IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Niet al te harde Death Metal. Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-08-2002 10:32 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Om maar weer ff on topic te gaan:

Amorphis - Tales from the thousand lakes


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-08-2002 10:42 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 16 augustus 2002 23:22 schreef webblaster wim het volgende:
toch snap ik iets niet. dark tranquillity's eerste plaat word(skydancer dus) dus niet als deathmetal beschouwd. wat is het dan wel? techno/grind/melo metal ofzo?
ik bedoel, er zitten blastbeats in, en dat heeft bijv. death niet, terwijl dat toch een deathmetal band is. maar houwitser etc hebben ook blastbeats, maar geen technische invloeden, die death, weer wel heeft, maar is wel een deathmetal band. en zeg nou niet iets met gothenburg, wat dat heeft meer betrekking op de "sound", net als zweeds sowieso.


Gothenburg is melodieuze deathmetal.
Death metal heb je in allerlei gradaties van hardheid, snelheid en mate van melodie. Ik snap niet wat voor onderscheid jij bedoelt met 'sound'. Productie? Gothenburg staat toch echt voor een duidelijke speelstijl; de vocalen blaffen tussen een grunt en een krijs in en er werd idd graag gehakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-08-2002 10:42]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 19-08-2002 11:05 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 20:37 schreef Frietbal het volgende:
Six feed under
Vehemence
Obituary
Bolt thrower
Om een paar "rustigere" death metal bands te noemen.


Hmmm, rustig in de vorm van dat het allemaal mid-tempo is ja, maar om het nou "niet al te harde DM" te noemen...

Misschien die coverplaat van SFU (graveyard classics), Heavy metal (veel melodie dus, en niet zo extreem) met een deathgrunt (en wat lager gestemde gitaren). 't kan mij iig niet zo bekoren. Dan luister ik liever nog een keer naar Haunted


Drink met matuh............., nooit alleen.


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 19-08-2002 11:51 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Hmm, Deicide en zeker Meshuggah mogen toch niet onvermeld blijven in een topic als dit. Bij deze dan maar.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-05-2003 22:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zit nu de nieuwe Konkhra (Reality Check) te luisteren

Best geinige death/thrash, idd niet al te snoeihard maar wel lekker


Captain Winter War
OLD MAN'S CHILD en EMPALIGON kunnen echt samen.
Usericon van Captain Winter War
Posted 28-05-2003 22:11 by Captain Winter War Wijzig reactieProfiel van Captain Winter WarQuote dit bericht

Amon Amarth?
Necrophobic?
Dissection?


[Dit bericht is gewijzigd door Captain Winter War op 28-05-2003 22:12]


GODLESS NORTH buy it now.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 28-05-2003 22:15 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Dead Silent Slumber.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-05-2003 22:18 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Wat een onzinnig topic...niet te harde death metal


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 28-05-2003 22:19 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 22:18 schreef Hub de Gallier het volgende:
Wat een onzinnig topic...niet te harde death metal


Ja als je d'r over nadenkt wel ja.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-05-2003 22:20 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Cannibal Corpse of Deicide met je stereo op een kwart


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 28-05-2003 22:21 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 22:20 schreef Gunman het volgende:
Cannibal Corpse of Deicide met je stereo op een kwart


Of alle Death met de volumeknop naar beneden.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-05-2003 22:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Konkhra ?
Wat vind men er van?


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 28-05-2003 22:24 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 22:23 schreef Jenje het volgende:
Konkhra ?
Wat vind men er van?


Wat ik er van gehoord heb beukt het wel aardig.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-05-2003 22:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 22:18 schreef Hub de Gallier het volgende:
Wat een onzinnig topic...niet te harde death metal


ik zit al uren over een band na te denken maar death metal kan gewoon niet "niet al te hard "zijn. dan is het iets anders wat mij betreft.(losvan de kwalitieten van de band en de muziek natuurlijk). death metal moet ten minste barsten in je muren veroorzaken en de relatie met de buren weer voor minstens 10 jaar verzieken.

ps: dead silent slumber is briljant, er zou een tweede cd van moeten komen.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 28-05-2003 22:25 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 22:18 schreef Hub de Gallier het volgende:
Wat een onzinnig topic...niet te harde death metal
Heb je mijn niet al te langzame doom - topic al gezien?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-05-2003 22:27 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 22:25 schreef McDoom het volgende:
Heb je mijn niet al te langzame doom - topic al gezien?
nee,is net zo onzinnig lijkt mij hehe


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-05-2003 0:15 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 22:23 schreef Jenje het volgende:
Konkhra ?
Wat vind men er van?


'k vind persoonlijk Weed Out The Weak hun beste, maar daar speelt James Murphy ook op mee.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-05-2003 9:22 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De oude Konkhra is erg gaaf.Heb ze in '94 live gezien
Hun eerste mini-cd en volledige cd "Sexual affective disorder" knallen gewoon het zweet uit mijn bilnaad.Wat een brute cd's


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2003 11:21 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

konkhra is wel vet, vooral Heavensent


"This one is older than shit, heavier than time!"


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 29-05-2003 11:43 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Kom je bij "niet al te harde death" niet gewoon uit op dingen als melodische en progressieve death? Bands als Soilwork, Opeth, oude Amorphis?


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-05-2003 12:15 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 mei 2003 11:43 schreef TNightmare het volgende:
Kom je bij "niet al te harde death" niet gewoon uit op dingen als melodische en progressieve death? Bands als Soilwork, Opeth, oude Amorphis?


ja.... net als in het begin van het topic al tig keer uitgelegd staat... ik bedoelde gewoon gothenburg death alleen wist ik nog niet dat dat zo heette...



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2003 12:55 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 12:15 schreef Kramy het volgende:
ja.... net als in het begin van het topic al tig keer uitgelegd staat... ik bedoelde gewoon gothenburg death alleen wist ik nog niet dat dat zo heette...

en.. ben je er al overheen, die slappe gothenburg trash.. klaar voor het harde werk


"This one is older than shit, heavier than time!"


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-05-2003 13:26 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 mei 2003 12:55 schreef 0Tolerence het volgende:
en.. ben je er al overheen, die slappe gothenburg trash.. klaar voor het harde werk


bwah Ik luister het nog steeds vaak... maar ik luister ook veel old school death... maar dan nog steeds vooral zweedse bands



Sarah
Thor
Usericon van Sarah
Posted 14-01-2004 15:15 by Sarah Wijzig reactieProfiel van SarahQuote dit bericht

Vehemence is niet al te harde Death Metal
Niet onverstaanbaar en niet al te snel met een drummer die blijft hangen
Perfect


LAI LAI HEI


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-01-2004 15:20 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Linkje?


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen