IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Metallica topic deel 5 Vorige pagina
Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 23-04-2019 8:41 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 22 april 2019 18:20 schreef Fusion het volgende:

Zelfs als ze voor hun doen oké spelen... het is voor mij gewoon niet meer wat t zou moeten zijn. Hun muziek, spelniveau etc did not age well. Het is gewoon niet van deze tijd qua... alles. Maar ze spelen hier idd beter dan wat ik de laatste tijd verder van ze hoor.

Ben het wel met je eens qua "it did not age well". Vind het op zich niet verrassend: een band van (deels) autodidacten, fysieke muziek, gevorderde leeftijd, dus dat het met de jaren meer is gaan rammelen snap ik best. Dat Kirk al twintig jaar zo sloppy speelt vind ik eigenlijk nog het ergst.

Maar "niet van deze tijd"? Alles van Ride The Lightning tot en met St. Anger heeft de tijd juist behoorlijk goed doorstaan, songtechnisch gesproken. Geef die nummers aan eender welke moderne metalband en iedereen vindt het weer te gek.

Vox Clamatis in Deserto

Fusion
Chuck plays technical deathmetal while he sleeps
Usericon van Fusion
Posted 23-04-2019 10:36 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik bedoelde eigenlijk meer hun live performance. Had me duidelijker moeten uitdrukken. Hun muziek staat in de tijd van componeren gezien als een huis. Ik was ook echt enorm fan. Hun muziek sloeg toen Master net uit was echt in als een bom, compleet omver geblazen. Maar als de muziek al oldskool is (op zich geen kritiek, zou t zelfs als compliment kunnen opvatten), moet je de nummers live wel minsten net zo strak spelen als op de plaat (wat al niet echt extreem extreem strak was, maar who cares), zonder fouten etc.

Ik snap t wel, geen enkele band kan 30 jaar of hoe lang dan ook de avangarde aanvoeren, de spark behouden, whatever. Stoppen zou dan een optie zijn, maar by all means, speel gerust door, maar ik haak dan af. Ik zet dan liever gewoon af en toe een oud album op. Ik dank dat ik "Ride" weer eens ga luisteren

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-04-2019 10:18 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Metallica goes country/folk zeg maar, klinkt niet eens zo verkeerd. Sommige nummers zijn behoorlijk verbouwd, zoals opener Dispoable Heroes, die herkende ik in eerste instantie niet eens. Wel gaaf die nieuwe arrangementen, ik vind alleen James' zang de zwakke schakel.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 30-04-2019 10:24]

De dunne scheidslijn tussen fictie en werkelijkheid is als een kleine kabouter die je misschien wel kent maar waar je verder niet zoveel mee kan.

Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com