IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Pay-to-play / inkopen voor concerten, tours enzovoorts: nodig, wenselijk? Vorige pagina | Volgende pagina
Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 22-05-2013 11:46 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2013 10:43 schreef irritante klootzak het volgende:
+ een hoop illusies en geld armer


Ook dat. He he.

Ik ben het met je eens hoor, over kwaliteit en zo voorts. Het koren scheidt zich van het kaf. Echter wie het wil betalen om het eens mee te maken moet het vooral doen.

Enig nadeel dat ik zie is dat je als publiek een erg onbekende band krijgt voorgeschoteld met een grote kans dat het kut is. Ik ga dan aan het schap staan bier zuipen en wachten op de hoofdact.


Ja hoor...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-05-2013 12:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2013 21:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben ook wel van mening dat als je goed bent en er genoeg energie in steekt dat je dan vanzelf wel een keer boven komt drijven.

Genoeg energie ergens insteken sluit 'vanzelf' al een beetje uit
quote:
Op 22 mei 2013 10:36 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Inderdaad, cd's verkopen niet meer en een tour moet toch ergens van betaald worden.

Dus? Waarom moet een support dat betalen en bvb. niet je fans of jijzelf door met minder genoegen te nemen? Waarom komt het risico volledig op conto van de kleintjes? Zodat Chris Barnes zich betaald suf kan zitten blowen hele dagen? Rot op.
quote:
Als een bandje ook eens wil ruiken aan hoe het is om op tour te zijn, en ze hebben lekker gespaard (door bijvoorbeeld alle gages van elk optreden dat ze doen weg te zetten) moet het kunnen.

Dat kun je sparen noemen, maar denk dat veel zo niet alle kleine bands al méér geïnvesteerd hebben aan instrumenten, oefenen, rijden naar gigs etc. dan dat er in de spaarpot zit.
quote:
Zeker als je serieuze ambities hebt met je bandje is het gewoon een investering.

Een investering, ja. Maar wel een zeer risicovolle investering. Een investering zou je alleen moeten aangaan als je genoeg informatie hebt over de markt. Gezien men zeer graag níet en public bespreekt hoe de muziekwereld werkt loop je als potentiële buy-in band echt mijlenver achter op de rest. Die investering (op het niveau van die SFU-fratsen) kun je rationeel gezien als band echt niet aangaan.
quote:
Op 22 mei 2013 11:06 schreef Retardo het volgende:
Eigenlijk is het hele PTP een geniaal piramide spel

Precies.
quote:
Op 22 mei 2013 11:46 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Enig nadeel dat ik zie is dat je als publiek een erg onbekende band krijgt voorgeschoteld met een grote kans dat het kut is. Ik ga dan aan het schap staan bier zuipen en wachten op de hoofdact.

Naast dat dat niet het enige nadeel is (het houdt grote kutbands en hun luie gedrag in stand, namelijk), is het ook niet bepaald een klein nadeel. Het belemmert dus direct de ontdekkingsmogelijkheden van talent.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-05-2013 12:03]


I wish I was a butterfly


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 22-05-2013 12:59 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Echt talent wordt heus wel ontdekt. Maak je daar maar niet druk om.

En ik denk dat Chris Barnes het met zijn staat van dienst best wel een beetje heeft verdiend om er nu van te eten. Ongeacht of je het kutmuziek vindt of niet.


Ja hoor...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-05-2013 13:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2013 12:59 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Echt talent wordt heus wel ontdekt. Maak je daar maar niet druk om.

Dat is pertinent niet waar. Genoeg klassebands die ten onder gaan voor ze daadwerkelijk succes hebben gehaald, en vooral meer dan genoeg knakenbands die wél succes halen.
quote:
En ik denk dat Chris Barnes het met zijn staat van dienst best wel een beetje heeft verdiend om er nu van te eten. Ongeacht of je het kutmuziek vindt of niet.

Als hij het verdiend heeft moet hij dat ook daadwerkelijk kunnen verdienen zonder kleine bands uit te persen.


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2013 13:43 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2013 13:02 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat is pertinent niet waar. Genoeg klassebands die ten onder gaan voor ze daadwerkelijk succes hebben gehaald, en vooral meer dan genoeg knakenbands die wél succes halen.

Dit. De meest geniale band die ik ooit live zag, was Fishbone. Als je hun documentaire 'Everyday sunshine' bekijkt, zie je gewoon dat die band naar de kloten is geholpen door platenmaatschappijen, die het verrekten om hun albums fatsoenlijk te laten produceren, en die de promotie lieten liggen. Verdomd zonde, want al dat geploeter zonder opbrengst, voornamelijk door dwarsliggerij en luiheid van de muziekindustrie, heeft ervoor gezorgd dat op den duur de belangrijkste bandleden de band in de steek hebben gelaten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-05-2013 14:11 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 mei 2013 13:43 schreef bastianus het volgende:
Dit. De meest geniale band die ik ooit live zag, was Fishbone. Als je hun documentaire 'Everyday sunshine' bekijkt, zie je gewoon dat die band naar de kloten is geholpen door platenmaatschappijen, die het verrekten om hun albums fatsoenlijk te laten produceren, en die de promotie lieten liggen. Verdomd zonde, want al dat geploeter zonder opbrengst, voornamelijk door dwarsliggerij en luiheid van de muziekindustrie, heeft ervoor gezorgd dat op den duur de belangrijkste bandleden de band in de steek hebben gelaten.


Dan is het een domme band, die verkeerde deals gesloten heeft. Zodra een platenlabel het verrekt om een fatsoenlijke productie te produceren weet je dat je dom bent geweest.

D.I.Y.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2013 14:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Pro-Pain vind ik altijd wel een mooi voorbeeld van hoe je het slim aan kunt pakken. Cd's maken in eigen beheer, of slechts de rechten van 1 cd verkopen voor distributie e.d., zelf de toers in de markt zetten en de packages aanbieden, in elk geval alle rechten en promo-zaken in eigen hand houden. Ze tikken dan wel niet veel geld binnen op die manier, maar ze kunnen er wel goed van rondkomen.
De fout van de meeste bands is, volgens mij, dat ze te hoog mikken. Dus dat ze meteen top of the bill willen zijn, en promotors of distributeurs zien als een vehikel om dat binnen de kortste keren te bereiken. Terwijl iets meer low-profile ook prima te doen is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 22-05-2013 15:45 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
D.I.Y.


Agree, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar... Denk maar niet dat je als nieuwe band ook maar iets van jouw cd's verspreid krijgt. In het beste geval kan je wat ruilen voor boecht die niemand anders wil. Wholesale? Nee hoor, zo vlotjes gaat het allemaal niet (meer). In consignatie kan je wel regelen, maar dan moet je eerst een hoop investeren aan postkosten en geen directe inkomsten. D.I.Y. gaat tot op een bepaald niveau, maar dan heb je contacten nodig die je effe mag opbouwen.


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 22-05-2013 15:58 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2013 15:45 schreef Gorath het volgende:
Agree, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar... Denk maar niet dat je als nieuwe band ook maar iets van jouw cd's verspreid krijgt. In het beste geval kan je wat ruilen voor boecht die niemand anders wil. Wholesale? Nee hoor, zo vlotjes gaat het allemaal niet (meer). In consignatie kan je wel regelen, maar dan moet je eerst een hoop investeren aan postkosten en geen directe inkomsten. D.I.Y. gaat tot op een bepaald niveau, maar dan heb je contacten nodig die je effe mag opbouwen.


Met wat goede contacten in de betere platenzaak krijg je je cd best wel in de winkel. En anders stuur je maar even een mailtje dan regel ik het voor je.


wouter023


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-05-2013 16:47 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 mei 2013 15:58 schreef wouter023 het volgende:
Met wat goede contacten in de betere platenzaak krijg je je cd best wel in de winkel. En anders stuur je maar even een mailtje dan regel ik het voor je.


Sja, internet is een uitkomst, gewoon zelf verkopen, met eventueel hulp van online shops, kleine labels en dergelijke. Je tikt wel wat af qua paypal, maar een cd kost qua drukken zo'n 2/3 euro, inclusief het hoesje / boekje als je 500 stuks afneemt.

Wat kosten opnames? Rond de 500 tot 1000 euro ben je echt wel klaar in een goede studio toch?

Dus D.I.Y. heb je voor ruwweg zo'n € 2000,00 euro een complete cd op je website te koop staan. Moet je er dus bijvoorbeeld 200 van verkopen voor 10 euro, wat je erna verkoopt is winst.

(De bovenstaande prijzen zijn gemiddeld, kan goedkoper, kan duurder natuurlijk).



Boeiender


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 22-05-2013 16:50 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Goede discussie maar heeft geen kut meer met PTP te maken.



Sjon
Usericon van Sjon
Posted 22-05-2013 16:54 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2013 16:47 schreef MR. N het volgende:
Wat kosten opnames? Rond de 500 tot 1000 euro ben je echt wel klaar in een goede studio toch?



Jullie misschien wel, In een goede studio ben je dit eerder per dag kwijt.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-05-2013 17:08 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 mei 2013 16:50 schreef Retardo het volgende:
Goede discussie maar heeft geen kut meer met PTP te maken.


Hier verder dan maar?

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4007931

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 22-05-2013 17:08]


Boeiender


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 22-05-2013 18:36 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 22 mei 2013 11:06 schreef Retardo het volgende:
Eigenlijk is het hele PTP een geniaal piramide spel:

De bands betalen mee met het idee dat het een slimme investering is maar wat je eigenlijk doet is het spekken van de kas van de headliner. Je zal nooit datgene terugverdienen als wat de headliner van je heeft ontvangen. Laat staan winst maken.

Er zal natuurlijk ooit eens een band zijn geweest die daar op een slimmer manier profijt van te hebben gemaakt maar laten we eerlijk zijn: deze succesverhalen zijn heel schaars.

Harree!


ha, ja, i.d.d. ja! PTP kun je als band natuurlijk ook zien als een weekendje centerparcs, maar dan zonder (schoon)famlie (doorgaans) en met je bandmaten...


I am mine own redeemer...!


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 22-05-2013 18:44 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

quote:
Op 22 mei 2013 18:36 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
ha, ja, i.d.d. ja! PTP kun je als band natuurlijk ook zien als een weekendje centerparcs, maar dan zonder (schoon)famlie (doorgaans) en met je bandmaten...

Nou, eerder als het fenomeen Herbalife of dat telefoon abonnement systeem voor vrienden & familie.



*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 22-05-2013 18:58 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 22 mei 2013 14:34 schreef bastianus het volgende:
Pro-Pain vind ik altijd wel een mooi voorbeeld van hoe je het slim aan kunt pakken. Cd's maken in eigen beheer, of slechts de rechten van 1 cd verkopen voor distributie e.d., zelf de toers in de markt zetten en de packages aanbieden, in elk geval alle rechten en promo-zaken in eigen hand houden. Ze tikken dan wel niet veel geld binnen op die manier, maar ze kunnen er wel goed van rondkomen.
De fout van de meeste bands is, volgens mij, dat ze te hoog mikken. Dus dat ze meteen top of the bill willen zijn, en promotors of distributeurs zien als een vehikel om dat binnen de kortste keren te bereiken. Terwijl iets meer low-profile ook prima te doen is.


Pro-Pain is dan wel weer zo'n band waarop iedere band zich op tour kon inkopen waarmee ze in dat op zicht ook nog extra prima passen in het topic


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 22-05-2013 22:19 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2013 18:58 schreef *Sander* het volgende:
Pro-Pain is dan wel weer zo'n band waarop iedere band zich op tour kon inkopen waarmee ze in dat op zicht ook nog extra prima passen in het topic


Dat verklaart dan waarom ik me ooit eens door het werkelijk afgrijselijke Temble Of The Absurd heen heb moeten worstelen/zuipen voordat Pro-Pain ging spelen.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2013 23:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Wicked Angel was hun geniaalste voorprogramma, daarentegen. Dat mis ik ook, packages met bands die er absoluut niet bijpassen in theorie, maar live wel goed over komen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Deathwish
Usericon van Deathwish
Posted 23-05-2013 9:38 by Deathwish Wijzig reactieProfiel van DeathwishQuote dit berichthttp://www.poppodiumromein.nl

Jullie weten het allemaal zo goed met je huilie huilie, maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij het inkopen in een tour voor alle bands goed heeft gewerkt. Ik ken verhalen waarbij de bands in 2 dagen tijd al hun merchandise al hadden verkocht en zo binnen een paar dagen die hele inkoop al weer in de pocket hadden.
Het ligt hem denk ik vooral aan het feit dat kutbands zich in gaan kopen, en die zijn er nogal veel ja.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 23-05-2013 9:50 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2013 9:38 schreef Deathwish het volgende:
Jullie weten het allemaal zo goed met je huilie huilie, maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij het inkopen in een tour voor alle bands goed heeft gewerkt. Ik ken verhalen waarbij de bands in 2 dagen tijd al hun merchandise al hadden verkocht en zo binnen een paar dagen die hele inkoop al weer in de pocket hadden.
Het ligt hem denk ik vooral aan het feit dat kutbands zich in gaan kopen, en die zijn er nogal veel ja.




Ik ken een paar elfjes en kaboutertjes.....



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-05-2013 15:06 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2013 9:38 schreef Deathwish het volgende:
Jullie weten het allemaal zo goed met je huilie huilie, maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij het inkopen in een tour voor alle bands goed heeft gewerkt. Ik ken verhalen waarbij de bands in 2 dagen tijd al hun merchandise al hadden verkocht en zo binnen een paar dagen die hele inkoop al weer in de pocket hadden.
Het ligt hem denk ik vooral aan het feit dat kutbands zich in gaan kopen, en die zijn er nogal veel ja.


Welke bands dan?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 23-05-2013 15:14 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Watain.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-05-2013 15:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2013 9:38 schreef Deathwish het volgende:
Jullie weten het allemaal zo goed met je huilie huilie, maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij het inkopen in een tour voor alle bands goed heeft gewerkt. Ik ken verhalen waarbij de bands in 2 dagen tijd al hun merchandise al hadden verkocht en zo binnen een paar dagen die hele inkoop al weer in de pocket hadden.
Het ligt hem denk ik vooral aan het feit dat kutbands zich in gaan kopen, en die zijn er nogal veel ja.

Dus... Je zegt zo ongeveer wat 'de tegenstanders' ook zeggen. Het kán succesvol zijn voor een individuele goede band. Het mechanisme als geheel zorgt ervoor dat er veel kutbands boven komen drijven.

Top


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-05-2013 15:28 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2013 15:14 schreef ColdheartMinor het volgende:
Watain.


Alleen Watain (en Behemoth)? Want die waren al genoemd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Deathwish
Usericon van Deathwish
Posted 23-05-2013 17:16 by Deathwish Wijzig reactieProfiel van DeathwishQuote dit berichthttp://www.poppodiumromein.nl

Het probleem ligt hem gewoon bij de kutbands.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen