IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : beste metal drummer Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 12-01-2004 21:46 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 12 januari 2004 21:45 schreef chriz het volgende:
yugh, ik hou absoluut niet van blastbeats...dus dit maar weer snel vergeten


blasten heerst wel, maar wat hij daar doet is wel behoorlijk weinig qua afwisseling


"This one is older than shit, heavier than time!"


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 12-01-2004 21:47 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 12 januari 2004 21:46 schreef 0Tolerence het volgende:
blasten heerst wel, maar wat hij daar doet is wel behoorlijk weinig qua afwisseling


ik kan het niet (dus epr definitie niet goed ) en zal het hoogstwaarschijnlijk ook nooit gaan oefenen...beetje oemta (c) kan ik wel waarderen, maar dit zeker niet



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-01-2004 21:48 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Dat filmpje heeft hier al eens eerder ergens gestaan, toch? Hij is trouwens wel verrot snel. Helaas inderdaad weinig dynamiek, voornamelijk lomp rossen.


Touché, pussycat!


Orion
Usericon van Orion
Posted 12-01-2004 21:59 by Orion Profiel van Orion

quote:
Op 12 januari 2004 21:34 schreef Sporty Voleg het volgende:
En wie is dat?


drummer van de band PanterA !


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-01-2004 22:02 by Snaack Profiel van Snaack

HIj kan iig beter blasten dan "Flo"


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 12-01-2004 22:46 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

dit filmpje zal je laten zien wat drummen is:


http://mjt.nysv.org/scratch/Amazing%20Drumsolo%20by%20Tony%20Royster%20Jr.avi

let wel 20,6 MB!!, maar dan krijg je ook wat!! En hier is ie nog maar 12 jaar!! Belachelijk....




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-01-2004 22:51 by Snaack Profiel van Snaack

Tony Royster is ziek ja.. Echt geboren om te drummen dat kereltje!

Vooral die gruwelijke roffels met 1 hand, en dan met andere hand nog ff zijn stok spinnen


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 12-01-2004 22:51 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

heb ik een tijd terug gezien ja, schrok me rot!



Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 12-01-2004 22:53 by Babylon Profiel van Babylon

Volgens mij is die hier al eens eerder voorbij gekomen. Echt amazing :D

Edit: ow lol "amazing" zo heet het bestand ook zie ik nu

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 12-01-2004 22:54]


zo kan ie wel weer


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-01-2004 23:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/


nou Babylotion je mag dan nog wel even oefenen denk ik zomaar


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 12-01-2004 23:12 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 12 januari 2004 22:02 schreef Snaack het volgende:
HIj kan iig beter blasten dan "Flo"


beter dan flo? dat wil ik wel es ff zien dan


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-01-2004 0:21 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 januari 2004 23:12 schreef 0Tolerence het volgende:
beter dan flo? dat wil ik wel es ff zien dan


Er staat een link naar een filmpje hoor


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-01-2004 11:19 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 12 januari 2004 21:59 schreef Orion het volgende:
drummer van de band PanterA !

Ah, had zijn artiestennaam genoemd, dan had ik het wel geweten. Ik ben niet zo iemand die alle "echte" namen ook kent.


Touché, pussycat!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 13-01-2004 11:23 by DaVinz Profiel van DaVinz

ik ken hem als vinny paul...


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 13-01-2004 12:06 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 12 januari 2004 21:41 schreef 0Tolerence het volgende:
hahah check dit:
http://www.cptkilldrums.com/movies/cpt_brodequin.wmv

Video'tje dat ie een nummer van brodequin drumt, fockin eentonig


-klick-kijk-uuuhhmmm-klaar.

en dan verbaasd kijken naar de lengte van het stukje ! Het lijkt wel zes minuten te duren.

Die trommels met die toeters, hoe heten die ook alweer ? Het is van Remo, en zijn van kunststof gemaakt.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-01-2004 16:28 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 12 januari 2004 22:51 schreef Snaack het volgende:
Tony Royster is ziek ja.. Echt geboren om te drummen dat kereltje!

Vooral die gruwelijke roffels met 1 hand, en dan met andere hand nog ff zijn stok spinnen

Ik heb dat filmpje ook even bekeken. Die jongen is één van de drummers die mij doen overwegen mijn kit in de wilgen te hangen. Gelukkig treed ik regelmatig op met metalbandjes, dus is mijn vertrouwen vaak rapjes weer op peil.

Tony heeft zich vast helemaal de tering geoefend. Wat een beheersing! En schijnbaar moeiteloos, ook nog. Ik vind het trouwens erg gaaf hoe hij op nonchalante wijze zijn hats en bekkens soms aan beide kanten bespeeld. Mooi om te zien.


Touché, pussycat!


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 13-01-2004 18:07 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 12 januari 2004 22:46 schreef Spirit In Black het volgende:
dit filmpje zal je laten zien wat drummen is:


http://mjt.nysv.org/scratch/Amazing%20Drumsolo%20by%20Tony%20Royster%20Jr.avi





sjeez. echt supertalent. Dat spinnen met die stok viel dan dus nog wel mee: enkele slagen met de linkerhand, opgevuld met bassdrums. een typisch metaltruukje trouwens.

maar voor de rest ; fantastische coördinatie, geweldige dynamiek (fuck the blasters !!!), en melodisch. Doet me qua stijl denken aan Billy Cobham, Cesar Zuiderwijk, en nog meer drummers. Als je in de jazz gaat kijken, dan kom je meer van deze truken tegen. En die drummers zetten Tony laureano, Flo Mounier, en noem maar op, voor PAAL.

Nog even over techniek : Death-metal drummers spelen bijna altijd alleen maar met single-strokes. Tony hier gebruikt single strokes, offroll (gebruik ik ook veel, erg cool), paradiddles, en dubbelroll . Erg weinig metal drummers kunnen dat.

Toch zie ik het niet gebeuren dat mr Tony lang zou kunnen blasten of lang dubbelbass zou kunnen. zoiets langdurig doen kost gewoon kracht en uithoudingsvermogen, en dat is nou juist waarom ik blasten sport noem.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-01-2004 18:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 januari 2004 18:07 schreef judge paul het volgende:
...

Toch zie ik het niet gebeuren dat mr Tony lang zou kunnen blasten of lang dubbelbass zou kunnen. zoiets langdurig doen kost gewoon kracht en uithoudingsvermogen, en dat is nou juist waarom ik blasten sport noem.

DUH!! hij is 12


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-01-2004 20:16 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 13 januari 2004 18:07 schreef judge paul het volgende:
sjeez. echt supertalent. Dat spinnen met die stok viel dan dus nog wel mee: enkele slagen met de linkerhand, opgevuld met bassdrums. een typisch metaltruukje trouwens.

maar voor de rest ; fantastische coördinatie, geweldige dynamiek (fuck the blasters !!!), en melodisch. Doet me qua stijl denken aan Billy Cobham, Cesar Zuiderwijk, en nog meer drummers. Als je in de jazz gaat kijken, dan kom je meer van deze truken tegen. En die drummers zetten Tony laureano, Flo Mounier, en noem maar op, voor PAAL.

Nog even over techniek : Death-metal drummers spelen bijna altijd alleen maar met single-strokes. Tony hier gebruikt single strokes, offroll (gebruik ik ook veel, erg cool), paradiddles, en dubbelroll . Erg weinig metal drummers kunnen dat.

Toch zie ik het niet gebeuren dat mr Tony lang zou kunnen blasten of lang dubbelbass zou kunnen. zoiets langdurig doen kost gewoon kracht en uithoudingsvermogen, en dat is nou juist waarom ik blasten sport noem.


Je doet overkomen alsof Flo, tony e.d. dit niet zouden kunnen, waar zijn jou bewijzen?
Ik denk eerder dat ze wel degelijk in staat zijn om iets dergelijks neer te kunnen zetten, het is alleen een verschil in stijl.
Het ene is nogal gericht op snelheid en het andere meer op dynamiek, wat je zelf al zegt


"This one is older than shit, heavier than time!"


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 13-01-2004 20:18 by BARABAS Profiel van BARABAS

PRECIES


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-01-2004 20:34 by Snaack Profiel van Snaack

Dit is een NATUURTALENT jongens... One in a million!!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-01-2004 20:36 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 13 januari 2004 20:34 schreef Snaack het volgende:
Dit is een NATUURTALENT jongens... One in a million!!


ja, ik denk toch ook dat het zeer VEEEEL oefenen is geweest. Die amerikanen staan er wel om bekend om de zaken wat te overdrijven.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-01-2004 20:50 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 13 januari 2004 20:36 schreef 0Tolerence het volgende:
ja, ik denk toch ook dat het zeer VEEEEL oefenen is geweest. Die amerikanen staan er wel om bekend om de zaken wat te overdrijven.


Het manneke was tijdens de opname van dat filmpje !!!!12!!!! Hoeveel denk je dat hij toen al heeft kunnen oefenen?

En oefent trouwens niet zo ziek veel, een uurtje of 3 per dag.. Hij gaat gewoon naar school en overweegt advocaat te worden meen ik. Hij is ondertussen 18 trouwens..


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-01-2004 22:30 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

vergelijk het is met turnen, die lui zijn 15 als ze op hun top zijn. Ik bedoel maar.. Zoiets komt heus niet naar je toe waaien


"This one is older than shit, heavier than time!"


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 13-01-2004 22:41 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 januari 2004 22:30 schreef 0Tolerence het volgende:
vergelijk het is met turnen, die lui zijn 15 als ze op hun top zijn. Ik bedoel maar.. Zoiets komt heus niet naar je toe waaien


Klopt, sowieso, hoe kom je aan zo'n drumstel ? Waar kan je drie uur per dag oefenen ? (als je zoveel oefent, dan mag je ook verdomme wel zo goed worden...)

Oja, de drummers die ik ken (en ik ken er aardig wat) die goed zijn in DM, die weten over het algemeen niet eens wat een dubbelstroke is. En daarom ga ik er van uit dat de genoemden dat niet gebruiken. Ik hoor ze het ook niet gebruiken. Daarom lijkt mij dat, maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben....

Er zijn trouwens meerdere grondslagen voor drummen. De huidige deathmetaldrummers hebben een Salsa-grondslag, en die Tony heeft de Jazz-grondslag. En dat verschil kan je overduidelijk horen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen