IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Vegetarisch eten / koken Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-07-2017 16:28 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 juli 2017 16:25 schreef Natural Disaster het volgende:

Van jou verbaast me dat niet zo veel. En geloof me of niet, ik zag dat jij als laatste in dit topic had gereageerd en voorspelde dat je mij quote met e.o.a. poging tot wittiness


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 31-07-2017 16:30 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Het heeft gewoon teveel overeenkomst met religie.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 31-07-2017 16:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Na lang op een onderbewust niveau met de wens gespeeld te hebben vegetariër te worden, heb ik twee maanden geleden besloten de knop om te zetten om vegetariër te worden. Initieel was het plan om een maand uit te proberen hoe het is om vegetariër te zijn en om vervolgens 'flexitariër' ( ) te worden. Echter, het niet-vlees-eten beviel me goed en dus heb ik maar doorgezet.

Ik merk wel dat ik het vlees eten substitueer voor zuivel en dergelijke. In zekere zin ben ik verschoven van iemand die het vlees van een dier eet naar iemand die de vruchten van een dier eet. In moreel opzicht zou ik graag veganist zijn, want een Marxist zou zeggen dat mijn verschuiving de wereld niet 'beter' heeft gemaakt, maar dat durf ik in praktische zin nog niet aan.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 31-07-2017 16:39 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 31 juli 2017 15:38 schreef Fusion het volgende:
Denk t niet nee. Of wel. Natuurlijk moet een veganist extra kritisch afgerekend worden op ieder mogelijk aspect van zijn smerige, naargeestige hypocriete leven


Het ging om eentje.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 31-07-2017 16:56 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2017 16:37 schreef iPim het volgende:
Na lang op een onderbewust niveau met de wens gespeeld te hebben vegetariër te worden, heb ik twee maanden geleden besloten de knop om te zetten om vegetariër te worden. Initieel was het plan om een maand uit te proberen hoe het is om vegetariër te zijn en om vervolgens 'flexitariër' ( ) te worden. Echter, het niet-vlees-eten beviel me goed en dus heb ik maar doorgezet.

Ik merk wel dat ik het vlees eten substitueer voor zuivel en dergelijke. In zekere zin ben ik verschoven van iemand die het vlees van een dier eet naar iemand die de vruchten van een dier eet. In moreel opzicht zou ik graag veganist zijn, want een Marxist zou zeggen dat mijn verschuiving de wereld niet 'beter' heeft gemaakt, maar dat durf ik in praktische zin nog niet aan.

Goed bezig, kerel Leg jezelf maar niet te veel druk op in verband met dat veganisme. Het is belangrijker om de lol voor jezelf niet te verpesten. Als je het echt wilt, is het beter om stapsgewijs te werken. Rustig aan alles wat je zou kunnen/willen uit je voeding halen vervangen door enkele (dus meer dan één) alternatieven.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 31-07-2017 17:02 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2017 16:56 schreef BenKnuckles het volgende:
Goed bezig, kerel


Merci!

quote:
Leg jezelf maar niet te veel druk op in verband met dat veganisme. Het is belangrijker om de lol voor jezelf niet te verpesten. Als je het echt wilt, is het beter om stapsgewijs te werken. Rustig aan alles wat je zou kunnen/willen uit je voeding halen vervangen door enkele (dus meer dan één) alternatieven.


Jep, zo dacht ik er ook over. Wie weet ga ik binnenkort eens rustig proberen om te schakelen. Als ik zo nadenk over hoeveel zuivel ik tot me neem, dan is een leven zonder zuivel haast ondenkbaar. Magere Franse kwark voor het ontbijt, jonge kaas voor op brood, melk voor bij de proteïneshake, etc.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Silence
Usericon van Silence
Posted 31-07-2017 17:13 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Door melk en ei intollerantie werd veganisme opeens gemakkelijk. Nu ik de alternatieven ken, mis ik het nauwelijks. Er is al best veel lekkere plantaardige yoghurt en ook de noten/plantenmelk vind ik prima te doen. Kaas is lastiger, maar dat at ik toch al weinig.

Maar goed, je kunt altijd beginnen met af en toe een plantaardige dag of maaltijd.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-07-2017 18:45 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

"Notenmelk" vind ik wel dubieus klinken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 31-07-2017 20:10 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 31 juli 2017 18:45 schreef bastianus het volgende:
"Notenmelk" vind ik wel dubieus klinken.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Silence
Usericon van Silence
Posted 31-07-2017 22:02 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-07-2017 22:30 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Good busy iPim! Er zijn zoveel lekkere gerechten zonder vlees en totaal niet gecentreerd rondom vleesvervangers. Zuivel is idd lastig. Maar amandelmelk is top. Van die vega kaas is oké (Wilmsburger oid, of Dayai), of van die edgistvlokken, die schijnen erg lekker te zijn. En havermout soaken in water, fruit erbij, blenden die shizzle, go!


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-10-2017 17:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Pompoenstoof met linzen en tomaten aan het maken, vandaag met garam masala. Hopen dat het smaakt zoals het ruikt, heerlijk!

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 03-10-2017 17:18]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-10-2017 17:37 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Maakte tijdje geleden lekkere vega shizzle:

* spinakopita (feta/ricotta/spinazie taart)
* een soort van pilav/risotto (bereidingswijze a la risotto ingredienten a la Griekse pilav)
* Griekse boerensalade

en dan serveren met dolmades uit blik en olijven, dat was 2 dagen lang feest. En de vrouw (een grotere carnivoor dan Pete Steele gekruist met een leeuw) vond t heerlijk.


When your people matter, menstrual health matters


TUFKAM
The User Formerly Known As Mental
Usericon van TUFKAM
Posted 03-10-2017 19:34 by TUFKAM Wijzig reactieProfiel van TUFKAMQuote dit bericht

Fusion kan je dit ook al joh. je bent echt een godsgeschenk ! zowat de perfecte man. echt het is dat ik geen vrouw ben hoor.


TUFKAM


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-10-2017 19:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

want dan was er een reden waarom je zo vaak zeikt?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


TUFKAM
The User Formerly Known As Mental
Usericon van TUFKAM
Posted 03-10-2017 19:59 by TUFKAM Wijzig reactieProfiel van TUFKAMQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2017 19:48 schreef spectre het volgende:
want dan was er een reden waarom je zo vaak zeikt?


heet jij fusion ? nee. dus op een antwoord van jou zit ik niet te wachten.


TUFKAM


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-10-2017 20:04 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ach joh, geintje


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


TUFKAM
The User Formerly Known As Mental
Usericon van TUFKAM
Posted 03-10-2017 20:07 by TUFKAM Wijzig reactieProfiel van TUFKAMQuote dit bericht

heel mijn post om zeep geholpen. bedankt he.


TUFKAM


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-10-2017 21:09 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

sorry man


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


TUFKAM
The User Formerly Known As Mental
Usericon van TUFKAM
Posted 03-10-2017 21:15 by TUFKAM Wijzig reactieProfiel van TUFKAMQuote dit bericht

boeien.
even een cheeseburger weg happen hoor.


[Dit bericht is gewijzigd door TUFKAM op 03-10-2017 21:16]


TUFKAM


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-10-2017 10:59 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Jeeeeez.

Mooi terugleesvoer ook. Kun je precies zien wie er bij de snackbar ontbijt.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-10-2017 11:04 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Altijd dezelfde argumenten en mopjes. Vermoeiend.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 04-10-2017 11:21 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Ik vind dat vegetarisch koken maar vermoeiend.

We hebben nu tijdelijk iemand in huis die vegetarisch is, en daar wil ik best rekening mee houden, maar heb er nu alweer genoeg van, hehe. Elke keer weer nadenken dat ik saus apart moet koken en niet met het vlees samen dus, extra pan voor de vleesvervanger, enz.

Ik doe het voor dr hoor, maar ik vind het maar en gedoe. Misschien als je een vergetarisch huishouden hebt dat het dan makkelijker is, maar vegetarisch en gewoon koken tegelijk vind ik maar niks.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-10-2017 11:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat went wel, maar als het maar voor even is zal het inderdaad wel best storend zijn. De groentenvreter in kwestie steekt geen handje toe?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 04-10-2017 11:38 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Dat ze niks doet maakt niet uit, ik heb andere werktijden dan mijn vrouw en logee

Ik ben rond 16.00 thuis, hun tussen 18.00 en 18.30, dan heb ik wel onderhand behoefte aan eten, dus begin rond 18.00 met koken.

Maar misschien wil ik er wel teveel aan denken, eerst haar vleesvervanger, dan mijn vlees pas bakken, saus voor haar apart van de pan met onze saus maken, enz.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen