IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Finntroll Vorige pagina | Volgende pagina
Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 05-08-2004 13:30 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2004 12:10 schreef kwelgeest het volgende:
het 'folky' lomt live idd niet echt lekker uit de verf.


mwoh vond het op waldrock toch wel folky genoeg



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-08-2004 13:32 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2004 13:30 schreef Matthijz Filth het volgende:
mwoh vond het op waldrock toch wel folky genoeg
Toen je naar discman met Rapalje stond te luisteren?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 05-08-2004 14:34 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Op oudere optredens stond het geluid vaak slecht afgesteld, waardoor het 'folky' aspect inderdaad slecht naar voren kan zijn gekomen door de brei van geluid.
Voor zover ik echter gehoord heb (van anderen weliswaar, ik kon er niet bij zijn ) was in het laatste optreden in de W2 te Den Bosch het geluid voor de verandering eens wel goed. Toen klonk het ook meteen stukken duidelijker.


Jullie zijn allemaal negers!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-08-2004 14:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Op X-mass was het geluid (en dan met name het 'folky' aspect) janken met den pet op.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 05-08-2004 14:37 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Dat was dan ook vóór het optreden in de W2.


Jullie zijn allemaal negers!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 05-08-2004 15:11 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ik blijf het maar rare pipo muziek vinden.


Bazzio Attacks!!!


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 05-08-2004 18:15 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2004 13:32 schreef kwelgeest het volgende:
Toen je naar discman met Rapalje stond te luisteren?


nee
mn discman is stuk
maar uhr nee vond het gewoon wel vet klinken oke tuurlijk iets minder folk dan op cd maar sjah vond het eigelijk alleen maar beter



Zeroeyes
----
Usericon van Zeroeyes
Posted 05-08-2004 19:15 by Zeroeyes Wijzig reactieProfiel van ZeroeyesQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2004 14:34 schreef Meltdown het volgende:
Op oudere optredens stond het geluid vaak slecht afgesteld, waardoor het 'folky' aspect inderdaad slecht naar voren kan zijn gekomen door de brei van geluid.
Voor zover ik echter gehoord heb (van anderen weliswaar, ik kon er niet bij zijn ) was in het laatste optreden in de W2 te Den Bosch het geluid voor de verandering eens wel goed. Toen klonk het ook meteen stukken duidelijker.


Daar was ik bij end dat klopt


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 05-08-2004 21:29 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Finntroll is gaaf, behalve dat nieuwe album, het bevalt me niet.


Like Some Snow-white Marble Eyes


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-08-2004 14:26 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2004 19:15 schreef Zeroeyes het volgende:
Daar was ik bij end dat klopt
Godver verander je User-Icon es; Ik dacht dat dit een post van Burzum was


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-08-2004 14:46 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2004 21:29 schreef Pink Floyd het volgende:
Finntroll is gaaf, behalve dat nieuwe album, het bevalt me niet.



Wat, de nieuwe of de nieuwe nieuwe? Die tussenschijf met akoestisch gezemel (Slaget dinges Visor of zoiets?) was een ware afknapper, maar die MCD Trollhammeren is toch wel weer lekker, dus ik had goede hoop voor het nieuwe album. Schaf hem dit weekend denk ik maar eens aan.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 06-08-2004 15:16 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

De nummers op het nieuwe album halen helaas bijna nergens het niveau van de nummers op de trollhammeren mcd dus ik zou hem eerst maar eens gaan luisteren als ik jou was.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-08-2004 15:33 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Dank Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Heb geen zin om nogmaals zo'n miskoop te doen als Visor om Slutet.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 06-08-2004 16:08 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2004 12:09 schreef surrealm het volgende:
ik heb vorig weekend finntroll gehoord op gates of metal, maar ik weet niet of het aan mij ligt, maar waar was dat hele 'folky' waar iedereen het altijd over heeft? klonk mij namelijk als standaard (death?)metal in de oren


ok, shoot me


0kee dan
Je oren open zetten en misschien ook eens een keertje Chieftains luisteren. Misschien herken je dan wel folk.



Curunír
Usericon van Curunír
Posted 06-08-2004 16:25 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

Wat zit iedereen nou zo te zaniken op Visor om Slutet, ik snap het niet.
Ik vind het een goed album hoor, het geeft m.i. perfect de folkloristische natuur van de band weer. Akkoord, die EP kon conceptueel gezien misschien wat beter, maar de sfeer die zo eigen is aan Finntroll blijft wel behouden. Visor om Slutet was gewoon bedoeld als tussendoortje, ik vind dan ook dat je het niet met de andere cd's kan vergelijken.

Visor om Slutet =

PS: Voor alle duidelijkheid: mijn favoriet is en blijft Jaktens Tid.

[Dit bericht is gewijzigd door Curunír op 06-08-2004 16:26]


"I find your lack of faith disturbing."


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 06-08-2004 16:26 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 6 augustus 2004 16:25 schreef Curunír het volgende:
PS: Voor alle duidelijkheid: mijn favoriet is en blijft Jaktens Tid.

Mijn ook


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 06-08-2004 17:23 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 14:46 schreef Mark het volgende:
Wat, de nieuwe of de nieuwe nieuwe? Die tussenschijf met akoestisch gezemel (Slaget dinges Visor of zoiets?) was een ware afknapper, maar die MCD Trollhammeren is toch wel weer lekker, dus ik had goede hoop voor het nieuwe album. Schaf hem dit weekend denk ik maar eens aan.
Visor om Slutet inderdaad, jezus gristus wat een bagger-schijfje


Like Some Snow-white Marble Eyes


Zeroeyes
----
Usericon van Zeroeyes
Posted 06-08-2004 19:36 by Zeroeyes Wijzig reactieProfiel van ZeroeyesQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 17:23 schreef Pink Floyd het volgende:
Visor om Slutet inderdaad, jezus gristus wat een bagger-schijfje




Visor Om slutet is zoals al gezegd is.....


thrash
one vodka, two vodka, three vodka, drop dead
Usericon van thrash
Posted 06-08-2004 21:56 by thrash Wijzig reactieProfiel van thrashQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 14:46 schreef Mark het volgende:
Wat, de nieuwe of de nieuwe nieuwe? Die tussenschijf met akoestisch gezemel (Slaget dinges Visor of zoiets?) was een ware afknapper, maar die MCD Trollhammeren is toch wel weer lekker, dus ik had goede hoop voor het nieuwe album. Schaf hem dit weekend denk ik maar eens aan.


De nieuwe schijf (Nattfödd) is zeker het aan schaffen waard. Live is Finntroll ook zeer goed te aanschouwen, ze komen iig dit jaar weer op x-mas metal-fest in 013 .


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-08-2004 22:06 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Nou dat geluid op de afgelopen Xmass was om te huilen. Ik zal ze zeker gaan kijken maar ik heb ze dan al veel te vaak live gezien. Volgens mij heb ik alle shows in Nederland gezien vanaf hun Dynamo optreden


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 07-08-2004 1:42 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 17:23 schreef Pink Floyd het volgende:
Visor om Slutet inderdaad, jezus gristus wat een bagger-schijfje


Visor Om Slutet is dik in orde. Een regelrecht tripje door een Trollendorp. Je moet het alleen niet gaan vergelijken met de normale albums, want het is totaal anders.
Maar echt, de sfeer die sommige van die nummers uitstralen zijn beter dan welk normaal Finntroll nummer dan ook. De ideale Finntroll plaat zou voor mij geboren worden als ze het ruige van de normale albums combineren met het zachte naturistische geluid van Visor.

Gave plaat dus, en een prima afwisseling.


Jullie zijn allemaal negers!


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 07-08-2004 7:18 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 19:36 schreef Zeroeyes het volgende:


Visor Om slutet is zoals al gezegd is.....

STFU n00b!

quote:
Op 7 augustus 2004 1:42 schreef Meltdown het volgende:
Visor Om Slutet is dik in orde. Een regelrecht tripje door een Trollendorp. Je moet het alleen niet gaan vergelijken met de normale albums, want het is totaal anders.
Maar echt, de sfeer die sommige van die nummers uitstralen zijn beter dan welk normaal Finntroll nummer dan ook. De ideale Finntroll plaat zou voor mij geboren worden als ze het ruige van de normale albums combineren met het zachte naturistische geluid van Visor.

Gave plaat dus, en een prima afwisseling.
Ik vergelijk het inderdaad met vorige albums, daarom vind ik het album een beetje jammer, vooral omdat ik hem blind kocht en een pittig potje beuken verwacht had . Voor acoustische muziek koop ik wel iets van een folk-band!


Like Some Snow-white Marble Eyes


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-08-2004 10:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

eerse cd een tijdje leuk gevonden, maar al dat gehuppel is me toch wat te kinderachtig.


Kakihara
Usericon van Kakihara
Posted 07-08-2004 12:31 by Kakihara Wijzig reactieProfiel van KakiharaQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 10:38 schreef Jenje het volgende:
eerse cd een tijdje leuk gevonden, maar al dat gehuppel is me toch wat te kinderachtig.


ja maar jij bent dan ook al een oude man
Jaktens Tid en Midnattens Widunder



Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 11-08-2004 18:03 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Ik moet toch mededelen dat Nattfödd heerscht!


Like Some Snow-white Marble Eyes


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen