IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Misty Mourning Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2007 20:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 maart 2007 20:03 schreef Lainedil het volgende:
Had iemand al ingekopt dat hij graag in The Cave speelt, omdat dat zijn enige mogelijkheid is om in een grotje te spelen?



Sorry, té makkelijk!
Passen al zijn myspace-vriendinnen wel in dan?

Of weten ze het niet van elkaar???


Ate
Usericon van Ate
Posted 31-03-2007 21:38 by Ate Profiel van Ate

quote:
Op 31 maart 2007 20:00 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
is alleen een klein extra voordeel dat het door een lekker ding gebracht wordt.


laten we nou niet overdrijven he? ego


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2007 21:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 maart 2007 21:38 schreef Ate het volgende:
laten we nou niet overdrijven he? ego
Hij overdrijft niet, kijk maar naar alle myspace vriendjes die hij heeft!!


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 31-03-2007 21:44 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 31 maart 2007 19:53 schreef Rouwend in de Mist het volgende:

Nou kinders, papa gaat een optreden doen, zoet zijn in mijn afwezigheid!


September 17
Winston Kingdom, Amsterdam

September 28
Volta, Amsterdam
(with Anubis & No Sins)

Passed events (2006):

July 27
Rockclub The Cave, Amsterdam

June 6
Rockclub The Cave, Amsterdam
(with Anubis, No Sins et al)

May 24
Winston Kingdom, Amsterdam
(with Exide et al)

Wel de site updaten, hè. Tis dat ik hier lees dat jullie vanavond moesten optreden, anders had ik het niet geweten.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Ate
Usericon van Ate
Posted 31-03-2007 21:47 by Ate Profiel van Ate

quote:
Op 31 maart 2007 19:43 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
(bla verhaal over studio mensen)maar op de een of andere manier slagen zij er alleen in de muziek gewoon saai en ongeïnspireerd te laten klinken.


dit is gewoon te gek voor woorden! dus nu beschuldig jij die arme mensen in de studio(die jullie moesten aanhoren) dat zij jullie muziek saai en ongeinspireerd laten klinken? loop toch een eind weg man


Ate
Usericon van Ate
Posted 31-03-2007 21:49 by Ate Profiel van Ate

quote:
Op 31 maart 2007 21:40 schreef Jenje het volgende:
Hij overdrijft niet, kijk maar naar alle myspace vriendjes die hij heeft!!


hij heeft het wel druk met al die siliconen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2007 21:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 maart 2007 21:44 schreef Wansmaak het volgende:
September 17
Winston Kingdom, Amsterdam

September 28
Volta, Amsterdam
(with Anubis & No Sins)

Passed events (2006):

July 27
Rockclub The Cave, Amsterdam

June 6
Rockclub The Cave, Amsterdam
(with Anubis, No Sins et al)

May 24
Winston Kingdom, Amsterdam
(with Exide et al)

Wel de site updaten, hè. Tis dat ik hier lees dat jullie vanavond moesten optreden, anders had ik het niet geweten.
He, je had nou zo'n zin om ze live te zien of nie .....


Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Usericon van Mr. Cuntreaper
Posted 31-03-2007 23:33 by Mr. Cuntreaper Profiel van Mr. Cuntreaperhttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

Misty Mourning is gewoon de beste band van Nederland, hun muziek is geniaal, niet te begrijpen door mensen met een gemiddelde intelligentie, het zijn goden onder de mensen. Ze gaan het maken, zowel in de VS als in Nederland en spoedig volgt heel de wereld. Tot zover een samenvatting van het hele verhaal hier


Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!!


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 01-04-2007 1:14 by zakkenvuller Profiel van zakkenvuller

En dan massaal hopen dat die tourbus omkankert met die mongool eronder.


Nog zo stoere internet warrior.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 01-04-2007 1:33 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

Ik ben 2 dagen pleite en deze topic heeft meteen 6 pagina's erbij...

Is RidM nou nog niet dood?!



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 01-04-2007 1:42 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

ZOu erg graag willen weten wie voor een band met een handjevol optredens en een verkenx0rde demo op zak een complete tour aan de andere kant van de wereld gaat boeken.


Bruce Banner


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 01-04-2007 2:34 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 31 maart 2007 19:11 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Van het nummer Leaves dan bijvoorbeeld, de intro is drie keer een vierkwarts en dan een vijfkwarts,
het eerste riff (waar ik ook overheen zing) weer een vierkwarts (alhoewel de combinatie van gitaar, bas en drums voor een veel dansbaarder ritme zorgt dan een normale vierkwarts),
en dan weer een brug met drie keer een vierkwarts en dan een vijfkwarts erachteraan, alleen de laatste noot van die vijfkwarts is tegelijkertijd ook de eerste noot van het riff erna (niet bij de eerste maat, WEL bij de tweede),
Het cleane stukje en dat riff erna zijn inderdaad ook weer een vierkwarts, maar in het gitaarspel wordt het accent telkens net iets later in de maat gelegd,
dan weer een brug, de gitaar doet drie vierkwartsen en dan een vijfkwarts, maar wacht dan weer lang genoeg op de drums zodat het stiekem toch weer een vierkwarts wordt,
dan het up tempo-stuk erachter dat is geen vierkwarts... dat zijn twee tweekwartsen met een vierkwarts erachteraan,
dan een overgang die wel gewoon een vierkwarts is,
dan het "harde" stuk van het nummer is dan wel een vierkwarts, maar je moet hem tellen met de nadruk op de eerste tel... of anders als een vijfkwarts met een hele korte laatste tel, daarnaast bouwt ie op naar een sneller tempo, tot de break,
dan komt er een vierkwarts, MAAR de eerste drie zitten in de maat, en de laatste gaat contra-beat.


Er zitten dus welgeteld twee 5/4e maten in heel het nummer, en de rest is gewoon 4/4e.

Wel knap dat je dat met zoveel woorden kan zeggen hoor!

Je blijft een kneus.



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 01-04-2007 2:43 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Kanker toch op man, die tweede klopt niet eens, en in die intro houd je zo te horen inderdaad een tel langer rust.. nou, vette vijfkwarts maat man, WAAAAAAAAANZINNIG! Je zet ons allemaal helemaal op het verkeerde been! Het hele conservatorium ligt aan je voeten man.. GODDAMN WAT BEN JIJ GOED!

Kankersukkel.
Achterlijk gladiool.

Ik ga maar weer zuipen, dit wordt niets.



Sargatanas
Usericon van Sargatanas
Posted 01-04-2007 2:45 by Sargatanas Profiel van Sargatanas

Niet zo flauw.



waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 01-04-2007 3:00 by waterfiets Profiel van waterfiets

quote:
Op 31 maart 2007 19:19 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Ja, ik ben bloedserieus, waar denk je dat het herkenbare verschil in melodie anders vandaan komt, blues riffs voldoen aan hele andere regels qua accoorden-schema of toonladders dan Jazz, en dat geldt wat dat betreft voor alle soorten muziek.



"Het herkenbare verschil in melodie?" "blues Riffs"


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 01-04-2007 3:01 by waterfiets Profiel van waterfiets

quote:
Op 1 april 2007 2:43 schreef Kramy het volgende:
Kanker toch op man, die tweede klopt niet eens, en in die intro houd je zo te horen inderdaad een tel langer rust.. nou, vette vijfkwarts maat man, WAAAAAAAAANZINNIG! Je zet ons allemaal helemaal op het verkeerde been! Het hele conservatorium ligt aan je voeten man.. GODDAMN WAT BEN JIJ GOED!

Kankersukkel.
Achterlijk gladiool.

Ik ga maar weer zuipen, dit wordt niets.


+10


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-04-2007 10:17 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 31 maart 2007 19:35 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
ik heb laatst anders nog achter een piano gezeten, zonder ooit les gehad te hebben, en er nog verrekte mooie muziek uit gehaald, gebaseerd op het feit dat ik weet hoe een bas en een gitaar zich verhouden tot een piano.


Jaja, je bent geweldig hoor.
Maar eh, zijn er ook nog anderen die dat vinden? Zo ja, kunnen zij dit hier wellicht ook even komen bevestigen, voor de ongelovigen onder ons?


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 01-04-2007 10:38 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 1 april 2007 10:17 schreef MMayo het volgende:
Jaja, je bent geweldig hoor.
Maar eh, zijn er ook nog anderen die dat vinden? Zo ja, kunnen zij dit hier wellicht ook even komen bevestigen, voor de ongelovigen onder ons?

Ik vind hem best geweldig, naja op zijn muzikale qualiteiten na dan, dat staat zeker niet in verhouding tot zijn verbale qualiteiten in combinatie met het ignorante gedrag wat hij hier vertoont. Maargoed al met al hebben we wel weer ettelijke pagina's lol met hem beleefd. (on his expense zeg maar)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-04-2007 10:44 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 april 2007 10:38 schreef FireFox het volgende:
Ik vind hem best geweldig, naja op zijn muzikale qualiteiten na dan, dat staat zeker niet in verhouding tot zijn verbale qualiteiten in combinatie met het ignorante gedrag wat hij hier vertoont. Maargoed al met al hebben we wel weer ettelijke pagina's lol met hem beleefd. (on his expense zeg maar)


Ik kan gewoon zeggen dat ik op het BDKR forum al lol met hem had beleefd, ik had niet kunnen dromen dat het ook op ZM zo'n groots succes zou vormen. Prachtig topic !

edit: Ik moet er bijna van huilen

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 01-04-2007 10:47]


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 01-04-2007 10:48 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Huilen is dan wel weer heel erg on topic.


Bruce Banner


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-04-2007 11:10 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 27 maart 2007 18:12 schreef BerserkerWoman het volgende:
Euh btw ..wat moet dit voorstellen

Jul 4 2007 8:00A
Somewhere Los Angeles, California

-Lijst met data-



Oftewel, die hele lijst.. op die data zouden ze graag ergens willen spelen alleen zijn ze nog niet geboekt

We're looking to get our tourdates booked for the entire month, because we got invited to play on a festival in California. Crossing an ocean just for five gigs sounds kinda weird.... although us motherfuckers is crazy enough to go ahead and do it.

Jaja en dan zet hij neer dat ze een maand gaan touren in California. Hier in NL noemt men dat gewoon een vakantie met een keertje een optreden

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 01-04-2007 11:10]


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-04-2007 12:09 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 30 maart 2007 21:13 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Het zijn ook geen 4/4e 3/4e ritmes, luister dan eens goed voordat je dat soort dingen gaat zeggen,


quote:
Op 31 maart 2007 19:11 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
drie keer een vierkwarts en dan een vijfkwarts,
vierkwarts
drie keer een vierkwarts en dan een vijfkwarts erachteraan,
ook weer een vierkwarts
drie vierkwartsen en dan een vijfkwarts
toch weer een vierkwarts wordt,
geen vierkwarts... dat zijn twee tweekwartsen met een vierkwarts erachteraan,
dan een overgang die wel gewoon een vierkwarts is,
een vierkwarts, maar je moet hem tellen met de nadruk op de eerste tel...
dan komt er een vierkwarts


Wat een contradictie


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-04-2007 12:12 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Tja, maar een vierkwarts met een nadruk op de eerste tel.. tja, da's natuurlijk heel ongebruikelijk, want een maataccent op de eerste tel is ongehoord!

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 01-04-2007 12:12]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 01-04-2007 12:18 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Waarschijnlijk luistert Rouwend in de Mist zoveel experimentele muziek dat hij dat als de norm ziet. Een 4/4e gebruiken met nadruk op de eerste tel is volgens zijn oren dan ook extreem progressief en gewaagd!



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-04-2007 12:31 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 maart 2007 19:11 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
dan het up tempo-stuk erachter dat is geen vierkwarts... dat zijn twee tweekwartsen met een vierkwarts erachteraan,


Hmmm, 2 2/4 kun je volgens mij ook zien als 1 4/4.

quote:
dan het "harde" stuk van het nummer is dan wel een vierkwarts, maar je moet hem tellen met de nadruk op de eerste tel... of anders als een vijfkwarts met een hele korte laatste tel,


Wat is dat technisch gezien, "een hele korte tel"?

Een 4/4 ook als 5/4 met een "hele korte tel" zien betekent dus dat die "hele korte tel" -1/4 lang is pipo

Je doet ontiegelijk hard je best om de belachelijke onstrakheid van je bandje goed te praten door te lullen over termen waar je duidelijk geen kaas van hebt gegeten.

Nu heb jij het over anderen die zich open moeten stellen voor jouw "visie" en "theorie". Ik denk dat het eerder andersom is. Er zitten behoorlijk wat geschoolde muzikanten op dit forum waar JIJ duidelijk iets van op kunt steken.

Zoals Illusione al aangaf horen zij jou iets anders spelen dan hoe jij het uitlegt, wat dus betekent dat je zelf niet begrijpt wat je speelt.

Ergo, je valt keihard door de mand met je gebrekkige kennis van muziek theorie waardoor er niet meer dan pretentieuze interessantdoenerij overblijft.

Kortom, verdiep je eens in de theorie voordat je je mond opentrekt, je zet jezelf alleen maar (nog meer) voor lul.

Het was entertaining, maar het begint nu gewoon gênant te worden.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen