IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Recensies Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-11-2005 9:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2005 22:29 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Kan ik enigzins begrijpen ALS je van een bepaald genre alleen de klassiekers kan waarderen of je alleen naar beperkt aantal stijlen kan luisteren. Mijn geluk is dat ik naar alle stijlen binnen metal kan luisteren en in m'n kast heb staan. Stel ik kan alleen naar Funeral Doom en botte US Death metal luisteren. Na 25 albums "moeten" luisteren dan komt de kans dat je een album snel gemiddeld vind zeer snel om de hoek kijken. Ook denk ik dat het dan "schadelijk" kan(!) zijn als je van andere muzieksoorten hou omdat je dan je "vlucht" gaat nemen naar die andere muzieksoort en het als een verademing ziet dat je effe niet naar "botte US Death Metal cd #14" hoeft te luisteren. Maar dan heeft ook weer te maken met het volgend punt...

Recenseren (vele figuren schrijven RECENTIE...wat is het werkwoord dan? Recentieren?)is in mijn oog een geval van uitersten. Vele mensen kunnen gemakkelijk iets zinnigs schrijven over een album, kwestie is om dit mooi, informatief en goed leesbaar in te pakken. Alleen komt er ook nog de "karakter" van een recensent om de hoek kijken. Iemand die bijv. net 2 jaar naar Thrash luistert kan misschien heel goed schrijven, maar het kan zijn dat ie alles maar goed tot geweldig vind wat ie binnenkrijgt aan thrash. Zelfde geval dat een ouwe rot snel in de verleiding kan vallen in "vroegah was alles beter" of "tja, leuk...maar geen Pleasure to Kill hé".

Jep, het is erg makkelijk om weg te glijden in een standaard mening, goed kritisch blijven is bijna een kunst. En kritisch als in kritisch richting bands, muziek en jezelf.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 11-11-2005 13:54 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 11 november 2005 9:10 schreef Jenje het volgende:
Jep, het is erg makkelijk om weg te glijden in een standaard mening, goed kritisch blijven is bijna een kunst. En kritisch als in kritisch richting bands, muziek en jezelf.
Ik vind het zelf altijd een kwestie van "de gulden middenweg". Wederom een split van Nunslaughter bespreken kan uitdraaien op vele verschillende opinies. Bekijk je het kritisch...tja, het is old school death metal op een wat primitieve manier, ze flikken het kunstje elke keer weer. Weinig vernieuwingen, zelfs oubollig. Maar als je zo Nunslaughter recenseert dan ben je niet de juiste persoon die Nunslaughter moet recenseren.

Als het gaat om recenseren moet je eigenlijk al rekening houden dat je het nooit goed doet. De recensie waarvan iedereen vind dat het goed is, is nog niet geschreven.

Dat recenseren over het algemeen moeilijk wordt bevonden is wel duidelijk. Onderhand elk webzine uit de Benelux zoekt/schreeuwt om nieuwe mensen. Of er zijn teveel zines



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-11-2005 14:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jaa, je moet ook redelijk kritisch blijven, gaan kankeren dat Skepticism eens sneller moet spelen is stupide ...

Er niet teveel e-zines (meer = beter), maar idd te weinig mensen die zich er voor in willen zetten


WhiteMetalGay
Waarheen, waarvoor?
Usericon van WhiteMetalGay
Posted 11-11-2005 14:49 by WhiteMetalGay Wijzig reactieProfiel van WhiteMetalGayQuote dit berichthttp://www.thehun.com

Als ik de organisatie van de A.M.M. mag geloven zijn er wel teveel webzines...die kregen 80 aanvragen van online media voor een perspas...suckers!

De grote vrienden een beetje in leven houden. De rest zal toch afsterven.

Om op de criteria van een goede recensie terug te komen: Shadows Of Disgust schrijft lekker. Metalfan is over het algemeen te weinig kritisch.


Hersenloze Mayonaise eten


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 11-11-2005 22:33 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Er zijn ook teveel webzine's, als ik af en toe weer hoor wat voor nieuwe zine's er nu weer begonnen zijn. Op zich niks mis mee, maar veel kleine zine's voegen eigenlijk niks toe aan de grote zine's.
Dan is het imo zinloos om er zoveel tijd en geld in te steken als er zat grote zine's zijn die mensen te kort komen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 12-11-2005 12:03 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 11 november 2005 14:49 schreef WhiteMetalGay het volgende:
Om op de criteria van een goede recensie terug te komen: Shadows Of Disgust schrijft lekker. Metalfan is over het algemeen te weinig kritisch.

Goh het fenomeen "bijdragen tot een discussie" is u vreemd zo te zien...m.a.w. onderbouw eens, dit zijn losse kreten. Al ben ik eens met het feit dat SoD alles behalve verkeerd bezig is m.b.t. recensies. Het toevoegen van Jona Rovers is bijv. een zeer goede zet ongeacht of ik nu eens ben met de recensies of niet. Schrijfstijl leest lekker weg en de manier van schrijven geeft ook aan dat de schrijver kennis van zaken heeft.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-11-2005 12:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Denk niet dat je kunt zeggen : dat ezine schrijft goed, maar je moet puur naar de individuele redacteuren kijken.

Behalve bij ZM, want die neem ik (o.a.) aan dus die zijn goed.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 12-11-2005 12:51 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2005 12:32 schreef Jenje het volgende:
Denk niet dat je kunt zeggen : dat ezine schrijft goed, maar je moet puur naar de individuele redacteuren kijken.

Behalve bij ZM, want die neem ik (o.a.) aan dus die zijn goed.




"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 12-11-2005 17:35 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 11 november 2005 22:33 schreef arrebar het volgende:
Er zijn ook teveel webzine's, als ik af en toe weer hoor wat voor nieuwe zine's er nu weer begonnen zijn. Op zich niks mis mee, maar veel kleine zine's voegen eigenlijk niks toe aan de grote zine's.
Dan is het imo zinloos om er zoveel tijd en geld in te steken als er zat grote zine's zijn die mensen te kort komen.


Kleine webzines verdwijnen meestal toch vrij snel weer, aangezien het of teveel tijd gaat kosten of niemand het leest; er zijn er uiteindelijk maar een paar die overleven en doorgroeien tot grote webzines. Gewoon een kwestie van marktwerking.


no text supplied


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 12-11-2005 17:36 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Kwestie van inzet, kennis, kwaliteit ook, misschien?


Bruce Banner


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-11-2005 17:39 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

hm te laat

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 12-11-2005 17:40]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 12-11-2005 19:23 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 12 november 2005 17:36 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
Kwestie van inzet, kennis, kwaliteit ook, misschien?


Ik was er even vanuit gegaan dat die sowieso wel aanwezig zou zijn, maar daar heb je gelijk in


no text supplied


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 12-11-2005 19:25 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Ik heb voor ZM wat over wacken geschreven, zonder enige ervaring. Het was niet slecht ofzo, maar wel doorspekt met cliché's, en niet altijd even diepgaand. (helaas).

Wanneer je een zine runt met enkel, laten we zeggen lui als ik, dan val je al erg snel door de mand, lijkt me.


Bruce Banner


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 12-11-2005 19:49 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik denk niet dat mensen als ze meer recensies geschreven hebben automatisch beter erin worden. Goed, ervaring leert misschien, maar als je het niet scherp en boeiend kan formuleren blijf je gedoemd tot de middelmaat...of je moet een cursus correct lezen en schrijven volgen

Edit: Ook wel wat voor mij zo'n cursus

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 12-11-2005 19:50]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 14-11-2005 17:30 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Wie verstand heeft van zaken en zin heeft wat te schrijven in het engels, FYU zine op http://www.deathmetal.be zoekt ook dringend meer mensen... Wat wordt er van je verwacht: vooreerst CD's reviewen en groepen interviewen (!!!!!!!), ten tweede ook verslagen maken van optredens en evt af en toe een special schrijven... Geen news submits nodig, daarvoor hebben we het forum. Indien interesse, stuur ons dan een mailtje met de contactform op de site, men gaat je vervolgens vragen om enkele reviews van jouw hand door te sturen...


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 14-11-2005 19:57 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik vind dat een recensie geschreven moet zijn zoals een kok zijn eten maakt..
Geen rekening houden met je eigen voorkeur, en toch neutraal er over schrijven.
Want wat de ene bagger vind, is voor de andere absolute top. toch bere respect voor de gasten die recensies schrijven, er zijn altijd zeikers erbij die watte mekkeren hebben.blijf schrijven en als het iets is wat mij aanspreek lees ik het wel. En anders sla ik het gewoon over. Redactie leden voor jullie puike werk


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 14-11-2005 21:03 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 14 november 2005 17:30 schreef ~Narsil het volgende:
Wie verstand heeft van zaken en zin heeft wat te schrijven in het engels, FYU zine op http://www.deathmetal.be zoekt ook dringend meer mensen... Wat wordt er van je verwacht: vooreerst CD's reviewen en groepen interviewen (!!!!!!!), ten tweede ook verslagen maken van optredens en evt af en toe een special schrijven... Geen news submits nodig, daarvoor hebben we het forum. Indien interesse, stuur ons dan een mailtje met de contactform op de site, men gaat je vervolgens vragen om enkele reviews van jouw hand door te sturen...

Dat bedoel ik, onderhand elk zine binnen BeNeLux zoekt mensen. En dat is jammer, merk ook steesd meer dat de spoeling erg dun is. Wat ik soms als "sollicitatie" binnen krijg...



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 04-07-2007 16:23 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Zoooooooooooooooo wat een oud topic????


Maar naar aanleiding van de discussie in het Concurrentie voor ZM? topic:

quote:
Op 4 juli 2007 16:13 schreef blonde rockgod het volgende:
Hehehe, wel een beetje raar dat een recensie niet gerecenceerd mag worden blijkbaar... Als iemand een kutrecensie schrijft mag je er niets over zeggen, want dan loop je het gevaar om daarna afgezeken te worden... Vreemd...

En met die gigantische internetzooi van tegenwoordig kan je je natuurlijk wel afvragen of een recensie wel waarde heeft als iemand die niet kan schrijven / niet geïntresseerd is een band ophemeld / afkraakt....



quote:
Op 4 juli 2007 16:17 schreef Jenje het volgende:
Nha, wat vaak opvalt is dat men valt over het gegeven dat een redacteur er een mening in verwerkt, wat altijd gebeurd. En niet-redacteuren denk het altijd beter te weten terwijl ze zelf nog nooit een woord gepubliceerd hebben. Het vissers aan wal verhaal.




quote:
Op 4 juli 2007 16:19 schreef blonde rockgod het volgende:
Oh, zoals waar? Ik stoor mij alleen aan de nonchalante toon van diverse recensenten, zoals bij Grindminded, maar ook zoals laatst in de Aardschok met CHD... als je er geen zin aan hebt, recenseer dan niet... Als je het niets vindt, kom dan ook met inhoudelijke dingen aan, anders heeft niemand er wat aan...




AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 04-07-2007 16:25 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

Volgens mij ga ik me hier maar niet in mengen.... pfff

Sterke ding dat hier genoemd werd vind ik wel:

- eigen voorkeur mag geen rol spelen. Vind het zelfs een uitdaging om adnere genres te recenseren! Zelf walgen van de muziek maar toch horen dat het bijvoorbeeld goed in elkaar steekt.

Verder vind ik het totaal onterecht om bijvoorbeeld beginnende bands te pakken op productie, er zijn natuurlijk maar weinig bands die bij aanvang genoeg geld hebben om dat soort dingen te kunnen lappen.

Maar shit Toch maar weer aan het werk




[Dit bericht is gewijzigd door AngelOfDeath op 04-07-2007 16:29]


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-07-2007 16:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2007 16:19 schreef blonde rockgod het volgende:
Oh, zoals waar? Ik stoor mij alleen aan de nonchalante toon van diverse recensenten, zoals bij Grindminded, maar ook zoals laatst in de Aardschok met CHD... als je er geen zin aan hebt, recenseer dan niet... Als je het niets vindt, kom dan ook met inhoudelijke dingen aan, anders heeft niemand er wat aan...
Nou, dat waren kritieken die ik eerder gehoord heb. Ik heb er ook een pishekel aan om ongemotiveerde schrijfsels te lezen. Soms is dat ook moeilijk hoor, met name als je een schijfje heb die zo-zo is, niet beroerd, niet goed ... Maar goed, daar moet je dan nog steeds een mooi stuk van kunnen maken vind ik.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 04-07-2007 16:26 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 4 juli 2007 16:25 schreef AngelOfDeath het volgende:
Volgens mij ga ik me hier maar niet in mengen.... pfff




Waarom niet? Ik vind jouw recensies wel te pruimen meestal.



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 04-07-2007 16:27 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 4 juli 2007 16:25 schreef Jenje het volgende:
Nou, dat waren kritieken die ik eerder gehoord heb. Ik heb er ook een pishekel aan om ongemotiveerde schrijfsels te lezen. Soms is dat ook moeilijk hoor, met name als je een schijfje heb die zo-zo is, niet beroerd, niet goed ... Maar goed, daar moet je dan nog steeds een mooi stuk van kunnen maken vind ik.


Sja, het lijkt mij ook best moeilijk in dat geval, en je hebt gelijk dat men er wel een beetje zijn best voor moet doen...



Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 04-07-2007 16:28 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Die van NecRobert zijn toch wel het beste van ZM imho.



Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 04-07-2007 16:30 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2007 16:28 schreef Tenderstrike het volgende:
Die van NecRobert zijn toch wel het beste van ZM imho.


+1


Member of the iso-betawuste crew!!


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 04-07-2007 16:30 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2007 16:26 schreef blonde rockgod het volgende:
Waarom niet? Ik vind jouw recensies wel te pruimen meestal.


Zit op mijn werk, maar had nog wel een edit gedaan


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen