IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 5 Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 03-09-2007 17:01 by Jällö Profiel van Jällö

Hé, zoëen heb ik ook op het oog maar dan een andere opstelling en een andere kleur.
En het leuke is: ik heb er al voor gespaard.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 03-09-2007 17:01 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Ik heb een keer op de Kumu van die gast van korpiklaani gespeeld en dat ding klonk wel zo VET, niet normaal meer.

Vetst klinkende kit die ik ooit gehoord heb, beter dan de spaun



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 03-09-2007 17:07 by Jällö Profiel van Jällö

Toevallig heb ik op precies dezelfde kit gespeeld, toen ie nog bij Pekka van KUMU thuis stond.

Ik heb ook op Pearl Masterworks, Lignum en noem het maar op gespeeld maar deze spant de kroon zonder enige twijfel.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 03-09-2007 17:09 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Kumu



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-09-2007 17:10 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ik hoef er nog niet voor te sparen aangezien ik vermoed dat t mn studio drumstel wordt.. en tja dan moet ik eerst een ander huis enzo



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 03-09-2007 17:38 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 3 september 2007 0:43 schreef Aaaarco het volgende:
heb binnenkort nog meer te koop denk ik...

denk aan axis pedalen en een 7 delige shellset pearl world series zwart
( 2 x 22 bass, 10, 12 13 14 toms, 16 floor)


Oeh, zou wel graag fotootjes en vooral prijs van de shellset zien.. Eigenlijk geen geld te besteden, maar tegelijkertijd wél op zoek naar een nieuwe kit


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 03-09-2007 17:40 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 3 september 2007 17:01 schreef blastmaster het volgende:
Ik heb een keer op de Kumu van die gast van korpiklaani gespeeld en dat ding klonk wel zo VET, niet normaal meer.

Vetst klinkende kit die ik ooit gehoord heb, beter dan de spaun



En daarmee was je ook de enige op hun hele tour die op die kit mocht spelen.

(afgezien van hun eigen drummer uiteraard. )

Was idd een fijn ding.


Bruce Banner


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-09-2007 21:13 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Ok, heb nu de kans om tegen inkoop deze kit te kopen:





Die knetterlelijke voorvellen gaan er dus af en daar komen dan vellen met het logo van de muziekhandel op die mij wil gaan 'sponsoren'.. Vind het een supermooie kit, dat het een Joey Jordison signature is boeit me niks! Zijn wel een beetje mijn ideale maten, de signature snare zit erbij (en die klinkt GRUWELIJK vet overigens!!) plus een zwikje hardware en 2 Eliminator pedalen.. Voor ongeveer 1000 euro! Gloedjenieuw..

Heb nu een Tama Rockstar (normaal, geen custom) met 3 toms, en dit is toch wel weer een stapje leuker om te bespelen.. Ik lees overal dat de Pearl Exports (wat deze kit dus is) nét een stapje beter zijn als de Tama's die ik nu heb.. Iemand ervaring met deze kit, of andere nieuwere Exports? Ik wil al een poosje met 2 kicks gaan spelen, en ook de sig snare staat op mijn verlanglijstje..

Doen? Niet doen? Wél een rib uit mijn lijf, maar zo'n kans krijg ik niet vaak meer denkik..

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 20-09-2007 21:17]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-09-2007 1:08 by Snaack Profiel van Snaack

Een Pearl Export t.o.v. een Tama Rockstar? Ik zou zeggen dat de Tama beter klinkt maar ze zijn hooguit vergelijkbaar. Ga je voor kwaliteit, of kwantiteit?

Ik zou het niet doen.


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 21-09-2007 11:21 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

Kwa prijs lijkt het me wel een heel erg eerlijke deal. Ik heb de twee sets nog nooit echt met elkaar vergeleken though (heb ze wel eens bespeeld maar zou niet kunnen zeggen welke ik beter vond).

Neem de tijd voor je beslissing zou ik zeggen, als je de kans hebt moet je gewoon kijken of je, zeg een uur, kunt spelen op een Export (of beter nog, de set die je wilt kopen), en dan zelf de conclusie trekken wat je fijner vind. Het is uit eindelijk toch een kwestie van persoonlijke smaak.


kwaliteit > kwantiteit


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 21-09-2007 11:59 by Jällö Profiel van Jällö

Zoals de meeste drummers zullen zeggen: eerst een topsnare en een stel goede bekkens. dan pas aan een ketelset denken.

Verder heb je niet veel aan zo'n groot drumstel als je nog geen kofferset hebt. De ISS moet je er direct vervangen door Optimounts want die zijn echt, niet, goed. Verder zul je alle vellen ogenblikkelijk moeten vervangen anders klinkt het nog steeds als een Bart Smit drumstel.
Dit is in totaal meer dan 1000,- extra. Tsjing tsjing.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 21-09-2007 12:52 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

een tama rockstar en dan zometeen een pearl export.. ik zou t niet doen, die types zjn nix beter dan de ander.


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 21-09-2007 16:27 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 21 september 2007 11:59 schreef Jällö het volgende:
Verder zul je alle vellen ogenblikkelijk moeten vervangen anders klinkt het nog steeds als een Bart Smit drumstel.



+100000 dat ding klonk echt zo scheit met die fabrieksvellen



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 21-09-2007 16:32 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Vervangen van de vellen is sowieso de bedoeling Evans G2 coated ftw!

Maar dit is voor mij wel een mooie optie om voor weinig geld een dubbelbass-kit aan te schaffen, aangezien ik eigenlijk wel tevreden was met de kwaliteit van mijn Rockstar, en de Export minstens gelijkwaardig is..

Al ga ik er dan in kwaliteit misschien niet of weinig op vooruit, het is wél een stuk leuker spelen

Heb hem ook een prijs laten opstellen met 2 Paiste Alpha crashes, 2 splashes, hihat en full ride.. Zie wel wat er uit komt! Als het enigszins binnen het budget blijft.....


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 21-09-2007 16:39 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Waarom nou weer alpha's? spaar dan even door en doe het meteen goed

Afgelopen zaterdag is mijn Wuhan china van het podium afgeflikkerd, dikke scheur



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-09-2007 18:07 by Snaack Profiel van Snaack

Ethereal, doe het nou gewoon niet. Zoek dan een 2e kick voor je rockstar en hou het geld in je zak om zoals Jällö terecht opmerkt een heule dikke snare + bekkenset te kopen.. Dat bepaalt voor 90% je drumsound imho.

Een ketel met een goed vel die goed gestemd is, of het nou een Pearl Export of bij wijze van een DW is, klinkt over een PA toch wel vet.


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 21-09-2007 20:28 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 21 september 2007 18:07 schreef Snaack het volgende:
Een ketel met een goed vel die goed gestemd is, of het nou een Pearl Export of bij wijze van een DW is, klinkt over een PA toch wel vet.


absoluut wel een goed punt daar

[Dit bericht is gewijzigd door ThaTyger op 21-09-2007 20:28]


kwaliteit > kwantiteit


yelmer
Usericon van yelmer
Posted 24-09-2007 14:26 by yelmer Profiel van yelmerhttp://erebus.nl

Qua importeur zou ik voor pearl gaan (kan bij tama soms erg lang duren als je iets bestelt), voor de rest maakt het niet zo heel veel uit imo



ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 24-09-2007 16:08 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

Aangezien ik weer eens wat tijd over had, en het koekblik geluid van me snare inmiddels toch echt zat ben leek het me een leuk idee om het hele ding eens op nieuw te stemmen. En deze keer dan ook eens het reso-vel mee te nemen (daar ben ik mooi van af gebleven dusver).

Anyways, tensioning pattern er bij, boven vel er af en weer opnieuw stemmen, alles prima prima.

En dan haal ik voor het eerst m'n onder vel er af (was blijkbaar al eens vervangen want er zat geen "fabrieksvel" meer op)....

Ik ben geen professional op drum of drum-stem gebied maar dit kan toch niet goed zijn:


*dat rode lijntje is hoe de rand van de tom loopt aan deze zijde, de andere zijde is niets beter*

ik gok dat hier nog weinig aan te doen valt?


kwaliteit > kwantiteit


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-09-2007 16:35 by Jällö Profiel van Jällö

Dat is nou wat men een snarebed noemt. Daar is niks mis mee; sterker nog, dit zie je op elke snare. Door deze verdieping ligt de snarenmat beter in het vel, als de rand helemaal vlak zou zijn blijven de snare te lang natrillen.
Geen paniek dus.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 24-09-2007 16:37 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 21 september 2007 16:32 schreef Ethereal het volgende:
Vervangen van de vellen is sowieso de bedoeling Evans G2 coated ftw!

Maar dit is voor mij wel een mooie optie om voor weinig geld een dubbelbass-kit aan te schaffen, aangezien ik eigenlijk wel tevreden was met de kwaliteit van mijn Rockstar, en de Export minstens gelijkwaardig is..

Al ga ik er dan in kwaliteit misschien niet of weinig op vooruit, het is wél een stuk leuker spelen

Heb hem ook een prijs laten opstellen met 2 Paiste Alpha crashes, 2 splashes, hihat en full ride.. Zie wel wat er uit komt! Als het enigszins binnen het budget blijft.....


goed bezig...






In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-09-2007 19:52 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 24 september 2007 16:37 schreef Aaaarco het volgende:
goed bezig...







Duidelijk! Zeg dan niks

Maargoed, ik twijfel nog enigszins.. Ik snap al jullie argumenten! Ik ben ook de vorige keer naar snares wezen shoppen, maar degene met de sound die ik wilde was de Joey Jordison Signature snare, wat een vette sound heeft dat ding zeg! Daar ben ik eigenlijk al wel uit.. Jammer van de logo's op de zijkanten, maar fok dat, het gaat om de sound.. Vandaar dat ik ook naar deze set zat te kijken, hier zit die snare al bij! Ik wil ook graag 2 bassdrums.. En het probleem met de Tama's is: Een tweede rockstar-bassdrum kost 550 euro
Maargoed, in de tussentijd kijk ik rustig verder, ik neem maar eens geen overhaaste beslissingen

Maar wat is er mis met de Paiste Alpha's? Ik vind het goed klinkende bekkens voor een nette prijs! Ik heb gewoon de financieën niet om een zwik Turkish, Meinl of Zildjian K's aan te schaffen... De Alpha's leken mij een mooie tussenoplossingen tussen mijn huidige Stagg-setup, en een top-setup.. Mocht er ooit een beetje geld verdiend worden met de band dan kijk ik misschien nog wel verder, maar als tussenoplossing leken ze mij erg ok.. En nogmaals, ik vind ze écht goed klinken!

In ieder geval bedankt voor de tips en adviezen, ik heb overigens ook een prijs laten maken voor een PDP-set.. Vond ik ook érg fijn klinken! Stond een setje in de winkel met ik meen Coated Ambassadors op de toms (niet 100% zeker, iig geen fabrieksvellen) en die klonken als een klok, erg vet!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 24-09-2007 19:54 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

jongen.. je krijgt van iedereen t advies t niet te doen en toch doorzetten... vraag dan nix...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-09-2007 19:57 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 24 september 2007 19:54 schreef Aaaarco het volgende:
jongen.. je krijgt van iedereen t advies t niet te doen en toch doorzetten... vraag dan nix...


Ik zet niks door, ik neem de adviezen van iedereen ter harte, en hoogstwaarschijnlijk wordt deze kit het ook niet.. Maargoed, wil wel even de gedachtengang erachter neerzetten.. Ik heb geen geld voor een top-kit of voor top-bekkens en zoek gewoon een kit met een hoop bang-for-the-buck..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 24-09-2007 20:01 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ja dat was al duidelijk maar dan doe je er volgens de overgrote meerderheid niet goed aan om geld uit te geven aan een in kwaliteit niets betere kit.

hou dan marktplaats in de gaten en vind een losse bassdrum extra en hou de rest van je geld apart tot de spaarpot wat beter gevuld is...



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen