IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : De chador in Nederland . Vorige pagina | Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 07-01-2003 17:50 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

ach toevallig lagerhuis gezien kerel?
Daar was een discussie daarover.

Mij boeit het niet zoveel als ze zo een chador dragen, hoef ik hun kop tenminste niet te zien.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2003 20:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2003 17:50 schreef wladimir het volgende:
ach toevallig lagerhuis gezien kerel?
Daar was een discussie daarover.

Mij boeit het niet zoveel als ze zo een chador dragen, hoef ik hun kop tenminste niet te zien.




Neen.

Maar als we zoiets verbieden(waar ik in principe volkomen achter sta), wat is eigenlijk het verschil om bijv. metalkledij te verbieden? Daar zullen zich vast ook wel mensen zoch aan storen (raar, maar waar).


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-01-2003 20:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2003 20:13 schreef attila_de_hun het volgende:
Neen.

Maar als we zoiets verbieden(waar ik in principe volkomen achter sta), wat is eigenlijk het verschil om bijv. metalkledij te verbieden? Daar zullen zich vast ook wel mensen zoch aan storen (raar, maar waar).


Sinds wanneer is metalkledij een conservatief-religieuze uiting dan?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-01-2003 20:18 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Mmmja.

Wat mij betreft is het verbieden van een chador niet een verbod op kleding, maar een verbod op stompzinnigheid. Maar eh, dat kan niet... .


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-01-2003 20:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2003 20:18 schreef Dwaallicht het volgende:
Mmmja.

Wat mij betreft is het verbieden van een chador niet een verbod op kleding, maar een verbod op stompzinnigheid. Maar eh, dat kan niet... .


Hahahaha



princess of darkness
Usericon van princess of darkness
Posted 07-01-2003 21:15 by princess of darkness Wijzig reactieProfiel van princess of darknessQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2003 20:13 schreef attila_de_hun het volgende:
Neen.

Maar als we zoiets verbieden(waar ik in principe volkomen achter sta), wat is eigenlijk het verschil om bijv. metalkledij te verbieden? Daar zullen zich vast ook wel mensen zoch aan storen (raar, maar waar).


volgens mij zit daar een heel groot veschil tussen: bij 'metalkledij' zie je het gezicht nog. bij zo'n chador kun je de gezichtsuitdrukking van die persoon niet zien, zodat je niet echt met haar kunt communiceren.
Het gaat dus niet echt om het storende (opvallend/niet nederlands enzo) maar meer om het niet kunnen weten wat iemand denkt.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-01-2003 21:21 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

In het "openbare leven" kun je dat moeilijk verbieden, iedereen draagt wat hij/zij wil (extreme dingen als hakenkruizen daargelaten). Maar op werk/school/andere plaatsen met kledingvoorschriften mogen zij zich niet verschuilen achter hun "godsdienstvrijheid" vind ik. Af dat ding!


Lies
Usericon van Lies
Posted 07-01-2003 21:26 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2003 21:15 schreef princess of darkness het volgende:
Het gaat dus niet echt om het storende (opvallend/niet nederlands enzo) maar meer om het niet kunnen weten wat iemand denkt.

Jij kunt op basis van iemands gelaatsuitdrukking weten wat die denkt?

Eerlijk gezegd vind ik dit niet echt een argument. Er zijn meer dan genoeg accessoires die iemand kan gebruiken om zich achter te verbergen, denk maar aan zonnebrillen, sjaaltjes, allerhande hoofddeksels, etc. Als ik m'n haar lekker wild laat staan, dan zie je van mijn gezicht evenveel als van het gezicht van de gemiddelde chadordraagster (met dat verschil dat het bij haar de ogen zullen zijn en bij mij de kin)

Wat het dragen van de chador betreft: het stoort me niet echt. Als er kledingsvoorschriften gelden, moeten ze zich daar natuurlijk aan houden, maar voor de rest?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


princess of darkness
Usericon van princess of darkness
Posted 07-01-2003 21:39 by princess of darkness Wijzig reactieProfiel van princess of darknessQuote dit bericht

*zucht* ik bedoel niet echt 'weten' wat iemand denkt, maar je kunt aan iemand wel zien of hij boos/blij of weetikveel is, je kunt soms ook zien of iemand liegt.

natuurlijk kun je ook op een andere manier je gezicht bedekken maar daar heb ik ook een hekel aan, ik HAAT het bijv. als mensen zonnebrillen dragen, gewoon omdat je dan z'n ogen niet kunt zien. Maar zonnebrillen hebben tenminste nog een functie (bij de meeste mensen tenminste) de meeste vrouwen in NL die chadors dragen doen dit om zich tegen nederland af te zetten. veel mensen in de oorspronkelijke chador-landen vinden het ook ongewoon om ze te dragen, vandaar dat ik er tegen ben.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-01-2003 21:58 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2003 21:21 schreef TNightmare het volgende:
In het "openbare leven" kun je dat moeilijk verbieden, iedereen draagt wat hij/zij wil (extreme dingen als hakenkruizen daargelaten). Maar op werk/school/andere plaatsen met kledingvoorschriften mogen zij zich niet verschuilen achter hun "godsdienstvrijheid" vind ik. Af dat ding!
Waarom zou je geen hakenkruizen mogen dragen en wel zo'n lap stof om je harses binden? Ik zie er geen verschil in hoor.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 07-01-2003 22:37 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Het verschil tussen deze chadors en de hakenkruizen is dat een hakenkruis de ideologie symboliseert die miljoenen de dood in joeg omdat ze anders waren, iets dat menig metalhead toch eigenlijk als een waarschuwing zou moeten nemen...

veel metalheads worden toch meestal als anders, of raar of vreemd beschouwd

maar dit is ot....

Ik vind dat die vrouwen die die chadors dragen het zelf moeten weten, maar net zoals de meeste mensen zich waarschijnlijk aan moeten passen qua kledij en uiterlijk bij sollicitaties en werk e.d.

Ik denk eerder dat de chadors meer gedragen wordt door die vrouwen die volledig onder de duim van hun man zitten, en die nauwelijke buiten komen, tien passen achter de man en meer van dat soort dingen....

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 07-01-2003 22:37]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-01-2003 22:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2003 22:37 schreef Phriar het volgende:
Het verschil tussen deze chadors en de hakenkruizen is dat een hakenkruis de ideologie symboliseert die miljoenen de dood in joeg omdat ze anders waren, iets dat een rechtgeaarde metalhead toch eigenlijk als een waarschuwing zou moeten nemen...

a. metal GAAT over dood en verderf, godbetert
b. de islam heeft ook miljoenen de dood ingejaagd


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 07-01-2003 22:42 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

moet verboden worden, het is gewoon chocerend gedrag waty kan aanleiden tot agressie/geweld.

[Dit bericht is gewijzigd door impaled succubus op 07-01-2003 22:42]


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 07-01-2003 22:43 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik zie een verschil tussen nazi-ideologie en metal-teksten, maar misschien ben ik daar alleen in


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-01-2003 22:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Trouwens, het hakenkruis symboliseert heel wat meer. Er zijn genoeg mensen die met een swastika rondlopen en totaal geen boodschap aan Hitler hebben. De swastika is één van de oudste symbolen ter wereld, en de rechts- en linksom draaiende hebben een verschillende betekenis.

Toch moet het ergens wel amusant zijn om met een met swastika's bedrukte chador en de rechterarm in de lucht op straat rond te lopen en iedereen die er wat van zegt van racisme te betichten .

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 07-01-2003 22:45]


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 07-01-2003 22:46 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2003 22:37 schreef Phriar het volgende:

Ik vind dat die vrouwen die die chadors dragen het zelf moeten weten, maar net zoals de meeste mensen zich waarschijnlijk aan moeten passen qua kledij en uiterlijk bij sollicitaties en werk e.d.


dan vind ik dfat je ook gewoon een hakenkruis mag dragen.
want zoals dwallicht al zei staat de islam voor miljoenen de dood in jagen.


Marty
Usericon van Marty
Posted 08-01-2003 8:12 by Marty Wijzig reactieProfiel van MartyQuote dit bericht

Even voor de duidelijkheid:

Chador: (Iran)


Burqa: (Afganistan]


charchaff (Turkije/Jemen)



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 08-01-2003 10:59 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Als iemand met zo'n ding de supermarkt binnenstapt, gaat iedereen spontaan met de handen achter het hoofd op de grond liggen en worden de kassa's spontaan geopend:

My point: een masker dragen mag ook niet en dat is zo'n chador in essentie toch


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 08-01-2003 11:08 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 8 januari 2003 10:59 schreef Gunman het volgende:
Als iemand met zo'n ding de supermarkt binnenstapt, gaat iedereen spontaan met de handen achter het hoofd op de grond liggen en worden de kassa's spontaan geopend:

My point: een masker dragen mag ook niet en dat is zo'n chador in essentie toch


Goeie opmerking. En een mooie manier voor de heren politiekers om dat ding te verbieden zonder van racisme te worden verdacht.


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 08-01-2003 11:11 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Laat ze die dingen maar omhouden, dan branden ze ten minste beter (als ze die krengen maar wel van polyester maken) ....









*Dit is dus puur cynisme voor de moraalridders onder ons ...*



Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 08-01-2003 12:38 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2003 22:38 schreef Dwaallicht het volgende:
b. de islam heeft ook miljoenen de dood ingejaagd


Dat heeft 't christendom ook gedaan: moeten kruisjes dan ook maar verboden worden?

Anyway: ik vind 't redelijk ver gaan die dingen te verbieden, uiteindelijk doen ze er niemand kwaad mee. Kom op zeg, ik voel me echt niet beledigd of persoonlijk aangevallen als ik iemand met zo'n ding zie lopen. (uitzonderingen als onhygienisch omstandigheden als je dat ding aanhoudt in de gezondheidszorg ed. daargelaten)
Ik vraag me alleen wel af of die meiden/vrouwen die chadors uit eigen vrije wil dragen of dat het ze wordt opgelegd.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-01-2003 12:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 12:38 schreef Chantalie het volgende:
Dat heeft 't christendom ook gedaan: moeten kruisjes dan ook maar verboden worden?

Oh, jazeker... ik zou ze volgaarne in de hens steken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 08-01-2003 12:44 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 12:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Oh, jazeker... ik zou ze volgaarne in de hens steken.


Dan hoop ik maar voor de mensen in je omgeving dat ze geen christen zijn................



[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 08-01-2003 12:45]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-01-2003 12:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 12:44 schreef Chantalie het volgende:
Dan hoop ik maar voor de mensen in je omgeving dat ze geen christen zijn................



Ik heb een probleem met kruizen, niet met mensen.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 08-01-2003 12:48 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Maar is een kruisje dragen in de meeste gevallen dan geen uiting van een geloof?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen