IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Films en docu's over en of met veel metal/metallui Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-01-2002 16:18 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Post hier alle films en documentaires over metalmuziek of metalheads, of met veel metalmuziek en metalheads waarvan je denkt dat anderen ze ook wel willen zien.

Ik weet zo even niet zoveel,...

Hier alvast, zeer de moeite waard, niet zo makkelijk te vinden bij videotheek helaas:

- PARADISE LOST - The Child Murders At Robin Hood Hills.... Documentaire, zeer tragisch.. ook vervolg P. L. Revisited is moeite waard...
Ik kom hier nog wel op terug, heb nu geen tijd meer en wil eerst eens weten hoeveel/of mensen deze docu gezien hebben..


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-01-2002 16:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Disclaimer: 'Rock Star' telt niet.

- River's Edge (met Dennis Hopper), film over een gozer die z'n vriendin vermoordt geloof ik... heeft ouwe Slayer in de soundtrack (uit het tijdperk van 'Show No Mery')... schijnt wel een coole film te zijn, was toen ook relatief controversieel omdat er niet echt een reden achter de moord zat, en die gozer ook niet echt berouw toonde of zo in de film... gewoon, moorden.
- 'Satan Rir Media' is een docu in het Noors over het black metal gebeuren ten tijde van het hele Varg/Euronymous media-circus. Mainstream, wel tof om te zien maar je leert er weinig van.
- 'Living with the Enemy' van de BBC is een docuserie waarin mensen een tijdje optrekken met personen die ze haten... bv. aartsconservatieven gaan dan een dagje in een coffeeshop kijken. Nou, dit ging over een moeder (en d'r zus), zoonlief is grenzeloos CoF van en ze gaan met z'n allen een tijdlang met CoF optrekken... aaargh wat een stel clowns, maar goed, wel grappig om te zien
- acht jaar terug alweer (ik zat in 4VWO) was er geloof ik een aflevering van Dokument over metal (in ieder geval zo'n soort docuserie), waarin o.a. Altar gevolgd werd, en Obtruncation en nog wat bands... was erg slechte docu, klopte geen fuk van
- ehhh in Ace Ventura: Pet Detective heeft Cannibal Corpse een cameo
- Shagrath heeft volgend seizoen een bijrol in Baywatch


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 31-01-2002 16:46 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2002 16:30 schreef Dwaallicht het volgende:

- Shagrath heeft volgend seizoen een bijrol in Baywatch


kunnen we dan shagrath in bikini verwachten ofzo


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 31-01-2002 17:03 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

quote:
Op 31 januari 2002 16:46 schreef NecRomantica het volgende:
kunnen we dan shagrath in bikini verwachten ofzo

alsof dat voor em vernieuwend is


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-01-2002 17:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wel on topic blijven he, of zijn Valorian en ik de enige die metalfilms/docu's kennen?

Al moet ik toegeven dat de spoeling wel dun is... in de jaren '80 toen ik een jochie was (hmmm ben ik eigenlijk nog steeds... nou ja) heb ik een keer op TV die gast gezien die tijdens Judas Priest samen met z'n vriend een kogel door z'n kop ging jagen. Ik begreep toen niet echt waar het over ging, maar weet wel dat altijd als ik een Judas Priest CD tegenkwam ik hem bijna niet durfde aan te raken, LOL (ik was 8 of zo).


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 31-01-2002 17:14 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

quote:
Op 31 januari 2002 17:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Wel on topic blijven he, of zijn Valorian en ik de enige die metalfilms/docu's kennen?

Al moet ik toegeven dat de spoeling wel dun is... in de jaren '80 toen ik een jochie was (hmmm ben ik eigenlijk nog steeds... nou ja) heb ik een keer op TV die gast gezien die tijdens Judas Priest samen met z'n vriend een kogel door z'n kop ging jagen. Ik begreep toen niet echt waar het over ging, maar weet wel dat altijd als ik een Judas Priest CD tegenkwam ik hem bijna niet durfde aan te raken, LOL (ik was 8 of zo).

zoiets had ik vroeger met Iron Maiden
En nu weer ontopic


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 31-01-2002 21:09 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Die Judas Priest docu heb ik wel gezien: het ging over de rechtzaak over een kerel die zichzelf in het hoofd had geschoten na aanleiding van het nummer 'Better by you, better than me'.
Die gozer zelf zag je ook en z'n hoofd deed me het meest denken aan een gemutileerde Obelix.

Ook backwards messages werden gecheckt en ja hoor: ook Judas Priest had er een: 'I asked her for a peppermint' (en nog iets) totaal onschuldig dus...

Gozer heeft trouwens na de rechtzaak alsnog zelfmoord gepleegd.

Iron Maiden heeft na aanleiding van die backwards messages er expres een gezet op Piece of mind: voor het nummer 'Still life' begint. Wat het is staat in de Iron Maiden FAQ hier op 't net, maar als iemand me vraagt zet ik het hier wel ff neer.

Of Slayer ooit is aangeklaagd voor het intro van Hell awaits weet ik eigenlijk niet.

Zo heb je ook docu's gehad waar Ozzy in de rechtbank moet verschijnen omdat tieners zelfmoord pleegden na aanleiding van'Suicide solution' en waar die zanger van Twisted Sister zijn rebellerende teksten mocht verdedigen.

Allen zijn overigens vrijgesproken.

Ook een keer een stuk docu gezien waar een Amerikaanse jongere net uit een 'ontwenningskamp' kwam waar ze afgekicked was van Iron Maiden (Number of the beast) Metallica en andere 'satanische' bands...

Een paar maanden terug trad violist Jaap van Zweden op met een orkest & -opera-zangeres: zij had een Iced Earth t-shirt aan(!)

Een paar weken terug kwamen Edina en Patsy terug van een Marilyn Manson show in Absolutely Fabulous.

RTL 4 had nog een docu op zondagavond over Metallica een flink aantal maanden geleden.

De eo had een serie 'Duistere machten' waarvan de tweede aflevering over blackmetal ging en welke band werd belicht? Goddess of Desire (!!!) Ik heb deze aflevering overigens zelf gemist.

Het nummer 'Slaughterhouse' van de speedmetalband Powermad is maanden lang het intro geweest van MTV at the movies.

Het basloopje van Megadeth - 'Peace sells but who's buying' is maandenlang het intro geweest van MTV news.

Er zijn docu's geweest over het satanisme en het opvallendste vond ik wel in een ervan (docu werd uitgezonden ten tijde van Morbid Angel's Covenant: betere tijdsindicatie heb ik niet) dat de geinterviewde satanisten ALLE Satanische muzikanten als nep satanisten afschilderden. De echte satanisten dwepen er nl. niet mee aldus die docu.
In andere docu's werden metalfans uiteraard weer als oerstom afgeschilderd, met het eerdergenoemde interview met Altar als toppunt. Volgens Displeased was er veel in geknipt zodat het nog dommer zou overkomen en dat geloof ik graag!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 31-01-2002 21:22]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-01-2002 21:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

in de eerste "buffy"film trad infectious grooves op.

in een aflevering van miami vice speelde "suicidal tendencies"

er is een film waarin muziek van "hallow's eve" wordt gespeeld.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 31-01-2002 21:19 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Net ging het op TV over die 2 satanisten uit duitsland die een collega hadden vermoord (op het nieuws). De man had een exhumed - slaughtercult shirt aan.


Ik, Wil Schuurman


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 31-01-2002 21:55 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

quote:
Op 31 januari 2002 21:19 schreef Snagger het volgende:
Net ging het op TV over die 2 satanisten uit duitsland die een collega hadden vermoord (op het nieuws). De man had een exhumed - slaughtercult shirt aan.

Wedde dat Marilyn Manson de schult ervan krijgt


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 31-01-2002 22:41 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

AIRHEADS!



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-02-2002 0:23 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Bill & Ted's excellent adventure / Bogus journey


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Diabolyk
Flikker op met je ondertitel
Usericon van Diabolyk
Posted 01-02-2002 1:55 by Diabolyk Wijzig reactieProfiel van DiabolykQuote dit bericht

Enne... de hollands metaal tv appearance op BNN niet te vergeten


so what, you think this is usual? strange moon, strange land, strange man...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-02-2002 4:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 februari 2002 1:55 schreef Diabolyk het volgende:
Enne... de hollands metaal tv appearance op BNN niet te vergeten


Damn!! Gemist!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 01-02-2002 9:10 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

"De eo had een serie 'Duistere machten' waarvan de tweede aflevering over blackmetal ging en welke band werd belicht? Goddess of Desire (!!!) Ik heb deze aflevering overigens zelf gemist. "

Een typisch geval van trieste christelijke manipulatie. ik heb het meerdere malen gezien; lachwekkend! Vooral de "acteur" die als bekeerde metalhead moest dienen.

Een aantal feiten:
* Hij voelde zich opgefokt als ie typische onschuldige heavy metal draaide in de auto op weg naar het weekelijkse uitje op zaterdag avond naar de discotheek waar ze acid-house draaiden (?!?!?!?!?!?!)
* Alle genre's die werden genoemd werden doorelkaar gehaald
* Bij de filmpjes van Godess of Desire werden monotone house-beats als achtergrondmuziek gedraaid.

Dames en heren...het beeld van een metalhead op de verkeerde pad gepresenteerd door de EO!
Natuurlijk zullen die christelijke schapen het allemaal geloven, maar godverdomme....dit is wel zo lachwekkend!!! Omdat ze waarschijnlijk bij de EO weten dat men toch niet naar zulke muziek luisteren dachten ze waarschijnlijk dat ze de kijkers van alles wijs konden maken.

Dat ze goffer niet allemaal in trance blijven steken tijdens zo'n EO-dag!



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-02-2002 10:16 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik heb op video nog een Zweeds reportage staan over JON NODVEIDt (en Vlad) over die moord waaraan hij medeplichtig was.. Vooral reconstructie, maar wel afgewisseld met politiefoto's en dergelijke.. Beetje vergelijkbaar met de SBS6 Reportage's die altijd op zondagavond kwamen (of nog komen).

Helaas is mijn zweeds zo brak dat ik er niet veel van kon maken... maar toch weer grappig om te zien... Alleen jammer dat die reconstructie van de moord zelf zo overdone is... wel erg sensationeel gefilmd, Jon die de heuvel afrent, van onderen gefilmt natuurlijk, met lange wapperende leren jas en paint, zijn gun pakt en gooit naar Vlad, die vervolgens die gast door zijn kop schiet......

(voorafgaand nog de reconstructie van hoe ze die gast eerst stroomstoten geven)

...

Verder ooit nog een docu gezien over blackmetal in Nederland.. Ging vooral over de baroeg, over de zogenaamde bijeenkomsten en een optreden van ik denk Liar Of Golgotha die met varkensbloed ging spugen, maar dit weet ik niet zeker..


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-02-2002 11:23 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2002 10:16 schreef Valorian666 het volgende:
Ik heb op video nog een Zweeds reportage staan over JON NODVEIDt (en Vlad) over die moord waaraan hij medeplichtig was).


heheh mijn zweeds is niet meer wat het geweest is!
kon er geen ruk van maken alleen de woorden satanisten en moord waren duidelijk te onderschijden.
voor de rest vond ik het afschuwelijk gedaan hoe ze hem wilde gaan reconstueren, door een zwaar behaarde donkere man met een zwarte (duidelijk zichtbaar dat het een pruik was) op te zetten. maar goed nu weet ik nog niet precies het verhaal!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-02-2002 11:26 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Het verhaal was dat Jon en Vlad een Algerijnse homosexueel met een schot in de basis van de schedel (geloof ik) vermoord hebben. Jon leverde het pistool en Vlad loste het schot. Het is allemaal zo zinloos... ik bedoel, vermoord dan op z'n minst een predikant. Toch? Of de paus, of zo.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-02-2002 11:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Cadaveria vroeg over nodveidt..

Op dissection topic staan wel een aantal foto's die ik heb gepost van deze video... niet van de reconstructie zelf, maar wel politiefoto's (van Nodveidt appartement).

Verhaal.. staat ook wel op dissection topic, voor zover bekend, of in links die daar weer staan..



suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 01-02-2002 11:28 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2002 17:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Wel on topic blijven he, of zijn Valorian en ik de enige die metalfilms/docu's kennen?

Al moet ik toegeven dat de spoeling wel dun is... in de jaren '80 toen ik een jochie was (hmmm ben ik eigenlijk nog steeds... nou ja) heb ik een keer op TV die gast gezien die tijdens Judas Priest samen met z'n vriend een kogel door z'n kop ging jagen. Ik begreep toen niet echt waar het over ging, maar weet wel dat altijd als ik een Judas Priest CD tegenkwam ik hem bijna niet durfde aan te raken, LOL (ik was 8 of zo).
Die docu heb ik ook gezien ja....die gast heeft zich later nogmals door zijn hoofd geschoten, toen met meer succes ...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-02-2002 11:29 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

heheh idd..
Had het wel leuk gevonden als de gedachtegang van die gasten op het moment van de moord ondertiteld was.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 01-02-2002 12:07 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

De VPRO heeft enkele jaren geleden in haar programma "Lola da musica" een uitzending gewijd aan Max Cavalera. Die was toen al bij Sepultura weg. Hij werd in en om zijn huis geïnterviewd (in het zuiden van de VS). Was heel erg interessant!

Ik vond die Max altijd maar een sukkel en dat basseerde ik op hoe hij op het podium overkwam e.d., maar ik moest mijn mening herzien na het zien van die documentaire.

Het is een hele gewone gozer, zonder kapsones.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-02-2002 13:20 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2002 12:07 schreef Sarjenka het volgende:
De VPRO heeft enkele jaren geleden in haar programma "Lola da musica" een uitzending gewijd aan Max Cavalera. Die was toen al bij Sepultura weg. Hij werd in en om zijn huis geïnterviewd (in het zuiden van de VS). Was heel erg interessant!

Ik vond die Max altijd maar een sukkel en dat basseerde ik op hoe hij op het podium overkwam e.d., maar ik moest mijn mening herzien na het zien van die documentaire.

Het is een hele gewone gozer, zonder kapsones.

jah heb 'em ook gezien. Hij had gewoon een ratelslang *eeek* in zijn koelkast liggen!!!

En ik vind hem wel een beetje een softie hoor!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-02-2002 13:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 februari 2002 13:20 schreef Cadaveria het volgende:
jah heb 'em ook gezien. Hij had gewoon een ratelslang *eeek* in zijn koelkast liggen!!!

En ik vind hem wel een beetje een softie hoor!



Heb ik ook gezien:
Max Cavalera wordt ook wel beschouwd als de Bob Marley van de metal.

In dezelfde serie was een potret over Keith Caputo (ex Life of Agony) en vrij recent nog over Dropkick Murphy's (gemist)


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-02-2002 13:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 februari 2002 9:10 schreef Vampire Ricardo het volgende:
"De eo had een serie 'Duistere machten' waarvan de tweede aflevering over blackmetal ging en welke band werd belicht? Goddess of Desire (!!!) Ik heb deze aflevering overigens zelf gemist. "

Een typisch geval van trieste christelijke manipulatie. ik heb het meerdere malen gezien; lachwekkend! Vooral de "acteur" die als bekeerde metalhead moest dienen.

Een aantal feiten:
* Hij voelde zich opgefokt als ie typische onschuldige heavy metal draaide in de auto op weg naar het weekelijkse uitje op zaterdag avond naar de discotheek waar ze acid-house draaiden (?!?!?!?!?!?!)
* Alle genre's die werden genoemd werden doorelkaar gehaald
* Bij de filmpjes van Godess of Desire werden monotone house-beats als achtergrondmuziek gedraaid.

Dames en heren...het beeld van een metalhead op de verkeerde pad gepresenteerd door de EO!
Natuurlijk zullen die christelijke schapen het allemaal geloven, maar godverdomme....dit is wel zo lachwekkend!!! Omdat ze waarschijnlijk bij de EO weten dat men toch niet naar zulke muziek luisteren dachten ze waarschijnlijk dat ze de kijkers van alles wijs konden maken.

Dat ze goffer niet allemaal in trance blijven steken tijdens zo'n EO-dag!


Ik zou Grev Drake die hier op het forum zit willen vragen waarom G.O.D. hier uberhaupt hun medewerking aan verleend heeft!

Waarom Grev?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-02-2002 13:33 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 februari 2002 11:28 schreef suzanne het volgende:
Die docu heb ik ook gezien ja....die gast heeft zich later nogmals door zijn hoofd geschoten, toen met meer succes ...


Een zooi posts terug heb ik hier al over uitgewijd: Wat was de complete backwards message ook alweer? (Je weet wel; toen ze bekenden dat die in de muziek verwerkt waren en er een beschuldigend geluid door de rechtzaal ging; het bleek om iets totaal onschuldigs te gaan.)

'I asked her for a peppermint'....?????


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen