IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Klassieke talen Volgende pagina
WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 21-11-2002 23:15 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Wie heeft hier Grieks/Latijn gehad op school en wat vond je ervan?

Ik heb 1 jaar Grieks gehad maar dat vond ik niet zo geweldig. Ik heb nu 5 jaar Latijn en dat vind ik nogsteeds superleuk. M'n eindexamenonderwerp is Livius: zo'n beetje het moeilijkste Latijn wat er is. Veel conjunctivi, ACI's en ablabsen.

Dus...vertel over je klassieke taalvaardigheid en schrijf eens wat in het Grieks/Latijn.

Ave!


I spy with my little and verrry evil eye.....


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 21-11-2002 23:16 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

IK heb vier jaar latijd gevolgd, maar ik weet er geen zak meer van denk ik...


Orion
Usericon van Orion
Posted 21-11-2002 23:17 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

ik ken fries is dat ook speciaal


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-11-2002 23:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik heb 2 jaar Latijn gehad en 5 jaar Grieks. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik Latijn heb laten vallen toendertijd.

Grieks HEERSCHTE!! Erg veel filosofen, die Latijnse mietjes zeiden dat 'zij ook filosofie kregen' wat natuurlijk helemaal niet zo was, bwahahahaa .

Nee, Grieks was te gek. En Latijn ook, gemiste kans voor me, helaas. Talen heerschen! Klassieke ook! Doe er je voordeel mee, het zal één van de weinige dingen zijn die je op school geleerd hebt, waar je later plezier van hebt.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 21-11-2002 23:18 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Het gaat om KLASSIEKE talen...


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 21-11-2002 23:18 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Euhm....
Ik neem aan dat je de taal van het oude Egypte niet als oudheid ziet ?

Ik moet zeggen dat Latijns me ook nog wel wat lijkt, als je kijkt hoeveel kennis er in terug te vinden is.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 21-11-2002 23:19 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:17 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik heb 2 jaar Latijn gehad en 5 jaar Grieks. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik Latijn heb laten vallen toendertijd.

Grieks HEERSCHTE!! Erg veel filosofen, die Latijnse mietjes zeiden dat 'zij ook filosofie kregen' wat natuurlijk helemaal niet zo was, bwahahahaa .

Nee, Grieks was te gek. En Latijn ook, gemiste kans voor me, helaas. Talen heerschen! Klassieke ook! Doe er je voordeel mee, het zal één van de weinige dingen zijn die je op school geleerd hebt, waar je later plezier van hebt.




Ik heb Grieks in de 3e laten vallen omdat het toen nog nergens over ging...(de stier is boos enzo ). Latijn is ook pas echt leuk geworden vanaf de 4e, vooral van Seneca en Cattullus (Lesbia!) heb ik gesmuld.


I spy with my little and verrry evil eye.....


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 21-11-2002 23:19 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:18 schreef No Nonsense het volgende:
Euhm....
Ik neem aan dat je de taal van het oude Egypte niet als oudheid ziet ?

Ik moet zeggen dat Latijns me ook nog wel wat lijkt, als je kijkt hoeveel kennis er in terug te vinden is.


"oudheid" hmpff 'k bedoelde klassiek eigenlijk


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Orion
Usericon van Orion
Posted 21-11-2002 23:20 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

ik ken ook oud fries


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 21-11-2002 23:21 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:18 schreef No Nonsense het volgende:
Euhm....
Ik neem aan dat je de taal van het oude Egypte niet als oudheid ziet ?

Ik moet zeggen dat Latijns me ook nog wel wat lijkt, als je kijkt hoeveel kennis er in terug te vinden is.


*gruwelt* HET IS LATIJN!!! En dus niet LatijnS!

Maar goed, nee, klassieke oudheid is slechts Latijn en Grieks...


I spy with my little and verrry evil eye.....


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 21-11-2002 23:21 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:20 schreef Orion het volgende:
ik ken ook oud fries


HAHAHA ja hoor dan kan ik ook wel over "oud" twents beginnen


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-11-2002 23:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:19 schreef WickedKimmie het volgende:


Ik heb Grieks in de 3e laten vallen omdat het toen nog nergens over ging...(de stier is boos enzo ). Latijn is ook pas echt leuk geworden vanaf de 4e, vooral van Seneca en Cattullus (Lesbia!) heb ik gesmuld.

Jammer, ik heb een heel stuk van de Odyssee mogen vertalen, en hele stukken van dialogen van Plato. En komedie's van Aristophanes, en een tragedie van Sophocles en Euripides...

echt superveel cultuur & filosofie ook gehad.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 21-11-2002 23:22 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

sorry, zo gruwelijk ben ik ook niet op de hoogte


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 21-11-2002 23:24 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:22 schreef Dwaallicht het volgende:
Jammer, ik heb een heel stuk van de Odyssee mogen vertalen, en hele stukken van dialogen van Plato. En komedie's van Aristophanes, en een tragedie van Sophocles en Euripides...

echt superveel cultuur & filosofie ook gehad.

Leuk!! Ik heb ook wel een stuk filosofie gehad en natuurlijk de godenverhalen van de Grieken en Romeinen!! Trojaanse oorlog...dat soort dingen ook natuurlijk. Echt heel gaaf!!


I spy with my little and verrry evil eye.....


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-11-2002 23:26 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik heb 5 jaar Latijn gehad en 1 jaar Grieks. Een klassieke taal leren vond ik wel leuk, maar ook nog een ander alfabet... nee, dat was iets te veel van het goede...

In de 5e klas heb ik proefschoolonderzoeken gehad over Seneca. Mijn examen ging over Vergilius. Maar het is alweer een tijdje geleden ondertussen (ruim zes jaar), dus ik weet er niet zo veel meer van.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


DeCiPhEr
Usericon van DeCiPhEr
Posted 21-11-2002 23:27 by DeCiPhEr Wijzig reactieProfiel van DeCiPhErQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:17 schreef Orion het volgende:
ik ken fries is dat ook speciaal


ik west-fries


Orion
Usericon van Orion
Posted 21-11-2002 23:27 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:27 schreef DeCiPhEr het volgende:
ik west-fries


jij stond onder mij weet je nog


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-11-2002 23:28 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik heb 2 jaar Latijn en 1 jaar Grieks gedaan.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


DeCiPhEr
Usericon van DeCiPhEr
Posted 21-11-2002 23:28 by DeCiPhEr Wijzig reactieProfiel van DeCiPhErQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:27 schreef Orion het volgende:
jij stond onder mij weet je nog


nee dude is een heel andere taal


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 21-11-2002 23:29 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:26 schreef altx het volgende:
Ik heb 5 jaar Latijn gehad en 1 jaar Grieks. Een klassieke taal leren vond ik wel leuk, maar ook nog een ander alfabet... nee, dat was iets te veel van het goede...

In de 5e klas heb ik proefschoolonderzoeken gehad over Seneca. Mijn examen ging over Vergilius. Maar het is alweer een tijdje geleden ondertussen (ruim zes jaar), dus ik weet er niet zo veel meer van.


Vergilius=leuk!

Ach, ik vind t eigenlijk allemaal leuk .

hoc forum maius est!


I spy with my little and verrry evil eye.....


Orion
Usericon van Orion
Posted 21-11-2002 23:29 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

ja maar de vermeertjes die staan gewoon onder ONS


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


DeCiPhEr
Usericon van DeCiPhEr
Posted 21-11-2002 23:30 by DeCiPhEr Wijzig reactieProfiel van DeCiPhErQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:29 schreef Orion het volgende:
ja maar de vermeertjes die staan gewoon onder ONS


owja, maar dat kwam door Duitsland

owja ontopic: Duitsland is ook een klassieke taal, het Germaans namelijk, dus ik ben ontopic

[Dit bericht is gewijzigd door DeCiPhEr op 21-11-2002 23:33]


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 21-11-2002 23:30 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

ontopic graag


I spy with my little and verrry evil eye.....


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-11-2002 23:35 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Hehe, dit topic doet me ineens denken aan een keer dat we in de klas een stukje Latijn moesten vertalen. Er was toen een zin die begon met "Victor", dus degene die aan de beurt was, begon doodleuk met "Victor" in de veronderstelling dat ze die voornaam toen ook al hadden...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 21-11-2002 23:36 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:35 schreef altx het volgende:
Hehe, dit topic doet me ineens denken aan een keer dat we in de klas een stukje Latijn moesten vertalen. Er was toen een zin die begon met "Victor", dus degene die aan de beurt was, begon doodleuk met "Victor" in de veronderstelling dat ze die voornaam toen ook al hadden...


nouja, op zich zou het wel kunnen


I spy with my little and verrry evil eye.....


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-11-2002 23:44 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:36 schreef WickedKimmie het volgende:
nouja, op zich zou het wel kunnen


Hehe, maar ze hadden toen zo weinig voornamen dat ze de kinderen op een gegeven moment maar gingen nummeren, bijvoorbeeld Quintius of Octavius...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen