IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : ZM Jaarlijst 2010 Vorige pagina | Volgende pagina
Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-01-2011 21:30 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 21:23 schreef Bastet het volgende:
Slaafse gehoorzaamheid aan het genre? Voor zover ik me kan herinneren heb ik nog geen enkele BM review gedaan voor ZM.
Ik kan best begrijpen dat mensen depressive black metal puberaal vinden als ze gedrochten als Happy Days voor de geest halen of het geheel samenvatten als één groot clichébeeld. Men moet simpelweg de artiesten vinden die er toen doen en ook daadwerkelijk interessante muziek componeren, zoals Trist

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 09-01-2011 21:31]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-01-2011 21:30 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 9 januari 2011 21:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat is nooit anders geweest hoor.


quote:
Op 9 januari 2011 21:27 schreef Helvete het volgende:
Ja.


Echt? Wat slecht zeg, voor een metal site.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 09-01-2011 21:31 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 21:30 schreef XnegativeX het volgende:
Echt? Wat slecht zeg, voor een metal site.
Waarom?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-01-2011 21:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is altijd geaccepteerd .. maar kwamen nooit hoog genoeg volgens mij


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 09-01-2011 21:32 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Zo'n lijst hoort toch een informele graadmeter te zijn voor metal-releases. Als er non-metal releases in staan, is de geloofwaardigheid ver zoek.


Je moeder.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-01-2011 21:32 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 21:32 schreef karnivoor het volgende:
Zo'n lijst hoort toch een informele graadmeter te zijn voor metal-releases. Als er non-metal releases in staan, is de geloofwaardigheid ver zoek.
Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk, maak desnoods een tweede jaarlijst voor non-metal releases.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 09-01-2011 21:32 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 21:23 schreef MR. N het volgende:
Je bewijst mijn stelling keer op keer. Bedankt.
En schitterend is die!


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-01-2011 21:33 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 januari 2011 21:22 schreef MR. N het volgende:
Goed punt hoor, maar volgens mij heeft het weinig met ego's te maken maar meer met slaafse volgzaamheid aan een genre of niet. Kan gebeuren.

Nou jullie gebruiken beide elkaars opmerkingen als 'bewijs' om elkaar voor dom uit te maken...


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-01-2011 21:33 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Tsja, het is gewoon niet mogelijk om dat correct te filteren want wie gaat bepalen wat wel en niet metal is?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-01-2011 21:33 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 januari 2011 21:32 schreef karnivoor het volgende:
Zo'n lijst hoort toch een informele graadmeter te zijn voor metal-releases. Als er non-metal releases in staan, is de geloofwaardigheid ver zoek.

Nee, zo'n lijst hoort een afspiegeling te zijn van de smaken van ZM-gebruikers. Meer niet.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 09-01-2011 21:34 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 21:26 schreef XnegativeX het volgende:
Omdat The National geen metal band is. Of mogen er sinds ook non-metal bands in de jaarlijst van de frontpage komen?


Het gaat om wat de users van dit forum de beste platen van het afgelopen jaar vonden. Dus ja. Was andere jaren niet anders, hoor.

Bovendien is het erg lastig om te bepalen waar je de grens tussen metal en non-metal legt. Komt bij dat er hier ook flink wat hardcore-fans op het forum zitten. Is ook geen metal, maar betekent dat dan automatisch dat zij geen lijstje mogen plaatsen?

Dat The National ken ik trouwens niet, maar als veel usersw het goed vinden hebben ze hun plaats in de lijst verdiend.


Bareuh...


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 09-01-2011 21:35 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 21:28 schreef Inverted Church het volgende:
Even: Earth Control is out January 18th on Vitriol Records. ALas! 2011!


Ow, meh. Naja, dan niet.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-01-2011 21:35 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Fuck, ligt het dan echt aan mij?
Het is toch Zware Metalen? Je weet wel, De hangplek voor METALliefhebbers?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 09-01-2011 21:36 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 21:32 schreef karnivoor het volgende:
Zo'n lijst hoort toch een informele graadmeter te zijn voor metal-releases. Als er non-metal releases in staan, is de geloofwaardigheid ver zoek.
Ik zie het meer als een overzicht van albums die door forumgebruikers gewaardeerd worden.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 09-01-2011 21:36 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 21:35 schreef XnegativeX het volgende:
Fuck, ligt het dan echt aan mij?
Het is toch Zware Metalen? Je weet wel, De hangplek voor METALliefhebbers?


METALliefhebbers die af en toe de oogkleppen afdoen.


Bareuh...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-01-2011 21:36 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

@ Hans: helemaal mee eens.

Wat een enorm gezeik allemaal.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 09-01-2011 21:37 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 18:23 schreef KHPLF het volgende:
1. Alpinist - lichtlaerm
2. Birds Of Passage - Without the world
3. Julith Krishun - VV
4. Daughters - Daughters
5. Celeste - Morte(s) Nee(s)
6. Union Of Sleep - Death In The Place Of Rebirth
7. Year of No Light - Ausserwelt
8. Mentat - Amarillo Abisal
9. Hierophant- Self Titled
10. Planks - The Darkest Of Grays
11. Black Freighter - Graves and Monuments
12. Conan - Horseback Battle Hammer
13. Consciousness Removal Project - Do You Ever Think Its The End Of The World
14. Exilym - No More Freedom
15. I Pilot Dæmons - Come What May
16. Nails - Unsilent Death
17. Colony - Colony
18. Le Baron Vampire - Baruch
19. The Human Quena Orchestra - A Natural History Of Failure
20. Owen Hart - Earth Control



1. Alpinist - lichtlaerm
2. Birds Of Passage - Without the world
3. Julith Krishun - VV
4. Daughters - Daughters
5. Celeste - Morte(s) Nee(s)
6. Union Of Sleep - Death In The Place Of Rebirth
7. Year of No Light - Ausserwelt
8. Mentat - Amarillo Abisal
9. Hierophant- Self Titled
10. Planks - The Darkest Of Grays
11. Black Freighter - Graves and Monuments
12. Conan - Horseback Battle Hammer
13. Consciousness Removal Project - Do You Ever Think Its The End Of The World
14. Exilym - No More Freedom
15. I Pilot Dæmons - Come What May
16. Nails - Unsilent Death
17. Colony - Colony
18. Le Baron Vampire - Baruch
19. The Human Quena Orchestra - A Natural History Of Failure
20. Locrian - The Crystal World


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-01-2011 21:37 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 21:35 schreef XnegativeX het volgende:
Fuck, ligt het dan echt aan mij?
Het is toch Zware Metalen? Je weet wel, De hangplek voor METALliefhebbers?


Ja, maar zelfs metalliefhebbers luisteren ook nog naar andere dingen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-01-2011 21:37 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 9 januari 2011 21:32 schreef karnivoor het volgende:
Zo'n lijst hoort toch een informele graadmeter te zijn voor metal-releases. Als er non-metal releases in staan, is de geloofwaardigheid ver zoek.


Dank u! Dat bedoelde ik ook ongeveer.

Nogmaals, niks mis met non-metal. Ikzelf heb dit jaar ook genoeg hip-hop ook wat pop albums aangeschaft. Maar ik vind het niet passen in een lijst voor een site als Zware metalen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-01-2011 21:37 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 januari 2011 21:35 schreef XnegativeX het volgende:
Fuck, ligt het dan echt aan mij?
Het is toch Zware Metalen? Je weet wel, De hangplek voor METALliefhebbers?

Voor hetzelfde geld is het een indicatie voor een slecht metaljaar...


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-01-2011 21:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 21:32 schreef karnivoor het volgende:
Zo'n lijst hoort toch een informele graadmeter te zijn voor metal-releases. Als er non-metal releases in staan, is de geloofwaardigheid ver zoek.


Nee, lekker gaan filteren totdat er alleen nog maar "geloofwaardige" releases in staan...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-01-2011 21:39 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 9 januari 2011 21:37 schreef Alterprince het volgende:
Voor hetzelfde geld is het een indicatie voor een slecht metaljaar...


Ja? En?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-01-2011 21:39 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 9 januari 2011 21:39 schreef altx het volgende:
Nee, lekker gaan filteren totdat er alleen nog maar "geloofwaardige" releases in staan...


Alleen "metal" releases.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-01-2011 21:41 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 21:39 schreef XnegativeX het volgende:
Alleen "metal" releases.


En jij bepaalt wat wel metal is en wat niet dan?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 09-01-2011 21:42 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 21:31 schreef Jenje het volgende:
Is altijd geaccepteerd .. maar kwamen nooit hoog genoeg volgens mij
Vergis je niet. Portishead, Sigur Ros, Mono, zijn allen in de top 50 geraakt. En waarom ook niet? Als die platen door metalliefhebbers (want dat zijn we hier heus allemaal wel, wat moet je anders op een metalforum) gewaardeerd worden, dan is dat zo en uiteraard zal ik daar niet op filteren.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen