IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Hoe voel je je daarbij? [psychiatrie topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 04-03-2018 2:19 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

Maar praat je al russisch?


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


2166612119
BARABAS
Usericon van 2166612119
Posted 04-03-2018 10:29 by 2166612119 Wijzig reactieProfiel van 2166612119Quote dit berichthttp://members.home.nl/hendrik.de.vries/

Nou, ik ben ook eindelijk vandaan onder het juk van die moreel verkrachtende bio-robotten en kwakzalvende stakkers van de zgn. geestelijke gezondheidzorg. Echt, ik kan amper mijn verhaaltje hier typen, zo met stomheid geslagen ik nog steeds ben..
Komt er dus op neer dat ik weer zelf ben gaan dokteren, afspreken met enge criminelen en kapitalen (nou, ja voor mij dan..) moet investeren in duistere economieën.



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 04-03-2018 10:31 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2018 10:29 schreef 2166612119 het volgende:
Nou, ik ben ook eindelijk vandaan onder het juk van die moreel verkrachtende bio-robotten en kwakzalvende stakkers van de zgn. geestelijke gezondheidzorg. Echt, ik kan amper mijn verhaaltje hier typen, zo met stomheid geslagen ik nog steeds ben..
Komt er dus op neer dat ik weer zelf ben gaan dokteren, afspreken met enge criminelen en kapitalen (nou, ja voor mij dan..) moet investeren in duistere economieën.


Slechte verboden drugs ipv legale, goede pharma drugs?


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


2166612119
BARABAS
Usericon van 2166612119
Posted 04-03-2018 10:54 by 2166612119 Wijzig reactieProfiel van 2166612119Quote dit berichthttp://members.home.nl/hendrik.de.vries/

Tsja, die knakker vond het (kort gezegd, want ik moet zo weg) nodig de boel stop te zetten (dexamfetamine) terwijl ik had aangegeven juist omhoog te willen. Gaat ie een beetje zitten janken over richtlijnen en blabla.

In het verleden kreeg ik wel de dosis die ik graag wil en voor jaren lang ook gewoon kreeg van verschillende van zijn collega's, tot ik destijds een keer mijn mening over dat 'vak'gebied van deze personen ging ventileren hetgeen uitmondde in een (achteraf missch. onnodige) woordenwisseling waarbij ik op het einde besloot dat hij tot betere inzichten zou komen als ie dat dikke boek van hem (DSM) in z'n reet zou steken.. waarschijnlijk heb ik toen een aantekening in mijn dossier gekregen met als gevolg dat ik vanaf toen nergens meer mijn pillen kon krijgen. Wel alternatieven natuurlijk maar ja, dat gaat er bij mij niet in. Met dat soort truukjes kan je wat mij betreft beter bij Star Wars auditie doen.


Edit; was opzich wel blij dat ik eindelijk na jaren pleiten iemand trof die 'het wel aandurfde' om te schikken in mijn 'zorgvraag'.

[Dit bericht is gewijzigd door 2166612119 op 04-03-2018 11:00]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 04-03-2018 11:00 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

Het zijn kankerflikkers die om 16:59 ontzettend begaan met je zijn, en wiens telefoon letterlijk 1 minuut later uit staat.

Ik ken meerdere mensen hier in weert die dwalen, omdat ze propvol zitten met "hou je fucking kankerbek dicht en ga dood" medicijnen. Die krijgen ze van de mensen die het beste met ze voor hebben, en die ervoor hebben gestudeerd om dat te mogen doen.

Er is niets zo winstgevend als een patient die een volledig behandelteam tot zijn directe beschikking heeft, maar door onverschilligheid door legale drugs nooit een hulpvraag uitspreekt.

tl:dr gebruik lekker je drugs gast. Heb je je verslaving tenminste zelf in de hand.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


2166612119
BARABAS
Usericon van 2166612119
Posted 04-03-2018 11:09 by 2166612119 Wijzig reactieProfiel van 2166612119Quote dit berichthttp://members.home.nl/hendrik.de.vries/

Ja, het is echt niet best. Hebben ze me in het laatste jaar ook nog geprijsd met het extra labeltje: Antisociale persoonlijkheidstoornis (achter de Asperger-diagnose)..


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 04-03-2018 11:30 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2018 11:09 schreef 2166612119 het volgende:
Ja, het is echt niet best. Hebben ze me in het laatste jaar ook nog geprijsd met het extra labeltje: Antisociale persoonlijkheidstoornis (achter de Asperger-diagnose)..
Als je kijkt met wie je het meeste omgaat als perma psycho patient, dan is een antisociale persoonlijkheidsstoornis vrij logisch.

Want niets is zo opbeurend als mensen die zeggen om je te geven, maar moeten raden welke naam er achter je voorletter schuil gaat.

Vechten tegen een depressie in een wereld die 24/7 extreem deprimerend voor je is? Go fuck yourself.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-03-2018 11:40 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2018 2:19 schreef Tommeh het volgende:
Maar praat je al russisch?
Nee. Wel wat Turks en Arabisch.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 04-03-2018 11:42 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2018 11:40 schreef bastianus het volgende:
Nee. Wel wat Turks en Arabisch.
Handig bij vetbak bestellen, zeker als die kut turken niet doorhebben dat je een NL miep achter die telefoon moeten zetten.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-03-2018 11:45 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Yep. Met jou alles wel, Tommeh?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 04-03-2018 11:46 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2018 11:45 schreef bastianus het volgende:
Yep. Met jou alles wel, Tommeh?
Tweede keer dat iemand dat vraagt in dit topic, maar het lijkt me godverdomme toch wel duidelijk, of niet?


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-03-2018 11:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ja, daarom vroegen we het ook. Okay dan, duidelijk. Haal drugs ofzo dan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 04-03-2018 11:54 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2018 11:52 schreef bastianus het volgende:
Ja, daarom vroegen we het ook. Okay dan, duidelijk. Haal drugs ofzo dan.
Komt in orde.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-06-2018 3:16 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Wat is dat toch met al dat geneuzel over depressie op radio en tv? Proberen ze ons dat nu massaal aan te praten?

Autisme en ADHD zijn inmiddels wel uitgemolken?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


WMP
Usericon van WMP
Posted 23-06-2018 13:23 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Gister stond er een stuk over depressie op de NOS site, maar de 'voorbeelden' die daar stonden zou ik eerder onder het kopje 'enorme aanstellen' dan onder 'depressie' scharen.

quote:
Als ik me slecht voelde en ik ging naar buiten, stelde ik bij alles om me heen de vraag: waarom overkomt mij dit? Als een stoplicht op rood sprong, voelde dat als een klap in mijn gezicht. Helemaal als anderen verderop door groen reden. Ik kan daarom slecht tegen het openbaar vervoer. Vooral trams, omdat ze altijd piepen. Het voelde alsof ze dat naar mij deden. Dan dacht ik: je kan best even stil voor mij zijn.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 23-06-2018 17:12 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Hehe lijkt wel een quote van Lijdend Voorwerp.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 23-06-2018 17:44 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

"Vooral trams, omdat ze altijd piepen. Het voelde alsof ze dat naar mij deden. Dan dacht ik: je kan best even stil voor mij zijn."

Nee, dat kan dus niet!

...sjeezzz...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-06-2018 18:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2018 13:23 schreef WMP het volgende:
Gister stond er een stuk over depressie op de NOS site, maar de 'voorbeelden' die daar stonden zou ik eerder onder het kopje 'enorme aanstellen' dan onder 'depressie' scharen.


Twee dingen:
-De psychiatrie en farmacie hebben er natuurlijk baat bij om een normaal “dipje” meteen als een depressie te bestempelen. Hun schoorsteen moet roken.
-De dwang om perfectionistisch en dwangmatig gelukkig, welvarend te zijn en in het “normale” plaatje te passen maakt mensen er volgens mij ook niet gelukkiger op.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-06-2018 20:12 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Een verward persoon schreef het volgende:
"Vooral trams, omdat ze altijd piepen. Het voelde alsof ze dat naar mij deden. Dan dacht ik: je kan best even stil voor mij zijn."






Dan ben je niet depressief, maar klinisch gestoord en narcistisch.



gnome
Usericon van gnome
Posted 24-06-2018 12:48 by gnome (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van gnomeQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2018 18:00 schreef bastianus het volgende:
-De psychiatrie en farmacie hebben er natuurlijk baat bij om een normaal “dipje” meteen als een depressie te bestempelen. Hun schoorsteen moet roken.



Niet echt. De (momenteel behoorlijk overweldigende) hoeveelheid mensen die vindt dat ze voor een 'normaal dipje' bij een psychiater terecht moeten kunnen, zorgt ervoor dat we niet voldoende capaciteit hebben om zorg te kunnen bieden aan diegenen die het echt nodig hebben. Voor een 'spoedintake' staat intussen 3 weken, een reguliere intake heeft een wachtlijst van ruim 4 maanden, waarbij we voordat de intake heeft plaatsgevonden onmogelijk onderscheid kunnen maken tussen iemand met een dipje en een serieuze depressie. Wellicht zou er nog een hoop winst te behalen zijn door huisartsen beter te scholen in het stellen van de indicatie voor verwijzing, zodat inderdaad ook echt alleen de serieuze depressies bij een psychiater komen.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 11-12-2018 10:09 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Helaas, depressie in volle sterkte terug

Zat er helaas al aan te komen, een beste tijd, maar heb nu zelf pas het besef dat het (al een tijdje) weer zo ver is.

Kutzooi. Het trekt nergens op, ik heb een kei lieve vrouw, mooi huis, geen financiele problemen, doe dingen die ik leuk/cool vind. Maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Elde dag is het mezelf doorslepen naar de volgende, en de volgende dag is niet heel veel beter. Eerste gedachte als ik wakker wordt is bij mij altijd al "Kut, weer wakker geworden", maar die wordt ook steeds extremer.

Heb mezelf dit jaar al een paar keer onder mn hol geschopt om mezelf weer een beetje op de rails te krijgen, maar wordt steeds moeilijker, of lukt niet meer.

Ook weer gesprekken gehad met GGZ instellingen, maar daar ben ik gewoon echt klaar mee, ik heb er echt geen vertrouwen meer in dat er in die wereld iemand rondloopt die weet waar ie mee bezig is.

Zo ontzettend geen zin meer hierin, weet niet meer wat ik ermee moet doen. Zo vermoeiend.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 11-12-2018 11:44 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Heeft dit barre weer (koud/snel donker) en de opgeklopte 'vrolijke' kerstsfeer er ook niet z'n hand in? Effie doorbijten dan, dat is (hopelijk) snel weer voorbij. Leuke vooruitzichten proberen te plannen, reizen of zo...in ieder geval veel sterkte.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 11-12-2018 11:51 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Nee, ik houd van donker, hehe, is goed voor mn ritme.

Kerst en december in het algemeen helpen niet mee, maar daarvan weet ik (en dat gaat ook elk jaar zo) als december voorbij is dat dat stuk weg is.

Ik probeer elke dag zoveel mogelijk dingen te doen die ik leuk vind, kom op genoeg plekken in de wereld, maak genoeg reizen/trips, dat is allemaal het probleem niet.

Het probleem is het uitzicht van nog minimaal 30 jaar hetzelfde.

Mensen hebben het altijd over wanneer een leven als voltooid beschouwd mag worden, ik beschouw het mijne zo. AL heel lang. Ik ben ook wel klaar met elke dag hetzelfde gevencht met mezelf leveren om toch mn bed uit te komen, mn gameface op te zetten en de dag door te komen.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 11-12-2018 11:53 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Tijd voor een serieuze switch lijkt me dan. Andere job? Vrijwilligerswerk? Of echt, radicaal, naar een ander land verhuizen?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 11-12-2018 11:59 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Die punten heb ik allemaal al gehad

Ben geswitched van werk, heb mn leven al radicaal omgegooid, en heb zelfs een tijdje in het buitenland gewoond, maakt(e) helaas geen verschil.



Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen