IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ff over trouwen. Vorige pagina | Volgende pagina
aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-10-2002 23:13 by aerodis Profiel van aerodis

trouwen is voor posuers


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 24-10-2002 23:27 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 24 oktober 2002 23:12 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
nehee, je gaat naar een sjiek hotel om dan vervolgens flink te gaan pompen


hehheh, precies!


Oud Vuil.


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 24-10-2002 23:28 by Beastial Blasphemer Profiel van Beastial Blasphemer



Trieste gast


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-09-2003 22:53 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

NOU

WAT VINDEN JULLIE DAN VAN TROUWEN






Als ik mijn eerdere reacties in dit topic bekijk (pakweg een jaar geleden) vond ik het toen een behoorlijke vastleggerij. En dat is het ook.

Echter, ik vind trouwen wel tof. Als het goed uitpakt that is... 'bezint eer ge begint' en blabla. Ik heb verder ook geen rationele verklaring voor het waarom achter mijn voorkeur.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 22:55 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

van mij hoeft het dus niet. Ik vind het ook belachelijk dat je als samenwonent stel niet de zelfde belastingvoordelen kunt krijgen. (willen ze wel veranderen geloof ik)


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 22:56 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 16 september 2003 22:53 schreef Dwaallicht het volgende:
NOU

WAT VINDEN JULLIE DAN VAN TROUWEN






Als ik mijn eerdere reacties in dit topic bekijk (pakweg een jaar geleden) vond ik het toen een behoorlijke vastleggerij. En dat is het ook.

Echter, ik vind trouwen wel tof. Als het goed uitpakt that is... 'bezint eer ge begint' en blabla. Ik heb verder ook geen rationele verklaring voor het waarom achter mijn voorkeur.
Ik denk niet dat ik ooit ga trouwen. Vind het totaal overbodig en krijg er absoluut geen romantisch gevoel bij of zo. Iedereen doet het maar omdat het blijkbaar zo hoort. Ach ja, en dan ben ik wel weer zo dat ik het dan juist niet doe. Ik snap best als mensen helemaal blij zijn als ze gaan trouwen, wens ze ook veel geluk. In principe doen ze niks anders dan ik, samenleven met een persoon van wie je houdt. Ik vind het gewoon niet nodig om dat op die manier te bezegelen.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 22:56 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 16 september 2003 22:55 schreef ghoulliette het volgende:
van mij hoeft het dus niet. Ik vind het ook belachelijk dat je als samenwonent stel niet de zelfde belastingvoordelen kunt krijgen. (willen ze wel veranderen geloof ik)
Kan dat niet al met een samenlevingscontract?


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-09-2003 22:57 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

omdat mensen zo moeilijk willen doen tegenwoordig. dus trouwen of niet zeiken over geld. trouw dan voor het geld, heb je alsnog een goeie reden

ik ben wel voorstander van trouwen, heeft toch iets speciaals...


Je moeder.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 22:58 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 16 september 2003 22:56 schreef anonymous het volgende:
Kan dat niet al met een samenlevingscontract?

Vraag maar aan DMTR hoe dat werkt.

weinig romantisch vind ik het, je bent bij het ondertekenen van een contract eigenlijk meer bezig met wie krijgt wat als we gaan scheiden of als iemand dood gaat. Niet echt mijn iedee van romantiek.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 23:00 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 16 september 2003 22:58 schreef ghoulliette het volgende:
Vraag maar aan DMTR hoe dat werkt.

weinig romantisch vind ik het, je bent bij het ondertekenen van een contract eigenlijk meer bezig met wie krijgt wat als we gaan scheiden of als iemand dood gaat. Niet echt mijn iedee van romantiek.
Nee, maar goed het gaat dan ook niet om de romantiek. Puur om je zaakje veilig te stellen als de ander mocht overlijden. Wel belangrijk als je een huis gaat kopen bijv. Ik zie het gewoon als een onderdeel van de hypotheek.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-09-2003 23:01 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 16 september 2003 22:55 schreef ghoulliette het volgende:
Ik vind het ook belachelijk dat je als samenwonent stel niet de zelfde belastingvoordelen kunt krijgen. (willen ze wel veranderen geloof ik)


*tringgggggggggggggggggggg*

Een geregistreerd partnerschap geeft imho na 'een bepaalde termijn' exact dezelfde rechten en plichten als het huwelijk..



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-09-2003 23:02 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 16 september 2003 22:58 schreef ghoulliette het volgende:
weinig romantisch vind ik het, je bent bij het ondertekenen van een contract eigenlijk meer bezig met wie krijgt wat als we gaan scheiden of als iemand dood gaat. Niet echt mijn iedee van romantiek.

Dat klopt.

Romantiek is naïef. Bij trouwen moet je eigenlijk dat soort dingen regelen. Is ook niet romantisch. Maar ja, samenleven impliceert sowieso al dat je een hoop niet-romantische zaken moet regelen. Zoals, wie betaalt de dagelijkse boodschappen, of wanneer. Of komt er een gezamenlijke rekening, of wat.

En als je gaat samenwonen, wie doet welk meubelstuk. Van wie is wat. En wat dacht je van de verdeling van huishoudelijke taken; ook weinig romantisch. Hoe vaak maak jij per maand de plee schoon en hoeveel afwasbeurten staan daar tegenover.
Dus als je tegelijk met die teringzooi je financiële zooi regelt, ben je in één klap van alle a-romantiek af. En kan je mooi naar je prachtige bruiloft toe .


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-09-2003 23:02 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 september 2003 22:58 schreef ghoulliette het volgende:
Vraag maar aan DMTR hoe dat werkt.

weinig romantisch vind ik het, je bent bij het ondertekenen van een contract eigenlijk meer bezig met wie krijgt wat als we gaan scheiden of als iemand dood gaat. Niet echt mijn iedee van romantiek.


zal ik dan maar niet zeggen, dat we ook al jaren testamenten hebben.


Oud Vuil.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 23:03 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 16 september 2003 23:02 schreef webblaster wim het volgende:
zal ik dan maar niet zeggen, dat we ook al jaren testamenten hebben.
Is dat nodig als je getrouwd bent? Of heb je hele speciale wensen?


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 23:04 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 16 september 2003 23:01 schreef Snaack het volgende:
*tringgggggggggggggggggggg*

Een geregistreerd partnerschap geeft imho na 'een bepaalde termijn' exact dezelfde rechten en plichten als het huwelijk..



ah oke. dat scheelt weer. (zolang die bepaalde termijn niet al te lang is natuurlijk).

Van mij papa mag ik niet eens onder gemeenschap van goederen gaan trouwen, dan ontertft hij me


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 23:05 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 16 september 2003 23:02 schreef webblaster wim het volgende:
zal ik dan maar niet zeggen, dat we ook al jaren testamenten hebben.

met een testament is weinig mis, die kun je namelijk altijd nog veranderen mocht daar behoefte aan zijn. En het verkomt dat verkeerde mensen er met jouw spullen vandoor gaan.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-09-2003 23:06 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 september 2003 23:03 schreef anonymous het volgende:
Is dat nodig als je getrouwd bent? Of heb je hele speciale wensen?


nee, we hadden al tegelijkertijd met het samenlevingscontract testamenten laten maken. omdat een samenlevingscontract in dat soort dingen niet volstaat.



Oud Vuil.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-09-2003 23:06 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 september 2003 23:05 schreef ghoulliette het volgende:
En het verkomt dat verkeerde mensen er met jouw spullen vandoor gaan.


precies.


Oud Vuil.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 23:07 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 16 september 2003 23:06 schreef webblaster wim het volgende:
nee, we hadden al tegelijkertijd met het samenlevingscontract testamenten laten maken. omdat een samenlevingscontract in dat soort dingen niet volstaat.


Ah ok. Handig om te weten. Moet er volgend jaar misschien ook wel eentje. Willen namelijk een huisje gaan kopen


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-09-2003 23:08 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl


sorry

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 16-09-2003 23:08]


Oud Vuil.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 23:09 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 16 september 2003 23:08 schreef webblaster wim het volgende:
sorry


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 23:11 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 16 september 2003 23:07 schreef anonymous het volgende:
Ah ok. Handig om te weten. Moet er volgend jaar misschien ook wel eentje. Willen namelijk een huisje gaan kopen

Weet je dat wel zeker? ander moet je DMTR even mailen, die kan je vertellen hoe leuk dat is, samen een huis kopen en een samenlevingcontract opstellen. Ik ben er ook erg blij mee


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 23:13 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 16 september 2003 23:11 schreef ghoulliette het volgende:
Weet je dat wel zeker? ander moet je DMTR even mailen, die kan je vertellen hoe leuk dat is, samen een huis kopen en een samenlevingcontract opstellen. Ik ben er ook erg blij mee
Heeft ie al eens over verteld, hahaha. Ik laat me niet afschrikken. Weet zeker dat het met mij en mijn vriendje wel goed zit. Hebben de troubles al gehad en daar zijn we uiteindelijk goed doorheen gekomen!!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 23:13 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

kijk dat scheelt


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 23:14 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 16 september 2003 23:13 schreef ghoulliette het volgende:
kijk dat scheelt
Precies! He, maar truste allemaal, ben pleite!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen