IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Moslims in het nieuws deel V (chemo is de manier van allah om ongelovigen een hoofddoek te laten dragen) Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-12-2018 11:49 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Dat valt me inderdaad vies tegen. Zoals bastianus al zegt, lijken dit soort acties vaak juist uitgevoerd te worden door ontspoorde eenlingen die de islam aangrijpen als motief. Dat is in mijn ogen iets anders dan, zeg, geïnstitutionaliseerd kindermisbruik.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2018 12:41 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 december 2018 10:33 schreef ElitE het volgende:
Toch wel opmerkelijk dat je elke keer een strijd voert tegen stereotypering van christenen, maar zelf weinig moeite hebt als dat gebeurt bij moslims.
Hoe doe ik dat dan? Projecteer ik dit op alle individuele moslims oid? Want dat is wat je beweert. Ik heb een negatievere mening over de religie genaamd islam dan de religie genaamd het christendom, dat klopt. Ik zie niet hoe ik moslims stereotypeer.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2018 12:44 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 december 2018 11:49 schreef Negatieveling het volgende:
Dat valt me inderdaad vies tegen. Zoals bastianus al zegt, lijken dit soort acties vaak juist uitgevoerd te worden door ontspoorde eenlingen die de islam aangrijpen als motief. Dat is in mijn ogen iets anders dan, zeg, geïnstitutionaliseerd kindermisbruik.
Eenlingen? Grapjas. Hint: er gebeuren niet alleen in Nederland of Frankrijk aanslagen hoor. Bijna dagelijkse bizznizz in Afghanistan, Pakistan, Irak, Nigeria etc. Grootste gedeel allemaal opgeeist door organisaties.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-12-2018 12:47 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2018 12:41 schreef Fusion het volgende:
Ik zie niet hoe ik moslims stereotypeer.


Ik zie vaak dit soort van je:

quote:
Op 29 mei 2018 10:18 schreef Fusion het volgende:
Ik sjweer je dat ik niet naar nieuwz over de isleeeeeem zoek, opeens staat mijn nieuwsfeed er vol mee, wollah


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2018 12:51 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 december 2018 12:47 schreef spectre het volgende:
Ik zie vaak dit soort van je:


Gast ik ben opgegroeid tussen Mocro's en Suri's en zet ze graag te kakken. Ook in hun gezicht. Zij kunnen er overigens wel om lachen (in mijn gezicht althans ) Pfff... beetje vergezocht dit


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-12-2018 12:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Het maakt mij allemaal niet uit hoor, geef alleen een voorbeeld


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2018 12:57 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vind dit dus geen voorbeeld. Dit is hu-mor. Dat jij dat niet zo ziet kan.


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 13-12-2018 13:14 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2018 12:57 schreef Fusion het volgende:
Dit is hu-mor.


Aangezien jij zo'n type bent dat (als enige) lacht om zijn eigen grappen, kan ik me voorstellen dat jij dat denkt.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-12-2018 13:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2017 20:15 schreef Fusion het volgende:
Hun maatschappij is ook op olie, corruptie en kapitalisme gebaseerd. No difference there. Nee ik veroordeel nuet alle moslims, genoeg collegae met wie ik echt bijna vrienden ben. Maar ik kan, ook als ik een beetje een soort van objectiviteitskam erdoor heen haal, me aan de hand van alle media en mij eigen ervaringen in wijken met voornamelijk Marokkanen niet aan de i druk ontrekken dat er veel onverschilligheid of zelfs tolerantie is tov extremisme. Mochten de spanningen ooit gaan oplopen, zal t je verbazen hoeveel gematigden met een leuke huisje boompje beestje in hun mooie NL tóch kiezen voor hun moslimbroeders. De indoctrinatie tav islam tov keffirs zit er bij velen goed in. Er zijn mensen die aangeven dat door hoe de islam is opgezet er maar een kleine extremistische kern hoeft te zinn om toch snel mensen te radicaliseren. Kijken of ik saar nog meer info over heb, maar ik maak me best zorgen. Marokkanen in t bijzonder zijn gemiddeld slecht geïntegreerd en zorgen voor veel last, onrust, criminaliteit en kosten. En zijn ook de leider qua afkomst in terreuraanslagen in Europa.


Stereotypering, vind het ook niet erg.. iedereen doet het.. Maar geef toe dat je het doet en accepteer dat het ook gebeurd bij christenen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-12-2018 13:47 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2018 8:25 schreef Fusion het volgende:
Zullen we de hele discussie over beide heilige boeken voor beide religies weer oprakelen en uiteindelijk weer none the wiser en weer agreeën to disagreeën of zullen we m laten? Je spreekt al over enkele sukkels, ik wed dat je geen één gristen kent die zich asocieert met Anders. En, even op je antwoord vooruitlopend, dat is tekenend.
Dat is tekenend voor hoe weinig binding juist de jonge kwajongens uit deze cultuur met onze westerse cultuur hebben. Mogen we onszelf als Leitkultur ook behoorlijk kwalijk nemen. Juist het pissen op deze club mensen wat, in navolging van PVV en FvD, nu ook CDA, PvdA, VVD en zelfs mensen als Halsema van GL met de regelmaat van de klok doen veroorzaakt dit.

Laten we niet vergeten dat de opa's en oma's van deze rotjochies achter de geiten weggetrokken zijn om hier de kutklussen van luie Nederlanders op te knappen. Hun vaders en moeders zijn massaal de WAO in gedumpt toen het economisch minder ging, en nu moeten ze meedraaien in een mislukte nieuwe versie van de macho geitencultuur met rolmodellen als Ridouan T. en waarin het stoer is om een meisje kech te noemen en een hekel aan joden te hebben.

Ik denk dat er twee oorzaken van dit probleem zijn:
1. Het gebrek van ons kapitalistische systeem dat status van geld afhangt. Als je achtergrond ervoor zorgt dat je niet normaal aan die status kunt komen, en je dus eigenlijk niets te verliezen hebt, dan wordt het wel erg aantrekkelijk om op een oneerlijke manier toch status te krijgen. Zeker als jouw oorspronkelijke cultuur een macho- en straatwijze cultuur is.
2. Het verwarren van cultuurbepaald gedrag met een gehele religie (de islam). Eerwraak bijvoorbeeld komt net zo goed in christelijke, joodse, boeddhistische en hindoeïstische cultuur voor, maar wordt als iets typisch islamitisch gezien. Het zoontje van mijn Turkse vriendin moet zich respectvol naar vrouwen gedragen, terwijl sommige van zijn Marokkaanse klasgenootjes dit helemaal niet doen, toch zijn ze allemaal moslim. Het gebrek aan nuance in deze discussie doet ook meer kwaad dan goed.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-12-2018 13:50 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2018 13:14 schreef WMP het volgende:
Aangezien jij zo'n type bent dat (als enige) lacht om zijn eigen grappen, kan ik me voorstellen dat jij dat denkt.
Padoem pats! En je dan ook nog ergeren als ik en anderen met mij aangeven vooroordelen vermomd als grapjes niet te kunnen waarderen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2018 14:09 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 december 2018 13:14 schreef WMP het volgende:
Aangezien jij zo'n type bent dat (als enige) lacht om zijn eigen grappen, kan ik me voorstellen dat jij dat denkt.
Mooi, dan is de intentie dus duidelijk.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2018 14:10 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 december 2018 13:50 schreef bastianus het volgende:
Padoem pats! En je dan ook nog ergeren als ik en anderen met mij aangeven vooroordelen vermomd als grapjes niet te kunnen waarderen.
Die follow ik even niet?


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-12-2018 14:22 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 13 december 2018 12:51 schreef Fusion het volgende:
Gast ik ben opgegroeid tussen Mocro's en Suri's en zet ze graag te kakken. Ook in hun gezicht. Zij kunnen er overigens wel om lachen (in mijn gezicht althans ) Pfff... beetje vergezocht dit


En dan doen ze jou na, overdreven Nederlands wauwelen met een Amsterdams accent? Schaterlachende mensen alom?

Raar, hoor. Ik heb een lading Indonesische familie, die doe ik nooit na. Andersom ook niet. In ons gezicht, natuurlijk.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 13-12-2018 14:23]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-12-2018 14:27 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

In je aangezichtsbakkes.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2018 14:31 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 december 2018 13:47 schreef bastianus het volgende:
Dat is tekenend voor hoe weinig binding juist de jonge kwajongens uit deze cultuur met onze westerse cultuur hebben. Mogen we onszelf als Leitkultur ook behoorlijk kwalijk nemen. Juist het pissen op deze club mensen wat, in navolging van PVV en FvD, nu ook CDA, PvdA, VVD en zelfs mensen als Halsema van GL met de regelmaat van de klok doen veroorzaakt dit.
Ja? En waarom 'pissen' mensen op deze club mensen? Zou dat gewoon maar zijn 'omdat het Turrekies of Marrokaantjus zijn'?

quote:
Op 13 december 2018 13:47 schreef bastianus het volgende:
Laten we niet vergeten dat de opa's en oma's van deze rotjochies achter de geiten weggetrokken zijn om hier de kutklussen van luie Nederlanders op te knappen. Hun vaders en moeders zijn massaal de WAO in gedumpt toen het economisch minder ging
Vertaling "ze zouden dankbaar kunnen zijn dat ze hier werk kregen en uit hun armoedige streek weg konden trekken, hier goede en betaalbare huisvesting kregen, ziektegeld (waar, geloof me, iedere vakantie terug naar moederland en waar men opeens weer 'ziek' werd, massaal gebruik van werd gemaakt), bijsjlag (speciaal voor jullie, een grapje over de uitspraak) etc etc"

quote:
Op 13 december 2018 13:47 schreef bastianus het volgende:
en nu moeten ze meedraaien in een mislukte nieuwe versie van de macho geitencultuur met rolmodellen als Ridouan T. en waarin het stoer is om een meisje kech te noemen en een hekel aan joden te hebben.
Ze moeten helemaal niets. Ze kunnen ook meedraaien in andere cultuur.

Verder snap ik je (denk ik) wel hoor, waar multiculti faalt hebben 2 schuld, en ik kan ook een lijst geven van zaken waar de Nederlandse overheid en de NL burger debet aan is, maar ik denk dat de kern van t verhaal is: laag/niet-geschoolde mensen met een compleet andere cultuur en religie massaal importeren en bij elkaar zetten in wijken en deze produceren lekker gemiddeld 4 kinderen per gezin en deze gaan met bar weinig ouderlijke positieve invloed hun eigen ghettootje spelen, en pikken daarbij de 'positieve' elementen uit de Islamitische cultuur (geen varkensvlees, Joden haten, flikkers haten, niet Moslima-vrouwen als hoeren zien) is een recept voor 'pissen' vanuit de anderen in de samenleving.

quote:
Op 13 december 2018 13:47 schreef bastianus het volgende:
Ik denk dat er twee oorzaken van dit probleem zijn:
1. Het gebrek van ons kapitalistische systeem dat status van geld afhangt. Als je achtergrond ervoor zorgt dat je niet normaal aan die status kunt komen, en je dus eigenlijk niets te verliezen hebt, dan wordt het wel erg aantrekkelijk om op een oneerlijke manier toch status te krijgen. Zeker als jouw oorspronkelijke cultuur een macho- en straatwijze cultuur is.
He-le-maal mee eens. Ook hier 2 'schuldigen' dus. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat de eindverantwoordelijkheid altijd bij de persoon zelf ligt. Hoe die ook onderhevig mag zijn aan cultuur, peer pressure etc.

quote:
Op 13 december 2018 13:47 schreef bastianus het volgende:
2. Het verwarren van cultuurbepaald gedrag met een gehele religie (de islam). Eerwraak bijvoorbeeld komt net zo goed in christelijke, joodse, boeddhistische en hindoeïstische cultuur voor, maar wordt als iets typisch islamitisch gezien. Het zoontje van mijn Turkse vriendin moet zich respectvol naar vrouwen gedragen, terwijl sommige van zijn Marokkaanse klasgenootjes dit helemaal niet doen, toch zijn ze allemaal moslim. Het gebrek aan nuance in deze discussie doet ook meer kwaad dan goed.
Ik verwar volgens mij niets. Jij mengt opeens Mocros en straatcultuur etc in een discussie over de islam toch? OF zit ik ernaast (oprechte vraag, geen tijd terug te zoeken)


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2018 14:34 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 december 2018 14:22 schreef F.Jacobse het volgende:
En dan doen ze jou na, overdreven Nederlands wauwelen met een Amsterdams accent? Schaterlachende mensen alom?

Raar, hoor. Ik heb een lading Indonesische familie, die doe ik nooit na. Andersom ook niet. In ons gezicht, natuurlijk.



Dat kan. Oh ja, Indo's doe ik ook na (spreek een beetje bahasa). Overigens doe ik dit niet continu hoor. En nee, hunnie doen dat meestal niet. Is denk ik toch meer een Westers ding, net zoals zelfspot, standup comedy etc


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-12-2018 14:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2018 14:10 schreef Fusion het volgende:
Die follow ik even niet?
Verbaast me niks.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 13-12-2018 15:14 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Ben me nu af aan het vragen hoe ik een indo na moet doen?

Uitstekend bijna accentloos Nederlands praten en minimaal twee muziekinstrumenten bovengemiddeld beheersen?


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2018 15:17 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 december 2018 14:54 schreef bastianus het volgende:
Verbaast me niks.
Taaltechnisch snap ik de zien niet. Maar goed, whatever Bas.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-12-2018 15:17 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2018 14:31 schreef Fusion het volgende:
Ja? En waarom 'pissen' mensen op deze club mensen?
Omdat ze aantoonbaar anders zijn, zowel qua uiterlijk als cultureel, dan de toonaangevende cultuur. Stuk angst ook, denk ik.
quote:

Vertaling "ze zouden dankbaar kunnen zijn dat ze hier werk kregen en uit hun armoedige streek weg konden trekken, hier goede en betaalbare huisvesting kregen, ziektegeld (waar, geloof me, iedere vakantie terug naar moederland en waar men opeens weer 'ziek' werd, massaal gebruik van werd gemaakt), bijsjlag (speciaal voor jullie, een grapje over de uitspraak) etc etc"
Op de korte termijn leek dat wel makkelijk en handig, ja, beetje uitkering trekken en de bink uithangen. Maar volgens mij is het er alleen maar een stuk beroerder van geworden. Als je niet meer deelneemt aan het werkproces neem je ook niet meer deel aan het sociale leven. Daar plukken we nu de wrange vruchten van. Geldt trouwens ook voor Nederlandse beroepsuitkeringstrekkers.
quote:

Ze moeten helemaal niets. Ze kunnen ook meedraaien in andere cultuur.
Op hoog opleidingsniveau gaat dit volgens mij ook wel redelijk. Ik heb zeer aangename en gemotiveerde collega's met een Marokkaanse of anderszins etnisch andere achtergrond. Onder mijn leerlingenbestand is het andere koek. Maar dat geldt ook voor het Nederlandse deel van dat bestand. Ergo: het probleem is niet alleen cultureel maar vooral ook sociaal-economisch bepaald.
quote:

Verder snap ik je (denk ik) wel hoor, waar multiculti faalt hebben 2 schuld, en ik kan ook een lijst geven van zaken waar de Nederlandse overheid en de NL burger debet aan is, maar ik denk dat de kern van t verhaal is: laag/niet-geschoolde mensen met een compleet andere cultuur en religie massaal importeren en bij elkaar zetten in wijken en deze produceren lekker gemiddeld 4 kinderen per gezin en deze gaan met bar weinig ouderlijke positieve invloed hun eigen ghettootje spelen, en pikken daarbij de 'positieve' elementen uit de Islamitische cultuur (geen varkensvlees, Joden haten, flikkers haten, niet Moslima-vrouwen als hoeren zien) is een recept voor 'pissen' vanuit de anderen in de samenleving.
Is m.i. niet typisch islamitisch, maar ook straatcultuur. En daar zijn sommige islamitische culturen wel gevoelig voor, en andere weer helemaal niet. Toen de jeugdbendes in Terwijde waren opgerold, zaten de Turken, Afghanen en Syriërs nog gewoon bij me in de klas, de Mocro's niet.
quote:

He-le-maal mee eens. Ook hier 2 'schuldigen' dus. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat de eindverantwoordelijkheid altijd bij de persoon zelf ligt. Hoe die ook onderhevig mag zijn aan cultuur, peer pressure etc.
Weet ik niet. Per geval verschillend, denk ik. En ook afhankelijk van hoe stofjes in je hersens werken, of je vader ook je oom is en dat soort dingen allemaal...
quote:

Ik verwar volgens mij niets. Jij mengt opeens Mocros en straatcultuur etc in een discussie over de islam toch? OF zit ik ernaast (oprechte vraag, geen tijd terug te zoeken)
Zoek ik even op waarom ik dat deed.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 13-12-2018 15:17 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2018 15:14 schreef powertieke het volgende:
Ben me nu af aan het vragen hoe ik een indo na moet doen?

Uitstekend bijna accentloos Nederlands praten en minimaal twee muziekinstrumenten bovengemiddeld beheersen?



Adoe.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2018 15:18 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 december 2018 15:14 schreef powertieke het volgende:
Ben me nu af aan het vragen hoe ik een indo na moet doen?

Uitstekend bijna accentloos Nederlands praten en minimaal twee muziekinstrumenten bovengemiddeld beheersen?
De Indo's die ik ken zijn vaak rijk, hoogopgeleid, goede baan of eigen zaak, maar zodra ze onder elkaar zijn, sluipen er woorden bahasa in, komt er een typisch accentje in. Kan me niet voorstellen dat je dat accent niet kent.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-12-2018 15:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2018 14:54 schreef bastianus het volgende:
Verbaast me niks.
Niet dan. Sorry, ik kom van de Veluwe.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-12-2018 15:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Maar goed, de stereotypering is blijkbaar door iedereen te zien, behalve door Fusion zelf

Edit: voor/door

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 13-12-2018 15:22]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen