IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Zakgeld Volgende pagina
IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-07-2002 17:14 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Vroeger kreeg ik amper zakgeld;nu zie ik kinderen van 10 met meer geld op zak dan ik soms heb(ben zoekwerker en heb E300/maand).Is dit normaal?En is het normaal dat sommige kinderen denken dat ouders verplicht zijn om hun van zakgeld te voorzien?


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-07-2002 17:15 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

de kids zijn te verwent


FOL
Usericon van FOL
Posted 18-07-2002 17:16 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

imo zijn ouders ook verplicht kinderen zakgeld te geven (de hoeveelheid is bespreekbaar). Want dat kind mag niet werken, maar wil wel soms een snoepje kopen, of voetbalplaatjes of wat dan ook...


zwartdoornroosje
Stervend
Usericon van zwartdoornroosje
Posted 18-07-2002 17:18 by zwartdoornroosje Wijzig reactieProfiel van zwartdoornroosjeQuote dit bericht

hmm ik ben 14 en krijg 25 euro per maand. Merk in mijn omgeving dat iedereen hele verschillende bedragen krijgt, en sommige krijgen dan nog kleedgeld en sommigen krijgen geld voor hun scooter(hoer)tje, geld voor reizen...
Vind trouwens wel dat het enigzins normaal is dat je boven je 12e ofzo zakgeld krijgt, want dan kunnen kinderen ook gewoon wat dingen voor zichzelf doen, en het bedrag maakt daar dus niet zoveel voor uit...


Godverdomme, jij durft! Ik wil alleen een vrouw met kutschurft!!


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 18-07-2002 17:19 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Daar is ook de kinderbijslag voor


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-07-2002 17:19 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Als kinderen snoep willen,moeten ze maar mee naar de supermarkt en het vragen aan mama en papa.in E had ik 1,25 per week.Mijn 11 jarige nichtje heeft 10j later E5 per week


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-07-2002 17:20 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Kinderen zijn kut. Kosten alleen maar geld. En ergens is het wel logisch dat ze nu meer geld krijgen, aangezien dingen ook duurder worden. Maar het varieerd ook per ouders. En idd, veel kinderen zijn gewoon verwend. Oh, wat zullen die later moeite hebben op eigen benen te staan.



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-07-2002 17:21 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik krijg niks van mijn ouders.
Ben ik aan een kant blij om, want mensen die totaal door hun ouders onderhouden worden, hebben een groot probleem als die komen te overlijden.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-07-2002 17:21 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 17:18 schreef zwartdoornroosje het volgende:
hmm ik ben 14 en krijg 25 euro per maand. Merk in mijn omgeving dat iedereen hele verschillende bedragen krijgt, en sommige krijgen dan nog kleedgeld en sommigen krijgen geld voor hun scooter(hoer)tje, geld voor reizen...
Vind trouwens wel dat het enigzins normaal is dat je boven je 12e ofzo zakgeld krijgt, want dan kunnen kinderen ook gewoon wat dingen voor zichzelf doen, en het bedrag maakt daar dus niet zoveel voor uit...


Vergeet het maar dat ouders verplicht zijn.Je kan toch vragen van:"hé,ik wil dit of dat doen en krijg k dan wat geld ervoor?"


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-07-2002 17:22 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 17:21 schreef Slechtheid het volgende:
Ik krijg niks van mijn ouders.
Ben ik aan een kant blij om, want mensen die totaal door hun ouders onderhouden worden, hebben een groot probleem als die komen te overlijden.


Heb je dan bvb een baantje?


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-07-2002 17:23 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Zakgeld is voor een kind wel erg belangrijk als je het mij vraagt, maar dan alleen als ze het in redelijke mate krijgen. Het nut er van is dat ze leren wat de waarde is van geld, hoe ze er mee om moeten gaan, wat ze er mee kunnen en dergelijken.

Alleen snap ik inderdaad de bedragen van tegenwoordig niet. Je ziet die kinderen in de duurste kleren lopen, de duurste dingen kopen en een patser-versie van de nieuwste mobiele telefoons hebben... dat ging niet bij mij. Ik ben in m'n jeugd (denk rond m'n vierde) ooit eens begonnen met vijfentwintig guldencenten per week, dat liep langzaam op tot fl.1,50 per week toen ik 11 was. Toen ging ik naar de middelbare school en werd het ineens fl.5,- en dat is tot m'n 18e langzaam opgelopen tot fl.7,50 per week. Daarbij kreeg ik vanaf m'n 16e kleedgeld, maar daar stond tegenover dat je dan ook alles zelf aan kleren en cadeautjes voor vrienden moest kopen dus dan kom je ook al niet uit.

Tja, ik heb het idee dat ik er veel aan gehad heb, maar die bedragen die ik noem zijn ook altijd relatief laag geweest.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-07-2002 17:23 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 17:20 schreef Vargen666 het volgende:
Kinderen zijn kut.


Niet mee eens. Naast vrouwen val ik namelijk ook op zuigelingen [geen rare dingen denken, ze zijn gewoon zo ontzettend cute en lief].


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-07-2002 17:24 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

zakgeld is cool


Je moeder.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-07-2002 17:24 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 17:22 schreef IceQueen het volgende:
Heb je dan bvb een baantje?


Ja, toen ik dat nog niet had kreeg ik geld tot mijn 16e, toen draaide ze de kraan dicht en werd ik dus gedwongen een baan te zoeken.

Goede strategie die ik ook op mijn eigen kinder zal toepassen.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 18-07-2002 17:24 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Nogmaals..daar is de kinderbijslag voor.Die is voor het kind.Als een kind oud genoeg is (meestal 12) kan hij/zij daar een deel van vragen voor b.v. kleedgeld.Is ook nog 'ns nuttig leert het kind met geld omgaan en dat als het op is het ook echt op is.
Mijn zoontje krijgt zakgeld van z'n vader 1 euro per week..de helft moet in z'n spaarpot de andere helft mag hij mee doen wat hij wil


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-07-2002 17:25 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 17:24 schreef karnivoor het volgende:
zakgeld is cool


Heb je NV z'n tapedekk gesloopt?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-07-2002 17:26 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 18 juli 2002 17:25 schreef Slechtheid het volgende:
Heb je NV z'n tapedekk gesloopt?


nej hoor ik ben altijd lief voor em


Je moeder.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-07-2002 17:26 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 17:24 schreef Slechtheid het volgende:
Ja, toen ik dat nog niet had kreeg ik geld tot mijn 16e, toen draaide ze de kraan dicht en werd ik dus gedwongen een baan te zoeken.

Goede strategie die ik ook op mijn eigen kinder zal toepassen.


Idd,heel goede strategie.Ik ben op mijn 16e krantjes gaan ronddragen,ik had E80 à E100/Maand en dat vond ik behoorlijk genoeg!


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


zwartdoornroosje
Stervend
Usericon van zwartdoornroosje
Posted 18-07-2002 17:29 by zwartdoornroosje Wijzig reactieProfiel van zwartdoornroosjeQuote dit bericht

Ik heb na de vakantie wel een bijbaan, zaterdagochtend schoonmaken (kut vrijdag dus niet lam worden), vind ik belangrijk om dat ik gewoon een gat in mn hand heb, en daar dan ook maar mee om moet gaan.


Godverdomme, jij durft! Ik wil alleen een vrouw met kutschurft!!


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-07-2002 17:35 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 17:29 schreef zwartdoornroosje het volgende:
Ik heb na de vakantie wel een bijbaan, zaterdagochtend schoonmaken (kut vrijdag dus niet lam worden), vind ik belangrijk om dat ik gewoon een gat in mn hand heb, en daar dan ook maar mee om moet gaan.


Goed van dat baantje.
Kijk,ik veroordeel hier nemand;ik vind het gewoon jammer dat kinderen tegenwoordg enorm "rijk" zijn in vergelijking met bvb 5j terug.mijn nchtje zou ook meer willen,omdat ze met kinderen van dokters en advocaten in de klas zit.Mijn zus is een gezinshulp en d'er stiefvader een vrachtwagenchauffeur;en geven -gelukkig- niet toe,simpelweg omdat ze zo al verwend genoeg is en nou is er onverwachts een 2e kind bjgekomen.waar ze dan soms jaloers op is omdat dat kind weer meer krijgt(omdat het meer nodig heeft) en begint ze weer over dat zakgeld...


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-07-2002 17:37 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Is er al een kinderen-topik?


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 18-07-2002 17:37 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Mijn Kids zijn nu 8 en 10 en krijgen 1 euro zakgeld per week. Zakgeld is belangrijk imho om ze met geld te leren omgaan voor de grote boze wereld later. En als er wat gesloopt wordt dan kunnen ze dus hun spaarpot open breken.Vraag me trouwens niet wat ze krijgen als ze ouder zijn, daar ben ik nog niet uit. Kostgeld zullen in igg nooit hoeven te betalen bij mij.


Bazzio Attacks!!!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-07-2002 17:40 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 juli 2002 17:37 schreef bazzio het volgende:
Kostgeld zullen in igg nooit hoeven te betalen bij mij.
Hmm.. toen ik 18 werd ben ik nog even bij m'n ouders blijven wonen (ik heb m'n tijd genomen om rustig een kamer uit te zoeken, wilde niet in een fout studentenhuis terecht komen). Dan heb je je eigen geld en krijgen je ouders geen kinderbijslag meer en toen heb ik wel kostgeld moeten betalen.. niet veel, maar wel logisch.


I'm not being rude. You're just insignificant.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-07-2002 20:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 17:14 schreef IceQueen het volgende:
Vroeger kreeg ik amper zakgeld;nu zie ik kinderen van 10 met meer geld op zak dan ik soms heb(ben zoekwerker en heb E300/maand).Is dit normaal?En is het normaal dat sommige kinderen denken dat ouders verplicht zijn om hun van zakgeld te voorzien?


nee dat is niet normaal. maar dat is ook afkoopgeld. "hier heb je een smak geld en stoor ons niet want wij moeten cariere maken".

ten minste een van mijn ouders was altijd bereikbaar, ook al had ik erg weing zakgeld. verder leer je met weing geld de waarde van iets werkelijk kennen.


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 18-07-2002 20:18 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

ik kreeg nooit zakgeld


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 18-07-2002 20:19 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 17:20 schreef Vargen666 het volgende:
Kinderen zijn kut. Kosten alleen maar geld. En ergens is het wel logisch dat ze nu meer geld krijgen, aangezien dingen ook duurder worden. Maar het varieerd ook per ouders. En idd, veel kinderen zijn gewoon verwend. Oh, wat zullen die later moeite hebben op eigen benen te staan.


Vargen heeft gesproken


Wiegen Meister !


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen