IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Vegetarisch eten / koken Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2017 11:47 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 oktober 2017 20:07 schreef TUFKAM het volgende:
heel mijn post om zeep geholpen. bedankt he.
Ik scroll met mijn ogen weer naar oven en doe net alsof ik de post van spectre (die ik overigens toch zo veel mogelijk negeer ) niet heb gelezen oke?


When your people matter, menstrual health matters


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 04-10-2017 11:57 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Buiksmurf op 04-10-2017 11:57]


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 04-10-2017 11:57 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2017 11:38 schreef Deceptikoen het volgende:
Dat ze niks doet maakt niet uit, ik heb andere werktijden dan mijn vrouw en logee

Ik ben rond 16.00 thuis, hun tussen 18.00 en 18.30, dan heb ik wel onderhand behoefte aan eten, dus begin rond 18.00 met koken.

Maar misschien wil ik er wel teveel aan denken, eerst haar vleesvervanger, dan mijn vlees pas bakken, saus voor haar apart van de pan met onze saus maken, enz.



Hoe lang blijft ze bij jullie? Als het voor een korte periode is, zou ik gewoon vegetarisch voor iedereen koken.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2017 12:05 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Psies. En ophouden met vleesvervangers en gewoon lekkere *gerechten* maken. Heb je gelijk weer wat extra gerechten op je repertoire


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-10-2017 12:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

vleesvervangers zijn net makkelijker! Die moeten tenminste niet doorbakken zijn. Als je een rollade wil klaarmaken sta je al snel 30 minuten in de keuken en een over die moet je nog langer opzetten.

vleesvervanger is gewoon opwarmen en klaar (kruiden wel, tuurlijk)

daarbij , als je zowel vlees als Veggie kookt, dan doe je eerst je groenten, dan direct je vlees, dan je veggie.
Groenten doen je als ze klaar zijn bij je vlees en een deel bij je veggie (als het groentensaus of weetiokveelwat is)
Idem met saus.

ik snap de commotie niet

hysterische toestanden

nuke 'em all


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-10-2017 12:13 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Yep, die vleesvervangers ontwijken.

Tenzij je natuurlijk gewoon geen interesse hebt om dat te doen (kan), dan doe ik sowieso mijn petje af omdat je er zo goed rekening mee houdt.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-10-2017 12:14 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 4 oktober 2017 11:21 schreef Deceptikoen het volgende:
Ik vind dat vegetarisch koken maar vermoeiend.

We hebben nu tijdelijk iemand in huis die vegetarisch is, en daar wil ik best rekening mee houden, maar heb er nu alweer genoeg van, hehe. Elke keer weer nadenken dat ik saus apart moet koken en niet met het vlees samen dus, extra pan voor de vleesvervanger, enz.

Ik doe het voor dr hoor, maar ik vind het maar en gedoe. Misschien als je een vergetarisch huishouden hebt dat het dan makkelijker is, maar vegetarisch en gewoon koken tegelijk vind ik maar niks.


Tell me about it. Mijn na komend weekend ex-huisgenote is allergisch voor vlees, dan moet je helemaal uitkijken. Bij het vegetarische pannetje een keer de verkeerde spatel gebruiken en het is al drama. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik gewoon voor mezelf kan koken weer, scheelt een hoop gedoe en een hoop afwas. Plus dat ik eindelijk van al die onbestemde groenteprutjes af ben nu.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-10-2017 12:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

het is natuurlijk wel zo dat veel vleesvervangers gewoon niet zo bijzonder gezond zijn.

beter doe je gewoon niets

gewoon quinoa met bakken groenten of zo

en vet


signature


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 04-10-2017 12:33 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2017 12:13 schreef BenKnuckles het volgende:
Yep, die vleesvervangers ontwijken.

Tenzij je natuurlijk gewoon geen interesse hebt om dat te doen (kan), dan doe ik sowieso mijn petje af omdat je er zo goed rekening mee houdt.

Ik blijf zelf gewoon lekker vlees eten, dat is een bewuste keuze.

Ik vind het een stukje fatsoen dat ik daar rekening mee houd, rekening mee houden is niet hetzelfde als me aanpassen bij mij



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-10-2017 12:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

bij mij is het ook bewust, ik haat planten


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-10-2017 15:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Omdat Wakker Dier vandaag Eet geen dieren-dag wil houden, komt er vandaag gewoon kip op tafel. Eten we deze week wel weer op een andere dag vegetarisch.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2017 15:59 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Oeeeeeeeeeeeeeeeeh!


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 04-10-2017 16:24 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2017 15:53 schreef bastianus het volgende:
Omdat Wakker Dier vandaag Eet geen dieren-dag wil houden, komt er vandaag gewoon kip op tafel. Eten we deze week wel weer op een andere dag vegetarisch.


Zozo, meneer de revolutionair! Is dit het soort recalcitrante opstandigheid van de burgerman?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-10-2017 17:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2017 16:24 schreef WMP het volgende:
Zozo, meneer de revolutionair! Is dit het soort recalcitrante opstandigheid van de burgerman?
Exact. Overigens vind ik het wel een goede actie. Maar ik vrees dat het druppels op de gloeiende plaat blijven. Eigenlijk zouden we een overheid moeten hebben die minder vlees eten actief aanstuurt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-10-2017 17:43 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Misschien kunnen ze subsidie geven als je geen vlees koopt.

Moet je wel je kassabonnen opsparen als het bewijs.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2017 18:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 oktober 2017 15:53 schreef bastianus het volgende:
Omdat Wakker Dier vandaag Eet geen dieren-dag wil houden, komt er vandaag gewoon kip op tafel. Eten we deze week wel weer op een andere dag vegetarisch.


Mij lijkt een "eet alleen vandaag dierendag" ook veel beter om hun doelen te halen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2017 18:10 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 oktober 2017 17:43 schreef Natural Disaster het volgende:
Misschien kunnen ze subsidie geven als je geen vlees koopt.

Moet je wel je kassabonnen opsparen als het bewijs.


wat beter werkt is vlees de daadwerkelijke prijs geven dat het kost. Niet de vervuiling via een andere route betalen. Zo worden een hoop milieukosten niet doorberekend in de prijs en een hoop milieu waarde niet in ons economische systeem opgenomen terwijl het weldegelijk van belang is en veel milieuverontreininging is gewoon kapitaalvernietiging en niets anders dan een busje vol explosieven in de amsterdamse zuid as.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-10-2017 18:18 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 4 oktober 2017 18:08 schreef ElitE het volgende:
Mij lijkt een "eet alleen vandaag dierendag" ook veel beter om hun doelen te halen.


Ik volg al een tijdje een kiwi dieet.

Dan mag je alles eten behalve kiwi.

Gaat prima tot nu toe.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-10-2017 18:34 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 4 oktober 2017 18:10 schreef ElitE het volgende:
wat beter werkt is vlees de daadwerkelijke prijs geven dat het kost. Niet de vervuiling via een andere route betalen. Zo worden een hoop milieukosten niet doorberekend in de prijs en een hoop milieu waarde niet in ons economische systeem opgenomen terwijl het weldegelijk van belang is en veel milieuverontreininging is gewoon kapitaalvernietiging en niets anders dan een busje vol explosieven in de amsterdamse zuid as.


Oh, de knipoog kwam niet over.

Maar zonder dollen, als je dus nu al vleesvrij wil vreten ben je al duurder uit dan als je wel vlees vreet.

Dus als ze vlees duurder maken zoals je voorstelt dan wordt het vreten voor de mensen die vatbaar zijn voor de ontmoediging sowieso toch duurder uit dan voorheen.

Het gros van de vleesvervangers die ik in de winkel zie liggen zijn namelijk duurder.

Plus dat ik het gros van wat ik er wel eens van geprobeerd heb niet te vreten vind. Droge drek met nagenoeg geen smaak ondanks dat het er heel gekruid uiziet.

En daarbij heb je ook nog Valess. Da's van die meuk op kaasbasis en dus volledig onzinnige shit als ik de verhalen hierboven mag geloven. Die melk moet immers toch uit een koe komen.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-10-2017 19:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-10-2017 19:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Vandaag ook maar eens een poging gedaan. Best goed gelukt.

Afgezien van de gehaktballetjes was mijn spagetti behoorlijk vegetarisch.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-10-2017 19:56 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-10-2017 21:53 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2017 11:04 schreef BenKnuckles het volgende:
Altijd dezelfde argumenten en mopjes. Vermoeiend.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-10-2017 22:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2017 18:10 schreef ElitE het volgende:
wat beter werkt is vlees de daadwerkelijke prijs geven dat het kost. Niet de vervuiling via een andere route betalen. Zo worden een hoop milieukosten niet doorberekend in de prijs en een hoop milieu waarde niet in ons economische systeem opgenomen terwijl het weldegelijk van belang is en veel milieuverontreininging is gewoon kapitaalvernietiging en niets anders dan een busje vol explosieven in de amsterdamse zuid as.
Dit dus. Dankzij de politiek zitten we nu met subsidieconstructies en landbouw-
en veeteeltgebieden die grootschalig en goedkoop produceren stimuleren, ten koste van milieu en dierenwelzijn. Met een meer reële vleesprijs zou je weer terug kunnen naar kleinschalig en met oog voor omgeving en dierenwelzijn. Plus: ze moeten de supermarkten aanpakken die concurreren met te lage prijzen voor agrarische producten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2017 22:11 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Amen.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen