IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Politie vraagt om uw hulp [opsporing verzocht] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-01-2013 12:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2013 12:19 schreef attila_de_hun het volgende:
en als zoiets er toe leidt dat de boef in kwestie wordt opgepakt. Hoe zie je het dan eigenlijk?
Geluk bij een ongeluk. Maar ik verbaas me altijd meer over het feit dat iedereen achter de pc een held is, en dit soort zaken aan wil pakken. Maar dat IRL bijna iedereen snel doorloopt als ze dit soort dingen zien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-01-2013 12:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2013 12:22 schreef bastianus het volgende:
Geluk bij een ongeluk. Maar ik verbaas me altijd meer over het feit dat iedereen achter de pc een held is, en dit soort zaken aan wil pakken. Maar dat IRL bijna iedereen snel doorloopt als ze dit soort dingen zien.

Maar de politie moet dan zulke filmpjes maar beter niet meer verspreiden dan? Het heeft volgens jou geen effect? zijn daar getallen van? ik zou denken dat alle beetjes kunnen helpen (en wat men online allemaal schrijft is verder niet relevant)


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-01-2013 12:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik weet het niet. Ik moet bekennen dat ik stiekem toch heb gekeken. Van het zien word ik zelf al zo agressief, dat ik er niks wijzer van ben geworden. Mijn energie steek ik toch liever in het opvoeden van jongelui, zodat al kan worden ingegrepen voor dit soort excessen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-01-2013 12:42 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2013 12:29 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar de politie moet dan zulke filmpjes maar beter niet meer verspreiden dan? Het heeft volgens jou geen effect? zijn daar getallen van? ik zou denken dat alle beetjes kunnen helpen (en wat men online allemaal schrijft is verder niet relevant)


Heb jij cijfertjes dat dit wél helpt dan?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-01-2013 12:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2013 12:42 schreef iPim het volgende:
Heb jij cijfertjes dat dit wél helpt dan?

nee, maar alle beetjes helpen, dat lijkt mij simpel genoeg. Ik ga er alsnog van uit dat de politie dit niet zomaar doet.(ben jij overigens tegen zulke filmpjes, en zo ja waarom als ik vragen mag?)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 22-01-2013 12:47]


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-01-2013 12:52 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2013 12:46 schreef attila_de_hun het volgende:
nee, maar alle beetjes helpen, dat lijkt mij simpel genoeg.


In mijn optiek is dit niet simpel genoeg. Je gaat hier onlosmakelijk voor een hele kleine verbetering (namelijk de 0,000001% kans dat jouw topic de dader daadwerkelijk opspoort), terwijl de kosten voor 'de maatschappij' hoger zijn dan dit miniscule voordeel. Het feit alleen al dat iedereen naar dit filmpje zit te kijken en niet met zijn werk bezig is, of iets anders productiefs aan het doen is, geeft dat de 'kosten' van het verspreiden van het filmpje al vele malen hoger zijn dan dan het voordeel dat die gozer(s) (heb het filmpje niet gezien) opgepakt worden.

Tel daarbij nog het verontwaardigde sentiment en anticohesie bij op en het is beter om gewoon niet dit soort filmpjes te delen en met z'n allen boos te worden.

Tuurlijk is de kans groter dat de dader gepakt wordt als jij dit filmpje sharet hier, maar dan ga je volledig voorbij aan de kosten die het voor iedereen met zich meedraagt. In dat licht is dit allemaal een kansloze bedoening.

quote:
Ik ga er alsnog van uit dat de politie dit niet zomaar doet.(ben jij overigens tegen zulke filmpjes, en zo ja waarom als ik vragen mag?)


Zie hierboven.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 22-01-2013 13:03 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 22 januari 2013 11:50 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Hulp toch?

Wel beter zo, sluit ook geneuzel waar vikky mee komt uit.

Edit: met je ninja edit.
Een disclaimer mede dankzij mijn geneuzel behoort mijn geneuzel uit te sluiten. Dat is nou juist de grap, slimpie.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 22-01-2013 13:12 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2013 11:45 schreef Helvete het volgende:
Dat idee heb ik soms ook wel. Vooral als mensen van die emotionele woorden zoals 'walgelijk', 'om te kotsen' en 'ongelofelijk' gebruiken om hun verontwaardiging te uiten. En dan ook nog zo'n voice-over met een toon alsof er om geld voor hongerige Afrikaanse kinderen wordt gevraagd. Daar gaat het niet serieuzer door lijken.

Bij van die opsporings-tv-programma's van de politie werden soms ook van die spannende muziekjes op de achtergrond gedraaid bij reconstructievideo's. Kom nou, het hoeft niet leuk te worden. Nu twijfel ik al aan het nut van zulke video's, maar met die muziek eronder komt het al helemaal belachelijk over.


Het nut:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3381053/2013/01/22/Twee-betrokkenen-gruwelijke-mishandeling-melden-zich.dhtml


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 22-01-2013 13:29 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2013 13:12 schreef Psychonaut het volgende:
Het nut:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3381053/2013/01/22/Twee-betrokkenen-gruwelijke-mishandeling-melden-zich.dhtml
Dat het nuttig kan zijn hoor je mij ook niet ontkennen. Ik vind het alleen jammer van dat sentimentele gedoe eromheen. Daarnaast gebeuren dit soort dingen natuurlijk negen van de tien keer buiten het zicht van een camera, komt er enkel (of niet eens) iets over in een lokaal krantje te staan, en interesseert het de mensen die eerst zo moeilijk deden opeens niets.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-01-2013 14:48 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Allez, het schijnt dan toch te werken...

Twee jongeren aangehouden na zinloos geweld

De Nederlandse politie heeft twee Belgische jongeren aangehouden die betrokken waren bij een geval van zinloos geweld begin januari in Eindhoven. De jongens van 15 en 17 jaar hebben zich vrijwillig bij de politie gemeld. Die onderzoekt hun rol.
Het regionale opsporingsprogramma Bureau Brabant toonde gisteravond bewakingsbeelden van de mishandeling van een man in het centrum van Eindhoven op vrijdagochtend 4 januari. Te zien is hoe in totaal acht jongens het 22-jarige slachtoffer ogenschijnlijk willekeurig en zonder aanleiding slaan en schoppen. Daarna laten ze hem bewusteloos achter op straat.

Na de uitzending gingen de beelden in razend tempo rond op internet. Ze veroorzaakten heel wat verontwaardiging. De twee Belgische jongens zeggen dat ze betrokken zijn geweest, maar hoe juist is nog niet duidelijk.

Volgens de politie was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. Het slachtoffers was na het uitgaan op weg naar huis toen hij de groep tegenkwam. Hij heeft een zware hersenschudding en is gewond aan zijn mond en kaak.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 22-01-2013 19:22 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Ik krijg vaak het idee dat lui die zulke filmpjes via Facebook verspreiden het helemaal niet doen omdat ze zo graag het slachtoffer willen helpen maar omdat ze zelf op zoek zijn naar 'gelijkdenkenden'. Sociale samenhang anno 2013, want stille tochten zijn zooooo 2002.



nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 22-01-2013 19:46 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Ja, mooi is dat he die algehele Facebook verontwaardeging met dat soort dingen

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 22-01-2013 19:47]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-01-2013 1:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2013 14:48 schreef PandroidJack het volgende:
twee Belgische jongeren


Altijd weer die buitenlanders.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-01-2013 9:38 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Het uitschot van Europa


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-01-2013 12:15 by Rotzak Profiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ascendant Grotesque: dit topic is bedoeld om informatie/foto's/beelden te verspreiden die door de politie (of een vergelijkbare "officiële" verstrekker) vrijgegeven zijn ten behoeve van de opsporing van betrokkenen bij een mogelijk misdrijf. Dit topic is dus expliciet niet bedoeld om suggestieve filmpjes e.d. vanuit rommelende onderbuiken te verspreiden.

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 23-01-2013 13:18]


Against God and Government


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-01-2013 13:11 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Onzin. Ik heb sowieso al één bericht voorbij zien komen dat één van de namen hierboven dus voor geen meter klopt, en dat die persoon er niets mee te maken heeft (van directe persoonlijke bron). Dat weerhoudt stupide Nederland er echter niet van om de kerel dus te bedreigen. Over belachelijk gesproken.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-01-2013 13:15 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Kan ik hieruit concluderen dat homoseksuele profielfoto's hebbende knapen eerder zinloos geweld toepassen?


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-01-2013 13:17 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Nee, alleen dat mensen via FB foto's kunnen vinden en denken op basis daarvan politie te kunnen spelen, zelfs al hebben ze de verkeerde foto's/mensen te pakken.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-01-2013 13:21 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Mensen zijn stom


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-01-2013 13:21 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dus we kunnen stellen dat kwelgeest, als het op de wenselijkheid dergelijke filmpjes naar buiten te brengen aankomt, wellicht toch een punt heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 23-01-2013 13:22]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Daops
Usericon van Daops
Posted 23-01-2013 13:32 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Moet wel een teleurstelling zijn voor de onderbuik-Geenstijl-types dat het waarschijnlijk voornamelijk autochtoon tuig blijkt te zijn.

Mooi dat de daders gepakt worden, maar ook uiterst gevaarlijk met alle idioten die conclusies trekken op basis van soms suggestief materiaal.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-01-2013 14:18 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 23 januari 2013 12:15 schreef Rotzak het volgende:
Ascendant Grotesque: dit topic is bedoeld om informatie/foto's/beelden te verspreiden die door de politie (of een vergelijkbare "officiële" verstrekker) vrijgegeven zijn ten behoeve van de opsporing van betrokkenen bij een mogelijk misdrijf. Dit topic is dus expliciet niet bedoeld om suggestieve filmpjes e.d. vanuit rommelende onderbuiken te verspreiden.


O.


Against God and Government


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2013 14:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van HypnosQuote dit bericht

goede zaak van de media in NL,

AG: is de disclaimer niet duidelijk?

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 23-01-2013 14:31]


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-01-2013 14:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Het was niet in België, het was blijkbaar een bende-afrekening in Brazilië. Heel dom van de uploader om dan te gaan brullen dat "de Belgische media geen aandacht besteed aan gruweldaden in ons eigen land" oid.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 23-01-2013 14:30]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2013 14:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

oef, ja, gelukkig maar


signature


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen