IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Het in hokjes duwen van metal! Vorige pagina | Volgende pagina
rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 28-08-2002 22:46 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 28 augustus 2002 22:45 schreef webblaster wim het volgende:
niet als je op je knieen duwt

hehhehheh

ga jij dan niet meer mijn hokje in ?


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 29-08-2002 10:17 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

En weer een topic verloren in zinloos geleuter?

Als je nou echt zo nodig lollig wil doen, pak dan een chatprogramma ofzo. Zonde als alle serieuze discussies worden verpest door dit soort "kijk mij eens grappig zijn" opmerkingen...


Zenial


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-08-2002 10:31 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Weer ff een on topic-reactie:

Ik heb me een tijdje druk gemaakt om in welk hokje een band zou horen, maar ondertussen ben ik daar maar mee opgehouden, simpelweg vanwege het feit dat steeds meer van mijn favoriete bands niet zo maar in een hokje te plaatsen zijn.

Om maar een paar voorbeelden te noemen:
Bal-Sagoth
Dimmu Borgir
Haggard
Hollenthon
Nightwish
Ram-Zet
Therion

Voor sommige van deze bands zijn misschien wel hokjes verzonnen. Zo zou Haggard medieval metal zijn, maar dan hebben we wel een hokje met slechts één band erin... Op een gegeven moment krijg je ongeveer net zo veel hokjes als er originele bands bestaan op de wereld.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 10:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Haggard is idd medieaval metal (net als Therion)


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-08-2002 10:35 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 10:33 schreef Jenje het volgende:
Haggard is idd medieaval metal (net als Therion)


Maar tussen Haggard en Therion zit dan al weer een wereld van verschil...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 10:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mja idd .. maar ja .. dat hou je toch ...

Therion is meer heavy metal met 'algemene' klassieke muziek terwijl Haggard meer richt op echt middeleeuwen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-08-2002 10:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2002 22:09 schreef Dwaallicht het volgende:

Er is een verschil tussen hokjesdenken en beschrijvende termen gebruiken voor muziek (een handig gereedschap, want dan kan je tenminste informatie uitwisselen).


alleen als beide partijen het over de beschrijvende termen/definities eens zijn. daar ontbreekt het ook wel eens aan.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-08-2002 10:45 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 10:36 schreef Jenje het volgende:
Mja idd .. maar ja .. dat hou je toch ...
(...)



Ja, dat is precies wat ik bedoel.

Of je maakt de indeling in hokjes zo fijn dat je ongeveer net zo veel hokjes als bands hebt, maar dan kun je de hokjes net zo goed de namen van de desbetreffende bands geven.

Of je maakt de indeling weer te grof in die zin dat bands die heel erg in de verte wat met elkaar gemeen hebben, maar in hetzelfde hokje geplaatst worden. Maar dan is niet in een paar kernwoorden de essentie van dat hokje te beschrijven.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 10:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik vind dus dat op deze manier gebruik maken van hokjes helpt in het begrjpen welke muziek een voor jou onbekende band speelt.

Als iemand jou vraagt wat bijv. Skinless speelt, dan zeg je toch snel deathmetal, je gaat niet helemaal lopen beschrijven hoe alles klinkt!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 29-08-2002 10:53 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Heh maar met de term "medieval metal" weet je nog geen kont... net zoiets als die "Nuclear metal" van Impaled Nazarene...


Zenial


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 11:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 10:31 schreef altx het volgende:
Om maar een paar voorbeelden te noemen:
Bal-Sagoth
Dimmu Borgir
Haggard
Hollenthon
Nightwish
Ram-Zet
Therion

Idd voor veel van die bands zijn de 'hokjes' van twee woorden (black, death, thrash, speed, doom, heavy en power metal zeg maar) niet genoeg. Dan moet je dus gewoon meer woorden gebruiken en wat meer van de muziek beschrijven.
Maar bv. neem Suffocation en Morbid Angel; allebei 'death metal' maar als je dat zegt weet je misschien wel dat het heftig en met een grunt is, maar dan weet je verder totaal niet waar de grote verschillen tussen die bands uit bestaan.

En hokjes als 'medieval metal', 'fantasy metal' of 'nuclear metal' (pfffff... extreem hoor, die nieuwe van Impaled Nazarene ) of zo vind ik behoorlijk lam. Dat vind ik al van 'dark metal', een term die ooit door bands gebruikt is volgens mij om een illusie van uniekheid te kweken, of zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 29-08-2002 11:03]


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 29-08-2002 12:14 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 29 augustus 2002 10:31 schreef altx het volgende:
Weer ff een on topic-reactie:

Ik heb me een tijdje druk gemaakt om in welk hokje een band zou horen, maar ondertussen ben ik daar maar mee opgehouden, simpelweg vanwege het feit dat steeds meer van mijn favoriete bands niet zo maar in een hokje te plaatsen zijn.

Om maar een paar voorbeelden te noemen:
Bal-Sagoth
Dimmu Borgir
Haggard
Hollenthon
Nightwish
Ram-Zet
Therion

Héél simpel, ze vallen allemaal onder de categories POSER-Metal, of totaal-geen-metal.


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-08-2002 12:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 augustus 2002 12:14 schreef IronGlory het volgende:
Héél simpel, ze vallen allemaal onder de categories POSER-Metal, of totaal-geen-metal.


Wat lul je nou toch?

Ik heb nog niet 1 argument van je gelezen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 29-08-2002 12:23 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 29 augustus 2002 12:19 schreef Mutilator het volgende:
Wat lul je nou toch?

Ik heb nog niet 1 argument van je gelezen.
Argumenten? moet ik dat nog argumenteren ook? luister nr die bands, is tgw geen metal meer te noemen, schimpul toch


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-08-2002 12:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 augustus 2002 12:23 schreef IronGlory het volgende:
Argumenten? moet ik dat nog argumenteren ook? luister nr die bands, is tgw geen metal meer te noemen, schimpul toch


Ik luister onder andere dus naar die bands en het is absoluut 100% metal. Het heeft alle kenmerken van metal en er valt niets aan af te dingen. Er bestaan kennelijk meerdere soorten metal dan wat jij onder metal verstaat. Dat je het geen klap aan vindt is allemaal best, maar om het geen metal te noemen is een belediging aan elke metal die er naar luistert!
In dit geval aan mij dus en je hebt ook nog es de arrogantie te denken geen argument nodig te hebben???


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-08-2002 12:34 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:23 schreef IronGlory het volgende:
Argumenten? moet ik dat nog argumenteren ook? luister nr die bands, is tgw geen metal meer te noemen, schimpul toch


Nou, ik respecteer jouw muzieksmaak ook hoor...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 12:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik waag het te betwijfelen of Nightwish dan wel metal zou zijn, gewoon luisterend naar die muziek (ik vind al die bands niet om aan te horen -- precies het soort metal waar ik helemaal *niets* mee kan) zonder verdere waardeoordelen (gevoelig punt geloof ik ).

Maar de rest idd, gewoon metal hoor. 'Metal' hoeft niet automatisch 'goede muziek' te zijn; ik heb ook danig vraagtekens bij die bands en wat mensen er wel niet bij voelen als ze het luisteren, maar goed. Riff-gebaseerde muziek, gitaren met distortion, etc. Metal!


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 29-08-2002 12:40 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 29 augustus 2002 12:34 schreef altx het volgende:
Nou, ik respecteer jouw muzieksmaak ook hoor...
Ik respecteer uw smaak ook mijn beste, echt wel, heel fijn voro je als je dat allemaal leuke deuntjes vind, maar...noem het geen metal meer aub


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 12:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kijk van dit soort stom gelul krijg ik nou blauwe stront, omdat meneer het niet leuk vindt mag het geen metal genoemd worden.

Nha, dan luister ik maar geen metal. Ik luister tenminste niet naar nichten in strakke leren broekjes


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-08-2002 12:44 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:43 schreef Jenje het volgende:
Kijk van dit soort stom gelul krijg ik nou blauwe stront, omdat meneer het niet leuk vindt mag het geen metal genoemd worden.

Nha, dan luister ik maar geen metal. Ik luister tenminste niet naar nichten in strakke leren broekjes


Ik had het niet beter kunnen zeggen!


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 12:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:44 schreef altx het volgende:
Ik had het niet beter kunnen zeggen!
Tering ..we zijn het eens met elkaar ..


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 29-08-2002 12:47 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 29 augustus 2002 12:43 schreef Jenje het volgende:
Kijk van dit soort stom gelul krijg ik nou blauwe stront, omdat meneer het niet leuk vindt mag het geen metal genoemd worden.

Nha, dan luister ik maar geen metal. Ik luister tenminste niet naar nichten in strakke leren broekjes
Dàt heb je nu ook weer verkeerd begrepen! ff tegenvoorbeeld plaatsen: Ik vind Morbid/Mayhem/Darkthrone/Dark Funeral/Marduk, etcetc echt 'nogal' ruk, maar dat blijft wel Metalmuziek
En wie bedoel ja met die nichten? Glamrock, Hardrock etc niet verwarren met heavy metal he alhoewel als je luistert en kijkt naar mensen als Obsession is de lijn wel erg dun.


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-08-2002 12:49 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 29 augustus 2002 12:37 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik waag het te betwijfelen of Nightwish dan wel metal zou zijn,



Of je het nou leuk vindt of niet, bands als Nightwish en Rhapsody (bands waar moppersmurf niks mee kan) hebben hun roots wel in de muziek van Iron maiden en Helloween. En als we die 2 bands ineens geen metal vinden maken is het eind echt zoek.

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 29-08-2002 12:59]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-08-2002 12:56 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:47 schreef IronGlory het volgende:
(...) En wie bedoel ja met die nichten? Glamrock, Hardrock etc niet verwarren met heavy metal he (...)


Tering zeg! Zegt de naam Manowar jou iets???


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 12:56 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:49 schreef XnegativeX het volgende:
Of je het nou leuk vindt of niet, bands als Nightwish en Rhapsody (bands waar moppersmurf niks mee kan) hebben hun roots wel in de muziek van Iron maiden en Helloween. En als we die 2 bands ineens geen metal vinden maken is het eind echt zoek.
Dat bedoel ik, smurfin .


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen