IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : christelijke black metal Vorige pagina | Volgende pagina
Argh
Usericon van Argh
Posted 01-11-2010 23:15 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ik vind "Unblack" toch een mooiere benaming hiervoor hahaha


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-11-2010 23:15 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Oja, die term bestond ook nog, prachtig. :')


Je moeder.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-11-2010 23:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 23:13 schreef karnivoor het volgende:
O dan heb ik mijn mening verkeerd begrepen.


Geeft niet, kan gebeuren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-11-2010 23:23 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 23:13 schreef karnivoor het volgende:
O dan heb ik mijn mening verkeerd begrepen.


:') !!


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 01-11-2010 23:25 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 31 oktober 2010 13:19 schreef ProgTon het volgende:

Dat antestor nu christelijke leden bevat doet niet af aan het feit dat de muziek die ze spelen gewoon black metal is, het is toch een muziekstroming of zie ik dat verkeerd.

Omdat ik gelovig ben moet ik niet zo hebben van de nogal duistere bands, dat stuit mij tegen het hart, maar black metal als muziek spreekt me best aan


quote:
Op 31 oktober 2010 13:49 schreef ProgTon het volgende:

Maar ik snap het wel, als je van black metal houdt maar je houdt niet van de tektsen, waarom zou je dan niet gewoon black metal vanuit een andere invalshoek spelen dat is toch niet zon probleem.


quote:
Op 1 november 2010 22:36 schreef ProgTon het volgende:
zulke bands staan niet MEER in mijn playlist idd, voor mij geen bands die tegen mijn hart aan schoppen.


Zo'n grote zelf-ownage heb ik hier in tijden niet meer gezien. Als het 'toch maar een muziekstroming is', wat zit je dan te zeuren over teksten die jou niet aan staan? Jij wilt men hier maar wat graag wijsmaken dat zij uit pure bekrompenheid en domheid geen christelijke 'black' metal willen luisteren, maar ondertussen doe jij - weliswaar omgekeerd - precies hetzelfde, knul.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-11-2010 23:27 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 23:25 schreef Sonic Titan het volgende:
Zo'n grote zelf-ownage heb ik hier in tijden niet meer gezien. Als het 'toch maar een muziekstroming is', wat zit je dan te zeuren over teksten die jou niet aan staan? Jij wilt men hier maar wat graag wijsmaken dat zij uit pure bekrompenheid en domheid geen christelijke 'black' metal willen luisteren, maar ondertussen doe jij - weliswaar omgekeerd - precies hetzelfde, knul.


Ben jij Kevin?


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-11-2010 23:29 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Tja, christelijke black metal, ik krijg daar geen spreekwoordelijke harde leuter van, ik vind het maar kleinzielig om de muziek van de duivel te jatten voor je gepreek over die toffe peer van een Jezus


Against God and Government


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 01-11-2010 23:29 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 1 november 2010 23:27 schreef WhiteRider het volgende:
Ben jij Kevin?


Uhu, nieuwe nick.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-11-2010 23:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Christelijke black, satanische black het is allebei even puberaal. Het enige punt dat satanische black heeft is dat het op zijn minst nog authentiek en traditioneel is.

Persoonlijk hoor ik liever black die handelt over interessante onderwerpen ipv steeds weer dezelfde sprookjes.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-11-2010 23:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 november 2010 23:13 schreef karnivoor het volgende:
O dan heb ik mijn mening verkeerd begrepen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-11-2010 23:33 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 23:29 schreef Sonic Titan het volgende:
Uhu, nieuwe nick.


Hoe denk je dat ik het wist?

(Eerste post die ik van je las.)


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-11-2010 23:33 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Als ik interessante onderwerpen wil lezen dan pak ik wel een leuk boek of ik zet de discovery chanel op


Against God and Government


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 01-11-2010 23:34 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 1 november 2010 23:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Persoonlijk hoor ik liever black die handelt over interessante onderwerpen ipv steeds weer dezelfde sprookjes.
Zoals hoe je het beste je nagels kan verzorgen.

Oh wacht, ik was naar bed.



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 01-11-2010 23:37 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 1 november 2010 23:33 schreef WhiteRider het volgende:
Hoe denk je dat ik het wist?

(Eerste post die ik van je las.)


Schrijfstijl / zinsbouw / woordkeuze? Zo identificeer ik 'nieuwe' oudgedienden meestal, een goed voorbeeld daarvan is het uiteindelijk juiste vermoeden dat ome Mental als Crypt666 de boel liep te flessen laatst, hehe.

Volgens mij was het woordje 'knul' een mooie weggever.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-11-2010 23:38 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 23:37 schreef Sonic Titan het volgende:
Schrijfstijl / zinsbouw / woordkeuze? Zo identificeer ik 'nieuwe' oudgedienden meestal, een goed voorbeeld daarvan is het uiteindelijk juiste vermoeden dat ome Mental als Crypt666 de boel liep te flessen laatst, hehe.

Volgens mij was het woordje 'knul' een mooie weggever.


Ja, 'knul' inderdaad. :')


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 02-11-2010 17:40 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 november 2010 23:25 schreef Sonic Titan het volgende:
Zo'n grote zelf-ownage heb ik hier in tijden niet meer gezien. Als het 'toch maar een muziekstroming is', wat zit je dan te zeuren over teksten die jou niet aan staan? Jij wilt men hier maar wat graag wijsmaken dat zij uit pure bekrompenheid en domheid geen christelijke 'black' metal willen luisteren, maar ondertussen doe jij - weliswaar omgekeerd - precies hetzelfde, knul.


hoezo een ieder is toch vrij in wat hij luistert. Ik vind daarin wel dat er wat figuren zijn die mij wel pissed maken met hun acties. Zoals weet ik hoe oude kerken in de fik steken.
En dan vervolgens roepen uit de hand gelopen puberaal gedrag ja zo lus ik ook wel wat.

Ik weet trouwens ook wel dat er een paar het verpesten.

Ik luister niet zulke bands, maar zeg niet dat jullie dat niet mogen luisteren.
Je mag me best een mietje vinden als ik zeg dat ik types als Gaahl nogal eng vindt laat staan de teksten die hij uitkraant en dan nog geen eens over een band als mayhem, dark funeral of vital remains te hebben of is dat death metal.
Je mag best weten dat ik nogal bang wordt van die sfeer, ik ben nogal een typ die op teksten let, ik kijk naast het feit of het goed klinkt ook naar de teksten die ze schrijven. je mag er vinden van wat je wil... maar hoef niet zulke haat te horen



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 02-11-2010 17:41 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 november 2010 23:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Christelijke black, satanische black het is allebei even puberaal. Het enige punt dat satanische black heeft is dat het op zijn minst nog authentiek en traditioneel is.

Persoonlijk hoor ik liever black die handelt over interessante onderwerpen ipv steeds weer dezelfde sprookjes.


Venom had een album titel die black metal heet toch? volgens mij is dat geen satanische band ofzo. Black metal is geen eens satanisch van oorsprong :S



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 17:43 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2010 17:41 schreef ProgTon het volgende:
Venom had een album titel die black metal heet toch? volgens mij is dat geen satanische band ofzo. Black metal is geen eens satanisch van oorsprong :S


Venom speelt dan ook geen black metal, vriend.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 17:44 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2010 17:40 schreef ProgTon het volgende:
hoezo een ieder is toch vrij in wat hij luistert. Ik vind daarin wel dat er wat figuren zijn die mij wel pissed maken met hun acties. Zoals weet ik hoe oude kerken in de fik steken.
En dan vervolgens roepen uit de hand gelopen puberaal gedrag ja zo lus ik ook wel wat.

Ik weet trouwens ook wel dat er een paar het verpesten.

Ik luister niet zulke bands, maar zeg niet dat jullie dat niet mogen luisteren.
Je mag me best een mietje vinden als ik zeg dat ik types als Gaahl nogal eng vindt laat staan de teksten die hij uitkraant en dan nog geen eens over een band als mayhem, dark funeral of vital remains te hebben of is dat death metal.
Je mag best weten dat ik nogal bang wordt van die sfeer, ik ben nogal een typ die op teksten let, ik kijk naast het feit of het goed klinkt ook naar de teksten die ze schrijven. je mag er vinden van wat je wil... maar hoef niet zulke haat te horen


Je bent dus geen muziekliefhebber.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 02-11-2010 17:44 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 2 november 2010 17:43 schreef Onweerwolf het volgende:
Venom speelt dan ook geen black metal, vriend.


maar daar komt de stijl toch vandaan, zou eigenlijk niet weten wat nou officieel de eerste black metal was



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 02-11-2010 17:45 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 2 november 2010 17:44 schreef Onweerwolf het volgende:
Je bent dus geen muziekliefhebber.


jawel, wat kritischer :D
Ik heb het wel geluisterd zij het niet de extreemste bands...
Maar moet daar niks meer van hebben



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 17:49 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2010 17:44 schreef ProgTon het volgende:
maar daar komt de stijl toch vandaan, zou eigenlijk niet weten wat nou officieel de eerste black metal was


Black metal zoals wij dat tegenwoordig al jaren noemen is definitief ontstaan tijdens de second wave. Mayhem, Burzum, Darkthrone, Immortal, Emperor, Enslaved.

De first wave (waaronder Venom, Celtic Frost, Bathory etc.) speelden proto-black metal, wat in feite gewoon snelle rammel thrash is met morbide, satanische, anti-christelijke of fantasy imagery alsmede zwarte kleding, make-up, studs, e.d.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 17:50 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2010 17:45 schreef ProgTon het volgende:
jawel, wat kritischer :D
Ik heb het wel geluisterd zij het niet de extreemste bands...
Maar moet daar niks meer van hebben


Als je echt muziekliefhebber was dan zou je de kunstvorm muziek wel verheffen boven banale dingen als religie of politiek.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 18:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2010 17:41 schreef ProgTon het volgende:
Venom had een album titel die black metal heet toch? volgens mij is dat geen satanische band ofzo. Black metal is geen eens satanisch van oorsprong :S


Volgens mij was Venom trouwens wel vrij satanisch/anti-christelijk maar dan op een vrij puberale manier. Maar ik ben niet zo heel bekend met de band omdat ik er vrij weinig aan vind.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-11-2010 18:15 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 2 november 2010 17:40 schreef ProgTon het volgende:
hoezo een ieder is toch vrij in wat hij luistert. Ik vind daarin wel dat er wat figuren zijn die mij wel pissed maken met hun acties. Zoals weet ik hoe oude kerken in de fik steken.
En dan vervolgens roepen uit de hand gelopen puberaal gedrag ja zo lus ik ook wel wat.

Ik weet trouwens ook wel dat er een paar het verpesten.

Ik luister niet zulke bands, maar zeg niet dat jullie dat niet mogen luisteren.
Je mag me best een mietje vinden als ik zeg dat ik types als Gaahl nogal eng vindt laat staan de teksten die hij uitkraant en dan nog geen eens over een band als mayhem, dark funeral of vital remains te hebben of is dat death metal.
Je mag best weten dat ik nogal bang wordt van die sfeer, ik ben nogal een typ die op teksten let, ik kijk naast het feit of het goed klinkt ook naar de teksten die ze schrijven. je mag er vinden van wat je wil... maar hoef niet zulke haat te horen


De oude tempels die het gristelijke geboefte zo maar even gestolen heeft van de oorspronkelijk bevolking bedoel je? Of boven heilige gronden weer zon lullige houten kerk hebben gebouwd?


Against God and Government


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen