IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Zwarte wijken, jouw mening Volgende pagina
sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 15:10 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

Wijken waarin meer dan 30% van de bewoners van buitenlandse afkomst is, moeten worden gesloopt.


Mee eens of oneens? en waarom?


zo, dat was mijn beurt dan weer


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-12-2002 15:13 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Van de ene kant ben ik het ermee eens en van de andere kant niet. Als je de 'zwarten' verspreidt over Nederland zullen ze zich beter integreren en zullen er door de centralisatie minder extreem radicale groeperingen ontstaan. Van de andere kant denk ik dat je dan de cultuur in bv. typische Nederlandse plattelandsdorpjes gaat mengen met andere culturen en dat er daardoor spanningen zullen ontstaan. Lastige stelling...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-12-2002 15:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Gesloopt

Nou.. dat lijkt me een wel errug rigoreuze maatregel

Wel ben ik voorstander van een betere spreiding van allochtonen, ik ben ervan overtuigd dat er beter geïntegreerd wordt als ze niet allemaal bij elkaar wonen.

De bittere werkelijkheid op dit moment is (helaas) dat veel allochtonen door hun lagere afkomst (analfabetisme, geen/ lage scholing) onderaan de ladder terechtkomen. In de bijstand dus. En sja, dan kan je ook geen mooi huisje betalen waardoor je in een goedkope verpauperde wijk terecht komt.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-12-2002 15:20 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Ik ben meer voor verspreiding omdat het de integratie vergemakelijkt, maar als je ze allemaal apart zet, hebben ze volledig nieks van vrienden, en als je ze in kleine groepjes dropt zullen ze een groep apart vormen naast de grote groep.



sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 15:22 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

dat is inderdaad waar. In 'zwarte wijken' wonen allochtonen en mensen die laag op de sociale ladder staan. Dit levert veel problemen op in zulke wijken zelf. Deze wijken zijn niet aantrekkelijk voor mensen met meer geld en hoger aanzien. Daarom blijft het zo gescheiden. Zorg je voor meer verspreiding los je een deel van dit probleem op. Want één van de problemen die hiermee te maken hebben, zijn 'zwarte scholen'. Allochtone kinderen krijgen hierdoor minder goede scholing, en zo blijf je het probleem houden toch?



Ik vind het ook een moelijke stelling, amar heb er wel een debat over voor school ik ik moet vóór spelen.


zo, dat was mijn beurt dan weer


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-12-2002 15:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 15:20 schreef the wounded immortal het volgende:
.... maar als je ze allemaal apart zet, hebben ze volledig nieks van vrienden, en als je ze in kleine groepjes dropt zullen ze een groep apart vormen naast de grote groep.


Ja, dat doen de autochtonen natuurlijk ook


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 15:25 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 15:20 schreef the wounded immortal het volgende:
maar als je ze allemaal apart zet, hebben ze volledig nieks van vrienden, en als je ze in kleine groepjes dropt zullen ze een groep apart vormen naast de grote groep.
het gaat er juist om dat autochtone en allochtonen met elkaar omgaan en elkaar vriend worden ja toch?
en nu is het veel het geval dat ze in aparte groepjes zitten en dus ook apart staan van de grote groep (autochtone)


zo, dat was mijn beurt dan weer


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-12-2002 15:26 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
ik moet vóór spelen.
Hoe erg dat je zelf al niet meer mag beslissen of je nu voor of tegen bent, ze leggen je al op hoe je moet zijn.



sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 15:29 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 15:26 schreef the wounded immortal het volgende:
Hoe erg dat je zelf al niet meer mag beslissen of je nu voor of tegen bent, ze leggen je al op hoe je moet zijn.
tja, het gaat op school om de kunst van het debatteren hé?
De stelling en mening moet je maar voor lief nemen. De informatie voor je standpunt is moeilijker te vinden daarintegen.


zo, dat was mijn beurt dan weer


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-12-2002 15:29 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 15:26 schreef the wounded immortal het volgende:
Hoe erg dat je zelf al niet meer mag beslissen of je nu voor of tegen bent, ze leggen je al op hoe je moet zijn.
Dat is logisch! Dat is gewoon een schoolopdracht!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 01-12-2002 15:30 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Platbranden


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-12-2002 15:32 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 1 december 2002 15:29 schreef Misanthrope het volgende:
Dat is logisch! Dat is gewoon een schoolopdracht!
ik vind dat niet, ieder zijn mening en niet de menig die je opdracht is, als ze mij iets opleggen waar ik voor moet zijn , maar ik ben er tegen moet ikeen debat voeren en het enige dak zou doen is mijn tegenstander gelijk geven.



sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 15:32 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 15:30 schreef Asherah het volgende:
Platbranden
en nu nog je argumenten (die heb ik tenslotte hard nodig)


zo, dat was mijn beurt dan weer


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 01-12-2002 15:33 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ow, eh, dan zijn we er meteen ook wel effectief helemaal vanaf


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 15:34 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 15:32 schreef the wounded immortal het volgende:
ik vind dat niet, ieder zijn mening en niet de menig die je opdracht is, als ze mij iets opleggen waar ik voor moet zijn , maar ik ben er tegen moet ikeen debat voeren en het enige dak zou doen is mijn tegenstander gelijk geven.
tis juist het allerbeste als jij een stelling verdedigt waar je absoluut tegen bent. Dan betekent het dat heel goed kan debatteren

Ik bedoel, bij toneel speel je soms ook precies het tegenovergestelde van hoe jij bent en denkt toch?


zo, dat was mijn beurt dan weer


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-12-2002 15:34 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 1 december 2002 15:32 schreef sickheaddread het volgende:
en nu nog je argumenten (die heb ik tenslotte hard nodig)
argumenten, gewoon het is leuk. Veel te weinig mensen doen nog iets gewoon omdat het leuk is. Er moet altijd een diepere reden achterliggen waarom ze iets doen.



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 01-12-2002 15:35 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-12-2002 16:04 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 15:34 schreef sickheaddread het volgende:
tis juist het allerbeste als jij een stelling verdedigt waar je absoluut tegen bent. Dan betekent het dat heel goed kan debatteren

Ik bedoel, bij toneel speel je soms ook precies het tegenovergestelde van hoe jij bent en denkt toch?

Maar dan hebben ze je tekst al verzonnen enzo, hoef je zelf niet dingen te gaan verzinnen...


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 16:25 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 16:04 schreef Iskariot het volgende:
Maar dan hebben ze je tekst al verzonnen enzo, hoef je zelf niet dingen te gaan verzinnen...
das waar, maar je moet het wel vol overtuiging spelen, net alsof je echt zo bent en denkt. Net zoals bij dit...


zo, dat was mijn beurt dan weer


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 01-12-2002 16:26 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

jammer


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-12-2002 16:26 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 1 december 2002 16:04 schreef Iskariot het volgende:
Maar dan hebben ze je tekst al verzonnen enzo, hoef je zelf niet dingen te gaan verzinnen...
hier geef ik je voledig gelijk



wladimir
Usericon van wladimir
Posted 01-12-2002 16:27 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 16:25 schreef sickheaddread het volgende:
das waar, maar je moet het wel vol overtuiging spelen, net alsof je echt zo bent en denkt. Net zoals bij dit...
teveel naar je leraar geluisterd?


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 16:28 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 16:27 schreef wladimir het volgende:
teveel naar je leraar geluisterd?
ehm nee? gewoon me eigen mening...


zo, dat was mijn beurt dan weer


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 01-12-2002 16:33 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Oneens, het slopen van die wijken is best zonde (al wonen mensen van buitenlandse afkomst meestal niet in de mooiste huizen) en 30% van buitenlandse afkomst vind ik nog wel kunnen als ze niet teveel overlast veroorzaken. Als ze dat wel veroorzaken heb ik liever dat ze het land uit worden geschopt en de huizen worden verkocht.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-12-2002 16:34 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 1 december 2002 16:25 schreef sickheaddread het volgende:
das waar, maar je moet het wel vol overtuiging spelen, net alsof je echt zo bent en denkt. Net zoals bij dit...
het is jouw tekst niet, niet jou manier van kleden, en de mensen in de zaal weten dat het toneel is. En toneel pelen is gemakkelijk en leuk.



sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 16:35 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 16:33 schreef B6R6A6M het volgende:
Oneens, het slopen van die wijken is best zonde (al wonen mensen van buitenlandse afkomst meestal niet in de mooiste huizen) en 30% van buitenlandse afkomst vind ik nog wel kunnen als ze niet teveel overlast veroorzaken. Als ze dat wel veroorzaken heb ik liever dat ze het land uit worden geschopt en de huizen worden verkocht.
het probleem is dat mensen met veel geld deze huizen niet willen kopen. Alleen de armere, achtergestelde groepen, vandaar slopen en er betere wijken of andere gebouwen bouwen.


zo, dat was mijn beurt dan weer


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen