IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : De politieke gevolgen van Pim Fortuyns dood? Volgende pagina
Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-05-2002 22:25 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Dus geen nieuws topic! maar puur politiek

Wat gaat de politieke inpact zijn van PF's dood?

1. Wat gaat er gebeuren met de verkiezingen van 15 mei?

Ik ben van mening dat ze uitgesteld moeten worden, nu verkiezingen houden zou bedrog van het electoraat zijn.

2. Wat gaan Pim stemmers doen? Gaan ze alsnog LPF stemmen? Gaan meer mensen LPF stemmen, of juist minder?

Ik weet het zelf echt niet

3. Wat gaat het maatschappelijke effect zijn? Krijgen we 11-09-02 effecten? Samelevings kritiek? Extreme veligheids eisen? Nog vettere inbreuk op privacy?

Ik ben hier o zo bang voor, maar ik weet het niet...

4. Wie zijn al die lui die beweren dat het een schande voor de democratie is? En is dat zo?

Wat wij democratie noemen, is al een vorm van verkapte politiestaat naar mijn mening dus ach welke democratie?


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 06-05-2002 22:28 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Extremere veiligheids eisen krijgen we niet. Da's natuurlijk belachelijk.

Verder zal de lijst van Pim wel in een storten. Ik kan me niet voorstellen dat Miss Nederland, de TV-kok, de bakker en de metselaar een partij staande kunnen houden.

Als de partij wel blijft bestaan zullen er wel proteststemmen komen. Als de partij in de kamer komt hebben over een tijdje gewoon weer nieuwe verkiezingen na de val van dat nieuwe parlement.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-05-2002 22:29 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Oh jee, een topic van die ras- SP 'er...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 06-05-2002 22:30 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 6 mei 2002 22:29 schreef Greycloak het volgende:
Oh jee, een topic van die ras- SP 'er...


Wat een belachelijke reactie.



SQT
Usericon van SQT
Posted 06-05-2002 22:31 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

1. Wat gaat er gebeuren met de verkiezingen van 15 mei?

Ik heb het al in het PF-topic gepost, die kunnen uitgesteld worden indien er een noodwet ingevoerd wordt

2. Wat gaan Pim stemmers doen? Gaan ze alsnog LPF stemmen? Gaan meer mensen LPF stemmen, of juist minder?

Meer, wat NIET goed is

3. Wat gaat het maatschappelijke effect zijn? Krijgen we 11-09-02 effecten? Samelevings kritiek? Extreme veligheids eisen? Nog vettere inbreuk op privacy?

De rellen zijn er al...

4. Wie zijn al die lui die beweren dat het een schande voor de democratie is? En is dat zo?

Dat is zo. Vrijheid van meningsuiting toch? Hoewel dat ook weer beperkt is omdat je weer geen openbaar kritiek op de koningin mag uitoefenen


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 06-05-2002 22:31 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

ik hoop dat er een waardig opvolger wordt gevonden en lijst fortuyn heel veel stemmen krijgt


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 06-05-2002 22:32 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ik denk dat veel mensen nu toch op de lijst van pim gaan stemmen iig, veel mensen zullen zo hun protest ook uiten denk ik, alleen op wie nou in die lijst want behalve pim zelf waren ze niet echt op de voorgrond zover ik weet


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 06-05-2002 22:33 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

Volgens mij zal er in de politiek weinig tot niets veranderen


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-05-2002 22:33 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2002 22:28 schreef Vargen666 het volgende:
Verder zal de lijst van Pim wel in een storten. Ik kan me niet voorstellen dat Miss Nederland, de TV-kok, de bakker en de metselaar een partij staande kunnen houden.



Of juist niet, als mensen uit protest erop stemmen, juist omdat ie vermoord is. Zeker als dat krankzinnige idee dat de schuld bij de "gevestigde" politiek en de media zou liggen... (hoe bedenken mensenhet )


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-05-2002 22:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wat gaat de politieke inpact zijn van PF's dood?

1. Wat gaat er gebeuren met de verkiezingen van 15 mei?

Gewoon door laten gaan, zijn we van dat gezeik af.

2. Wat gaan Pim stemmers doen? Gaan ze alsnog LPF stemmen? Gaan meer mensen LPF stemmen, of juist minder?

Pim stemmers gaan LPF stemmen, of erger, denk ik. Als ik tenminste naar de sentimenten op dit forum kijk... en meer mensen zullen ook wel LPF gaan stemmen omdat het grootste deel van de bevolking een stel weekhartige eikels zijn en het vast prachtig gaan vinden dat LPF doorgaat.

3. Wat gaat het maatschappelijke effect zijn? Krijgen we 11-09-02 effecten? Samelevings kritiek? Extreme veligheids eisen? Nog vettere inbreuk op privacy?

Oh ja een hoop geroep om veiligheid. Politici met bodyguards. Stigmatisering van links en rechts, verdere polarisering van de samenleving, verharding en meer dom gelul. Iedereen krijgt een 'mening' en zal die ook echt wel OVERAL gaan uiten.

4. Wie zijn al die lui die beweren dat het een schande voor de democratie is? En is dat zo?

Democratie is al een schande.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 06-05-2002 22:34 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2002 22:28 schreef Vargen666 het volgende:
Verder zal de lijst van Pim wel in een storten. Ik kan me niet voorstellen dat Miss Nederland, de TV-kok, de bakker en de metselaar een partij staande kunnen houden.

Als de partij wel blijft bestaan zullen er wel proteststemmen komen. Als de partij in de kamer komt hebben over een tijdje gewoon weer nieuwe verkiezingen na de val van dat nieuwe parlement.


Roger That..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 06-05-2002 22:34 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

ik denk dat het hele gebeuren pim de politiekl nu al heeft verandert er zijn in de politiek meer ogen geopend voor b.v. het probleem met allochtone jongeren


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-05-2002 22:35 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2002 22:30 schreef General Skullfucker het volgende:
Wat een belachelijke reactie.
Ja, en als je DarGull was geweest dan had je hem nog gesnapt ook.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 06-05-2002 22:36 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

dubbgelpost

[Dit bericht is gewijzigd door darkscar op 06-05-2002 22:39]


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 07-05-2002 10:01 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

1. Wat gaat er gebeuren met de verkiezingen van 15 mei?

Dat kan ik niet voorspellen, maar ze uitstellen lijkt me geen goede zet. Je krijgt Pim er toch niet mee terug en we zitten toch al met een demissionair kabinet. Dus het geheel in oogschouw nemend lijkt het me beter de verkiezingen door te laten gaan.

2. Wat gaan Pim stemmers doen? Gaan ze alsnog LPF stemmen? Gaan meer mensen LPF stemmen, of juist minder?

Dat interesseert mij echt niet, maar waar ik me wel aan erger is het feit dat er mensen gaan zijn die op Pim stemmen niet omdat ze achter zijn politieke persoon staan, maar gewoon "omdat ze het zo zielig vinden dat hij dood is".

3. Wat gaat het maatschappelijke effect zijn? Krijgen we 11-09-02 effecten? Samelevings kritiek? Extreme veligheids eisen? Nog vettere inbreuk op privacy?

Vettere inbreuk op privacy lijkt me sterk, maar het lijkt me logisch dat men hierop gaat reageren met op zijn minst extra beveiliging van de hoge piefen in ons land.

4. Wie zijn al die lui die beweren dat het een schande voor de democratie is? En is dat zo?

"What? the land of the free? whoever told you that is your enemy"

Ik geloof niet echt in het begrip "democratie", ik zie het als een maatschappelijke illusie. Tuurlijk, in Nederland mag veel, maar er is een verschil tussen vrijheid en democratie. Ik zie het dus als een aanval op de vrijheid van meningsuiting, niet op de democratie. Als dat zo was, waren we nu onderhand communistisch (want zei Kok niet precies hetzelfde op 11 september?).


[Dit bericht is gewijzigd door DimmuChild op 07-05-2002 10:02]


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 07-05-2002 11:50 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ik vindt jammer dat ze het niet uitstellen.


[Dit bericht is gewijzigd door linknl op 07-05-2002 11:52]


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 07-05-2002 11:52 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Volgens CNN was de moordenaar iemand uit de extreem linkse hoek...

Ik hoop serieus van niet, want dan ga ik best wel balen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-05-2002 11:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2002 11:52 schreef Dargull het volgende:
Volgens CNN was de moordenaar iemand uit de extreem linkse hoek...

Ik hoop serieus van niet, want dan ga ik best wel balen.

Je kunt gaan balen, denk ik.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 07-05-2002 11:54 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2002 11:52 schreef Dwaallicht het volgende:
Je kunt gaan balen, denk ik.


Dan snapt die kerel weinig van het linkse gedachten goed, want moord past daar echt niet in.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-05-2002 11:56 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2002 11:52 schreef Dwaallicht het volgende:
Je kunt gaan balen, denk ik.


Ach ja.. nou krijgen immers de onnadenkende massa in Nederland ineens een grotere hekel aan extreem links...

Als het een buitenlander was geweest was die massa nu nog racistischer,

..

Het zou niet moeten boeien wie het gedaan heeft omdat het om een persoon, een zieke geest , gaat, die niet de belangen van heel extreem links of welke groep dan ook vertegenwoordigt.. Helaas zal het, door de onnadenkedheid van een groot deel van de Nederlanders, ZEKER WEL uitmaken voor de politiek wie het gedaan heeft...


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 07-05-2002 12:12 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2002 11:56 schreef Valorian666 het volgende:
Het zou niet moeten boeien wie het gedaan heeft omdat het om een persoon, een zieke geest , gaat, die niet de belangen van heel extreem links of welke groep dan ook vertegenwoordigt.. Helaas zal het, door de onnadenkedheid van een groot deel van de Nederlanders, ZEKER WEL uitmaken voor de politiek wie het gedaan heeft...


En in onnadenkende massa zit nu net het probleem, maar omdat zij zoveel gewicht in de schaal leggen (de grootse groep binnen een parlementaire democratie) moet de intellectueele elite er wel rekening mee houden...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 07-05-2002 12:14 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

De dader is in het bezit van materiaal dat erop wijst dat hij een milieu activist is. Dat is pas triest nieuws.. En ik die dacht dat linksen intelligent genoeg waren om te weten dat dit soort acties het tegenovergestelde effect krijgen.

Als de verkiezingen toch doorgaan, zullen de emoties de stemmen bepalen en gaat er massaal op rechts gestemd worden.
Dat het uitstellen van verkiezingen zou betekenen dat men toegeeft aan geweld is een belachelijk excuus.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-05-2002 12:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

In alle kampen zitten idioten.
In mijn kamp zit maar één idioot

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 07-05-2002 12:18]


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 07-05-2002 12:22 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Tuurlijk zitten er aan de linker flank ook rare lui, extreem links is net zo fout als extreem rechts.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-05-2002 13:05 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2002 12:22 schreef Dargull het volgende:
Tuurlijk zitten er aan de linker flank ook rare lui, extreem links is net zo fout als extreem rechts.


Idd,

en als het bijv iemand van extreem links is betekend dat zeker niet dat alle extreem linkse rakkers daar blij mee zijn.. dit is een slag die de hele politiek wordt toegediend.. Uiteraard komt de ene partij er beter vanaf dan de andere, maar ik denk dat geen enkele nadenkende politicus hier blij mee is..


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 07-05-2002 13:07 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 7 mei 2002 12:14 schreef mislyd het volgende:
De dader is in het bezit van materiaal dat erop wijst dat hij een milieu activist is. Dat is pas triest nieuws.. En ik die dacht dat linksen intelligent genoeg waren om te weten dat dit soort acties het tegenovergestelde effect krijgen.

Als de verkiezingen toch doorgaan, zullen de emoties de stemmen bepalen en gaat er massaal op rechts gestemd worden.
Dat het uitstellen van verkiezingen zou betekenen dat men toegeeft aan geweld is een belachelijk excuus.

Toch blijken er steeds weer mensen te zijn die niet verder denken dan "pim weg = ok". Ik ben ook bang dat rechts hierdoor enorm gesterkt gaat worden. Wat dat betreft hoop ik dat de verkiezingen uitgesteld worden zodat de emoties een beetje tot rust kunnen komen en mensen weer gaan nadenken over hun stem.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen