IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Het in hokjes duwen van metal! Vorige pagina | Volgende pagina
viesmannetje
Fart of death
Usericon van viesmannetje
Posted 21-02-2003 23:00 by viesmannetje Wijzig reactieProfiel van viesmannetjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2003 22:58 schreef Paul het volgende:
Yup.... ik werd er even niet goed van.


Nou sta ik voor veel open, maar dat snap ik even niet...


Mijn computer heeft meer virussen dan een heroine hoer


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 21-02-2003 23:00 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2003 22:10 schreef piemelhooft het volgende:
Beren in metal hokjes duwen is pas zielig


Sorry, maar ik vond deze wel grappig.


Bazzio Attacks!!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-02-2003 23:00 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2003 22:58 schreef Paul het volgende:
Yup.... ik werd er even niet goed van.




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-02-2003 23:01 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2003 23:00 schreef bazzio het volgende:
Sorry, maar ik vond deze wel grappig.


BAN HIM!



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-02-2003 23:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Zooo. Hoeplaa, en weer een tevreden klant verlaat het pand . Weg met die meuk.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 21-02-2003 23:04 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 februari 2003 23:00 schreef viesmannetje het volgende:
Nou sta ik voor veel open, maar dat snap ik even niet...



hmmm, hij/zij postte alleen maar onzinnige dingen, zei je daar wat van, dan was je meteen een kutslet/scrotum etc.

was niet echt iets waar je iets mee kan.


Oud Vuil.


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 14-11-2003 21:23 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 februari 2003 23:04 schreef webblaster wim het volgende:
hmmm, hij/zij postte alleen maar onzinnige dingen, zei je daar wat van, dan was je meteen een kutslet/scrotum etc.

was niet echt iets waar je iets mee kan.


Ho Wimmer, bedoel je niet kutslet/oetlul?



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 14-11-2003 21:29 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

hej, graftak, zit jij mijn gangen na te gaan, pas op, anders douw ik je in een hokje!!!




Oud Vuil.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 14-11-2003 21:36 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik vind het heerlijk om metal in hokjes te stoppen is een soort hobby kan er eindeloos over lullen met mijn vrienden!

HEERLIJK! lekker zagen!



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-11-2003 21:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

metalhead1: Ja, dimmu is een typisch voorbeeld van gothic symphonic melodic rakkatak norwegian black metal

metalhead2: nee dimmu is gay ik luister graag naar frozen plains snowy peaks viking metal zoals bijvoorbeeld Ildjarn

metalhead3: jullize zijn allemaal gay er bestaat enkel Heavy Metal en dat is Manowar


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 15-11-2003 19:52 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

hokjes zijn wel handig om een beetje een algemene indeling te maken, maar mensen moeten niet gaan overdrijven... als er ergens nu-metal opstaat, dan weet ik nog dat het voor mij waarschijnlijk niet zo spannend is, maar dingen als atmospheric symphonic epic black/death metal with viking influences bla bla dat hoeft voor mij niet...


no text supplied


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 15-11-2003 21:34 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

Wat is nu echt het wezenlijke verschil tussen black en death?


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-11-2003 21:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2003 21:34 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
Wat is nu echt het wezenlijke verschil tussen black en death?

buiten de muziek?

black wil christenen dood en death wil alles dood (of er in ieder geval over zingen)?

(PS: ik neem aan dat JP niet hoeft op te komen dagen om blackies en deathies te komen verdedigen?)

Ontopic: Hokjes zijn harstikke handig om over bands te praten en om van te voren in te schatten of je iets leuk gaat vinden of niet.

Verder kijk ik vooral naar wie een bepaalde term gebruik wat voor ik er aan hecht. Zo zal iemand met een Linkin Park trui die mij iets aan probeert te smeren wat nu-metal is weinig succes hebben, maar kan iemand anders er wel mee slagen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 15-11-2003 21:42 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2003 21:34 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
Wat is nu echt het wezenlijke verschil tussen black en death?


Black is gaaf. Death is kut.


this user is dead


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 15-11-2003 21:46 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

quote:
Op 15 november 2003 21:42 schreef ZelThoR het volgende:
buiten de muziek?




Nee, binnen de muziek. Ik heb er nou nog nooit een duidelijk antwoord op gehad.


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 15-11-2003 21:47 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2003 21:46 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
Nee, binnen de muziek. Ik heb er nou nog nooit een duidelijk antwoord op gehad.


Sorry, maar als je dat niet snapt ben je gewoon een aap.


this user is dead


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 15-11-2003 21:49 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

So fuckin' what? Wat is het dan?


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-11-2003 21:51 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2003 21:46 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
Nee, binnen de muziek. Ik heb er nou nog nooit een duidelijk antwoord op gehad.

uhm, tsja. Ik hoor het verschil wel, maar heb het niet goed genoeg geanalyseerd om het te kunnen verwoorden. Death heeft over het algemeen een grunt, black een "scream" of growl of hoe je het wil noemen. Black meer blastbeats dan death heeft, death heeft dan meer "groove", dus over het algemeen wat rithmischer. Verder qua gitaarpartijen kan het heel verschillend zijn, maar ook erg dichtbij elkaar liggen. Blugh, ik weet het niet echt te verwoorden.

Black heeft vaak een wat brakkere productie dan death.

edit: black voelt vaak wat gejaagder, hyperactief en heeft soms (vaak?) klassieke invloeden

verder slaat m'n beschrijving nergens op, want binnen de death en black is het te gevarieerd om echt een goed antwoord te geven.

edit2: [promotiemodus]

Het verschil wordt je wel duidelijk als je Demo "Error Spectre" van Control Human Delete luistert en daarna "Dystopian Antropotagonisme" van Deifecation.

[/promotiemodus]



[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 15-11-2003 21:57]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 15-11-2003 21:59 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

hahaha..Nou, oke, bedankt.


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


antipop
smoel houwe
Usericon van antipop
Posted 18-11-2003 23:04 by antipop Wijzig reactieProfiel van antipopQuote dit bericht

er zijn tegen woordig te veel hokjes,ik loop al wat jaartjes mee in metalland maar ik zou niet weten wat een mathmetal band is of een crustcore band,of een emocoreband?laatst las ik dat life of agony een emo bandis???ik ben al heel lang fan maar voor mij zijn ze gewoon een metalband met hardcore invloeden.ook zou prong ineens de voorloper van nu-metal zijn???ik weet niet anders dan dat prong van een hardcoreband geevalueerd is naar een metalband met industrial invloeden.maakt me allemaal geen reet meer uit want ik bepaal zelf wel wat ik goed vind!kijk als je linkin park nu metal noemt dan hou ik niet van nu metal maar als mudvayne,korn,deftones,glassjaw,ook nu metal genoemd worden dan hou ik dus wel van nu metal??wel es het verschil gehoord tussen mudvayne en linkin park?is vergelijkbaar met het verschil tussen marduk en poison,dus je ziet afschaffen die overbodige hokjes en gewoon terug naar de gangbare;heavymetal,thrash,speed,techno,death,doom,black,hardcore,metalcore,grindcore,industrial enz.


het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-11-2003 23:09 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik luister de laatste tijd eigenlijk nauwelijks meer naar bands die simpel in 1 hokje te plaatsen zijn; die vind ik in het algemeen namelijk maar saai...

Vanmiddag bijvoorbeeld Desaster (black/thrash) geluisterd om ff een concreet voorbeeld te noemen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 19-11-2003 14:33 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2003 21:42 schreef ZelThoR het volgende:


black wil christenen dood en death wil alles dood (of er in ieder geval over zingen)?




HAHAHAHAHAHAHAHA


This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 19-11-2003 15:18 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2003 21:34 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
Wat is nu echt het wezenlijke verschil tussen black en death?

Luister naar het volgende:

Craft - Terror Propaganda
Pentacle - Rides The Moonstorm

... je weet pas echt wat death en black metal is als je het HOORT. Een pure definitie is moeilijk te maken.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-11-2003 16:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 14:33 schreef dr. brain het volgende:
HAHAHAHAHAHAHAHA

je vindt het grappig? ik vond het ook wel grappig


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2003 16:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

en de doom rouwt dan weer om de doden ...


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen