IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Metal-DvD's Volgende pagina
MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 22-09-2002 11:55 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Gisteren hebben wij de dvd van Stratovarius aangeschaft. We hadden er hoge verwachtingen van maar ik heb me helemaal kapot zitten ergeren! Op de cover staat een heel cool plaatje van een tour, de band erbij en life foto's. de dvd duurt bijna 200 minuten dus wij hadden zoiets van wow cool! 22 nummers en nog een paar videoclips, dat MOET wel heel gaaf zijn.
Tot onze grote schrik en ergernis is het geluid en beeld van deze dvd zwaar onder de maat. Het geluid is echt heel erg slecht. Op de achterkant van de dvd staat wel dat het PCM stereo is, maar het geluid van een homevideo zou nog mooier klinken. Je krijgt vervolgens bijna 2 uur lang oude optredens van inden beginne te zien (o.a. in rokerige kroegjes). Tony Kotipelto kan hier duidelijk nog niet goed zingen enzovoorts. Dit alles zijn kleine stukjes van optredenns en af en toe zie je ze tussendoor bezig in de studio. Ook de clips zijn voorzien van een gruwelijk slecht geluid. Een echte miskoop dus.
Vreemd dat er in de recensie die ik ergens gelezen heb over de dvd van malmsteen staat dat deze dvd heel erg slecht is. Deze dvd hebben we gisteren namelijk ook gekocht en is veel beter dan onze verwachtingen. Men had vooral kritiek op de camera man omdat deze alleen maar van veraf het podium zou filmen. Niets van waar dus.
Verder vind ik dat er bar weinig metal dvd's te koop zijn, maar goed dat komt waarschijnlijk omdat het allemaal nog een beetje 'nieuw' is (alhoewel het barst van de Britney Spears dvd's )
Post hier dus graag je ervaringen over metal dvd's zodat andere mensen geen miskoop begaan!


Kankerlul


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-09-2002 12:07 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik kijk eigelijk nooit dvd's...

heb wel bijna die van MDB gekocht maar impaled succubus was me voor (was de laatste). maar goed ook, achteraf gezien zou ik het zonde van mn geld hebben gevonden aangezien ik em nooit bekijk...

heb namelijk nog een vid van cannibal corpse staan thuis diek ook nog steeds niet gekeken heb sinds wacken 2001 dat ik em kocht...


Je moeder.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 22-09-2002 12:19 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Jah het lijkt mij ook een beetje zonde van je geld om een DVD te halen. Aangezien je ze toch hooguit een paar keer bekijkt. Misschien van je absolute favoriete band ...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 22-09-2002 12:22 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

k heb een keer de rip van de nightwish dvd ged/l die is echt kickass... goed beeld, geluid enzo... is gewoon een compleet optreden op dvd voor zower ik weet.
verder doe ik nix met dvd. gebruik alleen nog een oldschool VCR


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 22-09-2002 12:26 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Ik heb tijd terug de DVD van Dimmu Borgir (World Misanthropia) gekocht...en ik zelf vindt hem erg goed...er zitten iets van 8 live opnames op dvd 1, 4 van Wacken 2001 en 4 van een zaaltje in Stutgart...wat ook erg ;leuk is..is dat na die live clips ook een soort Back Stage filmpje zit...zitten ze in een tourbus..erg leuk om te zien...
op DVD 2 staan 4 clips, live In Poland en fotows...
Ik zelf vindt deze dvd erg goed...


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 22-09-2002 12:33 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Die moet ik inderdaad ook nog eens aanschaffen. Heb m toen ergens zien staan voor 18 euro Maar jah.. De DVD's van Joe Satriani is trouwens echt heele rg meesterlijk. Dat geluid is gewoon magisch. Het is cd kwaliteit en ook de camera beelden zijn super! Je kunt zelfs regelen vanuit welke hoek je het concert wil bekijken (multi-angle optie) Dit is tot nu toe de beste dvd die ik gezien heb
Verder vind ik de DVD van Pantera ook kick-ass! Hahah die is echt cool, je ziet clips, live optreden in Moscow en nog andere live-optredens tussendoor en echt heel erg veel backstage materiaal. Heb me rotgelachen. Ook het geluid van deze dvd is echt geweldig zoals t hoort. Helemaal Surround
En dan hadden we ook nog de dvd van Ozzy Osbourne voor de liefhebbers, die is ook heel erg goed, ook heel goed geluid en gafe beelden. Zakk Wylde geeft een meesterlijke solo van kweet niet hoe lang, echt geweldig!


Kankerlul


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 22-09-2002 12:58 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Gewoon 'live after death' van maiden op video kopen dan heb je alles wat ge mot hebben!


Ik, Wil Schuurman


daVid
Usericon van daVid
Posted 22-09-2002 13:07 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Van Gothcore.nl, Geschreven door mij:

Cradle of Filth - Heavy left-handed & candid dvd



Een witte 18 in een rood cirkeltje op de voorkant van de DVD-hoes. Kíjk, dat schept hoge verwachtingen. De rest van de hoes laat het standaard Cradle of Filth werk van JK Potter zien. Het boekje aan de binnenkant verteld ons nog eens kort wat voor band Cradle is, en wat er eigenlijk op de DVD staat:

De DVD bestaat eigenlijk uit twee delen, het concertdeel en een videoclipgedeelte. Het eerste gedeelte wordt ook wel 'Eleven Burial Masses' genoemd. Het concert is opgenomen in Nottingham, dit optreden is voor Cradle dus een thuiswedstrijd. Ze spelen een redelijk gevarieerde set, met nieuwe nummers en oude klassiekers. Er wordt afgetrapt met 'Lord Abortion'. Dit nummer roept bij mij nog wat extra gevoelens op, omdat het nummer ook centraal staat in 'Cradle of Fear'. Het geluid is goed en Dani is goed bij stem. Alleen het stemmetje tussen de scream en de grunt in komt niet goed uit, het klinkt veel te elektronisch. Maar dat is dan ook het enige minpuntje. Dat heb ik, helaas, vaak anders gezien.

Het publiek is enthousiast. Vooraan lijken er alleen maar mooie dames te staan. Het camerawerk is dan ook wel een lust voor het oog. De beelden zijn mooi gemixt en gaan gelijk met de muziek. Alles is duidelijk zichtbaar, niet teveel rook, en geen stroboscoop. Ik kon zelfs zien dat Dani gele tanden heeft. Misschien dat ze op dat moment beter de keyboarspeler hadden kunnen laten zien, want die blijft, op een paar shots na, helemaal buiten beeld. Aan het einde van 'Summer Dying Fast' komt Lord Abortion het podium oplopen. Bij zich heeft hij twee vrouwelijke vampieren en een mes. Dani word de keel doorgesneden en lijkt van het podium te verdwijnen. Als hij terugkomt begint hij met 'From The Cradle To Enslave'. Dan valt me opeens op dat hij zich heeft omgekleed. "Alles voor de show" moet hij gedacht hebben (of voor de sponsor?). Het publiek houd een opblaaspop in de lucht en ook de steltlopers van 'The Circus of Horrors' komen nog even eng doen. Toch gaat het mij een beetje vervelen, maar ik ben dan ook geen 'Dani-addict' of enorme Cradle of Filth fan. Misschien komt het omdat ik elke week wel een optreden zie. Of omdat ik toch liever de cd opzet; beter geluid en je hoeft er ook niet naar te kijken, zodat je nog iets anders kan doen.

De DVD word aan elkaar gepraat door een middeleeuwse graaf, Dani uiteraard. Bijgestaan door een vrouwelijke bediende kondigt hij soms gewoon iets aan, soms vertelt hij nog wat speciaals.

Het tweede gedeelte, 'More Works of Murder' genaamd, bestaat uit wat videoclips en een 'schockumentary'. Wat hier nou zo shocking aan is, is mij niet duidelijk geworden. Wel heb ik van bijna heel de tourcrew hun blote konten gezien. Misschien bedoelden ze dat. Kortom, veel engelse humor. De 50 minuten durende reportage laat veel zien van de tour; dronken mensen, rare fans, meisjes die hun tieten laten zien en een interview met Dani. Niet echt interessant, maar wel amusant.

De videoclips zijn zijn erg mooi. Prachtige beelden, mooi gemixt en goede nummers. Ik vind ze in ieder geval niet onder doen voor de oude nummers. Luister, of kijk vooral eens naar 'Scorched Earth Erotica'. Deze clip staat er twee keer op, een very nasty version en een nasty version, de zogenaamde MTV version. Het verschil zit hem in de er doorheen gemixte beelden van 'Cradle of Fear'; veel Dani, veel bloed en uit elkaar spattende hoofden. Ook de trailer van 'Cradle Of Fear' staat er op. Je ziet daar dat 'Cradle of Fear' toch wel een echte B film is. Maar dan wel een leuke. Je moet natuurlijk wel houden van veel bloed, lijken en gothic meisjes. Verder nog een videoclip van 'Born in A Burail Gown' en een filmpje van Circus of Horrors. Tot slot nog een humorloze parodie op de 'Blair Witch project': "The blair Twit Project".

Verder nog een 'Galery of the Grotesque', eigenlijk een verzameling van wallpapers en bewerkte foto's. Sommige wel mooi, maar het is niet iets waarvoor je nou deze DVD zou moeten kopen. De DVD zal de echte fans urenlang van het kerkhof kunnen houden. Het concert is gewoon goed, de 'schockumentary' lachen, en de videoclips zijn prachtig!



8,5



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 22-09-2002 13:22 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 22 september 2002 11:55 schreef MetalgirlOphelia het volgende:Tony Kotipelto kan hier duidelijk nog niet goed zingen enzovoorts.


Hij heet Timo


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 22-09-2002 13:23 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

hahahah lol ik wist wel dat er iets niet klopte, thanx


Kankerlul


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 22-09-2002 13:44 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

he goed dat ik et weet aangezien ik em vd week wou gaan halen...
nou ja dan die van pantera maar (hopen dat die ouwe videoclips eropstaan, een keer gedownload waren leuk )


My madness, my sadness


grafhond
en zu is da
Usericon van grafhond
Posted 22-09-2002 19:32 by grafhond Wijzig reactieProfiel van grafhondQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2002 12:58 schreef Snagger het volgende:
Gewoon 'live after death' van maiden op video kopen dan heb je alles wat ge mot hebben!
of maiden in england van mij lenen, en nooit terug geven


slayer tiete grolsch


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 22-09-2002 19:43 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2002 12:33 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
En dan hadden we ook nog de dvd van Ozzy Osbourne voor de liefhebbers, die is ook heel erg goed, ook heel goed geluid en gafe beelden. Zakk Wylde geeft een meesterlijke solo van kweet niet hoe lang, echt geweldig!


Deze cd heb ik wel, DVD lijkt me wel koewl..maar kheb geen geld meer..en als ik weer geld heb ga ik meteen X-Mas Metalfest kaartje kopen...dus misschien later die DVD


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 22-09-2002 19:48 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Ik wil ook wel keer Iron Maiden - Rock In Rio willen zien...maar heb geen zin (en geld ) om die te kopen...dus keertje lenen of zow van iemand


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 22-09-2002 20:11 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

jah nu je t zegt, lol die was ik helemaal vergeten
die hebben wij ook
ook zeer goed geluid en beeld en zeker de moeite/het geld waard!
heel gaaf om al die mensen uit hun dak te zien gaan!zeker een aanrader!!!!


Kankerlul


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 22-09-2002 20:14 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

wie koopt er nou een Stratavarius DVD??
maar goed....verder geen slechte ervaringen mee gehad, kijk er ook niet zo veel DVD's.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 22-09-2002 20:23 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2002 20:11 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
jah nu je t zegt, lol die was ik helemaal vergeten
die hebben wij ook
ook zeer goed geluid en beeld en zeker de moeite/het geld waard!
heel gaaf om al die mensen uit hun dak te zien gaan!zeker een aanrader!!!!



Hij heerscht idd, geluid is DTS of 5.1 channel surround. 2 uur lang Maiden Live plus bonus DVD met interviews ed.


Bazzio Attacks!!!


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 23-09-2002 11:16 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

effe vertellen dat de DVD van Ancient Rites er tegen januari 2003 aankomt!!!


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-01-2003 13:11 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Er zijn plannen om bij het verschijnen van de nieuwe Morbid Angel cd er ook een dvd te releasen.

Verder wacht ik al tijden op de Cynic dvd; weet iemand ondertussen meer?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 09-01-2003 13:32 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 22 september 2002 12:22 schreef XdeckX het volgende:
k heb een keer de rip van de nightwish dvd ged/l die is echt kickass... goed beeld, geluid enzo... is gewoon een compleet optreden op dvd voor zower ik weet.
verder doe ik nix met dvd. gebruik alleen nog een oldschool VCR


Wie wil er nou een Nightwish DVD

Ik heb er twee van Megadeth en die zijn echt wel extreem goed!!


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 09-01-2003 13:35 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Het begint een beetje te lopen, maar hiero wat DVD-recensies

http://www.vampire-magazine.com/dvdreviews.asp



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-01-2003 13:36 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 13:32 schreef Inside-Lie het volgende:
Wie wil er nou een Nightwish DVD

Ik heb er twee van Megadeth en die zijn echt wel extreem goed!!

ja alleen waarom het nu voor 18 jaar en ouder is


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 09-01-2003 13:47 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

heb Stiff Upper Lip van AC/DC op DVD.

Echt super vet geluid en opgenomen met 24 camera's


I can't shoot straight unless I've had a pint!


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 09-01-2003 13:58 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Wie wil er nou een Nightwish DVD


Ik heb er wel twee, maar goed...

Verder heb ik een DVD van Within Temptation (niet die twee DVD editie), die is degelijk, en ook de DVD van the Gathering, die heel goed is.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 09-01-2003 14:01 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Ik heb alleen de twee DVD's van Within temptation en ik vind de dubbel met live CD niet zo vet...1 nr van wercther,dan een van pukkelpop en een van lowlands en hups,het begint weer van voor af aan.Ik had het beter gevonden als er bvb een half uurtje van elk festival achtereen was gezet.
eerste DVD met beelden van de tournee van frankrijk vond ik ok,maar die kostte ook niet veel.Wel een rare clip van The dance...


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 09-01-2003 15:21 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 13:32 schreef Inside-Lie het volgende:
Wie wil er nou een Nightwish DVD

Ik heb er twee van Megadeth en die zijn echt wel extreem goed!!
als je nou eerst even leest voor je reageerd ik heb em dus niet gekocht he.... heb em gewoon een keer gedownload. maar ik vin het wel een leuke. smaken verschillen zullen we dan maar zeggen ik vind megadeth bijvoorbeeld geen ruk aan.

[Dit bericht is gewijzigd door XdeckX op 09-01-2003 15:21]


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen