel eens over gedacht maar 1 tom te begruiken en via automation de hoogte van de tom aan te passen?... op die manier kan ik wel 10 toms in een redrum zetten terwijl ik ook nog 2 extra bekkens kwijt kan..

en anders is een extra redrum ook wel een optie.. eentje voor een paar verschillende bassdrums en snares een hihat een ride en drie crashes de andere voor 10 toms...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-10-2007 16:03 by spectre Profiel van spectre

Ja doe ik nu ook. Maar je toms pitchen is natuurlijk niet echt lekker klinkend IMO


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 03-10-2007 16:06 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik gebruik die DM5 niet allen voor dat ding, hehe, ik gebruk m ook als ik met zooi voor mezelf bezig ben.

Het zal allemaal vast veel goedkoper kunnen, alleen ben ik zo'n zeikerd die nooit iets 2ehands koopt (behalve die kit dan)

Of rubber fijner speelt durf ik niet te zeggen, ik ben pas een jaartje bezig met drummen, en heb in die tussentijd mn enkel ook nog eens gebroken gehad, dus ben er nog niet echt ver mee, maar aangezien we dit ook in onze repetitieruimte gebruiken in combinarie met koptelefoons, gebruikt onze drummer dit ook, en die wou liever gaasvellen, we hebben die zooi met zn 2en betaald, su dan ben e per persoon lekker cheap uit.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-10-2007 16:29 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 3 oktober 2007 16:06 schreef Murdering Monk het volgende:
Ik gebruik die DM5 niet allen voor dat ding, hehe, ik gebruk m ook als ik met zooi voor mezelf bezig ben.

Het zal allemaal vast veel goedkoper kunnen, alleen ben ik zo'n zeikerd die nooit iets 2ehands koopt (behalve die kit dan)



ik heb t dus over NIEUWE ekits... effe de links aanklikken....


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 03-10-2007 16:33 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ja, wel gezien, maar we hebben zo'n ding gebruikt, en dat was toch niet echt ideaal, dus maar weer weggedaan en naar een andere oplossing gezocht.

Ik moet er wel bijzeggen dat we hierop gekomen zijn om dat die DM5 en triggers vanaf nu altijd standaard meegaan, zodat we iig een goeie drumsound in de zaal hebben.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-10-2007 16:35 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 3 oktober 2007 16:03 schreef spectre het volgende:
Ja doe ik nu ook. Maar je toms pitchen is natuurlijk niet echt lekker klinkend IMO


daarom gaf ik e de tweede optie ook gelijk mee...

gewoon een extra redrum erin mikken...

zo heb je met gemak een set van 20 'voices'

een extra redrum erbij voor beast en electronische drumgeluiden

een dr rex voor de drumloops

en hops met vier rackelementen heb je een mega uitgebreid arsenaal aan mogelijkheden

ps zet jij wel je redrum in een combinator met aparte reverb/compressors etc op de bass / snare / toms...

in dat geval wordt t nog logisher om de toms in een aparte redrum te gooien
(ook vooral met heen en weer kopieren en slepen van patronen)


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-10-2007 16:36 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 3 oktober 2007 16:33 schreef Murdering Monk het volgende:
Ja, wel gezien, maar we hebben zo'n ding gebruikt, en dat was toch niet echt ideaal, dus maar weer weggedaan en naar een andere oplossing gezocht.

Ik moet er wel bijzeggen dat we hierop gekomen zijn om dat die DM5 en triggers vanaf nu altijd standaard meegaan, zodat we iig een goeie drumsound in de zaal hebben.



een dm5 geeft geen goed drumgeluid... t geeft een behoorlijk vettig bassdrumgeluid maar de toms zijn nou niet echt om glimlachend een vlag in de houder te schuiven....


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-10-2007 17:01 by spectre Profiel van spectre

Ik gebruik NN-XT's voor elk afzonderlijk onderdeel. Maar er zijn maar 3 toms

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 03-10-2007 17:06]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-10-2007 17:07 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 3 oktober 2007 17:01 schreef spectre het volgende:
Ik gebruik NN-XT's voor elk afzonderlijk onderdeel. Maar er zijn maar 3 tomsjavascript:void(null)


je bent voor de geluiden toch niet aan reason gebonden..

en daarbij... ik heb in normale studios eigenlijk al vaker opgemerkt dat ik uiteindelijk met een set van 3 toms makkelijk uit de voeten kan


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-10-2007 17:07 by spectre Profiel van spectre

Zal best, maar ik wil er 5!

En hoezo, wat hang jij er aan dan?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-10-2007 17:17 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ik heb aan drie toms zat (vaak al aan twee!)

maar je kan toch uit dfh toms pikken?


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-10-2007 17:22 by spectre Profiel van spectre

Ja tuurlijk kan dat, maar dan moet je weer rewire gebruiken in combi met een daw, vreet cpu en is onhandig imo

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 03-10-2007 17:22]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 03-10-2007 21:38 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Nou, gister eens zo'n powersonic gekocht. Klonk meteen al goed toen ik hem net erop had gezegd. Morgen eens goed stemmen en kijken wat ik van het bassdrum geluid kan maken. Ook eens mijn eigen kit meenemen naar de oefenruimte om daar het geluid eens te beluisteren.

Ook een telkens terugkerende discussie met bandleden, trigger op de bassdrum. Hoeveel ben ik kwijt voor een bassdrumtrigger en een redelijke module? En wanneer acht iedereen een trigger absoluut noodzakelijk?



spectre
Usericon van spectre
Posted 03-10-2007 22:33 by spectre Profiel van spectre

Live is een kick 1 van de moeilijkste dingen om goed in te mixen. Triggers lossen dat probleem meteen op. Voor de rest is het smaak, ik hou van droge naturel kicks.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-10-2007 22:40 by jbassist Profiel van jbassist

Wat Spectre zij..
Je kunt er vanuit gaan dat er live een KUT drumstel die KUT gestemt is staat met waarschijnlijk een d112 waar je never niet de snelle transient voor het hoog en dikke 60 hz voor het laag uit zal kunnen halen, die in een crappy soundcraft waar als 5 keer een biertje over de toonregeling is gegaan, gaat..

Trigger is live gewoon chill, even als Sansamp op bas..

Als je een Midas tafel + Audix d6 + Mooi afgestelt DW drumstel hebt + goeie technicus kun je het er op wagen.. maar anders niet haha

Daarbij stellen bijna alle metaldrummers hun kick ook veel tehoog waardoor die dingen voor geen meter in een mix vallen.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 03-10-2007 22:40]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 04-10-2007 0:03 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

@ JB

Te hoog stellen? Of bedoel je stemmen?



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 04-10-2007 8:46 by Jällö Profiel van Jällö

Stemmen bedoelt ie. Metaldrummers stemmen die dingen idd veel te hoog omdat het dan makkelijk snel gaat.

Ik zou triggers op de bass alleen in combinatie gebruiken met mics. Liever helemaal niet; ik heb het niet zo op de moderne pok-pok-pok-pok sound, maar om deathmetal live OK te laten klinken is het bijna een must lijkt het.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 04-10-2007 10:29 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Owk, ik stem nml ook redelijk hoog maar dat is ook omdat ik dacht dat ie juist dan beter hoorbaar zou zijn in de mix. Minder laag en meer attack.



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 04-10-2007 10:38 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 4 oktober 2007 8:46 schreef Jällö het volgende:
Stemmen bedoelt ie. Metaldrummers stemmen die dingen idd veel te hoog omdat het dan makkelijk snel gaat.

Ik zou triggers op de bass alleen in combinatie gebruiken met mics. Liever helemaal niet; ik heb het niet zo op de moderne pok-pok-pok-pok sound, maar om deathmetal live OK te laten klinken is het bijna een must lijkt het.


Het idee voor triggers is dat de bass af en toe wegvalt live, meestal vanwege slechte kickdrum. Ik heb trap altijd met redelijk volume, ook op hogere snelheden(scheelt dat ik nog niet zo heel snel kom). Maar een heldere duidelijke boem met een tikje erbij is in sommige situaties een uitkomst.

Dit is eigenlijk vanwege mijn band Repulse, veel tempowisselingen en hogere snelheden. De jongens raken de weg af en toe kwijt en we spelen mij iets te vaak in belabberde omstandigheden zoals kroegjes en ouwe aftandse jongerencentra in afgelegen plaatsen.

Misschien over een paar maanden eens triggers aanschaffen. Eerst maar eens een nieuwe snaredrum kopen als ik geld heb.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 04-10-2007 10:45 by Jällö Profiel van Jällö

Heb je het al es met houten kloppers geprobeerd?
Dit komt ook veel duidelijker naar voren zonder dat je zo hoog hoeft te stemmen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 04-10-2007 11:11 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

Triggers zijn een goede manier om bij hoge snelheden het volume hoog te houden, maar ook gelijkmatig (alle hits zijn even hard). Persoonlijk ben ik meer een fan van echt bassdrum geluid, maar soms zijn triggers gewoon nodig wegens snelheid, of idd crappy bassdrums. Somige muziekstijlen vragen naar mijn idee ook gewoon om triggers vooral als je een mechanise sound wil bereiken zoals Fear Factory zijn ze erg nuttig lijkt me.

Persoonlijk stem ik alle toms en ook de bassdrum lekker laag. Geeft een lekkere punch in de sound en goed contrast met de heldere bekkens die ik heb. Maar dat is natuurlijk vrij persoonlijk (ja de respons is behoorlijk verrot bij laag stemmen =/ ). Ik heb toch nog geen last van Live situaties of uber hoge snelheid hehe


kwaliteit > kwantiteit


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 04-10-2007 12:08 by Jällö Profiel van Jällö

Ja, die respons bij laag stemmen is precies de reden dat ik nodig een nieuwe kit moet hebben. Bij echt goede drums hoeft het vel amper vast te zitten en dat ding zingt al.
Dat was het duidelijkst bij de Kumu en Pearl Masterworks die ik bespeeld heb. Dure hobby!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-10-2007 14:48 by Snaack Profiel van Snaack

Ik zweer bij de akoestische sound van mijn kicks en neem altijd mijn eigen kickmics mee. (Shure Beta52's)

ALS ik over mijn eigen kit speel, that is.. Diepe Sonor kicks (22 * 17 1/2), goede vellen (Evans EQ3) die ik verrot trap met rubber kloppers.

Als ik over andermans kit speel is het altijd weer een verrassing.. In dat geval heb ik iig plastic kloppers op mijn twin voor de "tik".

Maar ja.. Ik speel geen hyperblast deathmetal en 200 BPM haal ik misschien nét... Ik vind dat ik geen triggers nodig heb.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-10-2007 15:02 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

@spectre.. ik bedoel niet dfh inladen,.. ik bedoel uit die set geluiden een stel tomsampels halen

@ snaack bij 200 bpm is een trigger echt wel lekkerder dan een dik ac. geluid...





200 bpm is dan ook behoorlijk snel...



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 04-10-2007 15:03 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 4 oktober 2007 14:48 schreef Snaack het volgende:
Maar ja.. Ik speel geen hyperblast deathmetal en 200 BPM haal ik misschien nét... Ik vind dat ik geen triggers nodig heb.


Neuh dan ben je in priciepe geen triggers nodig inderdaad. Vooral als je genoeg power weet te houden op hogere snelheden (en dat mag onder 200 BPM niet zown probleem zijn als het goed is).

edit: hangt er wel vanaf wat voor noten je op 200bpm gaat spelen natuurlijk. 200bpm 16th noten is toch wel vrij snel, maar zoals dit filmpje laat horn http://www.youtube.com/watch?v=fR35qGfeVU0 klinkt AC toch niet heel erg op nog hogere snelheid.

[Dit bericht is gewijzigd door ThaTyger op 04-10-2007 15:11]


kwaliteit > kwantiteit


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen