IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : In Flames Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-02-2004 21:03 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2004 21:01 schreef bas_bin_laden het volgende:
je quote daar iets over dark signs daar zitte toch echt wel grunts in


Er zitten misschien wel grunts in, maar veel te weinig.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 27-02-2004 21:05 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 27 februari 2004 21:03 schreef altx het volgende:
Er zitten misschien wel grunts in, maar veel te weinig.
bullet ride was mn eerste nr van hun dat ik hoorde dat mn 2e en het klinkt toch echt wel goed, begint met n grunt en er zit dan nog die andere soort zang in,,,,, dus te weinig?


yo yo wassup nigga bitches in da house


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-02-2004 21:07 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2004 20:48 schreef bas_bin_laden het volgende:
en onder wat valt dit nou? ja het heerscht de pan uit


Als je het per se in een hokje wil duwen, kom je toch op crossover/nu-metal uit. Het heeft weliswaar wat melodic death en wat industrial-invloeden, maar veel te weinig om daadwerkelijk dat label erop te plakken.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 27-02-2004 21:08 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

ze komen in april in 013 :D


yo yo wassup nigga bitches in da house


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-02-2004 21:08 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2004 21:05 schreef bas_bin_laden het volgende:
bullet ride was mn eerste nr van hun dat ik hoorde dat mn 2e en het klinkt toch echt wel goed, begint met n grunt en er zit dan nog die andere soort zang in,,,,, dus te weinig?


Bullet Ride staat op Clayman. Ik had het over Reroute to Remain.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 27-02-2004 21:09 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 27 februari 2004 21:07 schreef altx het volgende:
Als je het per se in een hokje wil duwen, kom je toch op crossover/nu-metal uit. Het heeft weliswaar wat melodic death en wat industrial-invloeden, maar veel te weinig om daadwerkelijk dat label erop te plakken.
maar nu metal maakt de jostiband nog man, (wel wat vreemde zang maar toch) daar is het toch echt wel te technisch voor dan zou ik gaan voor melodic death metal?


yo yo wassup nigga bitches in da house


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 27-02-2004 21:10 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 27 februari 2004 21:08 schreef altx het volgende:
Bullet Ride staat op Clayman. Ik had het over Reroute to Remain.
daarna had ik het over dark signs ( das toch wel rtr? )


yo yo wassup nigga bitches in da house


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-02-2004 21:15 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2004 21:09 schreef bas_bin_laden het volgende:
maar nu metal maakt de jostiband nog man, (wel wat vreemde zang maar toch) daar is het toch echt wel te technisch voor dan zou ik gaan voor melodic death metal?


Nee, want de gitaar- en drumpartijen hebben weinig tot niks met melodic death metal te maken. En de cleane vocalen en de elektronica al helemaal niet.
Zo'n beetje de enige melodic death metal-invloed die er te bespeuren is, zijn de grunts.

En als het woord nu-metal je niet aanstaat, maak er dan maar modern metal van of zo...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 27-02-2004 21:16 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 27 februari 2004 21:15 schreef altx het volgende:
Nee, want de gitaar- en drumpartijen hebben weinig tot niks met melodic death metal te maken. En de cleane vocalen en de elektronica al helemaal niet.
Zo'n beetje de enige melodic death metal-invloed die er te bespeuren is, zijn de grunts.

En als het woord nu-metal je niet aanstaat, maak er dan maar modern metal van of zo...
is een ide want nu metal doet me aan korn denken en ff vragie dan nog . waarom mag er geen keyboard in melodic death metal?


yo yo wassup nigga bitches in da house


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-02-2004 21:22 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2004 21:16 schreef bas_bin_laden het volgende:
is een ide want nu metal doet me aan korn denken en ff vragie dan nog . waarom mag er geen keyboard in melodic death metal?


Keyboards "mogen" wel... Daar gaat het niet om... Ik noem een band als Nocturnus. Dat was de eerste band die keyboards gebruikte in death metal.

Maar de elektronica zoals die in dat nieuwe In Flames nummer voorkomt, is gewoon geen typisch kenmerk van melodic death metal. Die elektronica is meer een kenmerk van industrial metal, maar de rest van het nummer is weer niet industrial genoeg om dat label erop te plakken.

Maar je *hoeft* er niet *per se* een label op te plakken hoor...


edit: Het nummer leent uit verschillende genres, dus crossover. En het heeft de toegankelijkheid van nu-metal.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 27-02-2004 21:23]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 27-02-2004 21:27 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 27 februari 2004 21:22 schreef altx het volgende:
Keyboards "mogen" wel... Daar gaat het niet om... Ik noem een band als Nocturnus. Dat was de eerste band die keyboards gebruikte in death metal.

Maar de elektronica zoals die in dat nieuwe In Flames nummer voorkomt, is gewoon geen typisch kenmerk van melodic death metal. Die elektronica is meer een kenmerk van industrial metal, maar de rest van het nummer is weer niet industrial genoeg om dat label erop te plakken.

Maar je *hoeft* er niet *per se* een label op te plakken hoor...


edit: Het nummer leent uit verschillende genres, dus crossover. En het heeft de toegankelijkheid van nu-metal.
oke dan, maar nu metal vin ik wel te ver gaan hoor
en altijd handig als je het bij een naam kan noemen


yo yo wassup nigga bitches in da house


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-02-2004 21:33 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2004 21:27 schreef bas_bin_laden het volgende:
oke dan, maar nu metal vin ik wel te ver gaan hoor
en altijd handig als je het bij een naam kan noemen


Wen er maar vast aan dat niet overal zo maar een label op te plakken is... Hebben namelijk meer bands/cd's last van...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 27-02-2004 21:50 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

we kunnen wel concluderen dat het sell outs zijn > ?


"This one is older than shit, heavier than time!"


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 27-02-2004 21:59 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 27 februari 2004 21:33 schreef altx het volgende:
Wen er maar vast aan dat niet overal zo maar een label op te plakken is... Hebben namelijk meer bands/cd's last van...
ja om te beginnen met st. anger is het gewoon kut of kutter dan kut?


yo yo wassup nigga bitches in da house


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-02-2004 22:00 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2004 21:59 schreef bas_bin_laden het volgende:
ja om te beginnen met st. anger is het gewoon kut of kutter dan kut?


Doe maar dat laatste...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 27-02-2004 22:11 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 27 februari 2004 22:00 schreef altx het volgende:
Doe maar dat laatste...
oke doen we


yo yo wassup nigga bitches in da house


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-02-2004 17:02 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 15:38 schreef Mutilator het volgende:

@Tormented Soul; probeer eens bands als Immortal souls (=als IF ten tijde van Lunar strain) & Divine Souls (als IF ten tijde van Jester Race e.d.); DS haalt het niveau van IF niet, maar komt een heel eind!


tnx zal eens kijken wat ik er van vind


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 28-02-2004 17:24 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

Immortal Souls vind ik best kut.
Divine Souls is wel goed.
In Flames heerscht.




www.error-band.tk - Melodic Death Metal


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 28-02-2004 17:45 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 16 februari 2004 15:38 schreef Mutilator het volgende:
@Tormented Soul; probeer eens bands als Immortal souls (=als IF ten tijde van Lunar strain) & Divine Souls (als IF ten tijde van Jester Race e.d.); DS haalt het niveau van IF niet, maar komt een heel eind!


En laten we niet vergeten dat je ook nog gewoon At The Gates of Dark Tranquillity kunt draaien, of het minder bekende (maar wel zeer goede) Embraced (cd Amorous Anathema), Mortum en Garden Of Shadows.


no text supplied


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 28-02-2004 17:58 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

jongens ik zeg dit nu en onthoud dit goed, in flames heerscht


yo yo wassup nigga bitches in da house


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 28-02-2004 18:13 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 28 februari 2004 17:58 schreef bas_bin_laden het volgende:
jongens ik zeg dit nu en onthoud dit goed, in flames heerschte


je was 1 letter vergeten...


no text supplied


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 28-02-2004 18:23 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

Ik heb de nieuwe cd gehoord, maar In Flames is zo goed als dood voor mij...


dood


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 28-02-2004 18:47 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2004 18:23 schreef Sauron het volgende:
Ik heb de nieuwe cd gehoord, maar In Flames is zo goed als dood voor mij...


Luister gewoon Nocturnus, dat is alles wat je van Melodische death hoeft te horen. De rest komt niet eens in de buurt


"This one is older than shit, heavier than time!"


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 29-02-2004 0:06 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 28 februari 2004 18:13 schreef lykle_wolfheart het volgende:
je was 1 letter vergeten...
welk?


yo yo wassup nigga bitches in da house


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-02-2004 0:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 februari 2004 17:24 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
...
Divine Souls is wel goed.
...





Yeah best een goeie kopie band he? Ik vind het eerste album veel net-niet leads hebben, maar al wel de sound van IF dicht benaderen en op de tweede cd 'Bitter selfcaged man' zijn ze enorm gegroeid!

quote:
Op 28 februari 2004 17:45 schreef lykle_wolfheart het volgende:
En laten we niet vergeten dat je ook nog gewoon At The Gates of Dark Tranquillity kunt draaien, of het minder bekende (maar wel zeer goede) Embraced (cd Amorous Anathema), Mortum en Garden Of Shadows.


Cool thanxxx ; die laatste 3 bands ga ik zeker checken.

Toevoeginkje: het onderschatte Gardenian en dan vooral hun tweede album 'Soulburner'. In deze band zit trouwens ook een ex-lid van In Flames.

quote:
Op 29 februari 2004 0:06 schreef bas_bin_laden het volgende:
welk?


lykle_wolfheart bedoelt dat In Flames tegenwoordig niet meer heerscht en daar sluit ik me bij aan; waar zijn die geweldige leads gebleven?

Ik vind overigens Dimension zero (ook met Jesper Stromblad) veel interessanter; veel thrashier maar soms hoor ik nog wel eens wat gave leads erin.

klein nieuwtje:

In Flames - first albums to be re-released - 2004-02-16
The albums "Lunar Strain" and "Subterranean" with the Swedish metal band In Flames will be re-released on February 29, through the Swedish label Regain Recdords. Both CDs have been digitally remastered and include some bonus tracks.

In Flames - Lunar Strain
01.Behind Space
02.Lunar Strain
03.Starforsaken
04.Dreamscape
05.Everlost (part I)
06.Everlost (part II)
07.Hargalaten
08.In Flames
09.Upon an Oaken Throne
10.Clad in Shadows
11.In Flames (demo version)
12.Upon an Oaken Throne (demo version)
13.Accoustic Piece (unreleased)
14.Clad in Shadows (demo version)

In Flames - Subterranean

01.Stand Ablaze
02.Everdying
03.Subterranean
04.Timeless
05.Biosphere
06.Dead Eternity (feat.Jocke Gothberg)
07.The Inborn Lifeless (feat.Jocke Gothberg)
08. Murders in the Rue Morgue (Iron Maiden cover)
09.Eye of the Beholder (Metallica cover)




[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 29-02-2004 0:43]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen