IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Amenra (niet Amen Ra) Vorige pagina | Volgende pagina
Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 23-07-2013 15:45 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Donderdag op de Gentse Feesten ook aanwezig met The Black Heart Rebellion ervoor. Zal zonder enige twijfel weer erg vet worden. Toch al weer de 4de keer dit jaar.


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 23-07-2013 15:55 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Mass I wordt opnieuw uitgebracht op cd en vinyl
Mass III ook maar dan alleen op vinyl

Hiero: http://consouling.be/amenra2.php



cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 23-07-2013 19:11 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2013 15:45 schreef Tool-fan het volgende:
Donderdag op de Gentse Feesten ook aanwezig met The Black Heart Rebellion ervoor. Zal zonder enige twijfel weer erg vet worden. Toch al weer de 4de keer dit jaar.


Op 24/11 ook in Trix, maar wel in de club ipv de grote zaal.


Faustian Spirit of the Earth


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-06-2014 21:21 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Uitverkochte Church of Ra-show in Vooruit nu. Siked! The Black Heart Rebellion begon in ieder geval al goed, al trek ik die band op plaat veel beter. Kan aan het wat rommelige geluid liggen. Straks Treha Sektori, Oathreaker en natuurlijk Amenra.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 09-06-2014 1:14 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Zo, dat was vet. The Black Heart Rebellion was zoals gezegd goed, maar het klonk veel minder overtuigend dan op plaat. Treha Sektori was echt iets dat ik enkel op plaat zou beluisteren, live trek ik het niet.

Oathbreaker heeft me nooit echt wat gedaan, maar was live dan weer wel overtuigend. Heerlijk energiek en lekker meeslepend. Daarna was het voor mij de tweede keer Amenra en opnieuw bliezen ze alles kapot. Wat een helden! Gruwelijk intens weer. Bij het laatste nummer kwam de Oathbreaker-zangeres er even bij en sloten ze alles af met nog een extra gitarist, bassist en percussionist op het podium. Ben heel erg benieuwd naar nieuw werk! Ik ga ze wel eerst nog even meepikken op Graspop.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 10-06-2014 10:10 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Was inderdaad weer erg vet!
The Black Heart Rebellion blijf ik ook beter vinden op plaat, maar live hebben ze naar mijn beleving toch enkele stappen voorwaarts gezet.

Treha Sektori en Syndrome vond ik beiden opnieuw erg goed. Ook Oathbreaker beviel me live erg goed, al ga ik ze ook niet vaak luisteren op cd.

Amenra zelf was zoals elke keer opnieuw geniaal. Enkel snap ik het niet wat bepaalde mensen in hun hoofd halen om hierop te beginnen moshen. Je verziekt het voor de mensen rondom je die wel gewoon van de muziek willen genieten. Hier vrees ik trouwens ook voor op GMM.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 15-09-2014 12:48 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 23-09-2014 8:42 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2014 21:21 schreef BenKnuckles het volgende:
Siked!


Ben jij een West-Vlaming?


En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-09-2014 9:37 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Neen. Jij?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 23-09-2014 11:37 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Dan ben jij ongetwijfeld een Limburger.
Ik ben van regio Gent.


En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-09-2014 11:54 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ge zijt er nie al te goe in, he?

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 23-09-2014 11:54]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-09-2014 18:09 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Vrijdag hen akoestisch gezien in Kuurne.

Tijdens hun show destijds in de stadschouwburg van Kortrijk zag ik hen reeds eens akoestisch spelen als hun eigen voorprogramma. Toen vond ik het gewoon mooi, zonder veel meer. Net zoals hun Afterlife EP.

Deze keer echter (zovele jaren later) raakte het me enorm. Dit kan natuurlijk komen doordat men smaak wat verandert is en ik veel meer liefhebber ben geworden van Amenra als toen. Ook het feit dat het in een bos was zal hierin zeker ook zijn bijdrage hebben gehad.

Maar zeker ook de muziek op zich ervaarde ik nu als veel dieper en rijker. Het feit dat ze een Tool cover brachten zal natuurlijk ook wel geholpen hebben

Ik ben erg benieuwd naar hun aankomende akoestische release (wanneer deze ook moge uitkomen).


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 03-02-2015 11:05 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht



Ze hebben net een samenwerking met Kreng uit.
Dit klinkt extreem vet. Al had ik niets minder verwacht dan extreem vet.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 19-02-2015 8:14 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2014 18:09 schreef Tool-fan het volgende:
Vrijdag hen akoestisch gezien in Kuurne.

Tijdens hun show destijds in de stadschouwburg van Kortrijk zag ik hen reeds eens akoestisch spelen als hun eigen voorprogramma. Toen vond ik het gewoon mooi, zonder veel meer. Net zoals hun Afterlife EP.

Deze keer echter (zovele jaren later) raakte het me enorm. Dit kan natuurlijk komen doordat men smaak wat verandert is en ik veel meer liefhebber ben geworden van Amenra als toen. Ook het feit dat het in een bos was zal hierin zeker ook zijn bijdrage hebben gehad.

Maar zeker ook de muziek op zich ervaarde ik nu als veel dieper en rijker. Het feit dat ze een Tool cover brachten zal natuurlijk ook wel geholpen hebben

Ik ben erg benieuwd naar hun aankomende akoestische release (wanneer deze ook moge uitkomen).



Die akoestische songs zijn enkel door Colin.
Kerel heeft die duisternis.

In zijn Spineless-periode nog op choros gaan jagen na die show van All Out War in Bissegem.
Tijden.

Van die church Wiegedood het meest interessante recentelijke.
Begint behoorlijk groot te worden.
Soms kom je in Kortrijk buitenlanders tegen die vragen waar die "church of ra" staat, die denken dat dat een echte kerk is.
Dit wordt zo groot.


En nu gaan we vegen


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 19-02-2015 11:12 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Wiegedood is zeker veelbelovend.
Sprak onlangs met de bassist en die wist me te zeggen dat oude Blut Aus Nord een grote inspiratiebron is voor hen. Verwacht er toch erg veel van.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-02-2015 11:13 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 19 februari 2015 11:12 schreef Tool-fan het volgende:
Wiegedood is zeker veelbelovend.


Doorgaans is dat niet het geval.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 19-02-2015 11:19 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2015 11:13 schreef Ralph het volgende:
Doorgaans is dat niet het geval.




Heb de heren live mogen aanschouwen en vond het geen bal aan.
Als er al een belofte is, dan is het deze: meer van hetzelfde.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 19-02-2015 11:34 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik vond Wiegedood heel intens toendertijd in de 019.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 19-02-2015 12:42 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Het heeft inderdaad z'n momenten. Maar ik vind het veel meer op Wolves in the Throne Room lijken (eigenlijk een beetje te veel...) dan op Blut aus Nord. Maar goed, zal wel.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 29-04-2016 1:13 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Iemand de nieuwe akoestische live plaat "Alive" al gehoord? Ik vind het tof om live versies van de nummers op "Afterlife" te horen. Leuk om die kippenvelmomenten van Roadburn te herbeleven. Maar verder voelt deze release een beetje als opvullertje aan ofzo. Leuk, maar voegt niks toe.

Verder nog leuk zijn wel "Buiten Datum", "The Longest Day" en "Het Dorp".


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 29-04-2016 9:05 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Wiegedood vrij hoog hipster-syndroom.

Waar ze vroeger niet moesten weten van BM, vinden jochies dit nu wel interessant.

AmenRa eigenlijk ook, modewereld en media opeens geïnteresseerd in het gebeuren, omdat het zo "spiritueel" is.

Dat misten we nog.

Spiritualiteit.


En nu gaan we vegen


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 29-04-2016 10:41 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2016 1:13 schreef ColdheartMinor het volgende:
Iemand de nieuwe akoestische live plaat "Alive" al gehoord? Ik vind het tof om live versies van de nummers op "Afterlife" te horen. Leuk om die kippenvelmomenten van Roadburn te herbeleven. Maar verder voelt deze release een beetje als opvullertje aan ofzo. Leuk, maar voegt niks toe.

Verder nog leuk zijn wel "Buiten Datum", "The Longest Day" en "Het Dorp".


Bij mij komt hij inderdaad ook wel wat over als een opvuller. Is hun akoestisch optreden van in de AB een tijdje terug op plaat.

Het nummer "Buiten Datum" (een gedicht van Sofie Verdoodt die ze brengt onder muzikale begeleiding van Amenra) is dan weer wel bijzonder sterk inderdaad.


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 29-04-2016 10:50 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Vond de akoestische show op Roadburn heel erg sterk, maar die plaat komt nog niet zo binnen.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 30-04-2016 0:48 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik betrap mezelf er wel op dat ik kan blijven luisteren naar Alive. Misschien toch een teken dat het veel sterker is dan je op het eerste gehoord zou inschatten.


Northward
Usericon van Northward
Posted 07-07-2017 14:07 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Mass VI
31 oktober


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen