IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwkomers! [introductie topic][Lees EERST de disclaimer in post 1.] Vorige pagina | Volgende pagina
Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 16-06-2009 20:00 by Vlekkie Profiel van Vlekkie

Hoi,

Ik ga me even voorstellen.

Nickname: Vlekkie
Mijn echte naam is Anne

Het lijstje:

Woonplaats: Sint Anthonis city
Leeftijd: 20
Relatie: nee, maar wel verliefd!!
Bier of whisky: bier
Thee of koffie: thee
Favoriete bands: Slayer, Malovolent Creation (ik schrijf het altijd verkeerd), Carach Angren, Summoning, Vader, Nile, Fluisterwoud, Exodus, Testament, Eluveitie: teveel om op te noemen.
ik hou van: thrash, death, black, folk/pagan metal.
Hobbies: Ik speel gitaar en klarinet, ik speel in 3 orkesten. Daarnaast hou ik van nieuwe bands checken, naar concerten gaan en bier drinken.
Opleiding: Ik studeer op 10 juli af een MBO Biologische opleiding en start in september met HBO

Foto:

Edit: foto was te groot, vergeten hokje 'verklein foto' in te schakelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Vlekkie op 16-06-2009 20:05]


euu?


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 16-06-2009 20:03 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

Het zogenoemde Hogere Biologische Opleiding.

welkom N00bin


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2009 20:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juni 2009 17:08 schreef ZelThoR het volgende:
Dat kan, ja.

Verder schiet je er het volgende mee op:
- Een algemeen beter gevoel voor taal (in het bijzonder voor de talen die uit het Latijn zijn voortgekomen)
- Een algemeen beter gevoel voor stijlvormen enzovoorts
- Kennis van Klassieke literatuur, mythes en filosofisch werk (door wat je vertaalt en met klassieke culturele vorming krijgt)
- Systematisch leren denken en een probleem in stappen oplossen (vooral door Latijn, Oud-Grieks weet ik niet zo goed meer)

Moet ik nog verder happen of is het goed zo?

Hèhè, ik heb zelf ook zeven jaar gymnasium gedaan hoor. Latijn vond ik zelfs erg leuk, vooral de klassieke literatuur en mythen. Jammer genoeg ging het me in zes gym allemaal boven de pet, omdat ik allerlei zaken niet meer met elkaar kon combineren omdat ik nog nooit echt huiswerk had gemaakt of de moeite had genomen op te letten als een leraar iets probeerde uit te leggen.
Het is zo jammer dat je al die interessante zaken als de anatomie van vrouwen, de handel in en het gebruik van drugs, het veelvuldig gebruik van alcoholica en de ideale samenvloeiing van al die zaken met het spelen in een band in de schoolgaande leeftijd vaak veel belangrijker vindt dan de gortdroge verhalen die een paar dorre, ribbroekdragende overhemden je staan te vertellen. Pas veel later ontdekte ik dat een vak als geschiedenis of een klassieke taal ook haar charme heeft.
@Vlekkie: Gaaf, iemand die klarinet kan spelen!

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-06-2009 20:14]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 16-06-2009 20:26 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 16 juni 2009 20:00 schreef Vlekkie het volgende:
Hoi,

Ik ga me even voorstellen.

Nickname: Vlekkie
Mijn echte naam is Anne

Het lijstje:

Woonplaats: Sint Anthonis city
Leeftijd: 20
Relatie: nee, maar wel verliefd!!
Bier of whisky: bier
Thee of koffie: thee
Favoriete bands: Slayer, Malovolent Creation (ik schrijf het altijd verkeerd), Carach Angren, Summoning, Vader, Nile, Fluisterwoud, Exodus, Testament, Eluveitie: teveel om op te noemen.
ik hou van: thrash, death, black, folk/pagan metal.
Hobbies: Ik speel gitaar en klarinet, ik speel in 3 orkesten. Daarnaast hou ik van nieuwe bands checken, naar concerten gaan en bier drinken.
Opleiding: Ik studeer op 10 juli af een MBO Biologische opleiding en start in september met HBO

Foto:

Edit: foto was te groot, vergeten hokje 'verklein foto' in te schakelen.

Hoi, jij hier


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 16-06-2009 21:20 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Welkom allemaal maar weer.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 16-06-2009 21:29 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 16 juni 2009 21:20 schreef Metalhead22 het volgende:
Welkom allemaal maar weer.

Jij ook welkom M22!


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Meaufeau
Usericon van Meaufeau
Posted 16-06-2009 21:30 by Meaufeau Profiel van Meaufeau

Woonplaats: Vlaardingen
Leeftijd: 23
Relatie: geen
Bier of whisky: bier, hoewel whisky er af en toe ook wel in gaat.
Thee of koffie: koffie
Favoriete bands: http://www.last.fm/user/Meaufeau
Hobby's: bandjes ontdekken, concerten en festivals bezoeken, filmpje kijken, cd'tje luisteren, boekje lezen, etc. etc. etc.
Opleiding: Engelse Taal & Cultuur

Helaas even geen foto bij de hand...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 16-06-2009 21:37 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 16 juni 2009 21:29 schreef Dentz het volgende:
Jij ook welkom M22!


Dankje! Terug van nooit weg geweest. Noja, een weekje dan.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2009 21:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juni 2009 21:30 schreef Meaufeau het volgende:
Woonplaats: Vlaardingen
Leeftijd: 23
Relatie: geen
Bier of whisky: bier, hoewel whisky er af en toe ook wel in gaat.
Thee of koffie: koffie
Favoriete bands: http://www.last.fm/user/Meaufeau
Hobby's: bandjes ontdekken, concerten en festivals bezoeken, filmpje kijken, cd'tje luisteren, boekje lezen, etc. etc. etc.
Opleiding: Engelse Taal & Cultuur

Helaas even geen foto bij de hand...


quote:
Vlaardings roem

Geen haringbuis, geen kotter en geen botter,
Geen logger en geen stoomfiets, ach! Geen fluit
Zag ik vanavond op de stroom.

'k zat aan de doodsrivier. Slechts een condoom
dreef goedgemutst het zeegat uit.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Meaufeau
Usericon van Meaufeau
Posted 16-06-2009 21:50 by Meaufeau Profiel van Meaufeau

Het klopt wel... Vlaardingen is inderdaad nogal dood


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2009 21:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juni 2009 21:50 schreef Meaufeau het volgende:
Het klopt wel... Vlaardingen is inderdaad nogal dood

Eén van mijn favoriete dichters heeft er anders wel jaren gewoond en is er wellicht geboren en er komt ook nog eens één van mijn lievelingsbands vandaan. Creatieve omgeving dus toch.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 16-06-2009 21:56 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 16 juni 2009 20:00 schreef Vlekkie het volgende:




C.U.M.F.R.E.A.K


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2009 21:57 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juni 2009 21:56 schreef Black Jew het volgende:
C.U.M.F.R.E.A.K

Nounou. Hoe weet je dat?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-06-2009 21:58 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Welkom, N00bs!



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 16-06-2009 21:59 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 16 juni 2009 21:57 schreef bastianus het volgende:
Nounou. Hoe weet je dat?


dan kan ik niet weten. Dan kan ik alleen zien.

volgende keer zal ik eens iets aandigs typen.

POEPSLET


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2009 22:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juni 2009 21:59 schreef Black Jew het volgende:
POEPSLET

Hoe weet je dat? Ik heb niet eens een foto van mezelf gepost.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-06-2009 22:05 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 16 juni 2009 22:01 schreef bastianus het volgende:
Hoe weet je dat? Ik heb niet eens een foto van mezelf gepost.

Het was zijn signature...


 


Meaufeau
Usericon van Meaufeau
Posted 16-06-2009 22:06 by Meaufeau Profiel van Meaufeau

quote:
Op 16 juni 2009 21:55 schreef bastianus het volgende:
Eén van mijn favoriete dichters heeft er anders wel jaren gewoond en is er wellicht geboren en er komt ook nog eens één van mijn lievelingsbands vandaan. Creatieve omgeving dus toch.


Ik woon er al mijn hele leven, dus ik spreek uit ervaring. Maar een saaie omgeving kan natuurlijk bij sommige mensen ook leiden tot de neiging om zichzelf creatief te ontplooien. Al is het wellicht slechts ter eigen vermaak

De band waar je op doelt is toch niet toevallig De Amazing Stroopwafels, of wel?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2009 22:07 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juni 2009 22:06 schreef Meaufeau het volgende:
Ik woon er al mijn hele leven, dus ik spreek uit ervaring. Maar een saaie omgeving kan natuurlijk bij sommige mensen ook leiden tot de neiging om zichzelf creatief te ontplooien. Al is het wellicht slechts ter eigen vermaak

De band waar je op doelt is toch niet toevallig De Amazing Stroopwafels, of wel?

Eén bandlid klopt, ik bedoelde Fungus. De dichter is Levi Weemoedt. Fred Piek ftw!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Meaufeau
Usericon van Meaufeau
Posted 16-06-2009 22:08 by Meaufeau Profiel van Meaufeau

quote:
Op 16 juni 2009 21:58 schreef Greycloak het volgende:
Welkom, N00bs!




Dank u, dank u


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2009 23:33 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juni 2009 17:22 schreef Shii het volgende:
En dat zou niet kunnen. Ik heb nergens gezegt dat ik slecht was in het betreffende vak. Het enige wat ik letterlijk heb gezegd is dat het één van de redenen was dat ik mn gymnasium niet heb afgemaakt.

Als je vervolgens een beetje je hersenen aan het werk zet, weet je dus dat er meerdere redenen zijn geweest.

Of mag ik met over het algemeen louter cijfers rond een 8 of hoger niet zeggen dat ik deze taal machtig ben(geweest)

Juist ja.

(edit: Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik latijn heb gehad(heb inmiddels een diploma en studeer). Toen hyves bekend werd(2005) zat ik nog op t Gymnasium. Is het zo raar dat die taal er dan bij staat(ik update mijn profiel louter als er een verandering in de relatiesfeer is)

Ik refereerde naar dat het "om je te kunnen onderscheiden van het plebs" blijkbaar een reden was om er mee op te houden, maar dat je toch op je Hyves schielings vermeldt dat je Latijn machtig bent. Verder vind ik bovenstaande een prachtig verhaal

quote:
Op 16 juni 2009 17:37 schreef Argus het volgende:
Maar dat was er juist zo toppie aan. Bij Frans kreeg ik altijd ge-(insert banned word here) dat ik niet goed klonk. Ja wat wil je, ik ben een Hagenees!
Bij Latijn kon je het niet fout doen

Hehehe, zeer begrijpelijk.

Julius Kaisag!
quote:
Op 16 juni 2009 20:13 schreef bastianus het volgende:
Hèhè, ik heb zelf ook zeven jaar gymnasium gedaan hoor. Latijn vond ik zelfs erg leuk, vooral de klassieke literatuur en mythen. Jammer genoeg ging het me in zes gym allemaal boven de pet, omdat ik allerlei zaken niet meer met elkaar kon combineren omdat ik nog nooit echt huiswerk had gemaakt of de moeite had genomen op te letten als een leraar iets probeerde uit te leggen.
Het is zo jammer dat je al die interessante zaken als de anatomie van vrouwen, de handel in en het gebruik van drugs, het veelvuldig gebruik van alcoholica en de ideale samenvloeiing van al die zaken met het spelen in een band in de schoolgaande leeftijd vaak veel belangrijker vindt dan de gortdroge verhalen die een paar dorre, ribbroekdragende overhemden je staan te vertellen. Pas veel later ontdekte ik dat een vak als geschiedenis of een klassieke taal ook haar charme heeft.

Déjà vu!

Of gewoon herhaling. Maakt niet uit, klinkt begrijpelijk en alsof je ervan geleerd hebt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 17-06-2009 0:31 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 16 juni 2009 19:51 schreef Shii het volgende:
ik heb het gevoel dat mn hele hyves is uitgepluist

Nee joh, je hele leven is al bekend bij ZM


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 17-06-2009 0:36 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 16 juni 2009 20:13 schreef bastianus het volgende:
Jammer genoeg ging het me in zes gym allemaal boven de pet, omdat ik allerlei zaken niet meer met elkaar kon combineren omdat ik nog nooit echt huiswerk had gemaakt of de moeite had genomen op te letten als een leraar iets probeerde uit te leggen.
Hehe, ik ben bang dat het hier zometeen hetzelfde gaat. Ik sta momenteel een 4,8 voor Latijn.

Oh ja en hoi, nieuwelingen.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 17-06-2009 0:36]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-06-2009 0:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juni 2009 17:48 schreef ElitE het volgende:
op welke manier is dat met latijn zo bijzonder dan?

Latijn heeft een zeer strikt geordende en uitgebreide grammatica. Het is in principe een (bijzonder) groot logisch systeem en als je een zin voor je neus krijgt ben je wel even bezig om dat goed te analyseren, in dat logische systeem te plaatsen en er uiteindelijk een vertaling van te maken. Daarvoor moet je dus zeer systematisch en secuur te werk gaan; als je je dat echt aanleert ga je dat ook in andere sitiuaties gebruiken (een soort van indirect leereffect dus).

Daarbij krijg je ook veel meer of minder poëtische teksten voorgeschoteld waarbij je interpretatie van bepaalde woorden (en stijlmiddelen) zeer van belang is voor het begrip van wat er staat laat staan voor een mooie -nog steeds poëtische- vertaling

edit: hiermee niet gezegd dat je dat soort kwaliteiten niet op andere manieren (sneller) kan leren

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 17-06-2009 0:48]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-06-2009 0:48 by Mark Profiel van Mark

Ik vond het ook kut destijds


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen