IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Metallica topic deel 5 Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-08-2016 15:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 19 augustus 2016 23:44 schreef Sgeiterdt het volgende:
Ik vind het een lekker nummer en ben benieuwd naar de rest.


Zo is dat.





[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-08-2016 15:04]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jokke
Usericon van Jokke
Posted 21-08-2016 20:26 by Jokke Wijzig reactieProfiel van JokkeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/grownbelow

Klinkt live beter dan op de studio opnames


Horns up!


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 22-08-2016 1:04 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Inderdaad. Ben er op die gewone video ook niet bepaald weg van, maar dat live-filmpje is heel gaaf.


Faustian Spirit of the Earth


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 22-08-2016 5:14 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Zowel studio als live versie zijn extreem zwaar matig.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-08-2016 20:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

En dan is er nog de officiële live versie:



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 22-08-2016 20:35]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 23-08-2016 9:38 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

teveel herhaling en matige lyrics, maar live klinkt het beter dan het in de studio opgenomen variant.


Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 23-08-2016 17:57 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

Aangezien het Metallica is en iedereen er een mening over dient te hebben; meh.


Atomization: Bandcamp - Spotify


Kaas met Gaten
Usericon van Kaas met Gaten
Posted 23-08-2016 20:22 by Kaas met Gaten Wijzig reactieProfiel van Kaas met GatenQuote dit bericht

Ik vind het eerlijk gezegd saai.
Wees nou eerlijk; als dit een demo van een beginnend bandje zou zijn...zou het dan ook hoog gewaardeerd worden?


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-08-2016 20:39 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2016 20:22 schreef Kaas met Gaten het volgende:
Wees nou eerlijk; als dit een demo van een beginnend bandje zou zijn...zou het dan ook hoog gewaardeerd worden?

Altijd datzelfde argument. Intussen werkt de muziekbeleving bij deze band bij velen helemaal anders. Een ooit favoriete band die ineens muziek maakt die vanuit de verte wat refereert aan de kwaliteit van die goede oude tijden... Dat is nostalgie die weer werkt.

Moet dat nieuwe nummer nog horen. En eigenlijk alles na The Black Album. Machtig slechte plaat. ...And Justice For All was ook al niet te best.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 23-08-2016 21:19 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Ook master of puppets en kill 'em all hebben mindere nummers, imo.




VIESPEUK!!!


WMP
Usericon van WMP
Posted 23-08-2016 21:25 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2016 20:39 schreef BenKnuckles het volgende:
Altijd datzelfde argument. Intussen werkt de muziekbeleving bij deze band bij velen helemaal anders. Een ooit favoriete band die ineens muziek maakt die vanuit de verte wat refereert aan de kwaliteit van die goede oude tijden... Dat is nostalgie die weer werkt.

Moet dat nieuwe nummer nog horen. En eigenlijk alles na The Black Album. Machtig slechte plaat. ...And Justice For All was ook al niet te best.


Maar dat is toch een knieval van jewelste: 'niet zo abominabel belabberd' als kwaliteitscriteria. Knap dat Metallica blijkbaar de verwachtingen dermate hebben verlaagd dat zelfs een kwalificatie als 'meh' als goed wordt gezien.

En ...And justice For All niet al te best? Productioneel gezien is dat niet eens zo'n slechte bewering, maar qua nummers vind ik dat hun beste album.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 23-08-2016 21:27 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Echt? Ik vind maar 4 nummers echt goed op die plaat. De rest skip ik al jaren.




VIESPEUK!!!


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-08-2016 21:34 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

'Justice' is nou net de enige Metallica-plaat die ik van begin tot eind goed kan hebben.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-08-2016 21:35 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2016 21:34 schreef Negatieveling het volgende:
'Justice' is nou net de enige Metallica-plaat die ik van begin tot eind goed kan hebben.


+1

Enige meesterwerk dat ze hebben gemaakt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kaas met Gaten
Usericon van Kaas met Gaten
Posted 23-08-2016 21:35 by Kaas met Gaten Wijzig reactieProfiel van Kaas met GatenQuote dit bericht

Ik ben zeker geen Metallica adept, maar vind alles tot en met The Black Album goed en alles daarna niet te pruimen. Heus...ik probeer het echt, maar kan het gewoon geen fijne muziek meer vinden.
Net als alle albums van Slayer na Divine Intervention.

Het is ook niet zo dat ik vind dat oude (grote) bands nooit meer een goed album kunnen maken. De nieuwe Sanctuary vind ik bv geweldig.
Ook vind ik dat Maiden nog behoorlijke platen maakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Kaas met Gaten op 23-08-2016 21:37]


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 23-08-2016 21:57 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

The shortest straw bijvoorbeeld, vreselijk nummer. Slecht intro. Saaie riffs. Stom refrein. Shortest srooohwhaaa. Maar dat ligt blijkbaar aan mij. Ok.




VIESPEUK!!!


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-08-2016 22:04 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2016 21:57 schreef De Vieze Man het volgende:
The shortest straw bijvoorbeeld, vreselijk nummer. Slecht intro. Saaie riffs. Stom refrein. Shortest srooohwhaaa. Maar dat ligt blijkbaar aan mij. Ok.





Nee, dan 'Trapped Under Ice', 'Escape' of 'The Thing That Should Not Be' uitzitten zeker

Overigens is die 'whaaa' aan het einde van willekeurige woorden wel een terugkerende Metallica-ergernis voor me. 'The Black Album' is daardoor bijna onluisterbaar voor me geworden. Als je daar eenmaal op gaat letten.... whaaa!



De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 23-08-2016 22:13 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2016 22:04 schreef Negatieveling het volgende:
Nee, dan 'Trapped Under Ice', 'Escape' of 'The Thing That Should Not Be' uitzitten zeker

Overigens is die 'whaaa' aan het einde van willekeurige woorden wel een terugkerende Metallica-ergernis voor me. 'The Black Album' is daardoor bijna onluisterbaar voor me geworden. Als je daar eenmaal op gaat letten.... whaaa!


Nou, dat is niet toevallig, dat vind ik ook de beduidend mindere nummers!

The black album is sowieso onluisterbaar voor mij, 1 keer gedraaid en nu ken ik alleen de hits, want radio. Wat een ellendige dag was dat, toen die plaat uitkwam. Wát een desillusie.




VIESPEUK!!!


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 23-08-2016 23:09 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 23 augustus 2016 20:39 schreef BenKnuckles het volgende:

Altijd datzelfde argument. Intussen werkt de muziekbeleving bij deze band bij velen helemaal anders. Een ooit favoriete band die ineens muziek maakt die vanuit de verte wat refereert aan de kwaliteit van die goede oude tijden... Dat is nostalgie die weer werkt..

En vergeet niet dat nummers vaak ook voor een belangrijk deel "gemaakt" worden door het geluid van de band die ze speelt. Wat dat betreft zit het bij Metallica wel altijd goed: meteen herkenbaar en raak.

Verder is Hardwired gewoon een lekker nummer. Ideaal als eerste, korte introductie van het nieuwe album.

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 23-08-2016 23:09]


Vox Clamatis in Deserto


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-08-2016 23:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2016 21:25 schreef WMP het volgende:
Maar dat is toch een knieval van jewelste: 'niet zo abominabel belabberd' als kwaliteitscriteria. Knap dat Metallica blijkbaar de verwachtingen dermate hebben verlaagd dat zelfs een kwalificatie als 'meh' als goed wordt gezien.

Natuurlijk is dat een knieval. Maar muziekbeleving is niet altijd zo rationeel, toch? Zo zijn er wel nog wat artiesten die vandaag de dag prut uitbrengen, maar waarvan ik het nog leuke prut vind omdat hetgeen ze voor die prut uitbrachten nog meer prut was dan hun ooit zo geweldige muziek. Smoeilijk.

quote:
En ...And justice For All niet al te best? Productioneel gezien is dat niet eens zo'n slechte bewering, maar qua nummers vind ik dat hun beste album.


Ik trek die plaat maar moeilijk door het vreselijke geluid. Het zou nog een paar rondjes moeten draaien, binnenkort. Maar als ik ooit eens Metallica opleg, is het Master of Puppets of Ride the Lightning.

quote:
Op 23 augustus 2016 22:04 schreef Negatieveling het volgende:
Nee, dan 'Trapped Under Ice', 'Escape'... uitzitten zeker

Neen man, twee zeer sterke nummers. Ik snap de Escape-haat niet.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-08-2016 23:45 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 augustus 2016 21:57 schreef De Vieze Man het volgende:
The shortest straw bijvoorbeeld, vreselijk nummer. Slecht intro. Saaie riffs. Stom refrein. Shortest srooohwhaaa. Maar dat ligt blijkbaar aan mij. Ok.



Ligt niet aan jou. Samen met Frayed Ends nummers die erg matig zijn. De rest is bij mij wel favoriet.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-08-2016 23:46 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 augustus 2016 22:13 schreef De Vieze Man het volgende:
Nou, dat is niet toevallig, dat vind ik ook de beduidend mindere nummers!

The black album is sowieso onluisterbaar voor mij, 1 keer gedraaid en nu ken ik alleen de hits, want radio. Wat een ellendige dag was dat, toen die plaat uitkwam. Wát een desillusie.





Viel niet mee nee. Nog steeds niet.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-08-2016 23:51 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 augustus 2016 23:09 schreef Dweller het volgende:
En vergeet niet dat nummers vaak ook voor een belangrijk deel "gemaakt" worden door het geluid van de band die ze speelt. Wat dat betreft zit het bij Metallica wel altijd goed: meteen herkenbaar en raak.

Verder is Hardwired gewoon een lekker nummer. Ideaal als eerste, korte introductie van het nieuwe album.


Meteen herkenbaar? Qua geluid? Joh, volgens mij klinkt alles anders van hun, op Load/Reload na. En raak? Op welk album van de laatste 28 jaar is het geluid raak? Black Album? Geen agressie. Erg commercieel geluid. Wel om aan te horen, qua geluid dan. Load / Reload? Kon er geluidstechnisch ook wel mee door. St. Anger? Bagger. Death Magnetic? Loudness wars in vol ornaat. Bagger. LuLu? Pffffff....


Boeiender


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 24-08-2016 0:13 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2016 23:09 schreef Dweller het volgende:
Verder is Hardwired gewoon een lekker nummer.

Nee.


... hoe de hazen lopen ...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-08-2016 0:50 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com



Boeiender


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen