IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Het in hokjes duwen van metal! Vorige pagina | Volgende pagina
Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 29-08-2002 13:11 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 10:42 schreef attila_de_hun het volgende:
alleen als beide partijen het over de beschrijvende termen/definities eens zijn. daar ontbreekt het ook wel eens aan.


hier ben ik het mee eens. ik merk wel eens dat bepaalde mensen gewoon niet genoeg kennis hebben omdat ze wat essensiele dingen van de geschiedenis gemist hebben en niet de moeite hebben genomen om zich in de jaren tachtig metal te verdiepen. niet dat ik zelf alles weet, maar het is toch wel handig als je bijv. iets van celtic frost of possessed weet. bovendien is het nog heel gaaf ook maar dat terzijde. zie trouwens ook verplichte kost topic.


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 29-08-2002 13:15 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:49 schreef XnegativeX het volgende:
Of je het nou leuk vindt of niet, bands als Nightwish en Rhapsody (bands waar moppersmurf niks mee kan) hebben hun roots wel in de muziek van Iron maiden en Helloween. En als we die 2 bands ineens geen metal vinden maken is het eind echt zoek.


ik vind de eeste drie lp's van Europe best gaaf. er zit goed solowerk in en de zang is ook goed. voor mij is dat ook gewoon metal of hard rock.


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 29-08-2002 13:16 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 29 augustus 2002 12:56 schreef altx het volgende:
Tering zeg! Zegt de naam Manowar jou iets???
juist, das een vb van kantje-boord, een beter vb dan mijn Obsession....en schapen²vellen zijn nog geen spandex! En uiteindelijk heeft manowar evenveel kutnummers als goeie nummers, maar die goeie blazen je dan wel helemaal weg....


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 29-08-2002 13:18 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 29 augustus 2002 13:11 schreef Airwolf het volgende:
hier ben ik het mee eens. ik merk wel eens dat bepaalde mensen gewoon niet genoeg kennis hebben omdat ze wat essensiele dingen van de geschiedenis gemist hebben en niet de moeite hebben genomen om zich in de jaren tachtig metal te verdiepen. niet dat ik zelf alles weet, maar het is toch wel handig als je bijv. iets van celtic frost of possessed weet. bovendien is het nog heel gaaf ook maar dat terzijde. zie trouwens ook verplichte kost topic.
Volledig akkoord! En idd Europe's eerste drie lp's zijn prachtige Hardrock lp's, Final Countdown iets minder toch wel...


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 13:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Verplichte kost


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 29-08-2002 13:59 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

met verplichte kost bedoel ik niet dat je het gaaf moet vinden, maar stel, jij vind Obituary gaaf. dan lijkt het me toch stap twee dat je de oude celtic frost gaat luisteren of is dat nou zo dom gedacht van mij?


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 14:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Zie het als je op een serieuze manier interesseren voor muziek die je gaaf vindt, ipv 'verplichte kost'. Dat je zeg maar de historisch en artistiek relevante bands, die dus bepaald hebben hoe het genre zich heeft ontwikkeld, gaat uitzoeken.

Ik snap niet wat daar zo ' ' aan is.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 29-08-2002 14:03 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2002 22:06 schreef Count Usher het volgende:
Lemmy zei op Graspop 2001:"I don't care what they call it, it's all rock 'n roll to me!"



Juist, ik vind het ook allemaal Rock n' fucking Roll. Maar inderdaad soms is het handig om er een termpy in te gooien als je band moet beschrijven.

Ik bedoel als ik aan iemand uit moet leggen wat voor soort muziek Dimmu Borgir maakt zeg ik gewoon "Traditionele Noorse Black Metal"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 14:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ben zeer zekers wel serieus met muziek bezig.
Maar wat ik luister en waarom ik dat luister heeft slechts één reden, omdat ik het mooie muziek vind. Heeft geen ene ruk te maken met de geschiedenis.


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 29-08-2002 14:17 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 14:04 schreef Jenje het volgende:
Ik ben zeer zekers wel serieus met muziek bezig.
Maar wat ik luister en waarom ik dat luister heeft slechts één reden, omdat ik het mooie muziek vind. Heeft geen ene ruk te maken met de geschiedenis.

helemaal oke. ik bedoel ook niet dat iemand die obituary luistert ook perse celtic frost moet luisteren. ik las alleen destijds in een interview: wat zijn jullie belangrijkste invloeden? ik kende celtic frost toen nog niet dus werd ik raakte vanzelf geinteresseerd. ik vond de muziek gaaf, dus het had twee voordelen: ik had er weer nieuwe leuke muziek bij en het vergroottte mijn kennis over een stukje geschiedenis. om een zelfde reden ben ik ook venom gaan luisteren, gewoon om te weten wat het is. nou vind ik venom ook wel leuk, maar ik zal thuis eerder een cd van celtic frost pakken dan een van venom omdat ik cf gewoon beter vind. maar ik weet in ieder geval wel wat venom is.


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 29-08-2002 14:21 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 29 augustus 2002 14:04 schreef Jenje het volgende:
Ik ben zeer zekers wel serieus met muziek bezig.
Maar wat ik luister en waarom ik dat luister heeft slechts één reden, omdat ik het mooie muziek vind. Heeft geen ene ruk te maken met de geschiedenis.
inderdaad, maar geen drang om andere goeie bands te leren kennen? Als ik een naam hoor van een band die'k niet ken, wil ik die zo snel mogelijk gaan beluisteren, misschien wel weer een goeie band erbij!
Aan de andere kant heeft geschiedenis er wel veel mee te maken voor... wil steeds weten waar het vandaan komt (tot op het punt waar ik de muziek in de voorgschiedenis echt klote vind)


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 14:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als iemand mij wat wil laten horen zal ik het zeker luisteren, ik ben altijd in voor iets nieuws. Maar ik zal niet zo snel bands gaan luisteren omdat bands waar ik naar luister die als voorbeeld noemen.

Oudere metal vind ik helaas 9 van de 10 keer zo beroerd klinken, en dan heb ik het niet over de kwaliteiten van de musici, maar over het algemene geluid, dat ik snel afhaak.

Ik ben zo iemand die een goede productie moet hebben. Niet van dat loze geluid waarbij je bijv. geen bassdrum voelt.
een goed voorbeeld hiervan is blackmetal, meeste zooi vind ik afschuwelijk, maar ik heb laatst Sammath gedownload, en die productie vind ik erg goed, lekker vol geluid.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-08-2002 15:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 14:03 schreef Vintersorg het volgende:
Juist, ik vind het ook allemaal Rock n' fucking Roll. Maar inderdaad soms is het handig om er een termpy in te gooien als je band moet beschrijven.




Alhoewel ik Motorhead best goed vind en ook wel respect heb voor Lemmy snap ik die uitspraak niet dat metal alleen maar rock'n roll is. Sterker nog, ik vind het de grootste onzin die er is. de songstructuren zijn toch totaal anders als bij rock? Ooit is het er wel uit ontstaan misschien (alhoewel ik blues hier meer verantwoordelijk voor vind) maar dat is dan ook het enig. anders kun je het ook wel gewoon blues gaan noemen. METAL IS METAL. simpel maar het is niet anders voor mij.


Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 29-08-2002 21:29 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

Volgens mij is het heel simpel. Iedereen die zo tegen hokjes is tot vervelens toe:
Koop eens een cd van uhmm Boyzone, het is "muziek" (uhmm nou ja? ). Zoals gezegt.. je moet dingen kunnen beschrijven. Hokjes zijn geen waarde oordeel, nog een religie. Gewoon een korte hapklare beschrijving van hoe iets min of meer klinkt (met nog veel verschil mogelijk). Als jij vooral Black-metal goed vind, veel gegil en dat soort ongein. Maar we mogen het van de anti-hokjes politie geen black-mtal meer noemen maar metal en dan zeg ik je vind metal leuk? Nou luister eens naar Solitude Aeternus. En ineens ben jij heel boos op mij omdat het helemaal niet klinkt zoals de bands die jij leuk vind. Trouwens metal is ook een hokje.. dus je mag ook geen metal meer zeggen, muziek dus. Kortom jij vind muziek leuk? Kopen die Britney Spears CD.. Zo kan je dus gewoon niet meer met elkaar over muziek praten als je zo anaal gaat lopen zeuren anti-hokjes. Zelfde domme extreem als waar volgens mij dit hele topic een reactie op is.

Voor iedereen die hokjes als een religie gebruikt en iets te graag true(tm) is: get a life :p


"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 29-08-2002 21:34 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Precies! Als iemand aan mij vraagt of ik aan tafel het brood wil aangeven, dan ga ik ook niet lopen zeiken dat die persoon alles in hokjes stopt. Hij of zij had ook om "etenswaar" kunnen vragen in plaats van "brood".
We geven dingen nu eenmaal een naam zodat we weten waar we over praten.



McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 29-08-2002 23:09 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ach duw maar lekker door, wat mij betreft. Ik vind het altijd wel makkelijk. Dan weet ik iig wat ik moet verwachten. Verder niet zeiken. Metal is metal.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-08-2002 1:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 21:29 schreef Asgorath het volgende:
Volgens mij is het heel simpel. Iedereen die zo tegen hokjes is tot vervelens toe:
Koop eens een cd van uhmm Boyzone, het is "muziek" (uhmm nou ja? ). Zoals gezegt.. je moet dingen kunnen beschrijven. Hokjes zijn geen waarde oordeel, nog een religie. Gewoon een korte hapklare beschrijving van hoe iets min of meer klinkt (met nog veel verschil mogelijk). Als jij vooral Black-metal goed vind, veel gegil en dat soort ongein. Maar we mogen het van de anti-hokjes politie geen black-mtal meer noemen maar metal en dan zeg ik je vind metal leuk? Nou luister eens naar Solitude Aeternus. En ineens ben jij heel boos op mij omdat het helemaal niet klinkt zoals de bands die jij leuk vind. Trouwens metal is ook een hokje.. dus je mag ook geen metal meer zeggen, muziek dus. Kortom jij vind muziek leuk? Kopen die Britney Spears CD.. Zo kan je dus gewoon niet meer met elkaar over muziek praten als je zo anaal gaat lopen zeuren anti-hokjes. Zelfde domme extreem als waar volgens mij dit hele topic een reactie op is.

Voor iedereen die hokjes als een religie gebruikt en iets te graag true(tm) is: get a life :p

Dude, mijn complimenten. Descriptiveness is what it's all about!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-08-2002 4:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

*duwt dwaallamp 25 watt in elitair hokje*


Wil iemand bier ?


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 31-08-2002 16:26 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2002 4:19 schreef Jenje het volgende:
*duwt dwaallamp 25 watt in elitair hokje*


Wil iemand bier ?


On Topic!


piemelhooft
Usericon van piemelhooft
Posted 21-02-2003 22:10 by piemelhooft Wijzig reactieProfiel van piemelhooftQuote dit bericht

Beren in metal hokjes duwen is pas zielig


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 21-02-2003 22:52 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2003 22:10 schreef piemelhooft het volgende:
Beren in metal hokjes duwen is pas zielig



of muizen , gelukkig heb die van mij een snoer...


I am the 1%.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 21-02-2003 22:54 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 februari 2003 22:10 schreef piemelhooft het volgende:
Beren in metal hokjes duwen is pas zielig


dubbel zucht.


Oud Vuil.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 21-02-2003 22:55 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 21 februari 2003 22:54 schreef webblaster wim het volgende:
dubbel zucht.
Hij is al weg ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-02-2003 22:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2003 22:55 schreef Paul het volgende:
Hij is al weg ...


Geband ???


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 21-02-2003 22:58 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Yup.... ik werd er even niet goed van.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen