IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : te koop aanbieden van promo's in winkels Vorige pagina | Volgende pagina
Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 13-11-2005 17:53 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 13 november 2005 17:20 schreef Jenje het volgende:
Nee, labels vinden het niet leuk dat albums lekken doordat er prutsers en patsers zijn die de promo's rippen en ze voor de releasedatum op internet. Dan zijn de dure reclame's etc etc allemaal beetje voor niets.

Samples die van bandsites en labelsites te downloaden horen natuurlijk helemaal niet tot deze discussie.


Juist, mensen die niet de etiquette hebben en op zijn minst kunnen wachten tot de promo enkele maanden uit is. Overigens zou het wel eens een idee zijn MP-3's van lage kwaliteit bij labels online te zetten, zeker daar steeds meer platenzaken alleen de grote releases verkopen (economisch risico, logisch) en juist de kleinere blijven liggen. Met matige kwaliteit MP-3 kan je in ieder geval de band onder de aandacht brengen en kan de liefhebber met iets meer zekerheid zijn CD alsnog ergens bestellen...

Maar goed, internet en labels is een spanningsveld wat nog uitgekristalliseerd dient te worden, de goeden niet te na gesproken


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-11-2005 17:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2005 17:43 schreef Zenial het volgende:
Hehe zo hier ben je zeker van. Kan je t bewijzen dan?
Ik denk dat het voor jou geldt en voor mij ook, maar voor veel mensen ook niet


Ja, want direct maakt het niet uit of een promo nu op internet gezet wordt of niet. Het is niet dat de band/platenmaatschappij anders geld voor die promo gehad had.

En door die promo op internet te zetten bereik je veel meer mensen dan met welke reclamecampagne dan ook. En iedere persoon die vervolgens besluit die cd te kopen, is er 1 gewonnen. Je moet het vanuit die hoek bekijken. Het is *niet* dat iedereen die de cd niet gaat kopen, er 1 verloren is, want de meesten - zoals ik al zei - zouden die cd toch nooit gaan kopen (hoeveel zakgeld denk je dat zo'n kiddie krijgt per week?).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-11-2005 18:00 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2005 17:20 schreef Jenje het volgende:
Nee, labels vinden het niet leuk dat albums lekken doordat er prutsers en patsers zijn die de promo's rippen en ze voor de releasedatum op internet. Dan zijn de dure reclame's etc etc allemaal beetje voor niets.

Samples die van bandsites en labelsites te downloaden horen natuurlijk helemaal niet tot deze discussie.


Omdat je extra - gratis - reclame krijgt, is de dure reclame voor niets? Ja, zo kan je het ook bekijken...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-11-2005 18:06 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2005 17:53 schreef Vampire John het volgende:
Juist, mensen die niet de etiquette hebben en op zijn minst kunnen wachten tot de promo enkele maanden uit is. Overigens zou het wel eens een idee zijn MP-3's van lage kwaliteit bij labels online te zetten, zeker daar steeds meer platenzaken alleen de grote releases verkopen (economisch risico, logisch) en juist de kleinere blijven liggen. Met matige kwaliteit MP-3 kan je in ieder geval de band onder de aandacht brengen en kan de liefhebber met iets meer zekerheid zijn CD alsnog ergens bestellen...

Maar goed, internet en labels is een spanningsveld wat nog uitgekristalliseerd dient te worden, de goeden niet te na gesproken


Etiquette?

Alsof platenmaatschappijen zich aan enige vorm van etiquette houden bij alle pogingen om je zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen.

Even concreet: Sinds dat ik internet heb, is mijn cd-collectie gegroeid van pakweg 100 cd's tot ruim 900 cd's, simpelweg omdat ik nu gemakkelijk het kaf van het koren kan scheiden en daarom ook makkelijk even 20 cd's via internet bestel, hetgeen ik nooit van zijn leven zou doen als ik niet vantevoren wist dat ik geen miskoop zou begaan. En 20 cd's in de winkel luisteren, ga je ook niet doen. En samples van lage kwaliteit is wel leuk of zo, maar ik zou dan alsnog daarop afknappen en nog niet weten of de betreffende cd nu echt de moeite waard is of niet.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-11-2005 18:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2005 18:00 schreef altx het volgende:
Omdat je extra - gratis - reclame krijgt, is de dure reclame voor niets? Ja, zo kan je het ook bekijken...
Labels sturen op een datum aan voor een bepaalde impact. Timing heeft een verkoopeffect ..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-11-2005 18:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2005 18:06 schreef altx het volgende:
Etiquette?

Alsof platenmaatschappijen zich aan enige vorm van etiquette houden bij alle pogingen om je zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen.

Even concreet: Sinds dat ik internet heb, is mijn cd-collectie gegroeid van pakweg 100 cd's tot ruim 900 cd's, simpelweg omdat ik nu gemakkelijk het kaf van het koren kan scheiden en daarom ook makkelijk even 20 cd's via internet bestel, hetgeen ik nooit van zijn leven zou doen als ik niet vantevoren wist dat ik geen miskoop zou begaan. En 20 cd's in de winkel luisteren, ga je ook niet doen. En samples van lage kwaliteit is wel leuk of zo, maar ik zou dan alsnog daarop afknappen en nog niet weten of de betreffende cd nu echt de moeite waard is of niet.
Het gaat niet om mensen die mp3's luisteren en dan kopen, maar om mensen die ipv een album te kopen de mp3's maar downloaden. Mp3's als sample om een band te checken is prima, vroeger deed men dat door promo's aan cd winkels te geven en die lieten ze dan aan de klanten horen. Maar nu kun je op de site van band of label vaak al wat horen van een aankomend album. In die bestemming is mp3 perfect, maar van die lamzakken die lopen te patsen met 5000 cd's op mp3, en alleen de hele Kruidvat en Albert Heyn collectie op origineel schijfje, die verdienen een nekschot.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-11-2005 18:52 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 13 november 2005 17:58 schreef altx het volgende:
En door die promo op internet te zetten bereik je veel meer mensen dan met welke reclamecampagne dan ook. En iedere persoon die vervolgens besluit die cd te kopen, is er 1 gewonnen. Je moet het vanuit die hoek bekijken. Het is *niet* dat iedereen die de cd niet gaat kopen, er 1 verloren is, want de meesten - zoals ik al zei - zouden die cd toch nooit gaan kopen (hoeveel zakgeld denk je dat zo'n kiddie krijgt per week?).

Denk je niet dat het aan het label of de band is om te beslissen op wat voor manier ze reclame maken? En niet door een reviewer die zn promo's online gooit?


Zenial


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-11-2005 18:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Of erger nog ... ze verkoopt?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-11-2005 19:07 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dat een reviewer het niet in z'n hoofd moet halen om zo'n ding uberhaupt, maar zeker niet voor de release date, te verkopen lijkt me duidelijk.

Het weggeven, en vervolgens doorverkopen van promo's vind ik wel OK. En wat betreft winkels, tsja, lastig, promo's zijn niet voor winst bedoeld, maar goed, een winkel maakt er minder winst op dan een verzamelaar die het zou verkopen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 14-11-2005 16:19 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2005 16:33 schreef altx het volgende:
Ik snap niet hoe je tegen downloaden kunt zijn en dan wel over de rug van de artiesten iemand anders laat verdienen aan die promo's.


Zei ik dat ik tegen downloaden was? Lezen.

En zoals ik al zei, bij mij gaat het nimmer over de rug van artiesten. Als ik mp3s, worden die zeker vervangen door cd's, en als ik promo's heb, en ik koop er geen originele cd van, had ik hem zonder die promo ook niet gekocht, dus is het gewoon extra publiciteit. Niks over de rug van 'o zo arme' artiesten.


Penumbra hoards ye, God of revulsion


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 15-11-2005 8:49 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

Ik ben laatst bij de Waterput (cd-zaak dus) in Bergen op zoom geweest. Misschien dat er mensen hier zijn die deze zaak kennen?
In ieder geval, deze zaak heeft veel goede cd's voor nette prijzen. Het enige wat ik erg jammer vond is dat in de tweedehands bakken tussen de metal letterlijk tientallen promo cd's te koop staan voor een dikke 5 euro per stuk... beetje jammer.


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-11-2005 9:32 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2005 16:19 schreef Phygor het volgende:
Zei ik dat ik tegen downloaden was? Lezen.

En zoals ik al zei, bij mij gaat het nimmer over de rug van artiesten. Als ik mp3s, worden die zeker vervangen door cd's, en als ik promo's heb, en ik koop er geen originele cd van, had ik hem zonder die promo ook niet gekocht, dus is het gewoon extra publiciteit. Niks over de rug van 'o zo arme' artiesten.


Zei ik dat ik het tegen jou had? Lezen. Ik wilde gewoon even die discussie aansjengelen en dat is gelukt...

En het gaat wel over de rug van de artiesten want van het geld dat je voor die promo betaalt, komt geen eurocent bij de artiest terecht. Dat is wat ik bedoel met iemand geld laten verdienen over de rug van de artiesten.

Ik pleit voor een systeem waar je een volledige cd kunt downloaden als je een eurootje of wat overmaakt op de bankrekening van de band zelf. Dat zal doorgaans meer zijn dan wat ze er contractueel aan over houden...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 15-11-2005 12:21 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 15 november 2005 9:32 schreef altx het volgende:
Ik pleit voor een systeem waar je een volledige cd kunt downloaden als je een eurootje of wat overmaakt op de bankrekening van de band zelf. Dat zal doorgaans meer zijn dan wat ze er contractueel aan over houden...

Ik denk dat het in de toekomst wel deze richting op zal gaan ja... maar toch jammer dat je op zo'n manier niks 'tastbaars' in handen krijgt...


Zenial


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-11-2005 12:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 12:21 schreef Zenial het volgende:
Ik denk dat het in de toekomst wel deze richting op zal gaan ja... maar toch jammer dat je op zo'n manier niks 'tastbaars' in handen krijgt...
Dan hebben we zulke goede printers en zulk goedkoop papier, inkt en cases, dat je voor een euro extra de artwork krijgt en mag gebruiken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 15-11-2005 13:11 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 12:21 schreef Zenial het volgende:
Ik denk dat het in de toekomst wel deze richting op zal gaan ja... maar toch jammer dat je op zo'n manier niks 'tastbaars' in handen krijgt...

Als het echt die kant op gaat wil ik wel WAV files kunnen downloaden. (kwaliteit dus)


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2005 13:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 13:11 schreef Razor Jack het volgende:
Als het echt die kant op gaat wil ik wel WAV files kunnen downloaden. (kwaliteit dus)


Doe maar dan toch FLAC.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 15-11-2005 13:19 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 13 november 2005 16:59 schreef altx het volgende:
Het gaat mij erom dat het absoluut geen schadepost is voor de artiesten en platenmaatschappijen dat je die promo's kunt downloaden. Sterker nog, ze verkopen er uiteindelijk juist meer cd's door.


Nee, dat is domweg niet waar. Uiteraard zullen er tussen al die downloaders mensen zitten die niet minder of zelfs meer cd's gaan kopen, maar het merendeel maakt zich daar echt niet druk om en koopt helemaal niets meer, aangezien alles gratis te downloaden is en dan hebben ze het nog voor de releasedatum ook. Vaak worden er dan geweldige argumenten gebruikt als "de platenmaatschappijen verdienen toch al genoeg" en andere smoesjes om hun gebrek aan ethiek te verdoezelen, maar eigenlijk is de boodschap: "het kan me niet schelen, zolang het maar gratis is".

Ik ben echt geneigd te denken dat dit binnen de metalscene minder voorkomt dan in de mainstream sector, maar misschien is dat valse hoop.


no text supplied


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-11-2005 13:26 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 13:19 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Nee, dat is domweg niet waar. Uiteraard zullen er tussen al die downloaders mensen zitten die niet minder of zelfs meer cd's gaan kopen, maar het merendeel maakt zich daar echt niet druk om en koopt helemaal niets meer, aangezien alles gratis te downloaden is en dan hebben ze het nog voor de releasedatum ook. Vaak worden er dan geweldige argumenten gebruikt als "de platenmaatschappijen verdienen toch al genoeg" en andere smoesjes om hun gebrek aan ethiek te verdoezelen, maar eigenlijk is de boodschap: "het kan me niet schelen, zolang het maar gratis is".

Ik ben echt geneigd te denken dat dit binnen de metalscene minder voorkomt dan in de mainstream sector, maar misschien is dat valse hoop.


En vroeger brandden die kiddies al hun cd's. What's your point?

De gedachte dat iedereen die downloadt, anders alles origineel zou kopen, is gewoon krom en naïef.

Als ze niet mogen downloaden, dan kopen ze het ook niet. Zo simpel is dat gewoon.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-11-2005 14:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 13:17 schreef Chelman het volgende:
Doe maar dan toch FLAC.
Omdat dat iets kleiner is?

Doe mij dan maar .wav, kun je het tenminste zonder decodering branden, of coderen naar een handelbaar formaat.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 15-11-2005 14:28 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 14:24 schreef ZelThoR het volgende:
Omdat dat iets kleiner is?

Doe mij dan maar .wav, kun je het tenminste zonder decodering branden, of coderen naar een handelbaar formaat.

Inderdaad, gewoon WAV. Bovendien heeft toch iedereen ruimte genoeg op zijn HD(s).. kost twee keer niks.


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2005 14:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 14:24 schreef ZelThoR het volgende:
Omdat dat iets kleiner is?

Doe mij dan maar .wav, kun je het tenminste zonder decodering branden, of coderen naar een handelbaar formaat.


Nee, niet vanwege de grootte. FLAC kan CUE bestanden embedden om zo EXACTE kopieën te maken inclusief de juiste pauze's tussen tracks. Het kan ook metadata opslaan die op veel CD's tegenwoordig aanwezig is. Dat kan WAV allemaal niet.

enne...zonder decodering? Er gebeurt echt wel een transformatie van WAV naar PCM wanneer je een audio CD brandt. Jij merkt er alleen niks van. Goede programma's kunnen ook FLAC on the fly transformeren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2005 14:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

zijn er ook onderwerpen waar jij niks van weet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-11-2005 14:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 14:39 schreef Chelman het volgende:
Nee, niet vanwege de grootte. FLAC kan CUE bestanden embedden om zo EXACTE kopieën te maken inclusief de juiste pauze's tussen tracks. Het kan ook metadata opslaan die op veel CD's tegenwoordig aanwezig is. Dat kan WAV allemaal niet.

enne...zonder decodering? Er gebeurt echt wel een transformatie van WAV naar PCM wanneer je een audio CD brandt. Jij merkt er alleen niks van. Goede programma's kunnen ook FLAC on the fly transformeren.

Aha, ok, dat is inderdaad misschien nog wel interessant.

De meeste WAV bestaanden staan toch al in een PCM indeling?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2005 14:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 14:44 schreef spectre het volgende:
zijn er ook onderwerpen waar jij niks van weet
Ik heb een ziekelijk geheugen. Kan er ook niks aan doen. En ik heb de nare eigenschap om dingen die ik niet weet eens op te zoeken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2005 14:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 14:45 schreef ZelThoR het volgende:
De meeste WAV bestaanden staan toch al in een PCM indeling?


Idd. sorry. maar wat ik bedoelde was dit:

quote:

Contrary to the popular misconception, audio CDs do not use WAV as their storage format. The commonality is that both audio CDs and WAV files have the audio data encoded in PCM, but WAV is a data file format for computer use; if you rip an audio CD to WAV files and burn them onto a CD-R as a data disc (ISO) and insert it into a player that can handle only audio CDs, the CD will not play.


Er vindt dus wel degelijk een transformatie plaats.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen