IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Eenzaamheid - Solitude - Alleen Vorige pagina | Volgende pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 25-02-2008 11:02 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik heb na vele nare ervaringen met mensen, in meerdere oogpunten (Mijn vader, relaties, vrienden) Geleerd, dat je grotendeels van je leven alleen wat aan jezelf hebt, op een enkele goeie vriend na.


Against God and Government


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-02-2008 12:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Die gedachte klinkt wellicht wat egoistisch maar ik kan hem helaas enkel onderstrepen met een megagrote +1.

Als het puntje bij het paaltje komt gaat het er slechts om wat je er zelf van maakt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 25-02-2008 16:57 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2008 11:02 schreef Rotzak het volgende:
Ik heb na vele nare ervaringen met mensen, in meerdere oogpunten (Mijn vader, relaties, vrienden) Geleerd, dat je grotendeels van je leven alleen wat aan jezelf hebt, op een enkele goeie vriend na.


De politie is je vriend.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 25-02-2008 16:59 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 25 februari 2008 16:57 schreef Lionheart het volgende:
De politie is je vriend.


Gefeliciteerd, je hebt jezelf weer overtroffen, ik denk dat jij gezien kan worden als de grootste grafdebiel die het web ooit gekend heeft, op die aidshoer van een zakkenvuller na.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 25-02-2008 17:00]


Against God and Government


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-02-2008 17:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

nu lijkt het net alsof je deze mensen liever niet in je buurt wilt hebben


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 25-02-2008 17:28 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2008 16:59 schreef Rotzak het volgende:
Gefeliciteerd, je hebt jezelf weer overtroffen, ik denk dat jij gezien kan worden als de grootste grafdebiel die het web ooit gekend heeft, op die aidshoer van een zakkenvuller na.


Haha, jij bent wel heel makkelijk te provoceren, dus wie is eigenlijk de grootste grafdebiel of hap ik?


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 25-02-2008 17:33 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 25 februari 2008 17:28 schreef Lionheart het volgende:
Haha, jij bent wel heel makkelijk te provoceren, dus wie is eigenlijk de grootste grafdebiel of hap ik?


Steeds over één bepaald ding beginnen ja, dat is wat jij doet, verder intereseert het me niet, want ook zonder deze opmerking vind ik je een aidslijer.


Against God and Government


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 25-02-2008 17:38 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2008 17:33 schreef Rotzak het volgende:
Steeds over één bepaald ding beginnen ja, dat is wat jij doet, verder intereseert het me niet, want ook zonder deze opmerking vind ik je een aidslijer.


Hartverscheurend, stort je maar weer in de drank, latente homofiel.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 25-02-2008 20:12 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 25 februari 2008 17:38 schreef Lionheart het volgende:
Hartverscheurend, stort je maar weer in de drank, latente homofiel.


Moet je geen blote wijven zoeken, om je daarna weer anoniem af te rukken achter je beeldscherm, internetheld.


Against God and Government


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-02-2008 20:52 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2008 12:11 schreef XXL het volgende:


Als het puntje bij het paaltje komt gaat het er slechts om wat je er zelf van maakt.
absoluut. Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan! Want als je jezelf echt goed kent weet je heus wel wat je gelukkig maakt, of juist ongelukkig. 't is niet altijd 1,2,3 op te lossen, maar werk er aan in plaats van in een hoekje zitten te janken of je leven lang in een kut situatie leven waarmee je anderen vaak met je negatieve spiraal meetrekt.

Vorige week nog zo'n mooi voorbeeld gezien van zo'n gezinnetje in een restaurant, vrouwlief probeert het gesprek wat aan de gang te krijgen en de kinderen in toom te houden. Vader zit met een uitgestreken kop van hier tot gunder en je ziet hem denken 'Is dit alles oehoeoe.. Is dat alles.. wat er is'


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 25-02-2008 22:21 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

moet de gemiddelde mens niet eerst 20 keer zijn neus stoten voordat ie er achter komt dattie ongelukkig is en dzichzelf niet voor de gek kan houden?

probleem is dan ook nog dat iets veranderen altijd meer moeite kost dan het niet te doen. het is makkelijker om jezelf heel zielig te vinden dan om werkelijk met je zelf aan de slag te gaan, en daarmee 'beter' te worden.

en ondanks alles nog steeds enorme wachtlijsten in de zorg. hoe kan het nu?


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 25-02-2008 22:27 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 25 februari 2008 22:21 schreef Jolijn het volgende:
probleem is dan ook nog dat iets veranderen altijd meer moeite kost dan het niet te doen.


+1


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


SmashedWindow
Usericon van SmashedWindow
Posted 25-02-2008 22:29 by SmashedWindow Wijzig reactieProfiel van SmashedWindowQuote dit bericht

Het kan ook maar zo zijn dat mensen lang op zorg moeten wachten vanwege stupiditeiten bij zorg instellingen.

In 2001 heb ik reeds een poging gedaan om geestelijke hulp te krijgen. In Coevorden een intake gesprek gehad, een tijd lang niets gehoord. Een jaar (!) later krijg ik een uitnodiging om te beginnen met therapie. Reden dat het zo lang duurde? Ze waren mij vergeten.

En op de 1e sessie vertelde ik dat ik naar Gouda ging verhuizen. Resultaat? Ik kreeg te horen dat ik daar dan maar hulp moest zoeken.

Dat was wel een verbetering. Ook daar liepen ze te klooien, maar kreeg ik na 2 maanden na de intake te pakken voor een 1e echte afspraak. Het is dat ik zelf heb gebeld, anders waren ze mij weer vergeten.

En of het nog steeds zo treurig is gesteld met de administratie merk ik morgen. Overigens is het een vrij gevestigde praktijk, dus hopelijk gaat e.e.a. beter. Ik had overigens binnen een maand na aanmelding een afspraak voor de intake, dus dat stemt iig hoopvol.


Ben ik wel rechts genoeg voor deze tyfusbende?


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 25-02-2008 22:32 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

oh nou Smashedwindow, als ik het goed lees is het probleem de administratie geweest bij jou. bij Judge weet ik toevallig dat er gewoon niet eerder plek was.

maar goed daarom stelde ik ook de vraag hoe dat kwam en niet een conclusie


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-02-2008 22:36 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2008 22:21 schreef Jolijn het volgende:
moet de gemiddelde mens niet eerst 20 keer zijn neus stoten voordat ie er achter komt dattie ongelukkig is en dzichzelf niet voor de gek kan houden?


nou ik weet niet hoor. veel mensen ook wel, maar beetje zelfreflectie kan geen kwaad.
quote:

probleem is dan ook nog dat iets veranderen altijd meer moeite kost dan het niet te doen. het is makkelijker om jezelf heel zielig te vinden dan om werkelijk met je zelf aan de slag te gaan, en daarmee 'beter' te worden.

Ik denk juist dat het meer moeite kost om zo maar door te gaan. Hoeveel mensen raken er wel niet overspannen van door bijvoorbeeld de baan te houden die ze niet leuk vinden. Terwijl het opzeggen van een baan of het zoeken van een baan vaak makkelijker is. (ligt natuurlijk wel aan je beroepsgroep en de werkgelegenheid enzo..)

quote:

en ondanks alles nog steeds enorme wachtlijsten in de zorg. hoe kan het nu?
tja... als ik daar eens over zou beginnen.. pfff dat is een onderwerp waar ik leesvoer voor 2 dagen over kan schrijven.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 25-02-2008 22:44 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2008 22:36 schreef Cadaveria het volgende:
nou ik weet niet hoor. veel mensen ook wel, maar beetje zelfreflectie kan geen kwaad.

Ik denk juist dat het meer moeite kost om zo maar door te gaan. Hoeveel mensen raken er wel niet overspannen van door bijvoorbeeld de baan te houden die ze niet leuk vinden. Terwijl het opzeggen van een baan of het zoeken van een baan vaak makkelijker is. (ligt natuurlijk wel aan je beroepsgroep en de werkgelegenheid enzo..)

tja... als ik daar eens over zou beginnen.. pfff dat is een onderwerp waar ik leesvoer voor 2 dagen over kan schrijven.


dan zeg ik het iets anders: verandering lijkt veel moeielijker en veel meer werk dan in hetzelfde ritme blijven. een andere baan zoeken kan je wel gelukkiger maken... of niet. dan moet je eerst helemaal opnieuw wennen en is het nog niet leuk.

zelfreflectie is idd niet voor iedereen weggelegd. Ik denk dat degenen die stil kunnen staan bij hun eigen handelen en dat van anderen en de invloed dat dit heeft op hun leven en gevoel ook kunnen inzien en daarmee kunnen leren leven, dat zij ook geen hulp nodig hebben om dit te leren. iedereen maakt dingen mee die ze liever niet hadden meegemaakt, of je daar wel/niet op een voor jou goede manier mee kan omgaan en vrede mee kan hebben is afhankelijk van of je daar hulp bij nodig hebt.

was dat enigzins duidelijk?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-02-2008 23:26 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2008 22:29 schreef SmashedWindow het volgende:
Het kan ook maar zo zijn dat mensen lang op zorg moeten wachten vanwege stupiditeiten bij zorg instellingen.

In 2001 heb ik reeds een poging gedaan om geestelijke hulp te krijgen. In Coevorden een intake gesprek gehad, een tijd lang niets gehoord. Een jaar (!) later krijg ik een uitnodiging om te beginnen met therapie. Reden dat het zo lang duurde? Ze waren mij vergeten.

Nou ja stupiditeiten, stupiditeiten... wat heb jij gedurende dat hele jaar gedaan dan? Heb je er zelf nog wat aan gedaan, of heb je thuis al duimen draaiend zitten te wachten totdat ze jou een keer gingen bellen?

Als je na een week of zo (of een maand, geen idee wat gangbaar is in die sector) niets gehoord hebt, bel je er toch even achteraan? Of heb je ook al geestelijke hulp nodig om dat soort elementaire dingen te begrijpen sorry hoor...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-02-2008 23:28 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

gewoon geen hulp zoeken, gewoon doen alsof alles goed is en op dag gewoon doorslaan en een klas met kinderen uitmoorden


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-02-2008 1:58 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

@smashed window: zijn ze dan de enige die je erbij kunnen helpen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-02-2008 2:02 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

of willen helpen hehe


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-02-2008 2:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

naja het belangrijkste is jezelf, anderen kunnen je wel versnellen, maar wachten tot een ander het voor je doet werkt natuurlijk niet.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-02-2008 2:35 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

i know


Je moeder.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-02-2008 6:24 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2008 2:04 schreef ElitE het volgende:
naja het belangrijkste is jezelf, anderen kunnen je wel versnellen, maar wachten tot een ander het voor je doet werkt natuurlijk niet.
Het komt zovaak voor dat iemand die een afspraak bij een psycholoog/ psychiater of wat dan ook heeft gemaakt, gaat het met de aangemelde persoon al wat beter gaat. Alleen al door het idee dat die persoon geholpen gaat worden geeft al kracht om er zelf al wat aan te gaan doen. Blijft toch bijzonder.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-02-2008 12:43 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 25 februari 2008 11:02 schreef Rotzak het volgende:
Geleerd, dat je grotendeels van je leven alleen wat aan jezelf hebt, op een enkele goeie vriend na.

Het zal wel een andere levensinstelling zijn ofzo, maar het idee dat je op anderen kan vertrouwen als het slecht met je gaat komt nog niet eens bij me op. Als ik problemen heb, zijn dat mijn problemen. Fijn als iemand me ermee wil helpen, maar teleurgesteld zijn in vrienden omdat ze er niet mee kunnen of willen helpen, vind ik net zoiets als (sorry voor de suffe vergelijking) teleurgesteld zijn als iemand je geen kado geeft voor je verjaardag.
Vrienden helpen is mijns inziens nog steeds een vrijwillig iets en als je er van uit gaat dat dat gebeurt dan ben je denk ik zelf fout bezig.


Zenial


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-02-2008 12:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Het is toch wel een indicatie van vriendschap, maar zeker geen parameter.


signature


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen