IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Sepultura Vorige pagina | Volgende pagina
Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 03-04-2006 21:17 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2006 16:53 schreef Dirge for november het volgende:
lekkere cd, vindt t kwa muziek echt niet lijken op soulfly wat ik ook vet vindt.
Het is iig absoluut minder zwaar dan oude sepultura, die hadden meer bas enzo...


Dat ligt denk ik toch ook aan de produktie hoor. Die bevat inderdaad niet superveel low-end, maar klinkt op zich vet genoeg om de muziek kracht mee te geven. Alsmaar de muziek van de band blijven vergelijken met wat ze 10+ jaar geleden deden vind ik überhaupt lichtelijk overbodig... Geen artistieke arrested development voor deze band. Deze nieuwe plaat vind ik minstens zo vet als de oude meesterwerkjes, maar wel op een heel andere manier. Maar ja, Chaos AD was ook heel anders van karakter dan Arise, en Arise was op diens beurt weer heel anders van karakter dan Beneath the Remains. En nu willen mensen wel ineens dat deze band in regressie-modus gaat en weer gaat klinken zoals ze op Arise of op Chaos AD deden? Why?


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 03-04-2006 21:33 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Als ze weer een plaat in de stijl van Beneath.... maakten hoor je mij nie klagen hoor

Ik heb die nieuwe nog niet gehoord. Binnenkort even doen dan maar hé


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 04-04-2006 10:54 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2006 21:33 schreef Metalhead22 het volgende:
Als ze weer een plaat in de stijl van Beneath.... maakten hoor je mij nie klagen hoor

Ik heb die nieuwe nog niet gehoord. Binnenkort even doen dan maar hé


Dat is dus precies wat ik zeg in m'n vorige post: Waarom? Sepultura is een band die juist net altijd van album naar album is veranderd van sounds. Als ze nu ineens zouden terugvallen op hun sound van 15 jaar terug, zou dat pure artistieke zelfmoord zijn, pure regressie. Wellicht dat een paar oude fans er blij mee zouden zijn, maar als artistiek collectief zouden ze dan done for zijn. Over en uit. Dat hebben ze dus juist niet gedaan. Naar een x aantal zwakke jaren hebben zu nu juist weer een erg sterke plaat gemaakt die inderdaad niet meer klinkt zoals de Sepultura van vroeger. En zo hoort het ook.


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 04-04-2006 10:56 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

Fans van stevige muziek (zij het metal of hardcore) die nummers als Dark Wood of Error, Ostia, City of Diss, Buried Words of Crown and Miter niet vet vinden, hebben naar mijn mening POEP in hun oren... just an opinion of course.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 04-04-2006 11:21 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2006 21:17 schreef Melk is Goed het volgende:
Dat ligt denk ik toch ook aan de produktie hoor. Die bevat inderdaad niet superveel low-end, maar klinkt op zich vet genoeg om de muziek kracht mee te geven. Alsmaar de muziek van de band blijven vergelijken met wat ze 10+ jaar geleden deden vind ik überhaupt lichtelijk overbodig... Geen artistieke arrested development voor deze band. Deze nieuwe plaat vind ik minstens zo vet als de oude meesterwerkjes, maar wel op een heel andere manier. Maar ja, Chaos AD was ook heel anders van karakter dan Arise, en Arise was op diens beurt weer heel anders van karakter dan Beneath the Remains. En nu willen mensen wel ineens dat deze band in regressie-modus gaat en weer gaat klinken zoals ze op Arise of op Chaos AD deden? Why?


Helemaal mee eensch



neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 04-04-2006 13:44 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2006 10:54 schreef Melk is Goed het volgende:
Dat is dus precies wat ik zeg in m'n vorige post: Waarom? Sepultura is een band die juist net altijd van album naar album is veranderd van sounds. Als ze nu ineens zouden terugvallen op hun sound van 15 jaar terug, zou dat pure artistieke zelfmoord zijn, pure regressie. Wellicht dat een paar oude fans er blij mee zouden zijn, maar als artistiek collectief zouden ze dan done for zijn. Over en uit. Dat hebben ze dus juist niet gedaan. Naar een x aantal zwakke jaren hebben zu nu juist weer een erg sterke plaat gemaakt die inderdaad niet meer klinkt zoals de Sepultura van vroeger. En zo hoort het ook.


Is gewoon een significant element in de metal scene. het gros wil het bekende succesvolle pad horen. De rest wil verrast worden. Veel bands evolueren, maar van de meeste wordt het over het algemeen niet als positief ervaren. Bekijk maar eens in alle subgenres hoe vaak niet van een band wordt geroepen 'vroeger' en 'hun oude werk heerscht'. Ik persoonlijk kan zowel oude als nieuwe Sep. waarderen (En Soulfly overigens ook!). Het waren vooral Nation en Roorback die ik wisselvallig vond.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 04-04-2006 15:57 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 4 april 2006 10:54 schreef Melk is Goed het volgende:
Dat is dus precies wat ik zeg in m'n vorige post: Waarom? Sepultura is een band die juist net altijd van album naar album is veranderd van sounds. Als ze nu ineens zouden terugvallen op hun sound van 15 jaar terug, zou dat pure artistieke zelfmoord zijn, pure regressie. Wellicht dat een paar oude fans er blij mee zouden zijn, maar als artistiek collectief zouden ze dan done for zijn. Over en uit. Dat hebben ze dus juist niet gedaan. Naar een x aantal zwakke jaren hebben zu nu juist weer een erg sterke plaat gemaakt die inderdaad niet meer klinkt zoals de Sepultura van vroeger. En zo hoort het ook.


Maar ik bedoel ook niet letterlijk in dezelfde stijl hoor. Zelfde soort snelheid, solo's enz. verweven in wat een modernere aanpak. Dat zou leuk zijn. Staan er wel wat Beneath..-achtige momenten op die nieuwe trouwens? Nog, steeds, niet gehoord dus


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 04-04-2006 20:28 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Mohaha, hij is klaar. Klinkt iig al een stuk beter als Roorback . Ben nog maar bij het 3e nummer dus


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-05-2006 1:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


metallica92
Usericon van metallica92
Posted 03-06-2006 17:49 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

Ik vind eerlijk gezegd sinds dat Max weg is bij Sepultura...Sepultura niet zoveel meer aan...nu is Soulfly gewoon weer heel erg goed..


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 03-06-2006 17:54 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Sepultura is echt da bombshizzle! Bijna net zo vet als Soulfly! Want sepultura heeft vet veel gejat van soulfly Maar metallica en limp bizkit blijven mijn favo!


Zenial


metallica92
Usericon van metallica92
Posted 03-06-2006 18:00 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

Metallica natuurlijk 8 juni sta ik vooraan.....tip: kijk vanaaf om 21:15 op www.rockpalast.de/livestream dan kun je Soulfly bekijken op Rock Am Ring


metallica92
Usericon van metallica92
Posted 03-06-2006 18:00 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

en om 22:00 kun je Metallica live bekijken


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-06-2006 18:03 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 3 juni 2006 17:54 schreef Zenial het volgende:
Sepultura is echt da bombshizzle! Bijna net zo vet als Soulfly! Want sepultura heeft vet veel gejat van soulfly Maar metallica en limp bizkit blijven mijn favo!


Djezus, wat een scherpzinnige analyse! Sepultura die iets jat van Soulfly?



metallica92
Usericon van metallica92
Posted 03-06-2006 18:05 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

ik denk eerlijk zegt dat Soulfly wat nummers speelt van Sepultura maar ik heb ook bij een concert gezien dat Sepultura nummers speelt van Soulfly...


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 03-06-2006 18:06 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2006 18:03 schreef blonde rockgod het volgende:
Djezus, wat een scherpzinnige analyse! Sepultura die iets jat van Soulfly?


messchien...............grapje?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-06-2006 18:08 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Kan....maar wel een slecht grapje dan. Ach misschien ligt t ook wel aan mij, nog steeds een kater



metallica92
Usericon van metallica92
Posted 03-06-2006 18:10 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

waarvan kater?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-06-2006 18:11 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Uuhhhh, laat me denken?








BIER ZUIPEN?




metallica92
Usericon van metallica92
Posted 03-06-2006 18:12 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

jah goh maar concert gehad ofzow..


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-06-2006 18:13 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Nee, verjaardag van Verlepte Theedoek en daarna nog het nachtleven van Zwolle in

edit: (ontopic) Sepultura

[Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 03-06-2006 18:14]



metallica92
Usericon van metallica92
Posted 03-06-2006 18:15 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

haha jah maarjah...voor de fans VANAVOND 21:15 www.rockpalast.nl/livestream SOULFLY

[Dit bericht is gewijzigd door metallica92 op 03-06-2006 18:16]


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 03-06-2006 19:54 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2006 18:05 schreef metallica92 het volgende:
ik denk eerlijk zegt dat Soulfly wat nummers speelt van Sepultura maar ik heb ook bij een concert gezien dat Sepultura nummers speelt van Soulfly...


Van dat laatste geloof ik eerlijk gezegd helemaal geen snars.

[Dit bericht is gewijzigd door Melk is Goed op 03-06-2006 19:54]


metallica92
Usericon van metallica92
Posted 03-06-2006 20:37 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2006 19:54 schreef Melk is Goed het volgende:
Van dat laatste geloof ik eerlijk gezegd helemaal geen snars.


Ik heb ooit gehoord dat Sepultura op een concert een aantal nummers van Soulfly heeft gespeeld..


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 03-06-2006 21:01 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 mei 2006 1:49 schreef Mutilator het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=7YGwmPC8OYI


Gave clip, zeg. En best wel een lekker nummer.



Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen