IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : te koop aanbieden van promo's in winkels Vorige pagina | Volgende pagina
aerodis
Usericon van aerodis
Posted 10-11-2005 9:15 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Staat het op Ebay aanbieden van een promo niet praktisch gelijk aan het online aanbieden van dat schijfje?

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 10-11-2005 9:15]


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 10-11-2005 11:05 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik denk dat ie met online aanbieden bedoelt het gratis verspreiden van de muziek in mp3 vorm

Maar het is allebei kut natuurlijk


Zenial


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 10-11-2005 12:38 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

Mp3's kunnen soms handig zijn om de muziek van een band te leren kennen, maar uiteindelijk probeer ik toch zover mijn budget het elke maand toe laat, lekker veel cd's te kopen. (origineel is gaaf)
Die promo's daarentegen koop ik nooit, zoals eerder gezegd, zijn dat gewoon uitgeklede cd's. Niet interessant.


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


herrie
Usericon van herrie
Posted 10-11-2005 15:51 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

on topic: schande! bands / labels zouden er werk van moeten maken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-11-2005 16:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik vind er persoonlijk niks mis met het aanbieden van promo's. Niet netjes? Wellicht. Juridisch is er echter weinig tot niks mis mee te beginnen...dat is ook de reden waarom labels en bands alleen kunnen dreigen maar feitelijk niks kunnen ondernemen (anders dan de verstrekker voortaan weren van de lijst van promoontvangers).

Oplossing is simpel en goedkoop. Maak digitale MP3/OGG/Whatever promo's met wat duidelijk hoorbare fouten erin. Dit maakt het voldoende goed om te reviewen maar niet voldoende goed om massaal te vermenigvuldigen en verspreiden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 10-11-2005 16:45 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Zelfs al hoor je maar het halve nummer dan worden ze nog massaal vermenigvuldigd en verspreid


Zenial


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-11-2005 16:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2005 16:35 schreef Chelman het volgende:
Ik vind er persoonlijk niks mis met het aanbieden van promo's. Niet netjes? Wellicht. Juridisch is er echter weinig tot niks mis mee te beginnen...dat is ook de reden waarom labels en bands alleen kunnen dreigen maar feitelijk niks kunnen ondernemen (anders dan de verstrekker voortaan weren van de lijst van promoontvangers).

Oplossing is simpel en goedkoop. Maak digitale MP3/OGG/Whatever promo's met wat duidelijk hoorbare fouten erin. Dit maakt het voldoende goed om te reviewen maar niet voldoende goed om massaal te vermenigvuldigen en verspreiden.
Zoals ik van een familielid hoorde die de nieuwe Dark Funeral moest reviewen... elk instrumentaal stukje op die plaat is volgelult door een bandlid... dat is dus onmogelijk te reviewen. Misschien dat daar zelfs nog verzamelaars voor zijn


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-11-2005 16:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2005 16:45 schreef Zenial het volgende:
Zelfs al hoor je maar het halve nummer dan worden ze nog massaal vermenigvuldigd en verspreid
en terrecht, de tijden zijn voorbij dat je een plaat in de winkel ging luisteren of blind kopen.. Voor jou misschien, ik download tegenwoordig alles voordat ik het a: wegflikker of b: aanschaf. Het scheelt mij iig flink wat geld aan niet aangeschafte platen die achteraf niet zo geweldig bleken te zijn.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-11-2005 17:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2005 16:35 schreef Chelman het volgende:
Ik vind er persoonlijk niks mis met het aanbieden van promo's. Niet netjes? Wellicht. Juridisch is er echter weinig tot niks mis mee te beginnen...dat is ook de reden waarom labels en bands alleen kunnen dreigen maar feitelijk niks kunnen ondernemen (anders dan de verstrekker voortaan weren van de lijst van promoontvangers).

Oplossing is simpel en goedkoop. Maak digitale MP3/OGG/Whatever promo's met wat duidelijk hoorbare fouten erin. Dit maakt het voldoende goed om te reviewen maar niet voldoende goed om massaal te vermenigvuldigen en verspreiden.
Ik neem aan dat je dit geval (verspreiden promo van een CD die nog niet uit is), ondanks je bovenstaande standpunt, wél ziet als iets waar juridisch wat mee te beginnen is?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 10-11-2005 22:21 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 10 november 2005 16:57 schreef spectre het volgende:
en terrecht, de tijden zijn voorbij dat je een plaat in de winkel ging luisteren of blind kopen.. Voor jou misschien, ik download tegenwoordig alles voordat ik het a: wegflikker of b: aanschaf. Het scheelt mij iig flink wat geld aan niet aangeschafte platen die achteraf niet zo geweldig bleken te zijn.

Je lult tegen de verkeerde, ik heb een goede 200 gig aan metal op mp3. Wat ik niet zo netjes vindt is dat promo's die in goed vertrouwen naar bladen worden gestuurd al worden verspreid als mp3's voordat de officiele cd's uit zijn.


Zenial


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 11-11-2005 2:21 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ik vraag me overigens wel af waarom mensen promo's naar mp3 rippen en vervolgens online gooien op soulseek, kazaa of andere downloadprogramma's. Je hebt er zelf immers niks aan...


no text supplied


Sater
Usericon van Sater
Posted 11-11-2005 6:19 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

De mp3's die ik gebruik om een cd uit te checken zijn eigenlijk vrijwel altijd legaal. Van site's van labels en bands enzo.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 11-11-2005 9:09 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

Promo's..nee.

Die dingen zijn toch om te reviewen e.d.? Niet om te verkopen? Ik snap niet waarom mensen daar geld voor neerleggen, je kunt beter de "normale" CD aanschaffen, daarmee support je de band ook nog eens.
Ooit heb ik mensen uit shops nog wel eens gewezen op de labeltjes die op sommige promo's staan ("not for retail, ment for free distribution only" en dat soort). Leuk dat ze daar altijd schijt aan hebben en over het algemeen teveel vragen voor zo'n schijfje.
Ik vind het trouwens ook behoorlijk gay dat sommige reviewers/andere lui die de meuk gratis krijgen die promo's doorverkopen aan winkels, omdat ze het schijfje niet meer willen hebben.


heavy metal is the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-11-2005 9:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Het zorgt er ook voor dat je van die klote promo's gaat krijgen zoals Spectre zei, met om de zoveel seconden iemand die er doorheen blaat


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-11-2005 9:14 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2005 6:19 schreef Sater het volgende:
De mp3's die ik gebruik om een cd uit te checken zijn eigenlijk vrijwel altijd legaal. Van site's van labels en bands enzo.
Met 30 seconden kan ik geen plaat beoordelen, want vaak is het niet meer dan dat wat legaal is.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 11-11-2005 9:15 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

edit: Richting Jenje natuurlijk.

Ik heb er geen ervaring mee, ik review immers niet (zou het niet kunnen ook trouwens).

Lijkt mij behoorlijk irritant voor de reviewer, lijkt me dat je die plaat dan geen behoorlijk oordeel kan geven?

Ik ken trouwens wel weer reviewers die, als ze het schijfje klote vonden, de promo's weggeven aan fans, zonder kosten. Dat vind ik dan wel weer prima!

[Dit bericht is gewijzigd door High Voltage op 11-11-2005 9:15]


heavy metal is the law


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 11-11-2005 9:16 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2005 9:11 schreef Jenje het volgende:
Het zorgt er ook voor dat je van die klote promo's gaat krijgen zoals Spectre zei, met om de zoveel seconden iemand die er doorheen blaat

Ja, dat ook nog... winkeliers die promo's te koop zetten in hun winkel, die hebben geen respect voor muzikanten. Geldwolven zijn het!


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-11-2005 19:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 12-11-2005 19:32 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2005 9:16 schreef Razor Jack het volgende:
Ja, dat ook nog... winkeliers die promo's te koop zetten in hun winkel, die hebben geen respect voor muzikanten. Geldwolven zijn het!
...Net als de muzikanten die er worden verkocht. Kom op man, de markt voor muziek is al vanaf het begin dat het bestaat verziekt door (slimme)zakenmannen en (domme)muzikanten...
De Lars Ulrichs die er het meest over zeiken hebben vaak het meest achter de ellebogen.

Eerlijk duurt het langst, en levert het minst op.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 13-11-2005 16:14 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

3 euro is een leuke prijs om eens een cd'tje uit te proberen. Downloaden doe ik sowieso niet meer, dus dit is een leuk alternatief. Ben ook geen fan van cd's in de winkel luisteren, en ik vervang als ik een cd ECHT gaaf vind, de promo toch wel.
Ik heb ze idd liever gratis, het is jammer dat mensen er een slaatje uit willen slaan, ik heb nu bv. een berg promo's, maar die zal ik nooit gaan lopen verkopen.
Die gast van Rocky Roads in Den Haag vraagt idd 10 euro voor een promo, schandalig. Maar die winkel is sowieso belachelijk duur, ik zou als ik jullie die zaak links laten liggen, want bij displeased bv. bespaar je dan minstens 7 euro per item.


Penumbra hoards ye, God of revulsion


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-11-2005 16:33 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2005 16:14 schreef Phygor het volgende:
3 euro is een leuke prijs om eens een cd'tje uit te proberen. Downloaden doe ik sowieso niet meer, dus dit is een leuk alternatief. Ben ook geen fan van cd's in de winkel luisteren, en ik vervang als ik een cd ECHT gaaf vind, de promo toch wel.
Ik heb ze idd liever gratis, het is jammer dat mensen er een slaatje uit willen slaan, ik heb nu bv. een berg promo's, maar die zal ik nooit gaan lopen verkopen.
Die gast van Rocky Roads in Den Haag vraagt idd 10 euro voor een promo, schandalig. Maar die winkel is sowieso belachelijk duur, ik zou als ik jullie die zaak links laten liggen, want bij displeased bv. bespaar je dan minstens 7 euro per item.


Ik snap niet hoe je tegen downloaden kunt zijn en dan wel over de rug van de artiesten iemand anders laat verdienen aan die promo's.

Ik heb ook wel eens per ongeluk een promo gekocht, maar ik voel me dan altijd bekocht, omdat ik met een exemplaar opgescheept zit waar op staat dat-ie niet bedoeld is voor de verkoop. Maar aan de andere kant denk ik dan, had ik maar niet voor een dubbeltje op de eerste rij moeten willen zitten. Maar dat terzijde...

Maar wat is er mis met het downloaden van promo's? Ik heb bijvoorbeeld wel eens de promo gedownload van Orphaned Land - Mabool een week of twee voordat die uit zou komen en heb 'm toen ik 'm een paar keer geluisterd had, gelijk in bestelling gezet. Dan kun je een cd tenminste al hebben als-ie net uit is en weet je tenminste zeker dat je limited edition nog hebt (alhoewel je het niet daarom hoeft te doen, want zó limited zijn die dingen helemaal niet...). En loop je niet het risico van een miskoop. Want ik vind een eurootje of 15 of meer voor een cd die ik nooit luister, toch wel een beetje veel.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-11-2005 16:48 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Het is alleen een beetje lullig voor degenen die niet downloaden. Horen ze van iedereen al dat het een toffe cd is en moeten ze zelf nog een paar weken wachten voordat ze hem kunnen kopen. Op zo'n manier wordt je zeg maar ontmoedigd om niet te downloaden


Zenial


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-11-2005 16:59 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2005 16:48 schreef Zenial het volgende:
Het is alleen een beetje lullig voor degenen die niet downloaden. Horen ze van iedereen al dat het een toffe cd is en moeten ze zelf nog een paar weken wachten voordat ze hem kunnen kopen. Op zo'n manier wordt je zeg maar ontmoedigd om niet te downloaden


Nou en?


Het gaat mij erom dat het absoluut geen schadepost is voor de artiesten en platenmaatschappijen dat je die promo's kunt downloaden. Sterker nog, ze verkopen er uiteindelijk juist meer cd's door.

En als mensen die niet downloaden, te horen krijgen dat het een toffe cd is, is dat toch juist extra reclame?

De platenmaatschappijen doen net alsof je elke cd die je niet downloadt, wel gaat kopen. Maar dat is helemaal niet waar. Als die kiddies die nu alles illegaal hebben, niet meer zouden mogen downloaden, zouden ze echt niet ineens alles wel gaan kopen. Daar hebben ze het geld niet eens voor...

Downloaden zorgt op welke manier dan ook voor extra reclame en dat ze dat niet inzien, vind ik nogal kortzichtig.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-11-2005 17:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee, labels vinden het niet leuk dat albums lekken doordat er prutsers en patsers zijn die de promo's rippen en ze voor de releasedatum op internet. Dan zijn de dure reclame's etc etc allemaal beetje voor niets.

Samples die van bandsites en labelsites te downloaden horen natuurlijk helemaal niet tot deze discussie.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-11-2005 17:43 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 13 november 2005 16:59 schreef altx het volgende:
Nou en?

Het gaat mij erom dat het absoluut geen schadepost is voor de artiesten en platenmaatschappijen dat je die promo's kunt downloaden. Sterker nog, ze verkopen er uiteindelijk juist meer cd's door.

Hehe zo hier ben je zeker van. Kan je t bewijzen dan?
Ik denk dat het voor jou geldt en voor mij ook, maar voor veel mensen ook niet


Zenial


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen