IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Slangen / Reptielen Vorige pagina | Volgende pagina
Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 30-01-2007 1:54 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 12 mei 2006 23:01 schreef ElitE het volgende:
Trouwens beestjes in hokjes stoppen hoeft ook niet per definitie slechter te zijn. een beest in het wild heeft erg veel stress van andere bedreigende dieren, meer ziektes, voedselstress ,paringstress enz. fysiek zijn sommige dieren veel gezonder in een hokje dat is niet omdat ze het zo slecht hebben, geestelijk weten we niet echt veel omdat we niet zo heel makkelijk communiceren met dieren.


Er is dan echter nog wel het argument van de natuur de natuur laten.
Als je een beest in een kooitje stopt, respecteer je dan zijn intrinsieke waarde wel? Stoor je het dier in zijn soorteigen gedrag?

Natuurlijk komt het in deze vaak neer op eigen interpretatie, maar wat geeft jou het recht een dier in een kleine ruimte te houden voor jouw eigen gerief?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-01-2007 2:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe rechten zie ik ook als (onbewuste)uitvinding van de mens, voor goede samenwerking tussen elkaar.

natuurlijk ga ik niet zomaar een dier mishandelen oid, en ik probeer het zo goed mogelijk te verzorgen. ik geef toe dat ik het voor mezelf doe(en mijn vader maar dat veranderd niet veel aan de discussie), maar ik neem aan dat als ik het dier goed genoeg verzorg dat hij er geen last van heeft. kroks hebben wel een aardig bewustzijn, maar ik denk niet dat ze zich niet veel van opsluiten aantrekken als ze maar wel genoeg beweging kunnen krijgen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 30-01-2007 2:37 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 30 januari 2007 2:22 schreef ElitE het volgende:
hehe rechten zie ik ook als (onbewuste)uitvinding van de mens, voor goede samenwerking tussen elkaar.

natuurlijk ga ik niet zomaar een dier mishandelen oid, en ik probeer het zo goed mogelijk te verzorgen. ik geef toe dat ik het voor mezelf doe(en mijn vader maar dat veranderd niet veel aan de discussie), maar ik neem aan dat als ik het dier goed genoeg verzorg dat hij er geen last van heeft. kroks hebben wel een aardig bewustzijn, maar ik denk niet dat ze zich niet veel van opsluiten aantrekken als ze maar wel genoeg beweging kunnen krijgen.


De vraag is echter, vanaf wanneer heeft een dier last van het feit dat hij is opgesloten. Hij wordt hoe dan ook beperkt in de uitvoering van zijn soorteigen gedrag. Ik neem aan dat hij bij jullie niet de mogelijkheid heeft te jagen, danwel zich voort te planten. Zeker de voortplanting is een vrij basale behoefte van iedere diersoort.

Ikzelf ben principieel tegen het houden van dieren, en vanuit gevoelsmatige overwegingen maak ik voor honden en katten uitzonderingen.
Voor dierentuinen is ook nog iets te zeggen, met het oog op educatie, en fokprogramma's. Maar zelf krokodillen en verwante diersoorten houden is wat mij betreft not done.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-01-2007 2:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 januari 2007 2:37 schreef Rasputin het volgende:
De vraag is echter, vanaf wanneer heeft een dier last van het feit dat hij is opgesloten. Hij wordt hoe dan ook beperkt in de uitvoering van zijn soorteigen gedrag. Ik neem aan dat hij bij jullie niet de mogelijkheid heeft te jagen, danwel zich voort te planten. Zeker de voortplanting is een vrij basale behoefte van iedere diersoort.

een wilde krok zal niet heel veel verschillen van een huistuin en keuken krok, voorlopig wil ik er idd 1 krok maar zou er later misschien wel mee willen fokken. ligt aan de tijd die ik erin kan steken enzo.
In zijn hok wil ik een zo'n natuurlijk mogelijke omgeving maken. die zoveel mogelijk in zn behoeften zal voorzien, maar natuurlijk zijn niet alle behoeften mogelijk net als in de natuur.

quote:
Ikzelf ben principieel tegen het houden van dieren, en vanuit gevoelsmatige overwegingen maak ik voor honden en katten uitzonderingen.
Voor dierentuinen is ook nog iets te zeggen, met het oog op educatie, en fokprogramma's. Maar zelf krokodillen en verwante diersoorten houden is wat mij betreft not done.

tja veel dieren moet ik ook niets van hebben als huisdier, maar reptielen veranderen vrij weinig van gedrag als ze gevangen zitten of als ze vrij rond lopen.
daarom denk ik net zo goed gevoelsmatig dat deze beesten daar geen last van ondervinden. Maar gevoel van een beest is natuurlijk niet te meten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-02-2007 22:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Geweldig één of ander dom tv programma op rtl 7. Iets met een slangenbeet. Hebben ze het constant over antiserum. Geniaal, want als er iets niet bestaat, dan is het wel antiserum. Het is serum of antigif. Stelletje sufrukkers


spelfout weggehaald...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 07-02-2007 22:57 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 7 februari 2007 22:56 schreef varanus het volgende:
Geweldig één of ander dom tv programma op rtl 7. Iets met een slangenbeet. Hebben ze het constant over antiserum. Geniaal, want als er iets niet bestaat, dan is het wel antiserum. Het is serum of antigif. Stelletje sufrukkers

een antiserum is dus in feite een gif. Zal veel helpen dan tegen een slangenbeet

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 07-02-2007 22:58]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-02-2007 22:59 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ja, in theorie zou een antiserum een middel tegen serum zijn. Heerlijk, die sukkels van de televisie


spelfout weggehaald...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 07-02-2007 23:03 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 7 februari 2007 22:59 schreef varanus het volgende:
Ja, in theorie zou een antiserum een middel tegen serum zijn. Heerlijk, die sukkels van de televisie

Dat heb je wanneer lui interessant pogen te zijn op tv (antiserum klinkt beter dan antigif ), ik ken ook zo'n gevallen vanin de luchtvaart


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-02-2007 23:06 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hehe, dat volk zet zich in een poging om interessant over te komen gigantisch voor lul. Heerlijk is dat.


spelfout weggehaald...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 07-02-2007 23:10 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 7 februari 2007 23:06 schreef varanus het volgende:
Hehe, dat volk zet zich in een poging om interessant over te komen gigantisch voor lul. Heerlijk is dat.

idd


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-05-2007 17:06 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Vandaag weer gespot; ringslang. Kwartiertje vanaf mijn huis zit een leuke populatie. Deze volwassen vrouw lag te paren. De man ging er vandoor, maar dit vrouwtje liet zich gewillig op de foto zetten.


spelfout weggehaald...


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 06-05-2007 17:07 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

Pff perverse gluurder
Mooie foto! Ik blijf slangen erg gave beesten vinden!


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 06-05-2007 17:11 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

+1

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 06-05-2007 17:11]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-05-2007 17:12 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ja hallo, dan gaan ze maar niet open en bloot op het pad liggen hehe..


spelfout weggehaald...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2007 17:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

damn zijn ze zo makkelijk te vinden die slangen, je hebt al een paar keer foto's geplaatst van allerlei nederlandse slangen.

of zijn ze makkelijk te vinden maar moet je in de juiste gebieden zoeken?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-05-2007 17:58 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ze zijn absoluut niet gemakkelijk te vinden hoor. Kwestie van inderdaad de juiste gebieden weten, maar ook een portie geluk hebben.


spelfout weggehaald...


trol
Usericon van trol
Posted 13-10-2007 18:28 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Sinds deze week 2 Elaphe Guttata Guttata (rattenslangen) overgenomen van een vriend.
Heersende beesten. Erg mooi en behoorlijk aktief. Vraag me wel af in hoeverre het nog stress is van de verhuizing (van tilburg naar nijmegen, uurtje rijden)
Ook vraag ik me af hoe lang het duurt voor ze weer zonder te stressen uit hun terrarium kunnen worden gehaald. Ze stonden bij de ex van die vriend en zij heeft de beesten 9 maanden er niet of nauwelijks uitgehad, denk ik, aangezien ze aanzienlijk minder rustig zijn als ik ze eruit pak dan een jaar geleden.

Varanus?

Foto's volgen..


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-10-2007 19:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah gaaf, heb je wildkleur die vind ik zelf altijd de mooiste niet die kermis kleurtjes.
Ja je moet ze eigenlijk elke dag wel eventjes uit hun terrarium halen om goed te laten wennen. Zorg dat het buiten het terrarium dan niet te koud is.

jammer dat mijn rattenslang ontsnapt is, in een huis had ik hem nog wel kunnen vinden maar in een kas.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 13-10-2007 19:05]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 14-10-2007 12:42 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2007 18:28 schreef trol het volgende:
Sinds deze week 2 Elaphe Guttata Guttata (rattenslangen) overgenomen van een vriend.
Heersende beesten. Erg mooi en behoorlijk aktief. Vraag me wel af in hoeverre het nog stress is van de verhuizing (van tilburg naar nijmegen, uurtje rijden)
Ook vraag ik me af hoe lang het duurt voor ze weer zonder te stressen uit hun terrarium kunnen worden gehaald. Ze stonden bij de ex van die vriend en zij heeft de beesten 9 maanden er niet of nauwelijks uitgehad, denk ik, aangezien ze aanzienlijk minder rustig zijn als ik ze eruit pak dan een jaar geleden.

Varanus?

Foto's volgen..


Ten eerste: de naam heb je al fout, het is tegenwoordig Pantherophis Guttatus Guttatus

En als de dieren goed in een slangenzak waren verpakt, dan valt het met de stress wel wat mee hoor. Er worden wekelijks honderden slangen vervoerd van en naar beurzen. En korenslangen zijn vrij makkelijk wat dat betreft. Over het hanteren; slangen zijn geen knuffelbeesten natuurlijk, maar ook dit is voor korenslangetjes niet echt problematisch. Maar na het voeren wel een aantal dagen met rust laten. En idd, welke kleur heb je? Want het is verschrikkelijk in hoeveel kleurvariaties ze worden gekweekt


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 14-10-2007 13:00 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2002 20:08 schreef corallus het volgende:
Tja,kweetniet hoor,maar mensen die denken dat ze komodovaranen kunnen aanschaffen zitten volgens mij niet echt in de reptielenhobby.Dat lukt je dus nooit.Wie heeft er hier varanen trouwens??Ik heb er 6 zitten.2 Steppevaranen,2zwartkeelvaranen en een nijlvaraan(ornatus)en een rudicollis.Daarnaast kweek ik redelijk succesvol met tuinboas(Corallus hortulanus)in verschillende kleuren.


Haha, m´n oude account. Toen deed ik nog niet aan interpunctie


spelfout weggehaald...


trol
Usericon van trol
Posted 14-10-2007 13:28 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Het zal dan wel snel beter gaan met de stress.. Vandaag zijn ze al een stuk rustiger.
Ik weet niet wat de officiele kleurbenamingen zijn, maar de ene is een korenslang met 2 tinten roze/oranje achtig en de andere is donker rood/bruinig met iets lichtere vlekken.

Is het verstandig om ze nu een tijdje om de dag of zo 10 minuten eruit te halen zodat ze er weer een beetje aan wennen?
Het voeren van deze week vond ik een beetje zielig aangezien ze volgens mij erg veel stress krijgen van het uit het terrarium halen. De ene is een beetje een rotzak en gaat ruzie maken als ze bij elkaar gevoederd worden.
Ik ben een echte beginner en ben me nu flink aan het inlezen op het houden van slangen, maar is het goed als ik je af en toe bestorm op dit forum met, waarschijnlijk, hele domme vragen?
Op de verschillende reptielen fora die ik ben tegengekomen lijken ze niet echt behulpzaam om beginners tips te geven.
Kent iemand toevallig een erg goed slangen forum?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 14-10-2007 15:08 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Tweede klinkt als een wildkleur (de mooiste..), en voor vragen sta ik altijd open. En voor een goed forum raad ik je www.kingsnake.com aan. Is een heel groot reptielenforum, verdeeld in heel veel subfora, waaronder speciaal ééntje voor korenslangen dacht ik...
Dierenparadijs.be is ook een goed hobbyistenforum. Daar zit ik zelf af en toe ook nog wat op.


spelfout weggehaald...


trol
Usericon van trol
Posted 14-10-2007 16:42 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com





Die tweede lijkt op de mijne, maar die van mij is iets feller van kleur. Allebei ook al ongeveer 1,10 meter a 1,20 meter. Volgende week zal ik iemand eens foto's laten maken.
Bedankt voor de forum tips!



[Dit bericht is gewijzigd door trol op 14-10-2007 16:43]


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 14-10-2007 16:43 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Gaaf trol


trol
Usericon van trol
Posted 17-10-2007 21:32 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Yo!

Tijd voor de eerste domme vraag!(kon geen antwoord vinden op een reptielenforum)

Een van mijn slangen begint volgens mij met vervellen. Onder de buik begint het ruw te worden en bij haar kop zie je wat vel losser hangen(de ogen zijn al wat troebel sinds 1 week)
Ze is eigenlijk ook al een week erg rustig en ligt vooral in eeb hoekje niks te doen. Vergeleken met de andere is het een wereld van verschil. Die reageerd erg goed en snel op prikkels en de andere niet
De dag/nacht temperatuur heb ik onder controle alleen 's middags is de vochtigheid te laag. (sproei voor mijn werk en zodra ik thuis kom flink en 's ochtends zet ik de mistmaker aan)
Van wat ik heb gelezen dacht ik te begrijpen dat een slang juist actief(schuren langs de takken) wordt zodra ze gaat vervellen of heb ik dit verkeerd begrepen? (misschien alleen de laatste stadium)
Maak me nog geen zorgen, maar aangezien ik een n00b ben en zoveel mogelijk wil leren stel ik de vraag toch maar..
Eigenlijk is mijn vraag vooral hoe lang de vervelling duurt nadat de eerste tekenen te zien zijn en wat de eerste tekenen kunnen zijn..


EDIT: ik heb 3 dagen geleden ook BIO-mist reptile skin conditioner gekocht en spuit daar 1 a 2 keer per dag de slang mee onder.

[Dit bericht is gewijzigd door trol op 17-10-2007 21:36]


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen