IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Triptykon Vorige pagina | Volgende pagina
bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-03-2014 14:03 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 19:05 schreef Mutilator het volgende:
Artwork van Giger zou niet passen? Wonderlijke uitspraak, dus hoe kom je daar dan op?
Het scifi werk van Giger staat in geen enkele relatie met de teksten of de muziek. Is ook te overheersend in het boekje. Ik denk dat het beter kan.

quote:
Op 15 maart 2014 16:11 schreef Mutilator het volgende:
Vette nieuwe track:

https://soundcloud.com/centurymedia/sets/triptykon-melana-chasmata
Dat zijn de twee tracks die hierboven al stonden.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-03-2014 14:11 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2014 22:55 schreef De Tegenpartij het volgende:
Verrek, ja. Nu het het herbeluister. Maar dat het wel meeviel was meer omdat ik dat nummer ervoor al zo niet zo vond. Dan viel dat tweede nummer...

Ach, ik moet gewoon niet meer naar nieuw materiaal van meneer warrior luisteren.

OEH!



Nee, niet meer doen!


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-03-2014 14:20 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2014 20:56 schreef HierIsMike het volgende:
Tom G. Warrior heeft ook een aanbod voor 100.000 euro afgewezen van Wacken Open Air om een uur durende Celtic Frost-set te spelen met Martin Eric Ain en twee andere leden.
Die reunie komt er nog wel weer eens, zeg nooit nooit met Tom.

quote:
Op 15 maart 2014 19:54 schreef HierIsMike het volgende:
Die groove rond 3 minuten zou inderdaad van Soulfly kunnen zijn (jumpdafuckup!, werd er al geroepen op het internet), al heb ik die band nog nooit zo strijdlustig en krachtig gehoord als Triptykon.
Op anderhalve minuut ook al, vrij standaard numetalrifjes, niks mis mee behalve dat het al duizend keer gedaan is en ik van Triptykon iets meer verwacht. Misschien dat het op het hele album minder had tegengestaan. En wat Soulfly betreft; 1998 Wâldrock toen Max net uit Sepultura was gezet en aan de hele wereld wat te bewijzen had net als Tom op het vorige album. Ik ben benieuwd of hij nu nog steeds zo jankt en boos is over zijn vorige bandje als ten tijde van het debuutalbum, maar het lijkt toch allemaal net iets minder te zijn afgaande op deze twee nummers.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-03-2014 14:26 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2014 12:57 schreef Marcel H. het volgende:
Maar wat was dat slecht toen
Nog steeds wel hoor. Laatst een bootleg van dat optreden gehoord en dan valt het pas echt goed op hoe al die oude Celtic Frost nummers allemaal op elkaar lijken. Zijn er niet ergens opnames van het Wâldrockoptreden van 2007?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-03-2014 15:00 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik vond het toen he-le-maal (87 dus) te gek. Maar dat waren er idd niet al teveel, superdruk of zo was het vooraan het podium geen moment. Ik heb het ergens op een bandje staan, maar geen idee meer hoe het klonk. Ooit wel eens gezocht maar volgens mij staat er niets op youtube.

Tom zei vaak hey en oeh tussen de nummers door. Maar de drummer lulde de nrs aan elkaar. Vette drumsolo ook. Met op een gegeven moment gigantisch grote drumstokken.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-03-2014 15:21 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik had hem op MP3 gevonden. Je hoort er wel het publiek door heen ook, Nederlanders lulden toen ook al dwars door de muziek heen blijkt. Veel oehs inderdaad. Volgens mij staat er in een van de CD heruitgaves ook een foto van de drummer met superdikke stokken. Het Wackenoptreden is wel bijna helemaal te vinden op youtube trouwens, alleen Procreation stond er niet bij .


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-03-2014 15:31 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Oja. Procreation of the wicked, maar dan nog veel langzamer. Dat was de makke met heel het optreden. Alles werd zoooo langzaam gespeeld. Geinig om te zien, maar ook niet alles. Nee, dan carnivore op dat wackenoptreden. Dát was pas vet!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-03-2014 15:40 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik vond dat juist heel erg gaaf, vooral Procreation werd er een stuk lomper van. Nog tips voor goede oude Celtic Frost bootlegs? De meeste die ik gehoord heb klinken niet echt goed.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-03-2014 15:45 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik heb 1 of 2 bootleglp's van ze en dingen op tape. Geen idee hoe die platen heten of klinken. Dat geheugen ook. :-(




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 08-04-2014 19:01 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Inmiddels de nieuwe een paar keer gehoord.
Het is toch wel weer een toppertje hoor en de plaat eindigt sowieso weer in mijn top 10 van het jaar.


Momenteel is In The Sleep Of Death mijn favoriet nummer.
Met ook heerlijk klaagzang zoals ook al is gedaan op Into The Pandemonium...


bub


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 08-04-2014 19:44 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Die jankzang, verschrikkelijk. Geen idee wat die Emily hem heeft aangedaan, maar dit gun je niemand.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-04-2014 20:36 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



Die zang is te gek, en heerste idd ook al enorm op Into The Pandemonium. Dat is dus weer voor het eerst dat hij dit soort vocalen gebruikt?




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 08-04-2014 20:58 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 april 2014 19:44 schreef bokkie666 het volgende:
Die jankzang, verschrikkelijk. Geen idee wat die Emily hem heeft aangedaan, maar dit gun je niemand.


Ik had echt een teiltje nodig bij dat nummer. Denk dat ik alvast rotte tomaten klaar ga leggen voor zondag


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-04-2014 21:08 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En Into The Pandemonium. Heb je dan een mega teil nodig?




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 08-04-2014 21:09]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 08-04-2014 21:19 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 april 2014 21:08 schreef De Tegenpartij het volgende:
En Into The Pandemonium. Heb je dan een mega teil nodig?





Die heb ik net als ALLE Celtic Frost platen heel hard uitgelachen. Wat een ellende was die band. Op de Aardschokdag 1987 heb ik, net als de meeste aanwezigen echt medelijden met het deerniswekkende materiaal van die gasten gehad. Ik en nog wat mensen hebben toen, als de tieners die we waren heel hard boóoooeeeee!!!!!' Staan roepen destijds. Wat een beschamend optreden was dat.

EDIT: Dus JA ik had een megateil nodig bij Into The Pandmonium. Hahahaha

[Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 08-04-2014 21:20]


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-04-2014 21:27 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehehe, ik was enorm Oeh aan het gillen.

Maar ik weet wat je bedoelt, ik heb vrijwel het hele concert vooraan gestaan en het was niet al te moeilijk om daar te komen en een beetje relaxed te staan, zo niet druk was het er.

Tsja, blijkbaar was er toen niet zo'n heel groot publiek voor. Des te vreemder dat ze jaren later toch enorm kult werden en ze ineens aanbeden werden. Al heb ik het dan niet over into the pandemonium, maar vooral morbid tales en natuurlijk hellhammer. Ook zo'n band die vroeger bijna niemand goed vond, maar tig jaar later een enorme status heeft gekregen. Heb ik het idee, maar ik kan er helemaal naast zitten.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 08-04-2014 21:33 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 april 2014 21:27 schreef De Tegenpartij het volgende:
Hehehe, ik was enorm Oeh aan het gillen.

Maar ik weet wat je bedoelt, ik heb vrijwel het hele concert vooraan gestaan en het was niet al te moeilijk om daar te komen en een beetje relaxed te staan, zo niet druk was het er.

Tsja, blijkbaar was er toen niet zo'n heel groot publiek voor. Des te vreemder dat ze jaren later toch enorm kult werden en ze ineens aanbeden werden. Al heb ik het dan niet over into the pandemonium, maar vooral morbid tales en natuurlijk hellhammer. Ook zo'n band die vroeger bijna niemand goed vond, maar tig jaar later een enorme status heeft gekregen. Heb ik het idee, maar ik kan er helemaal naast zitten.





Hellhammer, Celtic Frost, Venom, Bathory, allen ontiegelijke kutbands toen en nu maar ondanks dat het ruk was en ze destijds uitgelachen werden toch enorm invloedrijk. Door dat invloedrijke hebben ze nu die cultstatus. Maar mensen denken helaas nog weleens dat invloedrijk synoniem is voor goed. Nou deze bands bewijzen maar weer eens dat dat dus niet zo is Wat echter veeeeeel vreemder is, is dat een megatyfusk*****teringkut band die nooit invloedrijk is geweest, te weten Bulldozer, nu best wel een cultstatus heeft. Als het maar oud is, krijgt het een cultstatus lijkt het wel.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 08-04-2014 21:39 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2014 21:33 schreef Marcel H. het volgende:

Als het maar oud is, krijgt het een cultstatus lijkt het wel.

Hoe staat het met jouw cultstatus dan?


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 08-04-2014 21:41 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2014 21:33 schreef Marcel H. het volgende:
Wat echter veeeeeel vreemder is, is dat een megatyfusk*****teringkut band die nooit invloedrijk is geweest, te weten Bulldozer, nu best wel een cultstatus heeft. Als het maar oud is, krijgt het een cultstatus lijkt het wel.


Bulldozer is inderdaad kut.

Celtic Frost, Hellhammer, Triptykon and Bathory natuurlijk niet.
Mond spoelen met zeep. En 500 handgeschreven regels in het net:
Ik mag niet boóoooeeeee!!!!! roepen tijdens Triptykon dit weekend!



quote:
Op 8 april 2014 20:36 schreef De Tegenpartij het volgende:


Die zang is te gek, en heerste idd ook al enorm op Into The Pandemonium. Dat is dus weer voor het eerst dat hij dit soort vocalen gebruikt?




Ja. Maar hij zingt alleen zo (gedeeltelijk) bij In The Sleep Of Death.




bub


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 08-04-2014 21:48 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 april 2014 21:39 schreef Hexegot het volgende:
Hoe staat het met jouw cultstatus dan?


Hopelijk komt die vanzelf wel


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 08-04-2014 21:52 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 april 2014 21:41 schreef Bub het volgende:
Bulldozer is inderdaad kut.

Celtic Frost, Hellhammer, Triptykon and Bathory natuurlijk niet.



Wellus.

Het vreemde is dat ik een gorte fan van extreme metal ben en bands die bands zwaar beïnvloed zijn, zoals bijvoorbeeld Coffins, een groot liefhebber van ben.

quote:

Mond spoelen met zeep. En 500 handgeschreven regels in het net:
Ik mag niet boóoooeeeee!!!!! roepen tijdens Triptykon dit weekend!




Ik zal me zondag proberen in te houden.
De vorige keer toen Triptykon op Roadburn speelde en Tom G. Warrior curator was, ben ik tijdens het Triptykon concert weggelopen.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-04-2014 22:00 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Bulldozer was gewoon een venom kloon en niet al te best. En venom was al best slecht, ja. Maar wel met een paar, een paar goede nummers. Manitou, warhead, die hard schiet me als eerste te binnen. Vette tracks.

Oja. Triptykon. Veel plezier aldaar. Als ik er zou zijn, zou eventjes boe geroepen hebben. Om de cirkel rond te maken.




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 08-04-2014 22:09]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 09-04-2014 2:03 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

Ook de nieuwe plaat beluisterd nu. Ik zou zeggen dat het een beetje de Pandemonium is tot de Morbid Tales/apocalyptic raids van de 2 vorige neo tom g warrior platen. Meer ambiteus en meer variatie. Het zou zo maar kunnen dat fans van classieke frost de nieuwe plaat leuker gaan vinden dan de vorige 2.



nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 22-04-2014 15:51 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht






Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 22-04-2014 17:08 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Had de limited edition box set gekocht op Roadburn. Sinds dien draait hij dagelijks hier door de speakers. Wat een bazenplaat weer. Tom krijgt het weer voor elkaar hoor. Ik ben verkocht.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen