IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : The Great Outdoors - Outdoor Topic Vorige pagina | Volgende pagina
Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 08-08-2009 15:32 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Hoeveel batterijen gaan erin dan?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-08-2009 22:08 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2009 22:56 schreef Jelle het volgende:
Is dat zo'n matje waar dons in zit?
Die heb je ook tegenwoordig, niet te betalen maar wel lekker warm, schijnt.

Geen dons, lucht! Stuk of zestien flinke ademteugen maar wel het comfort van een donzen matje, maar dan minder dan een pond gewicht en ingepakt kleiner dan een melkpak. Alleen niet de warmte, wat ik zei, tot een graad of vijf gaat het goed, anders zijn er extra maatregelen nodig.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 09-08-2009 22:13 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Voor koudere nachten kan zo'n flinterdun matje van aluminiumfolie een uitkomst zijn. Die leg ik in de winter altijd onder m'n normale matje, dat scheelt een hoop.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 09-08-2009 22:28 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

ProLite 4 mensen. Al zal die niet zo comfortabel zijn als die NeoAir.

Zo'n donsmatje lijkt me ook nog wel wat, maar ik vraag me af hoe licht en compact je die krijgt?



Jelle
Usericon van Jelle
Posted 31-08-2009 16:17 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

He outdoor luitjes: Ik heb het wel es vaker rondgebazuind maar eten drogen is niet zo moeilijk als het vaak gedacht wordt. Als je de oven op z'n laagste stand zet kun je makkelijk groenten en gehakt drogen (wel altijd vetloos spul nemen want dat droogt niet goed.) Dit keer hebben we ons vlees zelfs gedroogd zonder verwarming; alles in de oven met alleen de ventilator aan gedurende 2 dagen does de trick.

Foto ter illustratie annex inspiratie:




Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-10-2009 18:58 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Net deze gekocht:



Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 11-08-2010 23:06 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

Even een vraagje: ik ben op zoek naar een goede en vooral betaalbare dagrugzak, bij voorkeur met een (verstelbaar) borstbandje. Heeft iemand tips voor mij wat dat betreft?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-08-2010 23:30 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik zou denken dat een betaalbare maar vooral goede beter is. Het stikt van de dagrugzakken, ik heb zelf een Lowe Alpine.

Ga vooral even bij de Bever ofzo langs. Het gaat toch vooral om of-ie je goed past.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 11-08-2010 23:38 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

Bij Bever in Utrecht is het assortiment erg klein, en die in Houten heeft meer trekking- dan dagrugzakken hangen. Bovendien kosten die dingen daar ook achterlijk veel geld daar, en aangezien ik toch meer met die trekkingrugzak in de weer zal zijn vind ik 100 euro toch best overdreven. Is het trouwens zo dat de dagrugzakken van Lowe Alpine hetzelfde rugsysteem hebben als de trekkingrugzakken?

Iemand trouwens bekend met het merk "Wildebeast" van de Perry Sport?

[Dit bericht is gewijzigd door Svartekunst op 11-08-2010 23:40]


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 12-08-2010 5:09 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Wildebeast is best prima. Heb zelf alleen ervaring met de kleding, maar de rest schijnt ook wel in orde te zijn. Voor een rugzak kun je ook eens bij Kathmandu in Utrecht kijken, enorme zaak.



Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 12-08-2010 7:28 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2010 5:09 schreef Panzerke het volgende:
Wildebeast is best prima. Heb zelf alleen ervaring met de kleding, maar de rest schijnt ook wel in orde te zijn. Voor een rugzak kun je ook eens bij Kathmandu in Utrecht kijken, enorme zaak.


Ben ik van de week geweest. Inderdaad een enorme zaak, alleen de service is echt bizar slecht daar. Heb van de week mijn Osprey Kestrel 68 gekocht bij Carl Denig in Nieuwegein met 20% korting. Ze hebben best goede aanbiedingen op het moment, en het is absoluut een goede winkel


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-08-2010 8:30 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ik heb een redelijk simpele Wildebeast rugzak, al jaren, en nog geen slijtage te zien.


Boeiender


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 14:13 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Meh, mijn Thermarest is lek, drie weken op geslapen maar fijn is anders. Terug naar een dealer en maar zien of de garantie van toepassing is.

Een neo-air lijkt me wel wat of een Exped dons matje.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-08-2010 14:17 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2010 23:38 schreef Svartekunst het volgende:
Iemand trouwens bekend met het merk "Wildebeast" van de Perry Sport?

Ja, (grote) rugzak, lakenzak en slaapzak van. Op zich prima spul qua slijtvastheid en comfort, maar als je voor echt 'extreme'/langdurige activiteiten gaat zou ik een stapje hoger gaan.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-08-2010 14:39 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:13 schreef Nimbus het volgende:
Meh, mijn Thermarest is lek, drie weken op geslapen maar fijn is anders. Terug naar een dealer en maar zien of de garantie van toepassing is.

Een neo-air lijkt me wel wat of een Exped dons matje.

Gewoon even repareren man, dat is zo gepiept en in het vervolg altijd zo'n inimini reparatietubetje meenemen.
Je gaat toch ook niet naar de fietsenmaker als je een lekke band hebt?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 14:42 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:39 schreef rotor het volgende:
Gewoon even repareren man, dat is zo gepiept en in het vervolg altijd zo'n inimini reparatietubetje meenemen.



Setje heb ik wel, maar die was ik natuurlijk vergeten mee te nemen en stiekem hoop ik er een nieuwe uit te slepen.

quote:

Je gaat toch ook niet naar de fietsenmaker als je een lekke band hebt?


Nou, soms....

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 17-08-2010 14:42]


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-08-2010 14:44 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Hoe kun je zo'n tubetje nou vergeten, die staat toch gewoon op je paklijst?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 14:48 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Jaja, ik had een paklijst, hij zat in het zakje van mijn brander, althans dat dacht ik. Dus niet.

Wel wat reparatie spul voor de brander, die trouwens alleen wat olie nodig had om wat minder te piepen tijdens het pompen. Fantastisch ding, werkt altijd zonder veel onderhoud, al zou ik dat weleens moeten plegen voor de duurzaamheid.


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-08-2010 14:53 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Welke brander heb jij? MSR toch?
Ik heb laatst ook een reparatiesetje gekocht voor m'n Primus omnifuel. Het rubbertje van de pomp was compleet gaar; is vaak het eerste wat aan vervanging toe is.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 14:58 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Yup, een MSR XGK EX.

De rubber ring bij de mijne wordt ook al wat droger. Maar daar zijn de annual maintance kits voor.

Iemand die mee was op de cursus had zo'n ding, vervuilde wel snel leek het, je moest met een magneet de boel schoon maken. Wel een leuk geluid maakt dat ding, net een stoomtrein.

Zijn kameraad had een Optimus gasbrander, eentje die echt belachelijk klein opgevouwen kan worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 17-08-2010 15:00]


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-08-2010 16:22 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Bedoel je dat die Primus omnifuel klinkt als een stoomtrein? Ik vind het wel klinken als een straaljager, echt belachelijk veel kabaal, maar een paar liter water kookt dan ook in no-time.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 16:41 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik vergis me het was een Nova, de meeste benzinebranders hebben inderdaad de straaljager eigenschap.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 17-08-2010 16:46 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

Trangia is de shit man, stinkt niet, valt niet om, en kun je dus rustig meurend vanuit je slaapzak bedienen.

[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 17-08-2010 16:53]


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 17-08-2010 16:51 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2010 23:38 schreef Svartekunst het volgende:
Bij Bever in Utrecht is het assortiment erg klein, en die in Houten heeft meer trekking- dan dagrugzakken hangen. Bovendien kosten die dingen daar ook achterlijk veel geld daar, en aangezien ik toch meer met die trekkingrugzak in de weer zal zijn vind ik 100 euro toch best overdreven. Is het trouwens zo dat de dagrugzakken van Lowe Alpine hetzelfde rugsysteem hebben als de trekkingrugzakken?

Iemand trouwens bekend met het merk "Wildebeast" van de Perry Sport?


Bever heeft al jaren dezelfde merken/keuze, en is belachelijk duur. Via internet bestellen scheelt je al snel 100,-.

mhrhmompel

[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 17-08-2010 17:08]


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-08-2010 16:57 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Trangia branders zijn leuke dingen ja maar ze zijn nog trager dan gasbrandertjes en bovendien zwaarder. Vooral de brandstof weegt erin omdat alcohol zo'n lage energieopbrengst heeft en dit is lang niet overal te koop --in tegenstelling benzine/diesel. In de winter kun je er ook niet veel mee.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen