IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Kroda Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-03-2007 23:48 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik heb zojuist kennis gemaakt met een van de exponenten uit de explosief groeiende Oekraïense black metal scene, namelijk Kroda.

Het album wat ik heb geluisterd is getiteld 'Fimbulvinter' en afgelopen januari uitgebracht.



Kroda is een duo bestaande uit de heren Eisenslav & Viterzgir en ze spelen een extreem lekkere vorm van pagan/folk (ns)black metal inclusief de fluitjes die natuurlijk verplicht zijn op Slavische black metal platen.

Wat ik vooral erg gaaf vind aan deze plaat zijn de heerlijk woeste vocalen, de balans tussen de organische klanken en de enigszins klinische/industriele ritmes plus de echt sublieme gitaarstructuren.

Alles is trouwens gegoten in behoorlijk vette productie die de verscheidene instrumenten goed uit de verf laat komen.

Ik ben benieuwd of er meer liefhebbers zijn van deze band en wat men van het oudere werk vindt.

Discografie:

- Legend (And Poppyflowers are Blossoming) (Split met Oprich, 2005)
- Cry to Me, River... (Full-Length CD, 2005}
- Towards the Firmaments Verge of Life... (Full-Length CD, 2005)
- By A Hammer Of Spirit And Identity Of Blood (Split met Velimor, 2006)
- Fimbulvinter (Full-Length, 2007)


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Northward
Usericon van Northward
Posted 29-03-2007 12:54 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Geweldige band. Ik bezit beide splits en het Towards... album, erg goed. De andere albums heb ik ook gehoord, op Fimbulvinter zijn de folk invloeden wel wat subtieler gebracht in vergelijking met de andere albums. Deze band is toch wel van de beste voorbeelden van een geslaagde mix tussen folk en black metal.


Northward
Usericon van Northward
Posted 29-03-2007 12:54 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Geweldige band. Ik bezit beide splits en het Towards... album, erg goed. De andere albums heb ik ook gehoord, op Fimbulvinter zijn de folk invloeden wel wat subtieler gebracht in vergelijking met de andere albums. Deze band is toch wel van de beste voorbeelden van een geslaagde mix tussen folk en black metal.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-03-2007 13:24 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik ben nu 'Towards The Firmaments Verge Of Life...' aan het beluisteren en heb eigenlijk al min of meer besloten dat ik binnenkort alles van deze band ga aanschaffen, want godver, wat is dit een ontzettend heerschende bak herrie.

Dé ontdekking van 2007 voor mij tot nu toe.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 29-03-2007 16:33 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

Cds van deze band kosten ook geen drol, met beetje zoeken 7 euro per cd inclu verzendkosten. heb alles zowel op tape als op cd :x, waarom ik het ook op tape heb weet ik eigenlijk ook niet.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-03-2007 17:28 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ken de band al een hele tijd...erg goed


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-03-2007 18:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Zojuist de twee splits gekocht!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-03-2007 18:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zo grappig met die pjjjjoiiingj geluidjes

klinkt wel lekker pagan


signature


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 20-09-2007 10:28 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

HEUY!!!!

Ik heb towards... die ik al erg goed vond, maar nu ook maar eens Fimrulvinter in mijn cd-speler gepleurd...maar die blijft er toch nog wel effe inzitten, wat een geniale plaat


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 20-09-2007 10:51 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Towards nog wat.. heb ik ook, vette plaat is dat.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 20-09-2007 10:52]


Against God and Government


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 20-09-2007 16:47 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

HEUY!!!!

Wat heeft From Behind the Horizon toch een erg aanstekelijk muzieklijn .....ze moeten toch een keer deze kant opkomen


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 20-09-2007 17:44 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ben ik het mee eens Heuy....word aan gewerkt


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 20-09-2007 17:46 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2007 17:44 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ben ik het mee eens Heuy....word aan gewerkt
Cool!

...maar aan de andere kant, het zal wel weer in Limburg zijn


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 20-09-2007 17:54 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2007 17:46 schreef NecRobert het volgende:
Cool!

...maar aan de andere kant, het zal wel weer in Limburg zijn


HEUY!!!!

Als je ergens heel graag naartoe wilt, dan ga je er ook naar toe en makt afstand niet uit...zo groot is Nederland nu ook weer niet


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 20-09-2007 18:19 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Da's waar, Nederland is maar klein dus klagen mag niet in dit kikkerlandje. En buiten dat, als iemand ze persé in hun eigen dorpje wil hebben...dan moeten ze zelf maar de handen uit de mouwen steken en iets organiseren


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


runtothehills
aka Bonesaw
Usericon van runtothehills
Posted 20-09-2007 20:13 by runtothehills Wijzig reactieProfiel van runtothehillsQuote dit bericht

Mocht deze geweldige band onze lagelanden aandoen. Dan wil daarvoor graag vanuit friesland afreizen.
Kroda wat een band!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2008 0:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zo de moeite?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-02-2008 9:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

edit : dat zit dik goed


signature


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 28-02-2008 13:22 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Zwaar gave band is dit!



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 17-03-2008 17:43 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Helaas komt Kroda niet om de show te doen op 2 mei

Het bericht van Eisenslav:

Hej Marcel

I have bad news from our side.
We are forced to cancel our tour. Because we still haven't a passport for foreign travel for 1 of our crew member. We can't play without him and that's why yesterday we decided to cancel our trip.
We was trying to solve the problem with all possible ways: we was trying to gave money to the passport office... we was trying to use familiar serious people with good connections... But it seems that post-soviet burocratic system couldn't be broken.

I am really shamefull of my native country...

I hope, we will stay in touch and maybe (if you will keep your wish) we would make this tour later...

Once more - take our appologies. We was trying to do all our best, but we couldn't.

Eisenslav, Viterzgir and KRODA live crew


We gaan in ieder geval door met proberen dat laatste paspoort te krijgen en ons doel is om deze show in november te laten plaatsvinden. Dit zou genoeg tijd moeten zijn om dat laatste paspoort te krijgen...als ze een beetje meewerken in Kiev tenminste.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-03-2008 20:28 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Echt ontzettend jammer dit!

Hopelijk lukt het in het najaar!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-07-2008 16:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

De Hypocrisy cover Apocalypse vinnek wel heel speciaal


signature


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-07-2008 17:18 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Gave cover inderdaad.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-11-2008 13:46 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Nieuwe (officiele) live CD is erg gaaf. Erg mooi boekwerk bijgeleverd ook


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-11-2008 15:44 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2008 13:46 schreef Hub de Gallier het volgende:
Nieuwe (officiele) live CD is erg gaaf. Erg mooi boekwerk bijgeleverd ook


Die moet ik ook nodig gaan aanschaffen ja.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-12-2008 19:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ben nu die Live In Lemberg plaat aan het beluisteren en die is wederom enorm de moeite waard.

Overigens komt er binnenkort al weer een 'nieuwe' release aan van Kroda:

quote:

Fünf Jahre Kulturkampf

CD 1 (Audio CD) tracklist

"Falcon Among The Cliffs"
1. Autumn, Twilight, Fog (Intro)
2. Falcon Among The Cliffs
3. Seid Runar Flammer
4. Ghosts Of Birds

"Kulturkampf"
5. Native Land (Instrumental Intro) /Kampf version 2008/
6. Cry To Me, River... /Kampf version 2008/
7. Wind From The Mountains (Spring is Comming) /Kampf version 2008/
8. Where Brave Warriors Shalt Meet Again... /Kampf version 2008/
9. Funeral Pyres (Instrumental)
10. By The Hammer Of Spirit And Identity Of Blood... /Kampf version 2008/
11. Oj, Na Gori... (Ukrainian traditional song cover)
12. Poppyflowers Are Blossoming (Part II) /Kampf version 2008/
13. By The Last Autumnal Breath (Instrumental Outro) /Kampf version 2008/
14. Der Scharlachrote Tod (Absurd cover)

Bonus:
15.Wind Of Changes (Sokyra Peruna cover)

"Falcon Among The Cliffs" is onceptual experimental mini-album. Was created and recorded during autumn 2007 in Lemberg by Viterzgir and Eisenslav. All music and lyrics by Viterzgir and Eisenslav. Mixed and mastered in Lemberg Studio, Lviv, autumn 2008.

"Kulturkampf" is our new vision of some old stuff, that was recorded by band earlier or played live. Music and lyrics by Kroda, except Oj, Na Gori...; ukrainian traditional song and Der Scharlachrote Tod; Absurd cover. Recorded by Kroda, autumn 2008 in Lemberg.

Bonus track: was recorded by Viterzgir and Eisenslav in 2007 exclusively for tribute of Sokyra Peruna.

Kroda Kulturkampf line-up:

Viterzgir: guitar, acoustic guitar, clean vocal, sopilka, ocarina, drymba, trembita, horn, percussion
Eisenslav: vocals, drymba, trembita, horn
Beralb: bass guitar
Serejen: guitar, acoustic guitar
Olgerd: keyboards
Tur: drums

Artwork by Viterzgir. Graphic elements by Eisenslav and Andrey Zimin. Renewed logo by Njard. Lyrics translation by Herr Waldemar and Eisenslav.

CD 2 (DVD)

Part 1:
Well engineered video of Live In Lemberg gig. Against the fact that we did not use any professional equipment during the filming, a professional mastering led to an excellent result. What was made is a hour of concert video with a great sound that will be interesting not only to those who never seen KRODA live, but also to those who was at our gigs.
Part 2:
Some kind of a documentary movie including the picturesque filming of the Ukrainian Carpathians nature, video-interview, rehearsals, fragments of different KRODA gigs. There are English subtitles here.
Part 3:
The gallery including more than 200 wallpapers for a desktop with author photos of the nature. Also, this part includes a software program created exclusively for this anniversary release. After being installed, the program itself changes wallpapers on a desktop with a time interval set by the user, it has installer and deinstaller, author's design in authentic KRODA style and an author's sound fx.






Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen