IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Absu Vorige pagina | Volgende pagina
Snoodaert
Wijsheid voor Dwalenden.
Usericon van Snoodaert
Posted 26-03-2004 17:40 by Snoodaert Wijzig reactieProfiel van SnoodaertQuote dit bericht

Voor de ingewijden:

At the same time, the concept of the Black Sun arose some say because the ancient civilizations believed that the Sun dies at night as it set in the West, and descended into the Underworld, where it turned Black. The next day it would resurrect again in the East. They imagined the sun actually traveling underneath the Earth via a secret subterranean passageway, and had hieroglyphs depicting this. Significantly, there is an alchemical motto called "V.I.T.R.I.O.L", an acronym for Latin words which translate to "Visit the Interior Parts of the Earth; by Rectification Thou Shalt Find the Hidden Stone."



IJverzucht en drinkgelag.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 26-03-2004 20:42 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

EQUIMANTHORN Sign With From Beyond Productions/New Album Artwork Posted Online

Equimanthorn, the distinctive Sumerian and ambient "supergroup" led by Equitant (ABSU/EQUITANT) and Proscriptor (ABSU/MELECHESH), have reformed the group along with Mark Riddick and Michael Riddick (THE SOIL BLEEDS BLACK) and special guests Moloch (MELECHESH) and Vorskaath (ZEMIAL/AGATUS).

Dit wil ik ook wel horen!
Klinkt erg gaaf


F*ck hippies


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 27-03-2004 12:20 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ik ken een eerdere cd van Equimanthorn, de titel is zo lang ende kut dat ik die hier niet neer ga zetten . Ik kan niet zeggen dat het ook maar in de buurt van de genialiteit van Absu komt.

Het is een soort van Dark Ambient achtige muziek met veel effecten, maar het klinkt mij te veel alsof ze maar gewoon wat doen. Sommige stukken zijn wel gaaf, maar in andere stukken mist er elke vorm van samenhang. Wel gaaf dat ze een sample gebruiken uit het Jacula/Antonius Rex nummer "Long black magic night"


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 28-03-2004 1:52 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Heb zelf Third sorm of cythraul en the sun Of Tiphareth, geweldige platen, is die cd Tara ook een beetje in die stijl?? en heeft iemand nog zo'n grijs shirt van third storm of cythraul ligen, wil hem wel ruilen tegen mijn shirt van In the eyes of Joldanech...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 28-03-2004 10:59 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Volgens dwaallicht:
Tara is black/death metal met een jaren '80 tik en ook nog eens een buitengewoon goed in elkaar zittend lesje in snelheid & strakheid!

En gelijk heeft hij. Heerschende drums, strak en snel.
PILLARS OF MERCY


F*ck hippies


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-03-2004 14:54 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2004 1:52 schreef Murdering Monk het volgende:
Heb zelf Third sorm of cythraul en the sun Of Tiphareth, geweldige platen, is die cd Tara ook een beetje in die stijl??
Hij is harder en chaotischer, maar typisch Absu. Het is denk ik wel hun beste plaat tot nu toe ook al is ie moeilijker te behappen.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2004 15:31 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Tara is veel sneller harde en krachtiger en lijkt meer op 'the sun...' dan op 'the third storm..' maar het is de Absu plaat bij uitstek.
Geweldige vocalen, meesterlijk drum werk en een heerlijke dosis mystiek.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 05-04-2004 13:06 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Hoe zit dat nu met Absu? Blijkbaar bestaat de band enkel nog uit Proscriptor? Equitant verliet al eerder de band en nu is ook Shaftiel uit het beeld verdwenen.

Absu zal mijns inziens dan toch een stuk minder interessant worden. Shaftiel schreef groot stuk van de muziek en Equitant zorgde voor de meeste lyrics.

Jammer ...


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 05-04-2004 13:17 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Hmm ja ik zie nu ook dat er op de officiele site bij band alleen Proscriptor nog staat . Vreemd dat er niks in de news sectie over staat.

Vraag me af of dat aangekondige album er nog gaat komen en of Absu hierna nog door gaat met andere (studio) leden.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-04-2004 13:20 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Godver, da's slecht nieuws, en die band stond nog hoog op mijn "moet ik eens zien"-lijst

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 05-04-2004 13:20]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-04-2004 17:33 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 5 april 2004 13:20 schreef Gunman het volgende:
Godver, da's slecht nieuws, en die band stond nog hoog op mijn "moet ik eens zien"-lijst

idd , stond bij mij ook erg hoog in die lijst.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 05-04-2004 17:36 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Gelukkig is er Melechesh nog


F*ck hippies


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-04-2004 17:37 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 17:36 schreef Manifest het volgende:
Gelukkig is er Melechesh nog
Erg vergelijbaar idd


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 05-04-2004 20:32 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Tjah, dat is jouw mening.


F*ck hippies


Dopethrone
Usericon van Dopethrone
Posted 05-04-2004 21:53 by Dopethrone Wijzig reactieProfiel van DopethroneQuote dit bericht

Absu zuigt!


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 05-04-2004 21:54 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Je moeder


F*ck hippies


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-04-2004 21:55 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 21:53 schreef Dopethrone het volgende:
Absu zuigt!
En waarom dan wel


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Sleipnir
Usericon van Sleipnir
Posted 12-01-2005 15:18 by Sleipnir Wijzig reactieProfiel van SleipnirQuote dit bericht

Net gehoord dat het laatste album "Absu" in juni verkrijgbaar zal zijn, echter het betreft een zeer beperkte oplage, en waarschijnlijk ook alleen op CD verkrijgbaar in Nederland.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-01-2005 15:19 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2005 15:18 schreef Sleipnir het volgende:
Net gehoord dat het laatste album "Absu" in juni verkrijgbaar zal zijn, echter het betreft een zeer beperkte oplage, en waarschijnlijk ook alleen op CD verkrijgbaar in Nederland.
Hoe groot is de oplage?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Sleipnir
Usericon van Sleipnir
Posted 12-01-2005 15:20 by Sleipnir Wijzig reactieProfiel van SleipnirQuote dit bericht

schrik niet, waarschijnlijk maar 500 maar dat is officieel nog niet bekend


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-01-2005 15:21 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2005 15:20 schreef Sleipnir het volgende:
schrik niet, waarschijnlijk maar 500 maar dat is officieel nog niet bekend
Kan ik ergens een pre-order plaatsen?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Sleipnir
Usericon van Sleipnir
Posted 12-01-2005 15:22 by Sleipnir Wijzig reactieProfiel van SleipnirQuote dit bericht

Nog niet, maar ik zal het je zo snel mogelijk laten weten.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-01-2005 15:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Melechesh vergelijkbaar met Absu? Ik haal het er toch niet uit hoor


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Sleipnir
Usericon van Sleipnir
Posted 12-01-2005 15:29 by Sleipnir Wijzig reactieProfiel van SleipnirQuote dit bericht

Niet echt, alleen het feit dat Proscriptor ook bij Melechesh drumt.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 29-03-2005 11:00 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

van Osmose:

ABSU Mythological Occult Metal: 1991-2001

komt uit ergens in 2005

Er is blijkbaar geen sprake meer van Absu:Absu, het nieuwe album.

Misschien maar beter, nu Shaftiel en Equitant weg zijn maar het blijft een enorm verlies.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen