IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Islam verbieden? Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-10-2005 15:29 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2005 15:05 schreef High Voltage het volgende:
Absoluut niet, ik heb een aantal jaar Theologie gestuurd aan de open universiteit, daarnaast ben ik verre van links, dat terzijde.

Wat mij opvalt is dat elke religie ge-generaliseerd wordt, en dat moet maar eens stoppen. Schop gewoon de rotte eieren ertussen uit en laat de rest fijn leven. Ik kan mij voorstellen dat mensen dan in één keer heel anders aankijken tegen de Islam en aanverwante zaken!
Vrij heid van meningsuiting (en dus ook van godsdienst) is een zeer belangrijk fundementeel recht waar onze westerse samenleving o.a. opbebaseerd en gebouwd is en hier mag in principe naar mijn mening niet aan getrond worden. Maar wanneer er een geloof geimporteerd wordt wat blijkbaar niet kan verwerken dat het hier gewoon geaccepteerd wordt en, indirect, daarom (om de vrijheden hier) onze/deze samenleving gaat veroordelen dan denk ik dat er toch een bepaalde grens bereikt is.

En nu krijg je dan dat leuke generalistiatie verhaaltje met : "Niet alle Moslims zijn zo" en "In het christemdon bevinden zich ook militanten". Allemaal leuk en aardig en vast waar maar ik vraag me toch af in hoe verre de Islam niet (bijna) geheel 'rot' is.
Ik hoor namelijk nooit een 'normale'/'gemiddelde' Moslim zijn of haar geloof liberaal interpreteren of bepaalde radicale uitspraken nuanceren. Dat zijn altijd Moslim 'intellectuelen en (extreem) linkse polititie die ander de bui als zien hangen en vrezen voor subsidies.

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben: Wat is jouw interpretatie van de Jihad?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Blitzkruchekuch
Usericon van Blitzkruchekuch
Posted 10-10-2005 17:58 by Blitzkruchekuch Wijzig reactieProfiel van BlitzkruchekuchQuote dit bericht

En waar zijn ze als er een aanslag is geweest? Helaas moet je ver zoeken want je hoort ze niet.....Zouden de gematigden dan wel zo tegen de aanslagen zijn? Ze houden allemaal netjes hun mond, zogenaamd bang voor repressailles.......of zouden ze t stiekem toch n beetje steunen?


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 10-10-2005 23:18 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 1:39]


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 11-10-2005 11:02 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2005 23:18 schreef Morghodius het volgende:
Eerst een paar Koranversen:
2.191
“Dood de ongelovigen, waar je ze ook vindt”
3.28
“Neem geen ongelovigen tot je vrienden”
4.84
“Vecht voor Allahs zaak, Allah is hard voor de ongelovigen”
8.12
“Ik (Allah) zal angst in de harten van de ongelovigen zaaien, hak daarom hun hoofden af en klief hun vingertoppen”

ik heb nog genoeg als je wilt, lees zelf de knoran eens.

Om een goed beeld te krijgen van wat er staat, is het beter iets vollediger te citeren. Ik zal niet beweren dat elke aansporing tot geweld daarmee wordt uitgefilterd, maar ruk bepaalde dingen niet uit hun verband (bijvoorbeeld 2.191). Verder vind ik de meeste dingen die je citeert überhaupt niet aanzetten tot geweld/haatzaaiend.

quote:
niet alle moslims zijn zo:

nee weet ik, maar alle islamitische landen zijn wel zo,en de islam zelf ook, sterker nog, moslims die gematigd zijn zijn volgens de islam helemaal geen moslims maar afvalligen die gedood moeten worden (zie de shaira wetgeving!)vandaar dat in Nederland en Belgie nu zelfs moslims zijn ondergedoken voor andere moslims.

Je hebt ze allemaal gecheckt? Ik denk dat het nog steeds om extremen gaat en dat het gros van de mensen die je veroordeelt niks extremer zijn dan een gemiddelde vertegenwoordiger van wat voor cultuur dan ook.

Ik ken (voor Noordelijke begrippen ) aardig wat moslims en ben nog nooit een extreme tegengekomen. Het "extreemste" wat ik heb gezien, is dat een islamitische bruidegom vond dat zijn vrouw een hoofdoek moest dragen. Ik ben het daarmee niet eens, sterker nog, ik vind het denigrerend en betuttelend, maar extreem zou ik niet willen noemen. Wat is het verschil met m'n (autochtone) baas die vind dat de man hoort te werken en de vrouw achter het aanrecht hoort te staan? Of zelfs: wat is het verschil met niet-moslims die vinden dat moslima's geen hoofdoek moeten dragen? Is dat niet hetzelfde principe? Feit is dat niet iedere moslim/hollander/genaturaliseerde allochtoon/whaterver zo redeneert als een heilig schrift of een wetgeving hen voorschrijft. Ik wil niet veroordeeld worden op basis van wat in de metalwereld de geldende norm zou zijn; niet iedere Nederlander lust/eet kaas of loopt op klompen; niet iedere moslim doet aan de ramadan en/of eet geen varkensvlees. Voorbeelden genoeg van huwelijken tussen moslims en niet-moslims; soms al het tweede nadat het eerste ("ongemengde") huwelijk op de klippen was gelopen (doordat de vrouw in het stel eigenlijk al teveel was geïntegreerd). Er zijn zat moslims die alleen wat met hun geloof doen op het moment dat ze de Jehova's getuigen willen zien kwijt te raken. Deze mensen kunnen gewoon prima leven zoals ze leven. Ik zal niet beweren dat de dingen die je beschrijft (onderduiken etc.) niet gebeuren, maar het is niet terecht als dat wordt gezien als de geldende norm in de moslimwereld.

De vraag van Kwelgeest "hoe rot de moslimwereld eigenlijk is" is niet in principe niet verkeerd. Er gebeuren verwerpelijke dingen uit naam van de islam en het is goed om te weten hoe die religie/geloofsgemeenschap (voor zover je die als homogeen kan bestempelen) binnen de Nederlandse samenleving functioneert (net als andere subculturen/geloven/etnische groepen, trouwens).

Persoonlijk denk ik dat het niet zo ernstig is gesteld met de moslimwereld als wordt beweerd, met dien verstande dat het in het geval van de extremen om minderheden gaat en dat het islamitische ideaal niet per definitie de drijfveer is maar eerder als excuus wordt gebruikt voor de dingen die men doet. We hebben immers te maken met mensen en bij mensen draait het uiteindelijk om macht. Religie is in dat kader een zeer bruibaar instrument. Ik 'geloof' niet dat de moslimwereld zoveel rotter zou zijn dan welk ander geloof (of politieke stroming) dan ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 11-10-2005 11:28]


Touché, pussycat!


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 13-10-2005 18:16 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 10 oktober 2005 15:29 schreef kwelgeest het volgende:
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben: Wat is jouw interpretatie van de Jihad?

Sorry voor de late reactie, maar ik schijn nogal sloom te zijn.

De Jihad, dat noem ik een groep over-fanatieke volgelingen van de Islam.
Daarnaast heb je in elk geloof, überhaupt bij elke groep mensen, een groep "over-fanatiekelingen", neem je voorbeeld aan de Black Metal zou ik zeggen


heavy metal is the law


Kwadi
w00t !
Usericon van Kwadi
Posted 13-10-2005 18:27 by Kwadi Wijzig reactieProfiel van KwadiQuote dit bericht

Verbieden: nee...
Controleren: volmondig ja...

[Dit bericht is gewijzigd door Kwadi op 13-10-2005 18:28]


Zijt gij achterlijk ofwa? Ah dus gij vinde de islam geen bedreiging? Weede gij dat als i keen islamiet zou zijn, dat ik nu al uwe kop eraf zou mogen rukke omdat gij een 'heidene' zijt? Enne dat vinde geen bedreiging? Gij zijt een bruut!


Kwadi
w00t !
Usericon van Kwadi
Posted 13-10-2005 18:27 by Kwadi Wijzig reactieProfiel van KwadiQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door Kwadi op 13-10-2005 18:27]


Zijt gij achterlijk ofwa? Ah dus gij vinde de islam geen bedreiging? Weede gij dat als i keen islamiet zou zijn, dat ik nu al uwe kop eraf zou mogen rukke omdat gij een 'heidene' zijt? Enne dat vinde geen bedreiging? Gij zijt een bruut!


slome
Usericon van slome
Posted 13-10-2005 18:33 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2005 18:27 schreef Kwadi het volgende:
Verbieden: nee...
Controleren: volmondig ja...


En hoe meen je dat te kunnen controleren als ik vragen mag? Je kan moeilijk in iemand zijn kop kijken of er misschien wat stoute gedachten in rondspoken.


AntiAllah
Usericon van AntiAllah
Posted 13-10-2005 18:33 by AntiAllah Wijzig reactieProfiel van AntiAllahQuote dit bericht

Jihad betekend gewoon simpelweg:als jouw land/geloof ,met name het geloof wordt aangevallen dan mag je vechten in de naam van Allah.Als de jihad uitbreekt zal je de slappe bangerikken niet meer horen zeggen...ik ken wel een goede moslim.Waarom niet? Als de Jihad uitbreekt wordt iedereen die geen moslim is afgemaakt in de naam van Allah.Schaf de islamitische scholen af en als er geen nederlands wordt gepredikt in de moskee,slopen die handel!!!Iedereen dient zich hier aan te passen.Nederland-nederlands en geen Nederland-arabisch dit is pas tolerantie...en balkenende nog de moslims een goede ramadan toewensen...walgelijk

[Dit bericht is gewijzigd door AntiAllah op 13-10-2005 18:37]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-10-2005 18:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

ja man!


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 13-10-2005 18:36 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

hallelujah!!!


Kwadi
w00t !
Usericon van Kwadi
Posted 13-10-2005 18:36 by Kwadi Wijzig reactieProfiel van KwadiQuote dit bericht

Klopt, maar je kunt wel groeperingen opzoeken, bepaalde dingen vallen gewoon op... Je kunt me niet zeggen dat zo'n verdachte dingen niet opvallen, waar groeperingen zijn is organistie, en dat kun je wel vinden als AIVD zijnde


Zijt gij achterlijk ofwa? Ah dus gij vinde de islam geen bedreiging? Weede gij dat als i keen islamiet zou zijn, dat ik nu al uwe kop eraf zou mogen rukke omdat gij een 'heidene' zijt? Enne dat vinde geen bedreiging? Gij zijt een bruut!


slome
Usericon van slome
Posted 13-10-2005 18:41 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Ik heb niet zo bijster veel vertrouwen in de AIVD.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 21-10-2005 15:41 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Vandaag op het nieuws gezien dat Amerikaans soldaten in Afghanistan de lichmanen dat Taliban strijders verbrand hebben.

Doden moeten altijd begraven worden volgens de islam, al die lui daar over de zeik.

Prachtig. Ik stel voor die soldaten een lintje te geven en te promoveren tot generaal


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-10-2005 16:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2005 18:16 schreef High Voltage het volgende:
Sorry voor de late reactie, maar ik schijn nogal sloom te zijn.

De Jihad, dat noem ik een groep over-fanatieke volgelingen van de Islam.
Daarnaast heb je in elk geloof, überhaupt bij elke groep mensen, een groep "over-fanatiekelingen", neem je voorbeeld aan de Black Metal zou ik zeggen
Als ik mij niet vergis staat de Jihad in de Kron zelf genoemd. Het is niet iets wat een groep militanten aan de Islam heeft toegevoegd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 21-10-2005 16:25 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2005 18:33 schreef AntiAllah het volgende:Schaf de islamitische scholen af en als er geen nederlands wordt gepredikt in de moskee,slopen die handel!!!


De katholieke kerken waar nog steeds latijn wordt gesproken ook maar meteen slopen dan?


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 21-10-2005 16:26 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 21 oktober 2005 16:25 schreef Stefan het volgende:
De katholieke kerken waar nog steeds latijn wordt gesproken ook maar meteen slopen dan?


Prima idee.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-10-2005 16:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2005 16:25 schreef Stefan het volgende:
De katholieke kerken waar nog steeds latijn wordt gesproken ook maar meteen slopen dan?
Die zijn er veel ja in Nederland.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2005 16:32 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik ben het helemaal met Burzum eens.
Moskee, kerk of synagoge, sloop ze allemaal, want we worden belogen!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 21-10-2005 16:44 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Door wie niet?


mvg wk10


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 21-10-2005 16:44 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Precies als je 1 geloof gaat verbieden, dan direct alles verbieden. Sterft de BMscene ook uit..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 21-10-2005 16:45 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 21-10-2005 16:45]


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 21-10-2005 16:46 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2005 16:45 schreef Burzum het volgende:
.


Nee maar zonder geloof is de insperatiebron weg voor de muziek..ik draaf weer door.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-10-2005 16:46 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2005 16:45 schreef Burzum het volgende:
.
Hier valt opzich over te discusieren in hoe verre....


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 21-10-2005 16:47 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Iets met weghalen en een .


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen