IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Amenra (niet Amen Ra) Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-11-2017 15:30 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Afknapper.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 02-11-2017 18:21 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Hoeft voor mij ook niet, doe dat lekker in je eigen kelder of zo...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-11-2017 20:34 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Of zoek psychologische hulp. Als je zin hebt om dergelijke dingen op een podium te doen, zit er ergens iets niet goed in je hoofd. Ik snap niet helemaal waarom veel fans hierover praten alsof het een geweldige actie was.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 02-11-2017 21:55 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 2 november 2017 20:34 schreef iPim het volgende:
Ik snap niet helemaal waarom veel fans hierover praten alsof het een geweldige actie was.


Het wordt vaak beredeneerd als "het lijden als kunstvorm". Ik denk toch dat het lijden al meer dan duidelijk genoeg in de muziek tot uiting komt, het puur fysieke aspect hoeft voor mij ook niet. Er zijn toch wel gemengde reacties over, een gedeelte toeschouwers voelde zich er heel ongemakkelijk bij, kan ik heel goed begrijpen. Het zou meer iets zijn voor extreme "performance art" waarbij de toeschouwer van te voren al weet dat er zulke dingen kunnen gebeuren. Al zou ik er dan nog steeds niks van hoeven te weten.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 02-11-2017 21:57]



Gorath
Usericon van Gorath
Posted 02-11-2017 23:10 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Naast mij een dame flauwgevallen,...

Verder:
- Goede show.
- Goede nieuwe plaat. Een tikje anders: dieper, slepender, trager, meer melodie,...
- Goede productie.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-11-2017 1:00 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

@Haters @ vleeshaken: wat zijn jullie een stel nichten zeg.

Juist dat onaangename maakt zo'n show nog 100 keer zo intens.

Zogenaamde metalheads, maar als er echt echt onaangename emoties worden teweeggebracht tijdens een show gaan ze huilen.

Ga voortaan lekker naar de toppers.



cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 03-11-2017 2:00 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Kvarforth kan er in ieder geval nog een puntje aan zuigen


Faustian Spirit of the Earth


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-11-2017 5:47 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2017 1:00 schreef Snaack het volgende:
Zogenaamde metalheads, maar als er echt echt onaangename emoties worden teweeggebracht tijdens een show gaan ze huilen

Hey, ho, stoere jongen. Ik ben een hardcore kid. Van mij wordt verwacht dat ik om de drie stappen huil omdat iets niet correct is volgens het kleine hardcore-boekje.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 07-11-2017 20:37 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Nieuwe plaat is echt een groeier gebleken. Vooral "A Solitary Reign" (en dan met name de gitaarmelodie) hadden tijd nodig. Maar nu knalt hij des te harder hier. Gaaf hoor.

Wat betreft dat hele gedoe rond die "vleeshaken" tijdens hun release show. Ik vond het gaaf en zeer indrukwekkend. Misschien ook omdat ik anders tegenover de band sta dan anderen, maar dan nog. Het is aan hun om die keuze te maken om dit zo live te doen. Als zij hun muziek op deze manier kracht bij willen zetten moeten ze dat vooral doen.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-11-2017 20:52 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

De scheidingslijn tussen kunst, levenswijze en vragen om aandacht is dun. Ik hoef het niet te zien. Maar me er druk over maken zit er ook niet in.



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 14-07-2018 11:40 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht





Op 3 en 4 juli speelde Amenra in Saint Vitus, New York. Hierboven de live registraties hiervan. Bij de bovenste show mist het eerste nummer helaas.

Heel gaaf gebracht dit. Doet me echt denken aan de eerste keer dat ik Amenra zag op Roadburn in 2013. Zo'n grote intensiteit in zo'n relatief klein zaaltje. Heerlijk.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 09-10-2018 16:14 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

https://leidseschouwburg-stadsgehoorzaal.nl/voorstelling/amenra-akoestisch

"Bij de akoestische set ligt er meer focus op de zang en teksten van zanger Colin H van Eeckhout en subtiele arrangementen van (dan) zevenkoppige band. De aanzet voor de akoestische set werd ingegeven door de Afterlife EP, die werd geschreven als ‘testament’ aan de kinderen van de band. Wat voor de versterkte shows van Amenra geldt, geldt ook voor de niet-versterkte shows: alles doet mee, ook de stilte. "


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 07-05-2020 18:13 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht



Niet slecht.


Northward
Usericon van Northward
Posted 07-05-2020 22:23 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Mooi idd. Op Alive deden ze al eens een andere cover van deze artiest.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 08-05-2020 10:36 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Mooie beelden, mooie sfeer.. Alles klopt.. behalve misschien de toch wel erg zwakke zang?


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Sater
Usericon van Sater
Posted 08-05-2020 12:03 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2020 22:23 schreef Northward het volgende:
Mooi idd. Op Alive deden ze al eens een andere cover van deze artiest.


Deze is tijdens dezelfde sessie opgenomen als 'Het dorp', maar nu pas uitgebracht. Aardige cover, maar snap dat de keuze destijds op 'Het dorp' is gevallen, al kan dat ook met gewenning te maken hebben.

Overigens is er ook net een docu over de band verschenen. De eerste editie is al uitverkocht, maar een tweede is te pre-orderen bij Consouling. Of je kunt hem hier tegen betaling streamen:

https://vimeo.com/ondemand/afloodoflightdoc

Op bandcamp curseert ook nog de soundtrack van de docu, door Dehn Sora: https://amenra.bandcamp.com/album/a-flood-of-light-soundtrack

En Amenra-gitarist
quote:
Mathieu Vandekerckhove played an improvisation soundtrack for the movie "Begotten" by E Merhige.


https://syndromecor.bandcamp.com/track/improvisation-soundtrack-begotten-live-13



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Sater
Usericon van Sater
Posted 09-08-2020 10:23 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Hun optreden op European Metal Festival Alliance was fenomenaal! Vier nummers van Mass VI op het verlaten Alcatrazterrein. Een lesje in hoe een boeiende live stream te maken. Denk dat het alleen vandaag nog te bekijken is.

POIDH: https://www.stefaantemmerman.be/amenrafire


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Sater
Usericon van Sater
Posted 04-05-2021 17:09 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Nieuw nummer:



Nieuwe album De Doorn verschijnt 25 juni op Relapse.



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 04-05-2021 19:38 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Caro Tanghe van Oathbreaker zingt nu dus ook bij Amenra. Blijft wel erg dicht bij Colin's stijl op deze track, die haalt hopelijk ook haar Julie Christmas-stijl vocalen uit de kast op andere tracks.



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 04-05-2021 21:36 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Is toch alleen op dat nummer dat zij een bijdrage heeft? Geen vast lid mag ik hopen.


Sater
Usericon van Sater
Posted 04-05-2021 21:48 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Volgens mij ook op andere nummers. In ieder geval de opener. Maar geen vast lid denk ik, omdat dit album een beetje een tussendoortje is (daarom ook niet Mass VII).


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 04-05-2021 22:39 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Vanwaar de info over dat het een album tussendoor is, en vandaar geen Mass?

Had Caro Tanghe eigenlijk niet direct herkent. Wat mij betreft mag ze zeker op meerdere nummers meezingen (en inderdaad ook haar Julie Christmas uithalen boven halen.
Maar een vast lid hoeft ook niet voor mij.

Vind het wel een erg vet nummer.
Haast spoken word.


Sater
Usericon van Sater
Posted 05-05-2021 6:53 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2021 22:39 schreef Tool-fan het volgende:
Vanwaar de info over dat het een album tussendoor is, en vandaar geen Mass?


Dat laatste blijkt uit de titel. Maar er staat een heel verhaal op hun bandcamppagina:

quote:
AMENRA’s first release for Relapse Records is at once a departure and a momentous act of deliverance. Stepping outside the run of albums titled Mass I-VI, De Doorn casts a 21-year journey from the heart of Belgium’s crusading hardcore scene to world-renowned, spiritually guided innovators in an enthralling new light.


quote:
Written for the purpose of that rite, De Doorn (‘The Thorn’) occupies a place between Amenra’s recorded and live work, less a testimony to the band’s individual bereavements, more an invitation for others to come forward, and to pass through darkness into light. Where the Mass albums have taken the form of solitary struggles whose fearless honesty has aligned itself to the most intrinsically human of chords, the dynamics of De Doorn are as stricken by destiny as ever, but sonically looser.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 05-05-2021 10:38 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2021 6:53 schreef Sater het volgende:
Dat laatste blijkt uit de titel. Maar er staat een heel verhaal op hun bandcamppagina:





Merci voor de extra info.

Het was me niet geheel duidelijk of dit een uitzondering ging zijn, of ze hadden besloten te stoppen met hun Mass reeks.
Hieruit kan je afleiden dat dit eerder een uitzondering is inderdaad.


Northward
Usericon van Northward
Posted 05-05-2021 18:23 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Kwaliteit zoals altijd.
Siked voor de hele plaat.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen