IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Science-Fiction films Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-10-2002 21:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Okay, in navolging van het fantasy-film topic nu een topic over SF-films... maar graag wat meer input dan alleen maar lijstjes .

Ik zat na Alien 3 met een huisgenoot wat te praten over of er nog goede SF films waren in dat genre, en ook in het algemeen. Alien-films zijn behoorlijk post-apocalyptisch, er hangt een sfeer alsof alles verneukt is, overal is slijm en rook, mensen zijn allemaal schoften en bijzonder kwetsbaar (mede door hun eigen fouten). Ja, en het ultieme roofdier vervat in die coole Alien is natuurlijk erg stoer.

Total Recall kon ook wel onze goedkeuring wegdragen.

Maar wat hebben we nog meer?

- Star Trek: ander genre, wat meer psychologisch enerzijds en een stuk meer 'onzin' anderzijds (andere rassen die zich slechts onderscheiden door puntoren of een geribbeld voorhoofd; in feite een afspiegeling van Amerika dus )
- Star Wars: veel fiction, geen science. Dit zijn sprookjesfilms, geen SF-films
- 2001: A Space Odyssey: m'n favoriete film aller tijden, en aan de ene kant bijna de definitie van SF... aan de andere kant een intens metaforische en filosofische film. Moeilijk!
- Dune: goede film naar filmmaatstaven, maar mislukt IMO als 'Dune-film', helaas.
- Starship Troopers: parodie
- meuk als Stargate, Event Horizon, Lost In Space, Independence Day, Pitch Black e.d. is hollywoodkladderadatsj

Zijn er nog GOEDE SF-films? Die dus niet (in eerste instantie) om filosofie of metaforen of psychologie draaien en ook niet verkapte thrillers zijn... Science Fiction willen we!

Barbarella telt niet .

Ik heb gehoord van een oude russische film 'Solaris' over ruimteschip met menselijke crew dat een verschijnsel tegenkomt waarna eenieders gedachten werkelijkheid worden? Zoiets?

Wie weet er meer films?


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 17-10-2002 21:04 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Dune


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 17-10-2002 21:06 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik ga binnenkort 2001: A Space Oddesey goed bekijken.
Ik moet die film een keer goed opvangen, want de eerste keer heb ik maar met een half oog gekeken.

SF?
bijvoorbeeld de film PI?
aan de ene kant psychologische Horror, met (een beetje) SF erin vermengd.




gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 17-10-2002 21:07 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

The matrix


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 17-10-2002 21:08 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Ik hou wel heeeel erg van science fiction maar ik vergeet de titels altijd


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2002 21:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hmm..

De oude Dune vond ik als film an sich ok, maar de boeken zijn zo episch dat dat eigenlijk niet in beelden gevat kan worden; zeker niet in een film van krap 2 uur. Dus wel cool, maar niet geslaagd (helaas)

Ik heb overigens begrepen dat er een nieuwe verfilming van Dune is/ komt.. Kan iemand mij daar meer over vertellen

Verder vind ik Blade Runner een gave SciFi film, zeker de "onthulling" in de film zou je als metafoor voor de verrotheid van het Amerikaanse media(propaganda)-apparaat kunnen zien, heersch film!!

The Matrix vind ik persoonlijk ook een erg goede film, weliswaar op het klassieke thema van een werkelijkheid in de waarneembare gebaseerd, imho zeer orgineel uitgewerkt en ook een cinematografisch hoogstandje

Star Wars kan mij persoonlijk niet boeien, Goede Tijden maar dan met aliens

En in dit rijtje mag Spaceballs niet ontbreken natuurlijk


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 17-10-2002 21:35 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Total Recall,

jaaa, met Arnold Schwarzenegger, maar een zeer amusante film, met een gaaf verhaal.

De setting is ongeveer gelijk aan dat van Blade Runner.

en het 'super-originele' The Matrix is een fukking rip-off van deze film

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 17-10-2002 21:35]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2002 21:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2002 21:35 schreef aerodis het volgende:
Total Recall,

.
.
.

en het 'super-originele' The Matrix is een fukking rip-off van deze film


Vind je

Hoe zou je dat beargumenteren dan?

[ik hou nog even mijn mond dicht, ookal zijn er zeker parallellen te trekken tussen beide films]


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 17-10-2002 22:09 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Sci-fi is een van mijn favoriete filmgenres (ook boekengenres trouwens)...

alhoewel de starter van dit topic niet alleen maar lijstjes wil zien, ga ik ze toch even opsommen (per aparte post ... de juweeltjes van de sci-fi, maar ik zal proberen er nog wat uitleg bij te geven:

- Soyent Green (1973)

http://us.imdb.com/Title?0070723

Een van mijn favoriete sci-fi films. Ik zag hem in de tachtiger jaren voor het eerst;

Een klein poosje geleden hadden we nog TMC op tv (da's een zender met oude films) en daar heb ik hem nog een paar keer mogen aanschouwen; gelukkig dus ook nog een keer getaped, want TMC zit niet meer op de kabel...

een der omroepen had een sci-fi week/maand en er kwamen er heel wat voorbij! Deze gaat over de mensheid in de nabije toekomst: 2022... in 1973 misschien nog ver weg, maar in 2002 nog maar 20 jaar weg! En het kan heel goed zijn dat zoiets zou gebeuren! Er is een megateveel aan mensen op Aarde. Voedseltekorten van hier tot Tokyo. En het voedseltekort wordt ingevuld door Soylent yellow, orange, brown en wat al niet meer... het zijn zogenoemde voedzame blokjes met weinig smaak... De rijkere mensen kunnen echt eten op de zwarte markt kopen en corupte politieagenten hebben daar voordeel aan...

En dan komt er een nieuwe variant Soylent Green... volgens de makers gemaakt uit plankton of zeewier. Ook door de overbevolking juicht de regering vrijwillige euthanasie toe. Ik meen dat de rest van de familie zelfs een bonus (???) krijgt wanneer een ouder familielid vrijwillig zal sterven...
En dan snap je dus bijna waar soylent green echt van gemaakt is

Al met al een aanrader!!!!


[Dit bericht is gewijzigd door Sarjenka op 17-10-2002 22:10]


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 17-10-2002 22:14 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

En wat te denken van de film "Nineteen Eighty-Four" naar een verhaal van George Orwell...

http://us.imdb.com/Title?0087803

Pas een keer gezien tijdens die sci-fi week/maand op televisie in de jaren '80

De film gaat over de mensheid die moet leven zonder liefde. Mensen leven in een hele steriele wereld. In de film zijn ze allemaal kaalhoofdig (dacht ik) en ze krijgen drugs toegediend om de emoties te onderdrukken, zodat ze geen liefde kennen... Een paar mensen doorbreken dit en ontdekken liefde...

Ik weet er niet meer heel veel van, maar ik kan me de sfeer nog heel erg goed voor me halen... Ik kan me herinneren dat ik diep onder de indruk was; ik hoop ook dat ik de film nog eens kan kopen ergens (wellicht is hij inmiddels wel op DVD).

[Dit bericht is gewijzigd door Sarjenka op 17-10-2002 22:15]


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 17-10-2002 22:17 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ga onmiddelijk Mars attacks kijken!!!

http://marsattacks.warnerbros.com/



[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 17-10-2002 22:20]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 17-10-2002 22:18 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2002 21:04 schreef FireFox het volgende:
Dune
inderdaad!! die roxxx


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 17-10-2002 22:18 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2002 22:14 schreef Sarjenka het volgende:
En wat te denken van de film "Nineteen Eighty-Four" naar een verhaal van George Orwell...

http://us.imdb.com/Title?0087803

Pas een keer gezien tijdens die sci-fi week/maand op televisie in de jaren '80

De film gaat over de mensheid die moet leven zonder liefde. Mensen leven in een hele steriele wereld. In de film zijn ze allemaal kaalhoofdig (dacht ik) en ze krijgen drugs toegediend om de emoties te onderdrukken, zodat ze geen liefde kennen... Een paar mensen doorbreken dit en ontdekken liefde...

Ik weet er niet meer heel veel van, maar ik kan me de sfeer nog heel erg goed voor me halen... Ik kan me herinneren dat ik diep onder de indruk was; ik hoop ook dat ik de film nog eens kan kopen ergens (wellicht is hij inmiddels wel op DVD).


En het idee van "Big Brother" kwam in deze film voor het eerst na voren, de bevolking word continu in de gaten gehouden, en gedwongen tot arbeid in de fabrieken, waar de goederen worden gefabriceerd om een delicate balans tussen de 3 supermachten waarin de wereld is verdeeld in stand te houden...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 17-10-2002 22:18 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

- A clockwork Orange... (Stanley Kubrick )

http://us.imdb.com/Title?0066921
of
http://wso.williams.edu/~mhacker/clockwork.html

jawel: dat is een sci-fi!!! alhoewel een apart soort! Echt geweldig!!!!

Een stel 'jongeren' in de nabije toekomst die een raar soort taaltje bezigen, zoeken hun vermaak in het molesteren van mensen. "Ultra violence" noemen ze dat...

quote:
There was me that is Alex, and my three droogs, that is Pete, Georgie Boy and Dim. And we sat in the Korova Milk Bar trying to make up our rassoodocks what to do with the evening. The Korova Milk Bar sold milk plus - milk plus vellocet or synthemesc or drencrom which is what we were drinking. This would sharpen you up and make you ready for a bit of the old Ultra-Violence.


Je moet hem zeker een paar keer gezien hebben voor je de film een beetje begrijpt... tenminste, dat had ik wel


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 17-10-2002 22:21 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

ff voor snaack....
dr is inderdaad een nieuwe versie van dune... heb em nog niet gezien maar heb em wel als dibx ripje liggen... 3cds 4.5 uur movie


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 17-10-2002 22:22 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2002 22:21 schreef XdeckX het volgende:
ff voor snaack....
dr is inderdaad een nieuwe versie van dune... heb em nog niet gezien maar heb em wel als dibx ripje liggen... 3cds 4.5 uur movie


Ga kijken en vertel
please


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-10-2002 22:26 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

*Makes predator sound* <-- jah, me kan dat ook nog écht.

Ik moet altijd aan the predator denken als iemand aliens zegt. Ik heb dat spel doooooooooodgespeeld en de films alien, aliens, alien 3, alien resurrection, predator en predator 2 wel duizend keer gezien.


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 17-10-2002 22:32 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

En dan nog even een lijstje

Deze heb ik ondermeer gezien:

* Alien (1979) geweldig
* Aliens (1986) gemiddeld
* Alien³ (1992) gaaf
* Alien: Resurrection (1997) geweldig
* AntiTrust (2001) slecht!
* Arrival, The (1996) gemiddeld
* Artificial Intelligence: AI (2001) slecht
* Astronaut's Wife, The (1999) aardig
* Battlefield Earth: A Saga of the Year 3000 (2000) geweldig!
* Battlestar Galactica (1978) (TV) goed!
* Beowulf (1999) slap
* Blade Runner (1982) gaaf!
* Breed, The (2001) gaaf
* Cell, The (2000) goed
* Clockwork Orange, A (1971) gaaffff!
* Close Encounters of the Third Kind (1977) gaaf!
* Contact (1997) gemiddeld
* Cube (1997) gaaf!
* Dark City (1998) geweldig!
* Dawn of the Dead (1978) mwah...
* Day of the Triffids, The (1962) gemiddeld (miniserie vond ik een stuk spannender!!!)
* Deep Blue Sea (1999) slecht!
* Deep Impact (1998) gaaf!
* Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964) gaaf!!!
* Dune (1984) goed
* Epoch (2000) (TV) gemiddeld
* Escape from L.A. (1996) slap
* Event Horizon (1997) geweldig!
* Evolution (2001) geinig
* eXistenZ (1999) goed!
* Fifth Element, The (1997) geweldig!
* Final Fantasy: The Spirits Within (2001) goed!
* Fortress 2 (1999) gemiddeld
* Frequency (2000) gemiddeld
* Highlander (1986) goed
* Highlander II: The Quickening (1991) slecht!
* Highlander III: The Sorcerer (1994) aardig
* Highlander: Endgame (2000) goed!
* Hollow Man (2000) matig
* Jurassic Park (1993) goed
* Jurassic Park III (2001) goed
* Krull (1983) gaaf!
* Langoliers, The (1995) (TV) aardig
* Lost in Space (1998) gaaf!
* Lost World: Jurassic Park, The (1997) aardig
* Matrix, The (1999) geweldig!!!!!!
* Mimic (1997) aardig
* Mission to Mars (2000) zwak
* Nemesis 2: Nebula (1995) (V) slecht
* Pitch Black (2000) geweldig!
* Planet of the Apes (2001) goed!
* Postman, The (1997) gemiddeld
* Precious Find (1996) zwak
* Red Planet (2000) aardig
* Runaway (1984) zwak
* Smilla's Sense of Snow (1997) gaaf!
* Soylent Green (1973) geweldig!
* Space Cowboys (2000) mwah...
* Sphere (1998) zwak
* Spider-Man (2002) goed
* Star Trek: The Motion Picture (1979) gemiddeld
* Star Trek: The Wrath of Khan (1982) goed
* Star Trek III: The Search for Spock (1984) gaaf
* Star Trek IV: The Voyage Home (1986) gaaf
* Star Trek V: The Final Frontier (1989) gaaf
* Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991) gaaf
* Star Trek: Generations (1994) goed
* Star Trek: First Contact (1996) geweldig!
* Star Trek: Insurrection (1998) gaaf
* Star Wars (1977) goed
* Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) goed
* Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983) goed
* Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) gaaf
* Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002) goed
* Stargate (1994) gemiddeld
* Starman (1984) gemiddeld
* Starship Troopers (1997) goed!
* Thing, The (1982) slecht
* Thirteenth Floor, The (1999) gemiddeld
* Truman Show, The (1998) goed
* Twelve Monkeys (1995) gaaf!!!
* Ultimate Warrior, The (1975) zwak
* Wedlock (1991) (TV) aardig
* X-Men (2000) aardig


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 17-10-2002 22:33 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 17 oktober 2002 22:21 schreef XdeckX het volgende:
ff voor snaack....
dr is inderdaad een nieuwe versie van dune... heb em nog niet gezien maar heb em wel als dibx ripje liggen... 3cds 4.5 uur movie


De film is dus een stuk beter!!! maar de miniserie is zeker wel de moeite waard om te kijken hoor!!! Let eens op de decors... als je het over slecht decor heb, dan is dat wel in deze miniserie


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-10-2002 22:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Kijk, dit willen we zien

Blade Runner was ook wel een vette film idd... wel suffe voice-over maar pràchtige enscenering en een aantal 'mindfucks'... en is Harrison Ford nu wel of niet een android??

Heeft iemand de eerste film van George Lucas gezien? THX-nog wattes of zo?

Iets als 1984 vind ik geen sci-fi, eerder een cultuurfilosofische allegorie. Het boek is beter . Hetzelfde geldt (qua film dan, boek weet ik niet) wat mij betreft voor 'A Clockwork Orange'.
Soylent Green klinkt ook wel tof. Red Planet moet ik ook nog 'ns zien... als't wat is tenminste.

Wanneer komt er een film van het boek 'Stranger in a Strange Land' van Robert Heinlein? (aanrader!)
En van Asimov's 'The Foundation'? Dat zou nog eens wat zijn...


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 17-10-2002 22:48 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 17 oktober 2002 22:42 schreef Dwaallicht het volgende:
Kijk, dit willen we zien

Blade Runner was ook wel een vette film idd... wel suffe voice-over maar pràchtige enscenering en een aantal 'mindfucks'... en is Harrison Ford nu wel of niet een android??



In de director's cut is de voice over dr uit, en is het einde anders, alsmede enkele andere details, die van de filmmaatschappij niet in de film mochten.
Lijkt me wel interessant om een keer te zien.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 17-10-2002 22:52 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

PREDATOR yeahhh
predator2 is wat minder....

[edit]o is dit wel echt SF?.....de MATRIX is natuurlijk ook WREED[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door chrishetmetaalhoofd op 17-10-2002 22:53]


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 17-10-2002 22:52 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ow ja, de beste Sf films die ik gezien heb vind ik:
Aliens 1 en 2, door de zeer mooie setting, en de sfeer in de film.
Star trek heeft ook een paar zeer toffe films, met name First contact en die met die walvis.
2001 space odyssey is ook een heel erg goeie film (check ook het boek van A.C. Clarke)
Is mad max SF?? Het heerscht wel iig.
Dat is alles waar ik zo ff snel op kan komen.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 18-10-2002 1:41 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2002 21:03 schreef Dwaallicht het volgende:

- Dune: goede film naar filmmaatstaven, maar mislukt IMO als 'Dune-film', helaas.



Die film is gewoon af en toe grappig, hoe ze die pantsers lieten zien en de 'weirding modules'. Er zou voor dat er van deze film sprake zou zijn een andere Dune film gemaakt worden. Deze zou bijna helemaal anders zijn dan het boek, ze hebben alleen het idee van het boek als uitgangspunt genomen. Paul zou dan een god worden. Helaas kan ik die links niet meer vinden waar het in stond.

De film is ook af en toe wel tof, met Alia of met Baron Harkonnen, maar het evenaart nooit het boek.

En er is in 2001 door Scifi-channel een miniserie uitgezonden van Dune, maar die schijnt niet zo goed te zijn. Ik heb hem helaas nog niet gezien.


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-10-2002 13:22 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Flash Gordon - Met muziek van Queen. Erg aardige film.

Space Truckers - Ouwe Easy Rider lul in 5pac3. Zitten stoere robots in, en een helemaal te gek piratenschip incl. hilarische kapitein.

Hmm, even bij mij op de plank kijken...

The Abyss - Onderwater SF. Mooi gemaakt. Veel spanning tussen karakters.

Galaxy Quest - Parodie op Star Trek, met Tim Allen als acteur die kapitein speelt in gecancellede SF serie maar nu door echte aliens benaderd wordt om de species van de ondergang te reden.

The Fifth Element - ENORM mooie decors en een goed lopend verhaal. Met Bruce Willis, en ja, Mila Jojofiets (of zo).

Mogen "niet zo ver in de toekomst" films ook?

Mad Max 1 en 2 - 3 gaan we het maar niet over hebben maar deze films zijn natuurlijk een soort roadmovies op een post apocalyptische aarde.

Er zijn een stel animé films die erg goed zijn.

Pas gezien: Patlabor 2 - Enorm mooi en realisctisch geanimeerde film over een toekomstige politie eenheid. In feite een sooirt hi-tech thriller.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-10-2002 17:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2002 13:22 schreef Vargen666 het volgende:
Space Truckers - Ouwe Easy Rider lul in 5pac3. Zitten stoere robots in, en een helemaal te gek piratenschip incl. hilarische kapitein.
Hehe, die is vrij grappig idd... ik moest erg hard lachen om die vierkante biggen, en hoe het gedoe met het vrouwtje uitgespeeld werd.
quote:
The Abyss - Onderwater SF. Mooi gemaakt. Veel spanning tussen karakters.
Er zitten aliens in ja, maar om het nu SF te noemen... wel vette sfeer zo diep onder water. Maar wat een geziek met die vrouw, en wat een moralistisch kuteinde zoiets kan m'n hele film verneuken.

quote:
Galaxy Quest - Parodie op Star Trek, met Tim Allen als acteur die kapitein speelt in gecancellede SF serie maar nu door echte aliens benaderd wordt om de species van de ondergang te reden.
Mja, was wel lachuh...

quote:
Er zijn een stel animé films die erg goed zijn.

Pas gezien: Patlabor 2 - Enorm mooi en realisctisch geanimeerde film over een toekomstige politie eenheid. In feite een sooirt hi-tech thriller.

Bah, animé . Nee, ik kan daar gewoon niks mee beginnen.

Heeft iemand nu al die eerste film van George Lucas gezien? THX-1138 of zoiets?


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen