IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Bands die lijken op COB (Children of Bodom) Volgende pagina
man de rijn
Usericon van man de rijn
Posted 28-02-2002 1:54 by man de rijn Wijzig reactieProfiel van man de rijnQuote dit bericht

Kent iemand bands die Children of bodom invloeden hebben of bands waar COB invloeden vandaan haalt?

Ben benieuwd naar soortgelijke bands en hun muziek/tours

Bedankt!
Man de Rijn (vriend van Aard Bij)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-02-2002 2:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Yeah, dat zijn er wel een aantal.

- Motley Crüe
- Pater Moeskroen
- Twisted Sister

.... nou OK dan. Jezus man, waarom zoek je naar 'bands die lijken op Children of Bodom'??? Zet dan gewoon je CD speler op repeat!! Pfffff ik ben zo aangeslagen, straks ga ik nog een topic openen 'ik ben op zoek naar bands die lijken op bands die op Children of Bodom lijken' of zo. Alle jezus. OPEN JE HARSES. En ga onmiddellijk naar Iron Maiden luisteren ipv dit soort derivatieve onzin. Ik meen het.


man de rijn
Usericon van man de rijn
Posted 28-02-2002 3:05 by man de rijn Wijzig reactieProfiel van man de rijnQuote dit bericht

Het spijt mij ten zeerste Saailicht, dat ik een vraag stel die mij heel normaal leek. maar desondanks zijn er mensen blijkbaar die zich daar aan storen

En naar Iron Maiden luister ik ook, betweter.

En ik ben meteen naar Pater Moeskroen gaan zoeken, vette muziek hoor...
Dat was zeker een grapje van je, leuk grapje man

Even een vraag aan de mensen die wel serieus kunnen antwoorden, zie mijn eerste postly

Dwaalicht


man de rijn
Usericon van man de rijn
Posted 28-02-2002 3:06 by man de rijn Profiel van man de rijnQuote dit bericht

Dubbelpost

[Dit bericht is gemodereerd door Paul op 28-02-2002 14:15]


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 28-02-2002 4:10 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Mwah.. lijkt me een erg normale vraag..
en bands met invloeden/die zo klinken.
kan eigenlijk alleen Kalmah noemen.
En Throne of chaos.


Life doesn't get much better than this!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 28-02-2002 9:16 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hmm, ik moet hier natuurlijk reclame maken voor Daemonshade.



Mordheim
No rest for the wicked
Usericon van Mordheim
Posted 28-02-2002 10:22 by Mordheim Wijzig reactieProfiel van MordheimQuote dit bericht

bands die op COB trekken:
Faerghail (COB ripp off)
Ensiferum (viking COB )

[Dit bericht is gewijzigd door Mordheim op 28-02-2002 10:23]


"The stars themselves once lived and died at my command, and yet you still dare to oppose my will."


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 28-02-2002 13:46 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik vind de nieuwe In Flames (eigenlijk alles na Jester Race) op CoB lijken, maar ja, dat ben ik he.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-02-2002 13:49 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2002 2:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Yeah, dat zijn er wel een aantal.

- Motley Crüe
- Pater Moeskroen
- Twisted Sister

.... nou OK dan. Jezus man, waarom zoek je naar 'bands die lijken op Children of Bodom'??? Zet dan gewoon je CD speler op repeat!! Pfffff ik ben zo aangeslagen, straks ga ik nog een topic openen 'ik ben op zoek naar bands die lijken op bands die op Children of Bodom lijken' of zo. Alle jezus. OPEN JE HARSES. En ga onmiddellijk naar Iron Maiden luisteren ipv dit soort derivatieve onzin. Ik meen het.


Hehhehe... wat had je dan voor vraag verwacht, van iemand die onder elke post de zeer dubieuze maar vooral flauwe grap 'vriend van aard bei, ban aan, koer chette ,etc... zet...



Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 28-02-2002 14:36 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Dat solo project van die toetsenist van COB (Warmen ofzo...) lijkt er best veel op. Alleen wat minder gitaarsolo's en wat meer toetsen, tevens andere vocalen...mmmm maar het lijkt er wel een beetje op....


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 28-02-2002 20:09 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Waarom wil je dat weten?
Het is toch allemaal CRAP

Jaja, ik weet het, niet reageren op topics die niet voor jou bestemd zijn enzo, sorry moderators


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 28-02-2002 20:23 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

Norther (Dreams of Endless War is hun debuutalbum d8 ik)lijkt veel op Children of Bodom, Alexi heeft een paar screams gedaan op hun album maar dat weet ik niet helemaal zeker.


MuayThaigerrr!!


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 01-03-2002 10:56 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Voor zover ik nog weet, de band "SkyFire" kopieert het geluid van CoB wel aardig....

Hun debuut heet 'Timeless Departure"

En ik te ruil/koop bij mij


Ik, Wil Schuurman


man de rijn
Usericon van man de rijn
Posted 03-03-2002 0:29 by man de rijn Wijzig reactieProfiel van man de rijnQuote dit bericht

Bedankt voor alle reacties tot zover

Maar desnietemin, mijn lijstje mag nog langer worden.

Enne... inflames is een strakke band, maar kom op; lijken op COB

Groetjes
Man de rijn (vriend van Golden de triever)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-03-2002 2:14 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

In Sinergy speelt de zelfde leadgitarist...

misschien een idee...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 03-03-2002 6:58 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Bands die lijken op COB? Gelukkigerwijs niet zo veel. Ach zal wel aan mij liggen. Die Maiden cover is overigens wel goed, maar daar viel ook weinig aan te verneuken! Maar ze zijn dus imho weldegelijk beter geworden!


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 03-03-2002 13:10 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Children of Bodom vind ik geweldig! Duister geluid, maar toch helder! Heerlijke vocalen! zalige solo's, lekkere blast!


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 03-03-2002 13:13 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

ja, CoB zijn heel goed
Enige wat ik jammer vind is dat de cd's zo kort zijn. Sinergy is trouwens ook goed, maar ik vind Children beter


MuayThaigerrr!!


Spirit Soldier
Usericon van Spirit Soldier
Posted 03-03-2002 13:39 by Spirit Soldier Wijzig reactieProfiel van Spirit SoldierQuote dit berichthttp://www.geocities.com/vincent0029/index

De zangeres van sinergy is de vriendin van cob/sinergy zanger/gitarist


We`re not dead we`ve never lived


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 03-03-2002 13:56 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik vond het leuk,
maar het is zo ongelooflijk springerige muziek.
die gast heeft wel een groot bereik.

en keyboards in metal vind ik vaak niet om aan te horen
uitzondering: SUN CAGED


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 03-03-2002 14:47 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2002 13:39 schreef Spirit Soldier het volgende:
De zangeres van sinergy is de vriendin van cob/sinergy zanger/gitarist

correctie is de vrouw van...


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 03-03-2002 18:27 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Dispatched, absoluut


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 03-03-2002 19:59 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Inteligente vraag: wat voor muziek maken Children of Bodom eigenlijk? Zoveel van gehoord, maar kweet echt niet wat het is ... geen chagrijnige dwaallicht reacties graag :p


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 03-03-2002 20:02 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Zoiets als technische power metal met keyboards en grunt.... Het oude werk word weleens als black metal bestempeld.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-03-2002 20:03 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ze zijn technische gezien misschien wel goed, en hebben altijd erg mooie solos, maar het klinkt altijd zo gruwelijk blij. en het heeft toch echt te lijden onder Synth Overkill. Ik vind het best wel leuk klinken, maar ik kan er echt niet zo lang naar luisteren, het gaat me na een tijdje altijd irriteren.
Voor Claw, het is een mix van heel veel soorten muziek, death, power, heavy, en nog wat stijlen metal (en europe ) klinkt dus erg blij, heeft wel een erg goed krijsende zanger. En het zit propvol met solos.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 03-03-2002 20:07 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 3 maart 2002 20:03 schreef Rasputin het volgende:
Voor Claw, het is een mix van heel veel soorten muziek, death, power, heavy, en nog wat stijlen metal (en europe ) klinkt dus erg blij, heeft wel een erg goed krijsende zanger. En het zit propvol met solos.


Okey, ik begrijp dus dat je het gewoon een keer moet luisteren Ik zal eens in de cd-uitleen checken. Bedankt voor de info guys!


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen