IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Wat kost het boeken van verschillende bands? (Ook non metal ter vergelijking) Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-07-2002 6:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Om een beetje een beeld te krijgen van de commerciele kant van metal zou ik graag wat bandnamen willen weten en hoeveel ze kosten en hou zich dat verhoudt met: wel/ geen platendeal, soort -grootte van- label, verkoopcijfers enz.

Sommige bands gaan snel voor meer cash terwijl andere zoals Overkill heb ik me laten vertellen, toch jarenlang een bekende naam, voor 2000 gulden al langskomen. Nou heb ik nooit bekende bands geboekt inschatten wordt dan nogal moeilijk.

Hebben positieve recensies en andere exposure via de underground en/of de bekende media direct effect op de prijs of hangt dat pas af van wel of niet daarna onstane vraag vanuit podia?

Graag duidelijk euro's/ guldens erbij.

(veel) meer, ong. gelijk of (veel) minder?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-07-2002 10:27]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-07-2002 8:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

5000 voor een band is aardig wat.
Nederlandse bands zijn vaak flink goedkoper.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-07-2002 9:45 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

iik ken zat bands die voor veeeeel minder optreden, ligt er een beetje aan wat jij te bieden hebt. 250 euro is al vrij veelvoor een nederlandse band, de kleinere bands zijn zowiezo alleen gewend om hun reiskosten vergoed te krijgen. komt vaak zat voor dat ze zelf iets bij moeten leggen om op te kunnen treden.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-07-2002 10:12 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 4 juli 2002 8:06 schreef Jenje het volgende:
5000 voor een band is aardig wat.
Nederlandse bands zijn vaak flink goedkoper.


Je hebt gelijk; ik hoorde het ook al weer jaren geleden en sindsdien is klaarblijkelijk de dementie toegeslagen; ik maak er 2000 van.

O ja; misschien is het een soort zakengeheim die boekingsprijzen, marges zijn ook perfect!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-07-2002 10:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ER zijn toch mensen in bands hier? die kunnen heun vraagprijs toch wel effe geven?


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 04-07-2002 10:26 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Wat dacht je van 200 piek en een kratje bier...


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 04-07-2002 10:33 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Toen V.I.R.U.S. nog bestond heeft Sinister op ons laatste feest voor 1500 gulden opgetreden.



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 04-07-2002 10:37 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

beginnende bandjes, spelen soms voor twee kratjes bier + honderd piek. of alleen twee kratjes



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-07-2002 10:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gage is totaal afhankelijk van de ervaring en de bekendheid van de band.

Voor 500 euro heb je tegenwoordig wel een goede nederlandse metalband


G.
Usericon van G.
Posted 04-07-2002 11:11 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

Warom wil je het weten?.....Als het echt heel belangrijk is kan ik je wel het e-mail adres geven van iemand die en aantal jaar metal programmeur is geweest


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-07-2002 11:25 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 4 juli 2002 11:11 schreef G. het volgende:
Warom wil je het weten?.....Als het echt heel belangrijk is kan ik je wel het e-mail adres geven van iemand die en aantal jaar metal programmeur is geweest


Graag! T is nl. voor school; ik zoek je ff op; momentje..

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-07-2002 11:29]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 05-07-2002 11:40 by Vomitory Wijzig reactieProfiel van VomitoryQuote dit bericht

Voor een goede Nederlandse metalband betaal je ongeveer 500 euro (Inhume, Houwitser, e.d.). Met wat "beginnende" of "onbekende" bandjes erbij heb je een toffe metalavond voor zo'n 700 Euro. (PA niet meegeteld)
After Forever probeerde ik laatst te boeken, maar die kosten al rond de 3000 gulden (via Mojo, verrekte lulhoofden)

Wat betreft niet-metal bands, dat verschilt enorm. Hardcore is relatief goedkoop, laatst Do or Die voor 450 Euro + 2 voorprogramma's van elk 50 Euro. En gratis bier, dat mogen ze toch op zijn minst krijgen.

Beef kostte een jaartje geleden nog 2000 gulden, maar die prijs zal ondertussen wel verdubbeld zijn.


Via een boekingskantoor is de gage ongeveer 50 tot 100 euro hoger, probeer altijd zelf contact op te nemen met de band. (via boekingskantoor is wel een stuk makkelijker)


Pritt kills the Brazilian glue-scene


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-07-2002 11:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Bij ZM-fest I heb ik ook gemerkt dat Nederlandse Metalbands bereid zijn wat van hun gage af te halen, vooral bij nieuwe initiatieven.
Zorg gewoon dat het backstage gedeelte (eten & drinken en vermaak) goed geregeld is, en dat het technische gedeelte goed is, dan zijn artiesten snel erg blij, en vinden ze het geld minder belangrijk.


daVid
Usericon van daVid
Posted 05-07-2002 11:46 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

En dan heb je ook nog bands die niet zoveel kosten, maar dan verwachten dan als ze weg gaan dat heel de tour een pizza per persoon mee krijgt. +- 40!

Overigens spelen sommige bands ook voor "de deur". Dat houd in dat ze een vast percentage van de entree krijgen. Op die manier is het risico en de mogelijk winst/verlies voor de band groter. Voor het betreffende podium is dat wel fijn.

Overigens word de echte winst gemaakt achter de bar. Het geld van de deur gaat meestal op aan de bands, security, geluid en licht.

daVid



Bloedgraaf
Usericon van Bloedgraaf
Posted 05-07-2002 19:06 by Bloedgraaf Wijzig reactieProfiel van BloedgraafQuote dit bericht

Ik weet dat de nederlandse punkband Undeclinable (spelling?) voor een optreden in de gigant in apeldoorn 4000 piek kregen...


I smoke 2 joints before I smoke 2 joints and than I smoke 2 joints


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 06-07-2002 0:23 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 5 juli 2002 11:45 schreef Jenje het volgende:
Bij ZM-fest I heb ik ook gemerkt dat Nederlandse Metalbands bereid zijn wat van hun gage af te halen, vooral bij nieuwe initiatieven.
Zorg gewoon dat het backstage gedeelte (eten & drinken en vermaak) goed geregeld is, en dat het technische gedeelte goed is, dan zijn artiesten snel erg blij, en vinden ze het geld minder belangrijk.


idd, goed gesproken. mijn band vraagt in principe 500 gulden, maar als het niet anders kan, dan voor iets minder. je zit toch met vervoer, spullen etc.

maar als alles ook nog eens super goed geregeld is, zoals bij de atak met het zwaremetalenfestival, dan kijken de bands idd heel wat blijer. ( en ik moest nog wel rijden )


Oud Vuil.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-07-2002 6:41 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 06-07-2002 6:41]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-07-2002 6:42 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

NON METAL:

- The Cranberries waren 2 jaar geleden 70.000 gulden om te boeken in 013 Tilburg.

- Metallica was, naar het schijnt (geruchten) om precies te zijn 1 miljoen gulden om te boeken op DOA '99



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 06-07-2002 7:59 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 9:45 schreef ghoulliette het volgende:
iik ken zat bands die voor veeeeel minder optreden, ligt er een beetje aan wat jij te bieden hebt. 250 euro is al vrij veelvoor een nederlandse band, de kleinere bands zijn zowiezo alleen gewend om hun reiskosten vergoed te krijgen. komt vaak zat voor dat ze zelf iets bij moeten leggen om op te kunnen treden.


helaas wel ja..

[Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 06-07-2002 7:59]


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 06-07-2002 8:01 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2002 11:45 schreef Jenje het volgende:
Bij ZM-fest I heb ik ook gemerkt dat Nederlandse Metalbands bereid zijn wat van hun gage af te halen, vooral bij nieuwe initiatieven.
Zorg gewoon dat het backstage gedeelte (eten & drinken en vermaak) goed geregeld is, en dat het technische gedeelte goed is, dan zijn artiesten snel erg blij, en vinden ze het geld minder belangrijk.


psies, hoewel de reiskosten (benzine, huur busje) er ook wel gecompenseerd mee mogen worden, anders wordt het op een gegeven moment erg oninteressant als je er steeds op toe moet leggen


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 08-07-2002 19:04 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ja en daar hebben wij wel ervaring mee


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 08-07-2002 19:10 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 19:04 schreef Triple-Dan het volgende:
Ja en daar hebben wij wel ervaring mee




@Triple-Dan: misschien moet ik me toch wat vaker door Frenske van de fiets laten jagen..)


TheDarkOne
Society?? I'm Not Part Of That!!!
Usericon van TheDarkOne
Posted 16-07-2002 21:38 by TheDarkOne Wijzig reactieProfiel van TheDarkOneQuote dit berichthttp://www.changeall.tk

er zijn ook bands die optreden voor een kratje bier..


Death Comes To Us All


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 16-07-2002 22:05 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Johnny Romein, een volledig onbekende smartlappenzanger die 10 jaar geleden (1992) één CD heeft uitgebracht kost voor 30/35 minuten 805 euro!!


Dit slaat nergens op.


TheDarkOne
Society?? I'm Not Part Of That!!!
Usericon van TheDarkOne
Posted 16-07-2002 22:36 by TheDarkOne Wijzig reactieProfiel van TheDarkOneQuote dit berichthttp://www.changeall.tk

ziek..


Death Comes To Us All


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 17-07-2002 0:23 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

control human delete heeft voor 40 euro en 2 kratten bier gespeelt in Lucky Rijssen


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen